Condemnat un home per traficar amb haixix i intoxicar diversos gossos a Torrevieja

Un traficant de droga de Torrevieja, al Baix Segura ha sigut condemnat per la secció setena de l'Audiència Provincial d'Alacant a tres anys de presó per un delicte contra la salut pública i amenaces i li imposa a més el pagament del veterinari a l'amo d'uns gossos que es van intoxicar al mossegar l'haixix que va tirar quan fugia de la Guàrdia Civil. Així s'ha decidit després del judici celebrat a Els, per conformitat i en el qual el tribunal va acordar la suspensió de l'execució de les penes privatives de llibertat durant un termini de cinc anys, condicionada a que no delinquisca en eixe període de temps i a que se sotmeta a un tractament de deshabituació del consum d'estupefaents. Així consta en la sentència amb data del passat 7 de novembre i que ha donat a conéixer el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). L'Audiència ordena al condemnat que es faça càrrec dels 141 euros que va costar el tractament veterinari de diversos gossos. Els animals van intoxicar quan van mossegar l'haixix que l'home va tirar des d'un terrat per a desfer-se d'ells quan fugia de la policia.

L'acusat s'haurà de fer càrrec també dels 260 euros del cost de reparació de la finestra que va haver de trencar per a accedir a la terrassa al intentar fugir. Els fets es remunten a febrer de 2016 quan el processat va amenaçar de mort a una dona, a la qual va declamar un deute. Eixa mateixa vesprada, la Guàrdia Civil va acudir a sa casa on van localitzar més de 40 grams de cocaïna i diferents quantitats de resina de cànnabis destinats a la venda- Més tard, el traficant va ser trobat en un terrat al qual va accedir després de trencar una finestra. Abans de ser detingut, va tirar una bossa amb més de 80 grams de resina de cànnabis, que van mossegar uns gossos que es trobaven en la terrassa. Els animals van sofrir una intoxicació de la qual es va encarregar l'amo, però ara li seran tornats els diners.

Últimes notícies

Armoni Brooks confia en la Supercopa per a marcar el to del València Basket

El nou escolta nord-americà del Valencia Basket assegura que l’equip només pensa en competir i guanyar al Barça en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona, un torneig que considera clau per a marcar el to de la temporada.

El Levante-Athletic es jugarà el 21 d’octubre després del diluvi sobre València

El partit Levante-Athletic Club, suspés per la forta tempesta que va inundar el Ciutat de València, s’ha reprogramat per al 21 d’octubre a les 20.00 hores. LaLiga i els dos clubs han consensuat la nova data després de les intenses pluges que van deixar el camp impracticable.

València concentra l’11 % dels estudiants estrangers que trien Espanya

La província de València ha concentrat l’11 % dels estudiants estrangers amb autorització d’estada per estudis a Espanya, només per darrere de Madrid i Barcelona. El nombre total d’estrangers amb este permís ha crescut un 122 % en cinc anys i supera ja les 94.000 persones.

Pugen els delictes de narcotràfic i les violacions en la Comunitat Valenciana en el primer semestre

La criminalitat ha augmentat un 2,7 % en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, impulsada sobretot pels delictes de tràfic de drogues i les agressions sexuals amb penetració. La província de València registra l’alça més destacada, amb un 3,6 % més d’infraccions penals.

Un pic assistencial col·lapsa les Urgències del Clínic amb 48 malalts sense llit

SATSE ha denunciat la saturació de les Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 48 pacients ingressats esperant llit en planta, mentre Sanitat ho atribuïx a un pic assistencial i a més activitat quirúrgica. El sindicat alerta de casos de fins a sis dies de demora i reclama més llits i contractació d’infermeres.

La línia C1 València-Gandia torna a la normalitat després de les pluges

La línia C1 València-Gandia de Renfe ha recuperat la normalitat al voltant de les 13.45 hores, després de passar tot el matí amb un tren per hora i sentit per les pluges del dia anterior.

La Generalitat revisa amb els pobles de la dana els danys per les fortes pluges

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, s’ha reunit amb ajuntaments afectats per la dana de 2024 per a analitzar els problemes d’evacuació d’aigües després de les fortes pluges, amb només un 11 % dels fons executats. El Consell defensa canvis legals i obres d’emergència per a garantir el cicle integral de l’aigua.

L’habitatge es dispara un 15,7 % a la Comunitat i frega ja els 1.950 €/m²

El valor tasat de l’habitatge a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15,7 % en el segon trimestre de 2026, fins als 1.935 €/m², el major repunt de tot l’Estat. A Espanya, el preu mitjà ha arribat als 2.355 €/m², un nou màxim històric.