18 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Condemnat un home per traficar amb haixix i intoxicar diversos gossos a Torrevieja

Un traficant de droga de Torrevieja, al Baix Segura ha sigut condemnat per la secció setena de l'Audiència Provincial d'Alacant a tres anys de presó per un delicte contra la salut pública i amenaces i li imposa a més el pagament del veterinari a l'amo d'uns gossos que es van intoxicar al mossegar l'haixix que va tirar quan fugia de la Guàrdia Civil. Així s'ha decidit després del judici celebrat a Els, per conformitat i en el qual el tribunal va acordar la suspensió de l'execució de les penes privatives de llibertat durant un termini de cinc anys, condicionada a que no delinquisca en eixe període de temps i a que se sotmeta a un tractament de deshabituació del consum d'estupefaents. Així consta en la sentència amb data del passat 7 de novembre i que ha donat a conéixer el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). L'Audiència ordena al condemnat que es faça càrrec dels 141 euros que va costar el tractament veterinari de diversos gossos. Els animals van intoxicar quan van mossegar l'haixix que l'home va tirar des d'un terrat per a desfer-se d'ells quan fugia de la policia.

L'acusat s'haurà de fer càrrec també dels 260 euros del cost de reparació de la finestra que va haver de trencar per a accedir a la terrassa al intentar fugir. Els fets es remunten a febrer de 2016 quan el processat va amenaçar de mort a una dona, a la qual va declamar un deute. Eixa mateixa vesprada, la Guàrdia Civil va acudir a sa casa on van localitzar més de 40 grams de cocaïna i diferents quantitats de resina de cànnabis destinats a la venda- Més tard, el traficant va ser trobat en un terrat al qual va accedir després de trencar una finestra. Abans de ser detingut, va tirar una bossa amb més de 80 grams de resina de cànnabis, que van mossegar uns gossos que es trobaven en la terrassa. Els animals van sofrir una intoxicació de la qual es va encarregar l'amo, però ara li seran tornats els diners.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.