Condemnat a dos anys de presó per enviar vídeos de contingut pedòfil

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors en la seua modalitat de difusió de pornografia infantil a un home, amb domicili a Elda, que envie prop de 1.899 arxius audiovisuals de contingut pedòfil a través a una aplicació de missatgeria instantània.

La Sala confirma així una sentència dictada el 28 de març de 2021 pel Jutjat penal número 9 d’Alacant que, a més, imposa al condemnat una inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió i ofici que, directament o indirectament, comporte un tracte regular i directe amb menors d’edat o amb incapaces durant tres anys.

Segons la resolució, després del compliment de la pena de presó, al penat se li aplicarà la mesura de llibertat vigilada durant dos anys.

Els fets es van iniciar a partir de les indagacions de la Brigada d’Investigació Tecnològica de la Policia en la coneguda com a web fosca o ‘dark web’, això és, els espais d’Internet que no estan indexats i als quals només es pot accedir mitjançant programari específic o autorització, on la policia judicial va descobrir l’existència d’un grup de WhatsApp amb un nom relacionat amb la pornografia infantil, que permetia als membres l’intercanvi de missatges de text, fotos, vídeos o àudios, un a un o en grup.

 

Un dels integrants d’eixe grup era el condemnat.

El 21 de febrer de 2018 es va realitzar l’entrada i registre al seu domicili a Elda, on els agents es van confiscar d’un telèfon amb fins a 4.201 vídeos de contingut clarament pedòfil. D’ells, 1.899 havien sigut enviats a través de l’aplicació des del terminal del penat.

Últimes notícies

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.