Condemnat a dos anys de presó per enviar vídeos de contingut pedòfil

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors en la seua modalitat de difusió de pornografia infantil a un home, amb domicili a Elda, que envie prop de 1.899 arxius audiovisuals de contingut pedòfil a través a una aplicació de missatgeria instantània.

La Sala confirma així una sentència dictada el 28 de març de 2021 pel Jutjat penal número 9 d’Alacant que, a més, imposa al condemnat una inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió i ofici que, directament o indirectament, comporte un tracte regular i directe amb menors d’edat o amb incapaces durant tres anys.

Segons la resolució, després del compliment de la pena de presó, al penat se li aplicarà la mesura de llibertat vigilada durant dos anys.

Els fets es van iniciar a partir de les indagacions de la Brigada d’Investigació Tecnològica de la Policia en la coneguda com a web fosca o ‘dark web’, això és, els espais d’Internet que no estan indexats i als quals només es pot accedir mitjançant programari específic o autorització, on la policia judicial va descobrir l’existència d’un grup de WhatsApp amb un nom relacionat amb la pornografia infantil, que permetia als membres l’intercanvi de missatges de text, fotos, vídeos o àudios, un a un o en grup.

 

Un dels integrants d’eixe grup era el condemnat.

El 21 de febrer de 2018 es va realitzar l’entrada i registre al seu domicili a Elda, on els agents es van confiscar d’un telèfon amb fins a 4.201 vídeos de contingut clarament pedòfil. D’ells, 1.899 havien sigut enviats a través de l’aplicació des del terminal del penat.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.
FILMOTECA D'ESTIU