Condemnat a dos anys de presó per enviar vídeos de contingut pedòfil

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors en la seua modalitat de difusió de pornografia infantil a un home, amb domicili a Elda, que envie prop de 1.899 arxius audiovisuals de contingut pedòfil a través a una aplicació de missatgeria instantània.

La Sala confirma així una sentència dictada el 28 de març de 2021 pel Jutjat penal número 9 d’Alacant que, a més, imposa al condemnat una inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió i ofici que, directament o indirectament, comporte un tracte regular i directe amb menors d’edat o amb incapaces durant tres anys.

Segons la resolució, després del compliment de la pena de presó, al penat se li aplicarà la mesura de llibertat vigilada durant dos anys.

Els fets es van iniciar a partir de les indagacions de la Brigada d’Investigació Tecnològica de la Policia en la coneguda com a web fosca o ‘dark web’, això és, els espais d’Internet que no estan indexats i als quals només es pot accedir mitjançant programari específic o autorització, on la policia judicial va descobrir l’existència d’un grup de WhatsApp amb un nom relacionat amb la pornografia infantil, que permetia als membres l’intercanvi de missatges de text, fotos, vídeos o àudios, un a un o en grup.

 

Un dels integrants d’eixe grup era el condemnat.

El 21 de febrer de 2018 es va realitzar l’entrada i registre al seu domicili a Elda, on els agents es van confiscar d’un telèfon amb fins a 4.201 vídeos de contingut clarament pedòfil. D’ells, 1.899 havien sigut enviats a través de l’aplicació des del terminal del penat.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.