Condemnat a dos anys de presó per enviar vídeos de contingut pedòfil

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors en la seua modalitat de difusió de pornografia infantil a un home, amb domicili a Elda, que envie prop de 1.899 arxius audiovisuals de contingut pedòfil a través a una aplicació de missatgeria instantània.

La Sala confirma així una sentència dictada el 28 de març de 2021 pel Jutjat penal número 9 d’Alacant que, a més, imposa al condemnat una inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió i ofici que, directament o indirectament, comporte un tracte regular i directe amb menors d’edat o amb incapaces durant tres anys.

Segons la resolució, després del compliment de la pena de presó, al penat se li aplicarà la mesura de llibertat vigilada durant dos anys.

Els fets es van iniciar a partir de les indagacions de la Brigada d’Investigació Tecnològica de la Policia en la coneguda com a web fosca o ‘dark web’, això és, els espais d’Internet que no estan indexats i als quals només es pot accedir mitjançant programari específic o autorització, on la policia judicial va descobrir l’existència d’un grup de WhatsApp amb un nom relacionat amb la pornografia infantil, que permetia als membres l’intercanvi de missatges de text, fotos, vídeos o àudios, un a un o en grup.

 

Un dels integrants d’eixe grup era el condemnat.

El 21 de febrer de 2018 es va realitzar l’entrada i registre al seu domicili a Elda, on els agents es van confiscar d’un telèfon amb fins a 4.201 vídeos de contingut clarament pedòfil. D’ells, 1.899 havien sigut enviats a través de l’aplicació des del terminal del penat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.