Condemnat a dos anys de presó per enviar vídeos de contingut pedòfil

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors en la seua modalitat de difusió de pornografia infantil a un home, amb domicili a Elda, que envie prop de 1.899 arxius audiovisuals de contingut pedòfil a través a una aplicació de missatgeria instantània.

La Sala confirma així una sentència dictada el 28 de març de 2021 pel Jutjat penal número 9 d’Alacant que, a més, imposa al condemnat una inhabilitació especial per a l’exercici de qualsevol professió i ofici que, directament o indirectament, comporte un tracte regular i directe amb menors d’edat o amb incapaces durant tres anys.

Segons la resolució, després del compliment de la pena de presó, al penat se li aplicarà la mesura de llibertat vigilada durant dos anys.

Els fets es van iniciar a partir de les indagacions de la Brigada d’Investigació Tecnològica de la Policia en la coneguda com a web fosca o ‘dark web’, això és, els espais d’Internet que no estan indexats i als quals només es pot accedir mitjançant programari específic o autorització, on la policia judicial va descobrir l’existència d’un grup de WhatsApp amb un nom relacionat amb la pornografia infantil, que permetia als membres l’intercanvi de missatges de text, fotos, vídeos o àudios, un a un o en grup.

 

Un dels integrants d’eixe grup era el condemnat.

El 21 de febrer de 2018 es va realitzar l’entrada i registre al seu domicili a Elda, on els agents es van confiscar d’un telèfon amb fins a 4.201 vídeos de contingut clarament pedòfil. D’ells, 1.899 havien sigut enviats a través de l’aplicació des del terminal del penat.

Últimes notícies

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.