Dos hómens condemnats a tres anys i mig de presó per traficar amb bitllets falsos en Novelda

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes de tres anys i mig de presó i multes de 45.000 euros per un delicte de falsificació de moneda a dos hómens que van ser detinguts quan transportaven en un cotxe 100.000 euros en bitllets falsificats. A demés, el tribunal ha imposat a un d’ells una altra pena d’un any i mig de presó per un delicte contra la salut pública.

 

La sentència és el resultat de l’acord al que van arribar el dia del juí la Fiscalia i les defenses dels responsables, per això ha sigut declarada ferma.

 

Els ara condemnats van ser sorpresos el 5 de novembre de 2018 per la Guàrdia Civil quan circulaven amb un cotxe per la CV-84 al seu pas per la localitat de Novelda, en la comarca del Vinaolpó Mitjà (Alacant).

 

Els agents van descobrir dins del cotxe, amagats dins d’una tapa situada en terra, 200 bitllets de 500 euros que simulaven ser paper moneda.

 

Segons les investigacions, els acusats havien adquirit els bitllets fraudulents d’un tercer que no ha sigut identificat i pretenien posar-los en distribució. A demés, un d’ells tenia en sa casa, que va ser objecte d’un registre, uns 23 grams de cocaïna i 13 grams d’haixix amb els que anava a traficar.

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.