9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Confiscades 3.500 plantes de marihuana en l’Eliana, Nàquera i la Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), ha detingut a nou persones presumptament vinculades a una organització criminal que es dedica al cultiu de marihuana en cases de luxe que llogaven en diferents localitats de la mateixa comarca. Els detinguts són sis xics i tres xiques, d’edats compreses entre els 29 i 37 anys, i de diferents nacionalitats: espanyola, colombiana i romanesa.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les investigacions van començar en el mes de juny de 2019, quan les autoritats van identificar un primer cultiu de marihuana en l‘Eliana, en la mateixa comarca. Mesos després, els agents van descobrir que darrere d’estes plantacions hi havia una trama criminal que també actuava en els municipis de la Pobla de Vallbona i Nàquera

 

La presumpta organització criminal ha usat els garatges i soterranis de diferents cases d’alt nivell adquisitiu per a plantar la droga. Tal com han comunicat fonts policials, dins de les vivendes s’han trobat instal·lacions amb màquines d’ozó i filtres per a intentar que no es transmetera l’olor de la marihuana a l’exterior. D’altra banda, els agents van fer sis registres en l’Eliana, la Pobla de Vallbona i Nàquera, i van trobar quatre cultius amb 3.500 plantes i 951 jardineres preparades per a iniciar una altra plantació.

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat dos pistoles d’aire comprimit amb aparença real, 8.400 euros en efectiu i diferents armes blanques i nou cotxes -un d’ells d’alta gamma-. Pel que pareix, els detinguts van aprofitar l’estat d’alarma per a poder moure’s amb falses autoritzacions en establiments d’alimentació. Ara, els presumptes autors dels fets han sigut acusats de cometre delictes contra la salut pública, frau de fluid elèctric i tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.