Confiscades 3.500 plantes de marihuana en l’Eliana, Nàquera i la Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), ha detingut a nou persones presumptament vinculades a una organització criminal que es dedica al cultiu de marihuana en cases de luxe que llogaven en diferents localitats de la mateixa comarca. Els detinguts són sis xics i tres xiques, d’edats compreses entre els 29 i 37 anys, i de diferents nacionalitats: espanyola, colombiana i romanesa.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les investigacions van començar en el mes de juny de 2019, quan les autoritats van identificar un primer cultiu de marihuana en l‘Eliana, en la mateixa comarca. Mesos després, els agents van descobrir que darrere d’estes plantacions hi havia una trama criminal que també actuava en els municipis de la Pobla de Vallbona i Nàquera

 

La presumpta organització criminal ha usat els garatges i soterranis de diferents cases d’alt nivell adquisitiu per a plantar la droga. Tal com han comunicat fonts policials, dins de les vivendes s’han trobat instal·lacions amb màquines d’ozó i filtres per a intentar que no es transmetera l’olor de la marihuana a l’exterior. D’altra banda, els agents van fer sis registres en l’Eliana, la Pobla de Vallbona i Nàquera, i van trobar quatre cultius amb 3.500 plantes i 951 jardineres preparades per a iniciar una altra plantació.

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat dos pistoles d’aire comprimit amb aparença real, 8.400 euros en efectiu i diferents armes blanques i nou cotxes -un d’ells d’alta gamma-. Pel que pareix, els detinguts van aprofitar l’estat d’alarma per a poder moure’s amb falses autoritzacions en establiments d’alimentació. Ara, els presumptes autors dels fets han sigut acusats de cometre delictes contra la salut pública, frau de fluid elèctric i tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.