10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Confiscades 3.500 plantes de marihuana en l’Eliana, Nàquera i la Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), ha detingut a nou persones presumptament vinculades a una organització criminal que es dedica al cultiu de marihuana en cases de luxe que llogaven en diferents localitats de la mateixa comarca. Els detinguts són sis xics i tres xiques, d’edats compreses entre els 29 i 37 anys, i de diferents nacionalitats: espanyola, colombiana i romanesa.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les investigacions van començar en el mes de juny de 2019, quan les autoritats van identificar un primer cultiu de marihuana en l‘Eliana, en la mateixa comarca. Mesos després, els agents van descobrir que darrere d’estes plantacions hi havia una trama criminal que també actuava en els municipis de la Pobla de Vallbona i Nàquera

 

La presumpta organització criminal ha usat els garatges i soterranis de diferents cases d’alt nivell adquisitiu per a plantar la droga. Tal com han comunicat fonts policials, dins de les vivendes s’han trobat instal·lacions amb màquines d’ozó i filtres per a intentar que no es transmetera l’olor de la marihuana a l’exterior. D’altra banda, els agents van fer sis registres en l’Eliana, la Pobla de Vallbona i Nàquera, i van trobar quatre cultius amb 3.500 plantes i 951 jardineres preparades per a iniciar una altra plantació.

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat dos pistoles d’aire comprimit amb aparença real, 8.400 euros en efectiu i diferents armes blanques i nou cotxes -un d’ells d’alta gamma-. Pel que pareix, els detinguts van aprofitar l’estat d’alarma per a poder moure’s amb falses autoritzacions en establiments d’alimentació. Ara, els presumptes autors dels fets han sigut acusats de cometre delictes contra la salut pública, frau de fluid elèctric i tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.