Anuncios

Confiscades 3.500 plantes de marihuana en l’Eliana, Nàquera i la Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), ha detingut a nou persones presumptament vinculades a una organització criminal que es dedica al cultiu de marihuana en cases de luxe que llogaven en diferents localitats de la mateixa comarca. Els detinguts són sis xics i tres xiques, d’edats compreses entre els 29 i 37 anys, i de diferents nacionalitats: espanyola, colombiana i romanesa.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les investigacions van començar en el mes de juny de 2019, quan les autoritats van identificar un primer cultiu de marihuana en l‘Eliana, en la mateixa comarca. Mesos després, els agents van descobrir que darrere d’estes plantacions hi havia una trama criminal que també actuava en els municipis de la Pobla de Vallbona i Nàquera

Anuncios

 

La presumpta organització criminal ha usat els garatges i soterranis de diferents cases d’alt nivell adquisitiu per a plantar la droga. Tal com han comunicat fonts policials, dins de les vivendes s’han trobat instal·lacions amb màquines d’ozó i filtres per a intentar que no es transmetera l’olor de la marihuana a l’exterior. D’altra banda, els agents van fer sis registres en l’Eliana, la Pobla de Vallbona i Nàquera, i van trobar quatre cultius amb 3.500 plantes i 951 jardineres preparades per a iniciar una altra plantació.

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat dos pistoles d’aire comprimit amb aparença real, 8.400 euros en efectiu i diferents armes blanques i nou cotxes -un d’ells d’alta gamma-. Pel que pareix, els detinguts van aprofitar l’estat d’alarma per a poder moure’s amb falses autoritzacions en establiments d’alimentació. Ara, els presumptes autors dels fets han sigut acusats de cometre delictes contra la salut pública, frau de fluid elèctric i tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.
Anuncios