Confiscades 3.500 plantes de marihuana en l’Eliana, Nàquera i la Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil de la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), ha detingut a nou persones presumptament vinculades a una organització criminal que es dedica al cultiu de marihuana en cases de luxe que llogaven en diferents localitats de la mateixa comarca. Els detinguts són sis xics i tres xiques, d’edats compreses entre els 29 i 37 anys, i de diferents nacionalitats: espanyola, colombiana i romanesa.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, les investigacions van començar en el mes de juny de 2019, quan les autoritats van identificar un primer cultiu de marihuana en l‘Eliana, en la mateixa comarca. Mesos després, els agents van descobrir que darrere d’estes plantacions hi havia una trama criminal que també actuava en els municipis de la Pobla de Vallbona i Nàquera. 

 

La presumpta organització criminal ha usat els garatges i soterranis de diferents cases d’alt nivell adquisitiu per a plantar la droga. Tal com han comunicat fonts policials, dins de les vivendes s’han trobat instal·lacions amb màquines d’ozó i filtres per a intentar que no es transmetera l’olor de la marihuana a l’exterior. D’altra banda, els agents van fer sis registres en l’Eliana, la Pobla de Vallbona i Nàquera, i van trobar quatre cultius amb 3.500 plantes i 951 jardineres preparades per a iniciar una altra plantació.

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat dos pistoles d’aire comprimit amb aparença real, 8.400 euros en efectiu i diferents armes blanques i nou cotxes -un d’ells d’alta gamma-. Pel que pareix, els detinguts van aprofitar l’estat d’alarma per a poder moure’s amb falses autoritzacions en establiments d’alimentació. Ara, els presumptes autors dels fets han sigut acusats de cometre delictes contra la salut pública, frau de fluid elèctric i tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal.

Últimes notícies

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.