Degut a l'horrible crim perpetrat el passat diumenge, 12 de novembre a Alzira, el ple de les Corts ha començat hui amb tres minuts de silenci en senyal de «rebuig i condemna i acompanyament en el dol de la família» de la xiqueta de dos anys assassinada pel seu pare amb un ganivet. El crim de la menor ha commocionat a tots a causa de la seua violència, i recentment s'ha pogut conéixer la decisió de la jutgessa sobre este cas en el qual la família de la menor es troba en estat de shock encara. Els diputats autonòmics i els membres del Consell presents en l'Hemicicle s'han posat en peu, entre ells el president de la Generalitat Ximo Puig i la vicepresidenta Mònica Oltra, i han guardat un respectuós silenci durant uns minuts.
Les Corts se solidaritzen amb la xiqueta assassinada en Alzira
Últimes notícies
Salut
Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu
El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.
Política
Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox
Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.
Successos
Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia
L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.
Espanya
Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim
La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.
Successos
Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre
El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.
Local
València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos
L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.
Successos
Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer
La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.
Medi ambient
Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat
La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.







