14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Cremen dos barets de la platja d’Almenara

Els veïns d’Almenara han viscut la passada nit un succés molt desagradable per què, en el que se suposa dos actes vandàlics, han cremat dos barets de la platja del municipi.

Segons informen des de ‘À Punt’, hi ha dos persones ferides, una d’elles ingressada, i també un detingut.

L’alcaldessa del municipi, Estíbaliz Pérez, ha denunciat en les seues xarxes socials el que considera incendis intencionats de dos negocis familiars de la Platja de Casablanca, que es prepara per a començar la temporada estival.

https://www.facebook.com/100002678787615/videos/686990935761923/

Segons explica, l’edil del municipi, els dos negocis afectats són el Xiringuito El Xato, i la Gelateria de Paqui, dos incidents que han sobresaltat l’afable vida d’una platja que té en el turisme de caràcter familiar i de proximitat els seus senyals d’identitat.

L’alcaldessa ha lamentat en una publicació en Facebook aquest incendi que ha qualificat de “barbaritat“, que ha cremat “dos negocis familiars als quals els han dedicat dècades d’esforç i feina i on treballen molts veïns d’Almenara“.

Estíbaliz Pérez ha destacat que són dos establiments que han contribuït que la platja Casablanca “siga la que és” i ha mostrat tota la seua “solidaritat i ànim per a Jose, Paqui, les seues famílies i tots i totes les treballadores d’El Xato i la Gelateria“.

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.