Declarats culpables del crim de Godella als pares dels xiquets assassinats

 

Vist per a sentència. El jurat popular ha declarat culpables als pares acusats d’assassinar als seus dos fills a Godella. Els nou membres consideren, per unanimitat, que María G. va causar la mort «sense possibilitat de defensa» dels xiquets i, per majoria de huit a un, que Gabriel C. va actuar d’igual forma en el doble infanticidi.

No obstant això, tots ells creuen que en el moment de cometre els fets l’acusada patia una esquizofrènia de tipus paranoide, en fase de brot agut, que anul·lava completament les bases psicològiques de la seua imputabilitat, és a dir no era conscient del que feia.

 

Amiel i Ixchel van ser assassinats amb brutalitat

 

El portaveu dels nou membres del jurat ha llegit el veredicte este dijous a primera hora de la vesprada en una audiència pública a la Ciutat de la Justícia de València, en presència de les parts i els acusats, després de deliberar en secret i a porta tancada des d’este dimecres al migdia.

Amiel i Ixchel, de tres anys i mig i sis mesos, van morir després de rebre multitud de colps durant la matinada del 13 al 14 de març de 2019 i van ser enterrats al jardí de la casa de camp que la família ocupava il·legalment. Amiel, segons els forenses, va rebre danys tals que semblaven haver sigut causats d’haver caigut d’un cinqué pis.

 

Van enterrar tots dos als seus xicotets

Després de posar fi a la vida dels seus propis fills tots dos van procedir a enterrar els cossos dels menors en diferents llocs pròxims a la parcel·la on vivien de manera il·legal.

Al llarg del judici, que s’ha desenvolupat durant huit sessions en l’Audiència de València, els acusats s’han incriminat mútuament i les seues respectives defenses han demanat l’absolució per a tots dos.

No ho han aconseguit. Sí que s’ha donat per provat que assumien tècniques terapèutiques com la regressió i creien en la purificació de les ànimes mitjançant banys d’aigua o en el renaixement de les mateixes després de la mort dels cossos.

Segons ha declarat provat, estes creences inicialment professades pel pare dels xiquets, van anar a poc a poc sent assumides per María.

 

Condemna

 

La Fiscalia demana per al processament 50 anys de presó amb l’agreujant de parentiu, 25 per cada crim, amb un màxim de 40 anys de compliment.

Per a l’acusada sol·licita 25 anys d’internament mèdic, alguna cosa que el seu defensa considera excessiu, ja que creu que María pot rehabilitar-se en un període molt inferior.

Així mateix, el Ministeri Públic exigeix que els processaments indemnitzen tant als avis paterns com els materns amb 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil, una quantitat que els familiars han acceptat en seu judicial.

A l’eixida dels jutjats, la mare de María ha demanat als mitjans de comunicació que tracten a la seua filla com una malalta i ha lamentat el «maltractament» que la família ha patit durant tots estos anys: «Ens heu fet tant de mal que no us ho podeu imaginar».

Ara, amb estos paràmetres, el jutge ha de dictar sentència.

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.