Declarats culpables del crim de Godella als pares dels xiquets assassinats

 

Vist per a sentència. El jurat popular ha declarat culpables als pares acusats d’assassinar als seus dos fills a Godella. Els nou membres consideren, per unanimitat, que María G. va causar la mort «sense possibilitat de defensa» dels xiquets i, per majoria de huit a un, que Gabriel C. va actuar d’igual forma en el doble infanticidi.

No obstant això, tots ells creuen que en el moment de cometre els fets l’acusada patia una esquizofrènia de tipus paranoide, en fase de brot agut, que anul·lava completament les bases psicològiques de la seua imputabilitat, és a dir no era conscient del que feia.

 

Amiel i Ixchel van ser assassinats amb brutalitat

 

El portaveu dels nou membres del jurat ha llegit el veredicte este dijous a primera hora de la vesprada en una audiència pública a la Ciutat de la Justícia de València, en presència de les parts i els acusats, després de deliberar en secret i a porta tancada des d’este dimecres al migdia.

Amiel i Ixchel, de tres anys i mig i sis mesos, van morir després de rebre multitud de colps durant la matinada del 13 al 14 de març de 2019 i van ser enterrats al jardí de la casa de camp que la família ocupava il·legalment. Amiel, segons els forenses, va rebre danys tals que semblaven haver sigut causats d’haver caigut d’un cinqué pis.

 

Van enterrar tots dos als seus xicotets

Després de posar fi a la vida dels seus propis fills tots dos van procedir a enterrar els cossos dels menors en diferents llocs pròxims a la parcel·la on vivien de manera il·legal.

Al llarg del judici, que s’ha desenvolupat durant huit sessions en l’Audiència de València, els acusats s’han incriminat mútuament i les seues respectives defenses han demanat l’absolució per a tots dos.

No ho han aconseguit. Sí que s’ha donat per provat que assumien tècniques terapèutiques com la regressió i creien en la purificació de les ànimes mitjançant banys d’aigua o en el renaixement de les mateixes després de la mort dels cossos.

Segons ha declarat provat, estes creences inicialment professades pel pare dels xiquets, van anar a poc a poc sent assumides per María.

 

Condemna

 

La Fiscalia demana per al processament 50 anys de presó amb l’agreujant de parentiu, 25 per cada crim, amb un màxim de 40 anys de compliment.

Per a l’acusada sol·licita 25 anys d’internament mèdic, alguna cosa que el seu defensa considera excessiu, ja que creu que María pot rehabilitar-se en un període molt inferior.

Així mateix, el Ministeri Públic exigeix que els processaments indemnitzen tant als avis paterns com els materns amb 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil, una quantitat que els familiars han acceptat en seu judicial.

A l’eixida dels jutjats, la mare de María ha demanat als mitjans de comunicació que tracten a la seua filla com una malalta i ha lamentat el «maltractament» que la família ha patit durant tots estos anys: «Ens heu fet tant de mal que no us ho podeu imaginar».

Ara, amb estos paràmetres, el jutge ha de dictar sentència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.