15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Declarats culpables del crim de Godella als pares dels xiquets assassinats

 

Vist per a sentència. El jurat popular ha declarat culpables als pares acusats d’assassinar als seus dos fills a Godella. Els nou membres consideren, per unanimitat, que María G. va causar la mort «sense possibilitat de defensa» dels xiquets i, per majoria de huit a un, que Gabriel C. va actuar d’igual forma en el doble infanticidi.

No obstant això, tots ells creuen que en el moment de cometre els fets l’acusada patia una esquizofrènia de tipus paranoide, en fase de brot agut, que anul·lava completament les bases psicològiques de la seua imputabilitat, és a dir no era conscient del que feia.

 

Amiel i Ixchel van ser assassinats amb brutalitat

 

El portaveu dels nou membres del jurat ha llegit el veredicte este dijous a primera hora de la vesprada en una audiència pública a la Ciutat de la Justícia de València, en presència de les parts i els acusats, després de deliberar en secret i a porta tancada des d’este dimecres al migdia.

Amiel i Ixchel, de tres anys i mig i sis mesos, van morir després de rebre multitud de colps durant la matinada del 13 al 14 de març de 2019 i van ser enterrats al jardí de la casa de camp que la família ocupava il·legalment. Amiel, segons els forenses, va rebre danys tals que semblaven haver sigut causats d’haver caigut d’un cinqué pis.

 

Van enterrar tots dos als seus xicotets

Després de posar fi a la vida dels seus propis fills tots dos van procedir a enterrar els cossos dels menors en diferents llocs pròxims a la parcel·la on vivien de manera il·legal.

Al llarg del judici, que s’ha desenvolupat durant huit sessions en l’Audiència de València, els acusats s’han incriminat mútuament i les seues respectives defenses han demanat l’absolució per a tots dos.

No ho han aconseguit. Sí que s’ha donat per provat que assumien tècniques terapèutiques com la regressió i creien en la purificació de les ànimes mitjançant banys d’aigua o en el renaixement de les mateixes després de la mort dels cossos.

Segons ha declarat provat, estes creences inicialment professades pel pare dels xiquets, van anar a poc a poc sent assumides per María.

 

Condemna

 

La Fiscalia demana per al processament 50 anys de presó amb l’agreujant de parentiu, 25 per cada crim, amb un màxim de 40 anys de compliment.

Per a l’acusada sol·licita 25 anys d’internament mèdic, alguna cosa que el seu defensa considera excessiu, ja que creu que María pot rehabilitar-se en un període molt inferior.

Així mateix, el Ministeri Públic exigeix que els processaments indemnitzen tant als avis paterns com els materns amb 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil, una quantitat que els familiars han acceptat en seu judicial.

A l’eixida dels jutjats, la mare de María ha demanat als mitjans de comunicació que tracten a la seua filla com una malalta i ha lamentat el «maltractament» que la família ha patit durant tots estos anys: «Ens heu fet tant de mal que no us ho podeu imaginar».

Ara, amb estos paràmetres, el jutge ha de dictar sentència.

Últimes notícies

Barrachina avala a Juanfran Pérez Llorca i demana un acord que permeta la seua investidura

Miguel Barrachina ha defés el perfil de Juanfran Pérez Llorca per a presidir la Generalitat i ha expressat el seu desig que prospere un acord d'investidura. Les seues paraules han arribat després d'una reunió sobre el transvasament Tajo-Segura, on ha lligat l'agenda de l'aigua amb el futur del Consell.

Mascarell (PSPV) afirma que la moció de censura a Torrent no està sobre la taula

El PSPV ha negat que prepare una moció de censura a Torrent i ha reiterat que no pacta amb Vox ni amb trànsfugues. L'alcaldessa Folgado advertix que una moció paralitzaria projectes i generaria incertesa.

Derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla

El dol de la jornada 13 de LaLiga EA Sports serà el derbi número 150 entre València i Llevant a Mestalla. El València arriba invicte com a local en este encreuament.

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha reclamat al PP altura de mires per a pactar la investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Les negociacions continuen obertes.

Pérez Llorca presenta la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat sense acord firmat amb Vox

El secretari general del PPCV ha formalitzat la seua aspiració sense rubricar un pacte amb Vox i ha presentat a Fernando Pastor com a nou portaveu del grup.

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

El PP ha acordat que Fernando Pastor assumisca la síndicatura en Les Corts després del pas de Juanfran Pérez Llorca a candidat a president. El relleu ordena l'estratègia del grup de cara a la investidura.

L’afició del Llevant marxarà unida fins a Mestalla des del Ciutat de València

La unflada granota es desplaçarà junta el divendres des del Ciutat de València fins a Mestalla. La convocatòria és a les 19.00 i el derbi arranca a les 21.00

El PSPV-PSOE d’Alacant veu a Pérez Llorca com un ‘Olives II’ de transició

El PSPV-PSOE d'Alacant ha definit a Juanfran Pérez Llorca com un 'José Luis Olivas II', un president de transició entre Carlos Mazón i el pròxim candidat del PP. Vicente Arques ha vinculat el relleu al calendari intern del PPCV i al previsible acord amb Vox, amb 'peatge' i reordenació de càrrecs.