16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Declarats culpables del crim de Godella als pares dels xiquets assassinats

 

Vist per a sentència. El jurat popular ha declarat culpables als pares acusats d’assassinar als seus dos fills a Godella. Els nou membres consideren, per unanimitat, que María G. va causar la mort «sense possibilitat de defensa» dels xiquets i, per majoria de huit a un, que Gabriel C. va actuar d’igual forma en el doble infanticidi.

No obstant això, tots ells creuen que en el moment de cometre els fets l’acusada patia una esquizofrènia de tipus paranoide, en fase de brot agut, que anul·lava completament les bases psicològiques de la seua imputabilitat, és a dir no era conscient del que feia.

 

Amiel i Ixchel van ser assassinats amb brutalitat

 

El portaveu dels nou membres del jurat ha llegit el veredicte este dijous a primera hora de la vesprada en una audiència pública a la Ciutat de la Justícia de València, en presència de les parts i els acusats, després de deliberar en secret i a porta tancada des d’este dimecres al migdia.

Amiel i Ixchel, de tres anys i mig i sis mesos, van morir després de rebre multitud de colps durant la matinada del 13 al 14 de març de 2019 i van ser enterrats al jardí de la casa de camp que la família ocupava il·legalment. Amiel, segons els forenses, va rebre danys tals que semblaven haver sigut causats d’haver caigut d’un cinqué pis.

 

Van enterrar tots dos als seus xicotets

Després de posar fi a la vida dels seus propis fills tots dos van procedir a enterrar els cossos dels menors en diferents llocs pròxims a la parcel·la on vivien de manera il·legal.

Al llarg del judici, que s’ha desenvolupat durant huit sessions en l’Audiència de València, els acusats s’han incriminat mútuament i les seues respectives defenses han demanat l’absolució per a tots dos.

No ho han aconseguit. Sí que s’ha donat per provat que assumien tècniques terapèutiques com la regressió i creien en la purificació de les ànimes mitjançant banys d’aigua o en el renaixement de les mateixes després de la mort dels cossos.

Segons ha declarat provat, estes creences inicialment professades pel pare dels xiquets, van anar a poc a poc sent assumides per María.

 

Condemna

 

La Fiscalia demana per al processament 50 anys de presó amb l’agreujant de parentiu, 25 per cada crim, amb un màxim de 40 anys de compliment.

Per a l’acusada sol·licita 25 anys d’internament mèdic, alguna cosa que el seu defensa considera excessiu, ja que creu que María pot rehabilitar-se en un període molt inferior.

Així mateix, el Ministeri Públic exigeix que els processaments indemnitzen tant als avis paterns com els materns amb 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil, una quantitat que els familiars han acceptat en seu judicial.

A l’eixida dels jutjats, la mare de María ha demanat als mitjans de comunicació que tracten a la seua filla com una malalta i ha lamentat el «maltractament» que la família ha patit durant tots estos anys: «Ens heu fet tant de mal que no us ho podeu imaginar».

Ara, amb estos paràmetres, el jutge ha de dictar sentència.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA fixa per al 9 de gener la declaració de Feijóo com a testimoni

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha assenyalat el 9 de gener perquè Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni a Catarroja. També s'ha programat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca el 12 de gener.

València i Mallorca busquen oxigen a Mestalla per a tancar l’any lluny del descens

València i Mallorca s'enfronten este divendres a Mestalla en un dol directe per allunyar-se del descens. Dos punts els separen i el marge és mínim abans de l'aturada.

Quasi 20 graus animen a passejar al costat de la platja a Alacant a una setmana de Nadal

Les temperatures pròximes a 20 graus han retornat el passeig i les terrasses al Postiguet. Després de dies de pluges intenses, el cel ha estat buidat i el termòmetre ha marcat 19 graus.

Imputat l’alcalde de Jérica del PP per agressió sexual a dos menors

Un jutjat de Segorbe investiga a Jorge Peiró per dos delictes d'agressió sexual a menors. El PP li aparta i el PSPV exigix el seu cessament i la seua dimissió com a alcalde.

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.