Declarats culpables del crim de Godella als pares dels xiquets assassinats

 

Vist per a sentència. El jurat popular ha declarat culpables als pares acusats d’assassinar als seus dos fills a Godella. Els nou membres consideren, per unanimitat, que María G. va causar la mort «sense possibilitat de defensa» dels xiquets i, per majoria de huit a un, que Gabriel C. va actuar d’igual forma en el doble infanticidi.

No obstant això, tots ells creuen que en el moment de cometre els fets l’acusada patia una esquizofrènia de tipus paranoide, en fase de brot agut, que anul·lava completament les bases psicològiques de la seua imputabilitat, és a dir no era conscient del que feia.

 

Amiel i Ixchel van ser assassinats amb brutalitat

 

El portaveu dels nou membres del jurat ha llegit el veredicte este dijous a primera hora de la vesprada en una audiència pública a la Ciutat de la Justícia de València, en presència de les parts i els acusats, després de deliberar en secret i a porta tancada des d’este dimecres al migdia.

Amiel i Ixchel, de tres anys i mig i sis mesos, van morir després de rebre multitud de colps durant la matinada del 13 al 14 de març de 2019 i van ser enterrats al jardí de la casa de camp que la família ocupava il·legalment. Amiel, segons els forenses, va rebre danys tals que semblaven haver sigut causats d’haver caigut d’un cinqué pis.

 

Van enterrar tots dos als seus xicotets

Després de posar fi a la vida dels seus propis fills tots dos van procedir a enterrar els cossos dels menors en diferents llocs pròxims a la parcel·la on vivien de manera il·legal.

Al llarg del judici, que s’ha desenvolupat durant huit sessions en l’Audiència de València, els acusats s’han incriminat mútuament i les seues respectives defenses han demanat l’absolució per a tots dos.

No ho han aconseguit. Sí que s’ha donat per provat que assumien tècniques terapèutiques com la regressió i creien en la purificació de les ànimes mitjançant banys d’aigua o en el renaixement de les mateixes després de la mort dels cossos.

Segons ha declarat provat, estes creences inicialment professades pel pare dels xiquets, van anar a poc a poc sent assumides per María.

 

Condemna

 

La Fiscalia demana per al processament 50 anys de presó amb l’agreujant de parentiu, 25 per cada crim, amb un màxim de 40 anys de compliment.

Per a l’acusada sol·licita 25 anys d’internament mèdic, alguna cosa que el seu defensa considera excessiu, ja que creu que María pot rehabilitar-se en un període molt inferior.

Així mateix, el Ministeri Públic exigeix que els processaments indemnitzen tant als avis paterns com els materns amb 300.000 euros en concepte de responsabilitat civil, una quantitat que els familiars han acceptat en seu judicial.

A l’eixida dels jutjats, la mare de María ha demanat als mitjans de comunicació que tracten a la seua filla com una malalta i ha lamentat el «maltractament» que la família ha patit durant tots estos anys: «Ens heu fet tant de mal que no us ho podeu imaginar».

Ara, amb estos paràmetres, el jutge ha de dictar sentència.

Últimes notícies

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.

Detecten a Vila-real l’ús de targetes de difunts per aparcar en places de mobilitat reduïda

La Policia Local de Vila-real ha descobert en quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes de mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i documents de persones difuntes.

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.