8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Declarat un incendi forestal en Xàbia

 

Efectius de bombers terrestres i aeris treballen durant este divendres en l’extinció d’un incendi en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF), segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 en les seues xarxes socials.

 

Esta situació 1 fa referència a l’emergència provocada per un o diferents incendis forestals que, en la seua evolució previsible, poden afectar greument béns forestals i, en el seu cas, afectar lleument la població o béns de naturalesa no forestal.

 

D’esta forma, s’ha activat un despatx automàtic i s’han mobilitzat cinc helicòpters, tres d’ells amb brigades helitransportades de la Generalitat; quatre mitjans aeris; un capatàs coordinador; quatre vehicles del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant; dos unitats de bombers forestals autonòmics; dos autobombes i una unitat de prevenció d’incendis.

Últimes notícies

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.