18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Declarat un incendi forestal en Xàbia

 

Efectius de bombers terrestres i aeris treballen durant este divendres en l’extinció d’un incendi en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF), segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 en les seues xarxes socials.

 

Esta situació 1 fa referència a l’emergència provocada per un o diferents incendis forestals que, en la seua evolució previsible, poden afectar greument béns forestals i, en el seu cas, afectar lleument la població o béns de naturalesa no forestal.

 

D’esta forma, s’ha activat un despatx automàtic i s’han mobilitzat cinc helicòpters, tres d’ells amb brigades helitransportades de la Generalitat; quatre mitjans aeris; un capatàs coordinador; quatre vehicles del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant; dos unitats de bombers forestals autonòmics; dos autobombes i una unitat de prevenció d’incendis.

Últimes notícies

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana