Presó permanent revisable per a la parella que va assassinar al xiquet de 2 anys en Elx

 

Actualització 01/10/2020 a les 11.00 hores. La Secció Setena de l’Audiència d’Alacant, amb seu desplaçada en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), ha condemnat a presó permanent revisable a la parella acusada d’assassinar en 2018 a un xiquet de dos anys, fill de la condemnada, segons ha informat aquest dijous el Tribunal Superior de Justícia Valencià (TSJCV).

 

La sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV, declara a la mare del menor i al seu company sentimental autors d’un delicte d’assassinat amb agreujant de parentiu i d’un delicte de maltractaments habituals amb agreujant de traïdoria.

 

Declaren culpables a la parella i a la mare del xiquet de 2 anys assassinat en Elx

Un jurat popular ha declarat culpables dels delictes d’assassinat i maltractament habitual a la mare del xiquet de 2 anys que va morir en setembre de 2018 després de ser colpejat en Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), i a la parella d’esta, segons han informat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Els fets es remunten al 13 de setembre de 2018, quan la parella va portar al xiquet a l’Hospital General Universitari d’Elx. En eixe moment el centre va comunicar que el menor havia ingressat amb diferents traumatismes i signes d’haver patit una pallissa. Els dos van ser detinguts i el xiquet va ser traslladat a l’UCI de l’Hospital General d’Alacant, a on va morir dies després.

 

El juí va començar el passat 31 d’agost en la secció 7 de l’Audiència Provincial d’Alacant, en la Ciutat de la Justícia d’Elx, i les acusacions han sol·licitat la presó permanent revisable per als dos acusats.

 

Després de les deliberacions pertinents, el jurat ha emés el seu veredicte a les 01.00 hores de la matinada d’este diumenge assenyalant als dos processaments com a responsables d’assassinat i maltractament habitual al menor. L’assumpte queda vist per a sentència, que ha de dictar la magistrada que ha presidit el juí.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.