Demanen presó a uns pares per maltractar al seu bebé de 4 mesos en Paterna

bebè

Imatge d’arxiu d’un bebé | València Diari

 

Una parella de 32 anys de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, s’ha sentat en la banqueta dels acusats del Jutjat Penal núm. 17 de València per, presumptament, haver maltractat al seu bebé. Els fets es van produir a finals de juliol de l’any 2016.

 

Segons informacions de ‘Levante-EMV’, una veïna sentia, freqüentment, insults i crits d’una parella cap al seu bebé. I és que, segons relata el fiscal, els pares tractaven de males maneres a la seua filla quan plorava o, en definitiva, quan necessitava l’atenció de les seues necessitats bàsiques. És més, s’afirma que, quan no es calmava, li pegaven.

 

Els metges no van poder apreciar eixos fets, el mateix que els servicis socials de la població, que no tenien la suficient informació per a poder aplicar mesures de protecció al bebé. Tot i això, es va fer un seguiment a este cas i es va tramitar l’assistència de la filla a una escola infantil.

 

Pocs mesos després, en el centre escolar es va detectar una «falta d’higiene i una mala alimentació». S’acusa als pares administrar sedants a la xiqueta per a que deixara dormir a sa mare i més ferides en altres parts del cos. De fet, en l’Hospital de Manises se li va detectar una fractura en el fèmur esquerre. A més, afegixen que «el bebé tenia una mirada trista».

 

Els pares neguen tots estos fets i atribuïxen les ferides en la cara per posar-li a la xiqueta «una diadema comprada en un basar xinés», mentres que les lesions en les cames a una «enfermetat dels ossos». Esta versió no ha sigut creïble per a la Fiscalia, que ha descartat que les lesions siguen accidentals. Per a ells es demana una pena de 13 anys de presó per dos delictes de lesions i un de mals tractes habituals en l’àmbit familiar.

 

A més, la xiqueta, que va ser declarada en situació de desemparament, viu en una família d’acollida. Els pares biològics, que tenen altres dos fills –d’un i tres anys–, han declarat que «estem fent tot el possible per a poder recuperar a la xiqueta que els servicis socials ens furtà».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.