Demanen presó a uns pares per maltractar al seu bebé de 4 mesos en Paterna

bebè

Imatge d’arxiu d’un bebé | València Diari

 

Una parella de 32 anys de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, s’ha sentat en la banqueta dels acusats del Jutjat Penal núm. 17 de València per, presumptament, haver maltractat al seu bebé. Els fets es van produir a finals de juliol de l’any 2016.

 

Segons informacions de ‘Levante-EMV’, una veïna sentia, freqüentment, insults i crits d’una parella cap al seu bebé. I és que, segons relata el fiscal, els pares tractaven de males maneres a la seua filla quan plorava o, en definitiva, quan necessitava l’atenció de les seues necessitats bàsiques. És més, s’afirma que, quan no es calmava, li pegaven.

 

Els metges no van poder apreciar eixos fets, el mateix que els servicis socials de la població, que no tenien la suficient informació per a poder aplicar mesures de protecció al bebé. Tot i això, es va fer un seguiment a este cas i es va tramitar l’assistència de la filla a una escola infantil.

 

Pocs mesos després, en el centre escolar es va detectar una «falta d’higiene i una mala alimentació». S’acusa als pares administrar sedants a la xiqueta per a que deixara dormir a sa mare i més ferides en altres parts del cos. De fet, en l’Hospital de Manises se li va detectar una fractura en el fèmur esquerre. A més, afegixen que «el bebé tenia una mirada trista».

 

Els pares neguen tots estos fets i atribuïxen les ferides en la cara per posar-li a la xiqueta «una diadema comprada en un basar xinés», mentres que les lesions en les cames a una «enfermetat dels ossos». Esta versió no ha sigut creïble per a la Fiscalia, que ha descartat que les lesions siguen accidentals. Per a ells es demana una pena de 13 anys de presó per dos delictes de lesions i un de mals tractes habituals en l’àmbit familiar.

 

A més, la xiqueta, que va ser declarada en situació de desemparament, viu en una família d’acollida. Els pares biològics, que tenen altres dos fills –d’un i tres anys–, han declarat que «estem fent tot el possible per a poder recuperar a la xiqueta que els servicis socials ens furtà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.