Demanen presó a uns pares per maltractar al seu bebé de 4 mesos en Paterna

bebè

Imatge d’arxiu d’un bebé | València Diari

 

Una parella de 32 anys de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, s’ha sentat en la banqueta dels acusats del Jutjat Penal núm. 17 de València per, presumptament, haver maltractat al seu bebé. Els fets es van produir a finals de juliol de l’any 2016.

 

Segons informacions de ‘Levante-EMV’, una veïna sentia, freqüentment, insults i crits d’una parella cap al seu bebé. I és que, segons relata el fiscal, els pares tractaven de males maneres a la seua filla quan plorava o, en definitiva, quan necessitava l’atenció de les seues necessitats bàsiques. És més, s’afirma que, quan no es calmava, li pegaven.

 

Els metges no van poder apreciar eixos fets, el mateix que els servicis socials de la població, que no tenien la suficient informació per a poder aplicar mesures de protecció al bebé. Tot i això, es va fer un seguiment a este cas i es va tramitar l’assistència de la filla a una escola infantil.

 

Pocs mesos després, en el centre escolar es va detectar una «falta d’higiene i una mala alimentació». S’acusa als pares administrar sedants a la xiqueta per a que deixara dormir a sa mare i més ferides en altres parts del cos. De fet, en l’Hospital de Manises se li va detectar una fractura en el fèmur esquerre. A més, afegixen que «el bebé tenia una mirada trista».

 

Els pares neguen tots estos fets i atribuïxen les ferides en la cara per posar-li a la xiqueta «una diadema comprada en un basar xinés», mentres que les lesions en les cames a una «enfermetat dels ossos». Esta versió no ha sigut creïble per a la Fiscalia, que ha descartat que les lesions siguen accidentals. Per a ells es demana una pena de 13 anys de presó per dos delictes de lesions i un de mals tractes habituals en l’àmbit familiar.

 

A més, la xiqueta, que va ser declarada en situació de desemparament, viu en una família d’acollida. Els pares biològics, que tenen altres dos fills –d’un i tres anys–, han declarat que «estem fent tot el possible per a poder recuperar a la xiqueta que els servicis socials ens furtà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.