14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Demanen presó a uns pares per maltractar al seu bebé de 4 mesos en Paterna

bebè

Imatge d’arxiu d’un bebé | València Diari

 

Una parella de 32 anys de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, s’ha sentat en la banqueta dels acusats del Jutjat Penal núm. 17 de València per, presumptament, haver maltractat al seu bebé. Els fets es van produir a finals de juliol de l’any 2016.

 

Segons informacions de ‘Levante-EMV’, una veïna sentia, freqüentment, insults i crits d’una parella cap al seu bebé. I és que, segons relata el fiscal, els pares tractaven de males maneres a la seua filla quan plorava o, en definitiva, quan necessitava l’atenció de les seues necessitats bàsiques. És més, s’afirma que, quan no es calmava, li pegaven.

 

Els metges no van poder apreciar eixos fets, el mateix que els servicis socials de la població, que no tenien la suficient informació per a poder aplicar mesures de protecció al bebé. Tot i això, es va fer un seguiment a este cas i es va tramitar l’assistència de la filla a una escola infantil.

 

Pocs mesos després, en el centre escolar es va detectar una «falta d’higiene i una mala alimentació». S’acusa als pares administrar sedants a la xiqueta per a que deixara dormir a sa mare i més ferides en altres parts del cos. De fet, en l’Hospital de Manises se li va detectar una fractura en el fèmur esquerre. A més, afegixen que «el bebé tenia una mirada trista».

 

Els pares neguen tots estos fets i atribuïxen les ferides en la cara per posar-li a la xiqueta «una diadema comprada en un basar xinés», mentres que les lesions en les cames a una «enfermetat dels ossos». Esta versió no ha sigut creïble per a la Fiscalia, que ha descartat que les lesions siguen accidentals. Per a ells es demana una pena de 13 anys de presó per dos delictes de lesions i un de mals tractes habituals en l’àmbit familiar.

 

A més, la xiqueta, que va ser declarada en situació de desemparament, viu en una família d’acollida. Els pares biològics, que tenen altres dos fills –d’un i tres anys–, han declarat que «estem fent tot el possible per a poder recuperar a la xiqueta que els servicis socials ens furtà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.