Demanen presó a uns pares per maltractar al seu bebé de 4 mesos en Paterna

bebè

Imatge d’arxiu d’un bebé | València Diari

 

Una parella de 32 anys de la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta de València, s’ha sentat en la banqueta dels acusats del Jutjat Penal núm. 17 de València per, presumptament, haver maltractat al seu bebé. Els fets es van produir a finals de juliol de l’any 2016.

 

Segons informacions de ‘Levante-EMV’, una veïna sentia, freqüentment, insults i crits d’una parella cap al seu bebé. I és que, segons relata el fiscal, els pares tractaven de males maneres a la seua filla quan plorava o, en definitiva, quan necessitava l’atenció de les seues necessitats bàsiques. És més, s’afirma que, quan no es calmava, li pegaven.

 

Els metges no van poder apreciar eixos fets, el mateix que els servicis socials de la població, que no tenien la suficient informació per a poder aplicar mesures de protecció al bebé. Tot i això, es va fer un seguiment a este cas i es va tramitar l’assistència de la filla a una escola infantil.

 

Pocs mesos després, en el centre escolar es va detectar una «falta d’higiene i una mala alimentació». S’acusa als pares administrar sedants a la xiqueta per a que deixara dormir a sa mare i més ferides en altres parts del cos. De fet, en l’Hospital de Manises se li va detectar una fractura en el fèmur esquerre. A més, afegixen que «el bebé tenia una mirada trista».

 

Els pares neguen tots estos fets i atribuïxen les ferides en la cara per posar-li a la xiqueta «una diadema comprada en un basar xinés», mentres que les lesions en les cames a una «enfermetat dels ossos». Esta versió no ha sigut creïble per a la Fiscalia, que ha descartat que les lesions siguen accidentals. Per a ells es demana una pena de 13 anys de presó per dos delictes de lesions i un de mals tractes habituals en l’àmbit familiar.

 

A més, la xiqueta, que va ser declarada en situació de desemparament, viu en una família d’acollida. Els pares biològics, que tenen altres dos fills –d’un i tres anys–, han declarat que «estem fent tot el possible per a poder recuperar a la xiqueta que els servicis socials ens furtà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.