100.000 euros de denúncia per robar oli usat

La Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a la denominada Operació Waste Oil, oberta amb motiu de la sostracció al llarg de la província d’Alacant i València d’oli usat depositat en contenidors municipals i que eren adquirits per una empresa a la Vila Joiosa. L’operació s’ha saldat amb 10 detinguts, 2 vehicles intervinguts i nombroses sancions administratives relatives a la gestió de residus.

A la fi del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil d’Alacant va tindre coneixement de l’augment de robatoris i furts relacionats amb la sostracció d’oli d’ús domèstic usat, el qual és depositat en contenidors per a la seua transformació en biocombustibles, estos contenidors estan situats bé en la via pública o en Ecoparcs i punts nets, sent empreses autoritzades per la Conselleria de Medi Ambient i contractades pels diferents Ajuntaments les úniques a les quals concerneix l’explotació d’estos contenidors i els seus olis depositats.

Per tal motiu, l’Equip de Robatoris en Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar la denominada Operació Waste Oil. Fruit de les investigacions en les quals van comptar amb el suport de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, es va arribar a descobrir que diverses persones abillades amb roba de treball i jupetins reflectors, recorrien nombroses localitats al llarg de les províncies d’Alacant i València a fi de poder sostraure oli usat dels esmentats contenidors. Una vegada carregat el vehicle, acudien per a vendre’l a un magatzem situat en el nucli urbà de la localitat de la Vila Joiosa, al preu de 50 euros per cada furgoneta plena de bidons. 

 

Estes persones posseïen també documentació falsificada per a així poder justificar l’accés i transport d’estos residus. Els encarregats del magatzem, al mateix temps l’emmagatzemaven i tractaven per a posteriorment vendre’l a empreses dedicades a la seua transformació en biodièsel, en una acció que els reportava uns beneficis de més de 4.000 euros setmanals.

Per tot això, el 21 d’abril, es va procedir a l’explotació de l’operació, que va portar als agents a realitzar una inspecció en el magatzem de la Vila Joiosa amb l’ajuda de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, este establiment es feia passar per una empresa legal de reciclatge d’oli usat, ja que no comptaven amb cap mena d’autorització legal, per a això posseïen diversos documents falsificats.

Per tot això, es van detindre a les persones responsables, un pare i un fill espanyols, per la suposada autoria d’un delicte continuat d’encobriment, pertinença a grup criminal i un delicte de falsedat documental. També es van detectar en el recinte diverses infraccions locals de les quals es va donar compte a l’Excm. Ajuntament i diverses infraccions a la Llei 10/2000 de Residus de la Generalitat Valenciana, la sanció econòmica de la qual podrien aconseguir els 100.000 euros.

D’igual forma es van detindre a 8 persones més com a presumptes autors materials dels robatoris i els furts amb la finalitat de sostraure l’oli. Tots ells de nacionalitat espanyola, amb edats compreses entre els 20 i els 52 anys. Als quals se’ls imputen els delictes de 7 robatoris amb força en les coses, 8 delictes de furt, falsedat documental i pertinença a grup criminal, així com la confiscació de les dos furgonetes usades en els fets delictius.

Després de passar a disposició judicial, tots ells van quedar en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.