100.000 euros de denúncia per robar oli usat

La Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a la denominada Operació Waste Oil, oberta amb motiu de la sostracció al llarg de la província d’Alacant i València d’oli usat depositat en contenidors municipals i que eren adquirits per una empresa a la Vila Joiosa. L’operació s’ha saldat amb 10 detinguts, 2 vehicles intervinguts i nombroses sancions administratives relatives a la gestió de residus.

A la fi del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil d’Alacant va tindre coneixement de l’augment de robatoris i furts relacionats amb la sostracció d’oli d’ús domèstic usat, el qual és depositat en contenidors per a la seua transformació en biocombustibles, estos contenidors estan situats bé en la via pública o en Ecoparcs i punts nets, sent empreses autoritzades per la Conselleria de Medi Ambient i contractades pels diferents Ajuntaments les úniques a les quals concerneix l’explotació d’estos contenidors i els seus olis depositats.

Per tal motiu, l’Equip de Robatoris en Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar la denominada Operació Waste Oil. Fruit de les investigacions en les quals van comptar amb el suport de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, es va arribar a descobrir que diverses persones abillades amb roba de treball i jupetins reflectors, recorrien nombroses localitats al llarg de les províncies d’Alacant i València a fi de poder sostraure oli usat dels esmentats contenidors. Una vegada carregat el vehicle, acudien per a vendre’l a un magatzem situat en el nucli urbà de la localitat de la Vila Joiosa, al preu de 50 euros per cada furgoneta plena de bidons. 

 

Estes persones posseïen també documentació falsificada per a així poder justificar l’accés i transport d’estos residus. Els encarregats del magatzem, al mateix temps l’emmagatzemaven i tractaven per a posteriorment vendre’l a empreses dedicades a la seua transformació en biodièsel, en una acció que els reportava uns beneficis de més de 4.000 euros setmanals.

Per tot això, el 21 d’abril, es va procedir a l’explotació de l’operació, que va portar als agents a realitzar una inspecció en el magatzem de la Vila Joiosa amb l’ajuda de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, este establiment es feia passar per una empresa legal de reciclatge d’oli usat, ja que no comptaven amb cap mena d’autorització legal, per a això posseïen diversos documents falsificats.

Per tot això, es van detindre a les persones responsables, un pare i un fill espanyols, per la suposada autoria d’un delicte continuat d’encobriment, pertinença a grup criminal i un delicte de falsedat documental. També es van detectar en el recinte diverses infraccions locals de les quals es va donar compte a l’Excm. Ajuntament i diverses infraccions a la Llei 10/2000 de Residus de la Generalitat Valenciana, la sanció econòmica de la qual podrien aconseguir els 100.000 euros.

D’igual forma es van detindre a 8 persones més com a presumptes autors materials dels robatoris i els furts amb la finalitat de sostraure l’oli. Tots ells de nacionalitat espanyola, amb edats compreses entre els 20 i els 52 anys. Als quals se’ls imputen els delictes de 7 robatoris amb força en les coses, 8 delictes de furt, falsedat documental i pertinença a grup criminal, així com la confiscació de les dos furgonetes usades en els fets delictius.

Després de passar a disposició judicial, tots ells van quedar en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.