100.000 euros de denúncia per robar oli usat

La Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a la denominada Operació Waste Oil, oberta amb motiu de la sostracció al llarg de la província d’Alacant i València d’oli usat depositat en contenidors municipals i que eren adquirits per una empresa a la Vila Joiosa. L’operació s’ha saldat amb 10 detinguts, 2 vehicles intervinguts i nombroses sancions administratives relatives a la gestió de residus.

A la fi del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil d’Alacant va tindre coneixement de l’augment de robatoris i furts relacionats amb la sostracció d’oli d’ús domèstic usat, el qual és depositat en contenidors per a la seua transformació en biocombustibles, estos contenidors estan situats bé en la via pública o en Ecoparcs i punts nets, sent empreses autoritzades per la Conselleria de Medi Ambient i contractades pels diferents Ajuntaments les úniques a les quals concerneix l’explotació d’estos contenidors i els seus olis depositats.

Per tal motiu, l’Equip de Robatoris en Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar la denominada Operació Waste Oil. Fruit de les investigacions en les quals van comptar amb el suport de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, es va arribar a descobrir que diverses persones abillades amb roba de treball i jupetins reflectors, recorrien nombroses localitats al llarg de les províncies d’Alacant i València a fi de poder sostraure oli usat dels esmentats contenidors. Una vegada carregat el vehicle, acudien per a vendre’l a un magatzem situat en el nucli urbà de la localitat de la Vila Joiosa, al preu de 50 euros per cada furgoneta plena de bidons. 

 

Estes persones posseïen també documentació falsificada per a així poder justificar l’accés i transport d’estos residus. Els encarregats del magatzem, al mateix temps l’emmagatzemaven i tractaven per a posteriorment vendre’l a empreses dedicades a la seua transformació en biodièsel, en una acció que els reportava uns beneficis de més de 4.000 euros setmanals.

Per tot això, el 21 d’abril, es va procedir a l’explotació de l’operació, que va portar als agents a realitzar una inspecció en el magatzem de la Vila Joiosa amb l’ajuda de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, este establiment es feia passar per una empresa legal de reciclatge d’oli usat, ja que no comptaven amb cap mena d’autorització legal, per a això posseïen diversos documents falsificats.

Per tot això, es van detindre a les persones responsables, un pare i un fill espanyols, per la suposada autoria d’un delicte continuat d’encobriment, pertinença a grup criminal i un delicte de falsedat documental. També es van detectar en el recinte diverses infraccions locals de les quals es va donar compte a l’Excm. Ajuntament i diverses infraccions a la Llei 10/2000 de Residus de la Generalitat Valenciana, la sanció econòmica de la qual podrien aconseguir els 100.000 euros.

D’igual forma es van detindre a 8 persones més com a presumptes autors materials dels robatoris i els furts amb la finalitat de sostraure l’oli. Tots ells de nacionalitat espanyola, amb edats compreses entre els 20 i els 52 anys. Als quals se’ls imputen els delictes de 7 robatoris amb força en les coses, 8 delictes de furt, falsedat documental i pertinença a grup criminal, així com la confiscació de les dos furgonetes usades en els fets delictius.

Després de passar a disposició judicial, tots ells van quedar en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.