Anuncios

100.000 euros de denúncia per robar oli usat

La Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a la denominada Operació Waste Oil, oberta amb motiu de la sostracció al llarg de la província d’Alacant i València d’oli usat depositat en contenidors municipals i que eren adquirits per una empresa a la Vila Joiosa. L’operació s’ha saldat amb 10 detinguts, 2 vehicles intervinguts i nombroses sancions administratives relatives a la gestió de residus.

A la fi del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil d’Alacant va tindre coneixement de l’augment de robatoris i furts relacionats amb la sostracció d’oli d’ús domèstic usat, el qual és depositat en contenidors per a la seua transformació en biocombustibles, estos contenidors estan situats bé en la via pública o en Ecoparcs i punts nets, sent empreses autoritzades per la Conselleria de Medi Ambient i contractades pels diferents Ajuntaments les úniques a les quals concerneix l’explotació d’estos contenidors i els seus olis depositats.

Per tal motiu, l’Equip de Robatoris en Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar la denominada Operació Waste Oil. Fruit de les investigacions en les quals van comptar amb el suport de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, es va arribar a descobrir que diverses persones abillades amb roba de treball i jupetins reflectors, recorrien nombroses localitats al llarg de les províncies d’Alacant i València a fi de poder sostraure oli usat dels esmentats contenidors. Una vegada carregat el vehicle, acudien per a vendre’l a un magatzem situat en el nucli urbà de la localitat de la Vila Joiosa, al preu de 50 euros per cada furgoneta plena de bidons. 

 

Estes persones posseïen també documentació falsificada per a així poder justificar l’accés i transport d’estos residus. Els encarregats del magatzem, al mateix temps l’emmagatzemaven i tractaven per a posteriorment vendre’l a empreses dedicades a la seua transformació en biodièsel, en una acció que els reportava uns beneficis de més de 4.000 euros setmanals.

Per tot això, el 21 d’abril, es va procedir a l’explotació de l’operació, que va portar als agents a realitzar una inspecció en el magatzem de la Vila Joiosa amb l’ajuda de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, este establiment es feia passar per una empresa legal de reciclatge d’oli usat, ja que no comptaven amb cap mena d’autorització legal, per a això posseïen diversos documents falsificats.

Per tot això, es van detindre a les persones responsables, un pare i un fill espanyols, per la suposada autoria d’un delicte continuat d’encobriment, pertinença a grup criminal i un delicte de falsedat documental. També es van detectar en el recinte diverses infraccions locals de les quals es va donar compte a l’Excm. Ajuntament i diverses infraccions a la Llei 10/2000 de Residus de la Generalitat Valenciana, la sanció econòmica de la qual podrien aconseguir els 100.000 euros.

D’igual forma es van detindre a 8 persones més com a presumptes autors materials dels robatoris i els furts amb la finalitat de sostraure l’oli. Tots ells de nacionalitat espanyola, amb edats compreses entre els 20 i els 52 anys. Als quals se’ls imputen els delictes de 7 robatoris amb força en les coses, 8 delictes de furt, falsedat documental i pertinença a grup criminal, així com la confiscació de les dos furgonetes usades en els fets delictius.

Després de passar a disposició judicial, tots ells van quedar en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.