100.000 euros de denúncia per robar oli usat

La Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a la denominada Operació Waste Oil, oberta amb motiu de la sostracció al llarg de la província d’Alacant i València d’oli usat depositat en contenidors municipals i que eren adquirits per una empresa a la Vila Joiosa. L’operació s’ha saldat amb 10 detinguts, 2 vehicles intervinguts i nombroses sancions administratives relatives a la gestió de residus.

A la fi del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil d’Alacant va tindre coneixement de l’augment de robatoris i furts relacionats amb la sostracció d’oli d’ús domèstic usat, el qual és depositat en contenidors per a la seua transformació en biocombustibles, estos contenidors estan situats bé en la via pública o en Ecoparcs i punts nets, sent empreses autoritzades per la Conselleria de Medi Ambient i contractades pels diferents Ajuntaments les úniques a les quals concerneix l’explotació d’estos contenidors i els seus olis depositats.

Per tal motiu, l’Equip de Robatoris en Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar la denominada Operació Waste Oil. Fruit de les investigacions en les quals van comptar amb el suport de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, es va arribar a descobrir que diverses persones abillades amb roba de treball i jupetins reflectors, recorrien nombroses localitats al llarg de les províncies d’Alacant i València a fi de poder sostraure oli usat dels esmentats contenidors. Una vegada carregat el vehicle, acudien per a vendre’l a un magatzem situat en el nucli urbà de la localitat de la Vila Joiosa, al preu de 50 euros per cada furgoneta plena de bidons. 

 

Estes persones posseïen també documentació falsificada per a així poder justificar l’accés i transport d’estos residus. Els encarregats del magatzem, al mateix temps l’emmagatzemaven i tractaven per a posteriorment vendre’l a empreses dedicades a la seua transformació en biodièsel, en una acció que els reportava uns beneficis de més de 4.000 euros setmanals.

Per tot això, el 21 d’abril, es va procedir a l’explotació de l’operació, que va portar als agents a realitzar una inspecció en el magatzem de la Vila Joiosa amb l’ajuda de la Policia Local d’Elx i la Vila Joiosa, este establiment es feia passar per una empresa legal de reciclatge d’oli usat, ja que no comptaven amb cap mena d’autorització legal, per a això posseïen diversos documents falsificats.

Per tot això, es van detindre a les persones responsables, un pare i un fill espanyols, per la suposada autoria d’un delicte continuat d’encobriment, pertinença a grup criminal i un delicte de falsedat documental. També es van detectar en el recinte diverses infraccions locals de les quals es va donar compte a l’Excm. Ajuntament i diverses infraccions a la Llei 10/2000 de Residus de la Generalitat Valenciana, la sanció econòmica de la qual podrien aconseguir els 100.000 euros.

D’igual forma es van detindre a 8 persones més com a presumptes autors materials dels robatoris i els furts amb la finalitat de sostraure l’oli. Tots ells de nacionalitat espanyola, amb edats compreses entre els 20 i els 52 anys. Als quals se’ls imputen els delictes de 7 robatoris amb força en les coses, 8 delictes de furt, falsedat documental i pertinença a grup criminal, així com la confiscació de les dos furgonetes usades en els fets delictius.

Després de passar a disposició judicial, tots ells van quedar en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.

Presó per a dos patrons d’una pastera que va quedar a la deriva amb 13 migrants a Arenales del Sol

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a dos anys i tres mesos de presó dos hòmens que patronejaven una pastera amb 13 migrants, rescatada a la deriva davant Arenales del Sol després d’eixir d’Argèlia.

La gigafactoria de Sagunt retardarà fins a finals de 2026 l’inici de producció de bateries

La planta de PowerCo a Sagunt ajusta el calendari i preveu començar a produir cel·les de bateries a finals de 2026, en lloc de setembre, dins de la reordenacio estrategica de Volkswagen.

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.