Denuncien “assetjament” a una alumna valenciana per demanar realitzar exàmens en castellà

Els pares d’una estudiant de Paterna han denunciat davant la Fiscalia “coaccions, assetjament i falsedat documental” per presumpta discriminació cap a la seua filla en el centre en el qual estudia per usar el castellà.

L’alumna que realitza estudis en cinqué de primària l’única cosa que volia realitzar els deures i exàmens en castellà.

Segons la versió dels pares a aquesta alumna “li haurien baixat la nota en els seus exàmens per usar el castellà i no el valencià“.

La nostra filla està molt contenta per estudiar l’assignatura de Socials en espanyol, però cada vegada que s’ha d’enfrontar a un examen, està més preocupada no tant pel que sap, sinó de quantes preguntes hi haurà de tipus test i quantes hi haurà de desenvolupar, perquè com les contesta en espanyol li baixen la nota i per a ella és bastant frustrant“, compte Rosa, la mare de la menor.

“Hem viscut situacions poc agradables. La xiqueta és estudiosa, té dret a expressar-se en la seua llengua i llevar-li punts és castigar-la i, finalment, hem hagut de denunciar“, ressalta la mare.

Per part seua, la professora insisteix que ella tan sols compleix “instruccions de la responsable de l’escola“.

Els pares van demanar en més d’una ocasió poder veure els “criteris de qualificació” del centre i al final els van oferir un resum en el qual figura que la nota es rebaixa per l’ús del castellà en els exàmens i treballs, concretament que “es penalitzarà amb la meitat de la puntuació si es contesta en una altra llengua que no siga el valencià”, així ho han indicat els pares de la xiqueta afectada a ABC.

Des del centre d’estudis s’han mostrat receptius a buscar una solució i insisteixen que “sempre estan oberts al diàleg”.

El centre assegura que compleix amb el que estableixen les normes de la Conselleria d’Educació, i que imparteix les hores mínimes que estableix la legislació en Valencià. La llei, de 2018, obliga a impartir en cadascuna de les llengües oficials almenys un 25% dels continguts, però els pares denuncien que no es pot obligar la seua filla a respondre en aqueixa llengua.

Però en les seues comunicacions per email amb el col·legi els diuen que ‘El Projecte Lingüístic‘ segueix les instruccions del Govern de la Comunitat Valenciana i que no hi ha raó per a excloure d’aquest projecte a la seua filla.

Aquest no ha sigut l’únic cas

Fa uns dies es coneixia el calvari pel qual està passant un alumne de formació professional a Xest per reclamar l’ús del castellà en els seus exàmens. No sols li van negar l’opció, sinó que en demanar al centre un full de reclamacions, un professor li va etzibar “que això no era un bar“.

Últimes notícies

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.