12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Denuncien “assetjament” a una alumna valenciana per demanar realitzar exàmens en castellà

Els pares d’una estudiant de Paterna han denunciat davant la Fiscalia “coaccions, assetjament i falsedat documental” per presumpta discriminació cap a la seua filla en el centre en el qual estudia per usar el castellà.

L’alumna que realitza estudis en cinqué de primària l’única cosa que volia realitzar els deures i exàmens en castellà.

Segons la versió dels pares a aquesta alumna “li haurien baixat la nota en els seus exàmens per usar el castellà i no el valencià“.

La nostra filla està molt contenta per estudiar l’assignatura de Socials en espanyol, però cada vegada que s’ha d’enfrontar a un examen, està més preocupada no tant pel que sap, sinó de quantes preguntes hi haurà de tipus test i quantes hi haurà de desenvolupar, perquè com les contesta en espanyol li baixen la nota i per a ella és bastant frustrant“, compte Rosa, la mare de la menor.

“Hem viscut situacions poc agradables. La xiqueta és estudiosa, té dret a expressar-se en la seua llengua i llevar-li punts és castigar-la i, finalment, hem hagut de denunciar“, ressalta la mare.

Per part seua, la professora insisteix que ella tan sols compleix “instruccions de la responsable de l’escola“.

Els pares van demanar en més d’una ocasió poder veure els “criteris de qualificació” del centre i al final els van oferir un resum en el qual figura que la nota es rebaixa per l’ús del castellà en els exàmens i treballs, concretament que “es penalitzarà amb la meitat de la puntuació si es contesta en una altra llengua que no siga el valencià”, així ho han indicat els pares de la xiqueta afectada a ABC.

Des del centre d’estudis s’han mostrat receptius a buscar una solució i insisteixen que “sempre estan oberts al diàleg”.

El centre assegura que compleix amb el que estableixen les normes de la Conselleria d’Educació, i que imparteix les hores mínimes que estableix la legislació en Valencià. La llei, de 2018, obliga a impartir en cadascuna de les llengües oficials almenys un 25% dels continguts, però els pares denuncien que no es pot obligar la seua filla a respondre en aqueixa llengua.

Però en les seues comunicacions per email amb el col·legi els diuen que ‘El Projecte Lingüístic‘ segueix les instruccions del Govern de la Comunitat Valenciana i que no hi ha raó per a excloure d’aquest projecte a la seua filla.

Aquest no ha sigut l’únic cas

Fa uns dies es coneixia el calvari pel qual està passant un alumne de formació professional a Xest per reclamar l’ús del castellà en els seus exàmens. No sols li van negar l’opció, sinó que en demanar al centre un full de reclamacions, un professor li va etzibar “que això no era un bar“.

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.