Denuncien «assetjament» a una alumna valenciana per demanar realitzar exàmens en castellà

Els pares d’una estudiant de Paterna han denunciat davant la Fiscalia «coaccions, assetjament i falsedat documental» per presumpta discriminació cap a la seua filla en el centre en el qual estudia per usar el castellà.

L’alumna que realitza estudis en cinqué de primària l’única cosa que volia realitzar els deures i exàmens en castellà.

Segons la versió dels pares a aquesta alumna «li haurien baixat la nota en els seus exàmens per usar el castellà i no el valencià«.

«La nostra filla està molt contenta per estudiar l’assignatura de Socials en espanyol, però cada vegada que s’ha d’enfrontar a un examen, està més preocupada no tant pel que sap, sinó de quantes preguntes hi haurà de tipus test i quantes hi haurà de desenvolupar, perquè com les contesta en espanyol li baixen la nota i per a ella és bastant frustrant«, compte Rosa, la mare de la menor.

«Hem viscut situacions poc agradables. La xiqueta és estudiosa, té dret a expressar-se en la seua llengua i llevar-li punts és castigar-la i, finalment, hem hagut de denunciar«, ressalta la mare.

Per part seua, la professora insisteix que ella tan sols compleix «instruccions de la responsable de l’escola«.

Els pares van demanar en més d’una ocasió poder veure els “criteris de qualificació” del centre i al final els van oferir un resum en el qual figura que la nota es rebaixa per l’ús del castellà en els exàmens i treballs, concretament que “es penalitzarà amb la meitat de la puntuació si es contesta en una altra llengua que no siga el valencià”, així ho han indicat els pares de la xiqueta afectada a ABC.

Des del centre d’estudis s’han mostrat receptius a buscar una solució i insisteixen que “sempre estan oberts al diàleg”.

El centre assegura que compleix amb el que estableixen les normes de la Conselleria d’Educació, i que imparteix les hores mínimes que estableix la legislació en Valencià. La llei, de 2018, obliga a impartir en cadascuna de les llengües oficials almenys un 25% dels continguts, però els pares denuncien que no es pot obligar la seua filla a respondre en aqueixa llengua.

Però en les seues comunicacions per email amb el col·legi els diuen que ‘El Projecte Lingüístic‘ segueix les instruccions del Govern de la Comunitat Valenciana i que no hi ha raó per a excloure d’aquest projecte a la seua filla.

Aquest no ha sigut l’únic cas

Fa uns dies es coneixia el calvari pel qual està passant un alumne de formació professional a Xest per reclamar l’ús del castellà en els seus exàmens. No sols li van negar l’opció, sinó que en demanar al centre un full de reclamacions, un professor li va etzibar «que això no era un bar«.

Últimes notícies

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.