Denuncien «assetjament» a una alumna valenciana per demanar realitzar exàmens en castellà

Els pares d’una estudiant de Paterna han denunciat davant la Fiscalia «coaccions, assetjament i falsedat documental» per presumpta discriminació cap a la seua filla en el centre en el qual estudia per usar el castellà.

L’alumna que realitza estudis en cinqué de primària l’única cosa que volia realitzar els deures i exàmens en castellà.

Segons la versió dels pares a aquesta alumna «li haurien baixat la nota en els seus exàmens per usar el castellà i no el valencià«.

«La nostra filla està molt contenta per estudiar l’assignatura de Socials en espanyol, però cada vegada que s’ha d’enfrontar a un examen, està més preocupada no tant pel que sap, sinó de quantes preguntes hi haurà de tipus test i quantes hi haurà de desenvolupar, perquè com les contesta en espanyol li baixen la nota i per a ella és bastant frustrant«, compte Rosa, la mare de la menor.

«Hem viscut situacions poc agradables. La xiqueta és estudiosa, té dret a expressar-se en la seua llengua i llevar-li punts és castigar-la i, finalment, hem hagut de denunciar«, ressalta la mare.

Per part seua, la professora insisteix que ella tan sols compleix «instruccions de la responsable de l’escola«.

Els pares van demanar en més d’una ocasió poder veure els “criteris de qualificació” del centre i al final els van oferir un resum en el qual figura que la nota es rebaixa per l’ús del castellà en els exàmens i treballs, concretament que “es penalitzarà amb la meitat de la puntuació si es contesta en una altra llengua que no siga el valencià”, així ho han indicat els pares de la xiqueta afectada a ABC.

Des del centre d’estudis s’han mostrat receptius a buscar una solució i insisteixen que “sempre estan oberts al diàleg”.

El centre assegura que compleix amb el que estableixen les normes de la Conselleria d’Educació, i que imparteix les hores mínimes que estableix la legislació en Valencià. La llei, de 2018, obliga a impartir en cadascuna de les llengües oficials almenys un 25% dels continguts, però els pares denuncien que no es pot obligar la seua filla a respondre en aqueixa llengua.

Però en les seues comunicacions per email amb el col·legi els diuen que ‘El Projecte Lingüístic‘ segueix les instruccions del Govern de la Comunitat Valenciana i que no hi ha raó per a excloure d’aquest projecte a la seua filla.

Aquest no ha sigut l’únic cas

Fa uns dies es coneixia el calvari pel qual està passant un alumne de formació professional a Xest per reclamar l’ús del castellà en els seus exàmens. No sols li van negar l’opció, sinó que en demanar al centre un full de reclamacions, un professor li va etzibar «que això no era un bar«.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.