8.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Denuncien “assetjament” a una alumna valenciana per demanar realitzar exàmens en castellà

Els pares d’una estudiant de Paterna han denunciat davant la Fiscalia “coaccions, assetjament i falsedat documental” per presumpta discriminació cap a la seua filla en el centre en el qual estudia per usar el castellà.

L’alumna que realitza estudis en cinqué de primària l’única cosa que volia realitzar els deures i exàmens en castellà.

Segons la versió dels pares a aquesta alumna “li haurien baixat la nota en els seus exàmens per usar el castellà i no el valencià“.

La nostra filla està molt contenta per estudiar l’assignatura de Socials en espanyol, però cada vegada que s’ha d’enfrontar a un examen, està més preocupada no tant pel que sap, sinó de quantes preguntes hi haurà de tipus test i quantes hi haurà de desenvolupar, perquè com les contesta en espanyol li baixen la nota i per a ella és bastant frustrant“, compte Rosa, la mare de la menor.

“Hem viscut situacions poc agradables. La xiqueta és estudiosa, té dret a expressar-se en la seua llengua i llevar-li punts és castigar-la i, finalment, hem hagut de denunciar“, ressalta la mare.

Per part seua, la professora insisteix que ella tan sols compleix “instruccions de la responsable de l’escola“.

Els pares van demanar en més d’una ocasió poder veure els “criteris de qualificació” del centre i al final els van oferir un resum en el qual figura que la nota es rebaixa per l’ús del castellà en els exàmens i treballs, concretament que “es penalitzarà amb la meitat de la puntuació si es contesta en una altra llengua que no siga el valencià”, així ho han indicat els pares de la xiqueta afectada a ABC.

Des del centre d’estudis s’han mostrat receptius a buscar una solució i insisteixen que “sempre estan oberts al diàleg”.

El centre assegura que compleix amb el que estableixen les normes de la Conselleria d’Educació, i que imparteix les hores mínimes que estableix la legislació en Valencià. La llei, de 2018, obliga a impartir en cadascuna de les llengües oficials almenys un 25% dels continguts, però els pares denuncien que no es pot obligar la seua filla a respondre en aqueixa llengua.

Però en les seues comunicacions per email amb el col·legi els diuen que ‘El Projecte Lingüístic‘ segueix les instruccions del Govern de la Comunitat Valenciana i que no hi ha raó per a excloure d’aquest projecte a la seua filla.

Aquest no ha sigut l’únic cas

Fa uns dies es coneixia el calvari pel qual està passant un alumne de formació professional a Xest per reclamar l’ús del castellà en els seus exàmens. No sols li van negar l’opció, sinó que en demanar al centre un full de reclamacions, un professor li va etzibar “que això no era un bar“.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.