Desactiven un projectil de la Guerra Civil en Vila-real

Projectil guerra civil vila-real

L’artefacte trobat per l’amo d’una parcel·la quan anava a plantar un arbre | Policia Nacional

 

Els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes eXplosius (TEDAX) de la Policia Nacional han procedit a desactivar i destruir un projectil de la Guerra Civil que ha sigut trobat en la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), per l’amo d’una parcel·la quan pretenia plantar un arbre.

 

  

L’operatiu es va establir una volta avisada la Sala d’Operacions del 091 de la Comissaria Provincial de Castelló, de l’existència del tal artefacte explosiu en la citada localitat. Una volta comprovat per les unitats de ràdio-patrulles de Vila-real, que es tractava d’una magrana de morter, es va avisar als especialistes en desactivació d’explosius (TEDAX) amb seu a València.

 

 

Posteriorment, els tècnics en desactivació d’explosius, van procedir a l’estudi de l’estat i possible perillositat, identificant-lo com una magrana de morter de 81 mm, real i sencera. Els especialistes van anul·lar la seua càrrega explosiva i el van traslladar per a la seua posterior destrucció.

 

La Policia vol recordar a tots els ciutadans la perillositat d’estos artefactes i projectils, encara que siguen molt antics i tinguen molts anys, ja que els mateixos seguixen amb la seua càrrega encara activa, per això, la necessitat, quan es troben amb un d’ells, de donar avís el més urgent possible a la Policia a través del 091, sense manipular ni moure del lloc el projectil, ni colpejar-lo amb altres objectes, encara que siga a distància.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.