9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Desactiven un projectil de la Guerra Civil en Vila-real

Projectil guerra civil vila-real

L’artefacte trobat per l’amo d’una parcel·la quan anava a plantar un arbre | Policia Nacional

 

Els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes eXplosius (TEDAX) de la Policia Nacional han procedit a desactivar i destruir un projectil de la Guerra Civil que ha sigut trobat en la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), per l’amo d’una parcel·la quan pretenia plantar un arbre.

 

  

L’operatiu es va establir una volta avisada la Sala d’Operacions del 091 de la Comissaria Provincial de Castelló, de l’existència del tal artefacte explosiu en la citada localitat. Una volta comprovat per les unitats de ràdio-patrulles de Vila-real, que es tractava d’una magrana de morter, es va avisar als especialistes en desactivació d’explosius (TEDAX) amb seu a València.

 

 

Posteriorment, els tècnics en desactivació d’explosius, van procedir a l’estudi de l’estat i possible perillositat, identificant-lo com una magrana de morter de 81 mm, real i sencera. Els especialistes van anul·lar la seua càrrega explosiva i el van traslladar per a la seua posterior destrucció.

 

La Policia vol recordar a tots els ciutadans la perillositat d’estos artefactes i projectils, encara que siguen molt antics i tinguen molts anys, ja que els mateixos seguixen amb la seua càrrega encara activa, per això, la necessitat, quan es troben amb un d’ells, de donar avís el més urgent possible a la Policia a través del 091, sense manipular ni moure del lloc el projectil, ni colpejar-lo amb altres objectes, encara que siga a distància.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.