Desactiven un projectil de la Guerra Civil en Vila-real

Projectil guerra civil vila-real

L’artefacte trobat per l’amo d’una parcel·la quan anava a plantar un arbre | Policia Nacional

 

Els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes eXplosius (TEDAX) de la Policia Nacional han procedit a desactivar i destruir un projectil de la Guerra Civil que ha sigut trobat en la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), per l’amo d’una parcel·la quan pretenia plantar un arbre.

 

  

L’operatiu es va establir una volta avisada la Sala d’Operacions del 091 de la Comissaria Provincial de Castelló, de l’existència del tal artefacte explosiu en la citada localitat. Una volta comprovat per les unitats de ràdio-patrulles de Vila-real, que es tractava d’una magrana de morter, es va avisar als especialistes en desactivació d’explosius (TEDAX) amb seu a València.

 

 

Posteriorment, els tècnics en desactivació d’explosius, van procedir a l’estudi de l’estat i possible perillositat, identificant-lo com una magrana de morter de 81 mm, real i sencera. Els especialistes van anul·lar la seua càrrega explosiva i el van traslladar per a la seua posterior destrucció.

 

La Policia vol recordar a tots els ciutadans la perillositat d’estos artefactes i projectils, encara que siguen molt antics i tinguen molts anys, ja que els mateixos seguixen amb la seua càrrega encara activa, per això, la necessitat, quan es troben amb un d’ells, de donar avís el més urgent possible a la Policia a través del 091, sense manipular ni moure del lloc el projectil, ni colpejar-lo amb altres objectes, encara que siga a distància.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.