Desactiven un projectil de la Guerra Civil en Vila-real

Projectil guerra civil vila-real

L’artefacte trobat per l’amo d’una parcel·la quan anava a plantar un arbre | Policia Nacional

 

Els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes eXplosius (TEDAX) de la Policia Nacional han procedit a desactivar i destruir un projectil de la Guerra Civil que ha sigut trobat en la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), per l’amo d’una parcel·la quan pretenia plantar un arbre.

 

  

L’operatiu es va establir una volta avisada la Sala d’Operacions del 091 de la Comissaria Provincial de Castelló, de l’existència del tal artefacte explosiu en la citada localitat. Una volta comprovat per les unitats de ràdio-patrulles de Vila-real, que es tractava d’una magrana de morter, es va avisar als especialistes en desactivació d’explosius (TEDAX) amb seu a València.

 

 

Posteriorment, els tècnics en desactivació d’explosius, van procedir a l’estudi de l’estat i possible perillositat, identificant-lo com una magrana de morter de 81 mm, real i sencera. Els especialistes van anul·lar la seua càrrega explosiva i el van traslladar per a la seua posterior destrucció.

 

La Policia vol recordar a tots els ciutadans la perillositat d’estos artefactes i projectils, encara que siguen molt antics i tinguen molts anys, ja que els mateixos seguixen amb la seua càrrega encara activa, per això, la necessitat, quan es troben amb un d’ells, de donar avís el més urgent possible a la Policia a través del 091, sense manipular ni moure del lloc el projectil, ni colpejar-lo amb altres objectes, encara que siga a distància.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.

El València Basket busca recuperar sensacions davant Jairis abans del play off

El València Basket visita a Hozono Global Jairis en l'última jornada de la Lliga Femenina Endesa amb el tercer lloc assegurat però amb la urgència de millorar el seu joc i arribar en la millor forma possible al play off pel títol.

La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d'Alacant retarda al 13 de maig la compareixença de Carlos Baño en la comissió que investiga els bons consum de 2022 i 2023, després d'atendre una petició interna de canvi de data.

Detinguda en l’aeroport d’Alacant una fugitiva buscada per tràfic de drogues i blanqueig a Suècia

Una dona de 28 anys amb una Orde Europea de Detenció per tràfic de drogues i blanqueig va ser arrestada en l'aeroport Alacant-Elx després d'un dispositiu policial activat per un avís.