Desactiven un projectil de la Guerra Civil en Vila-real

Projectil guerra civil vila-real

L’artefacte trobat per l’amo d’una parcel·la quan anava a plantar un arbre | Policia Nacional

 

Els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes eXplosius (TEDAX) de la Policia Nacional han procedit a desactivar i destruir un projectil de la Guerra Civil que ha sigut trobat en la localitat de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), per l’amo d’una parcel·la quan pretenia plantar un arbre.

 

  

L’operatiu es va establir una volta avisada la Sala d’Operacions del 091 de la Comissaria Provincial de Castelló, de l’existència del tal artefacte explosiu en la citada localitat. Una volta comprovat per les unitats de ràdio-patrulles de Vila-real, que es tractava d’una magrana de morter, es va avisar als especialistes en desactivació d’explosius (TEDAX) amb seu a València.

 

 

Posteriorment, els tècnics en desactivació d’explosius, van procedir a l’estudi de l’estat i possible perillositat, identificant-lo com una magrana de morter de 81 mm, real i sencera. Els especialistes van anul·lar la seua càrrega explosiva i el van traslladar per a la seua posterior destrucció.

 

La Policia vol recordar a tots els ciutadans la perillositat d’estos artefactes i projectils, encara que siguen molt antics i tinguen molts anys, ja que els mateixos seguixen amb la seua càrrega encara activa, per això, la necessitat, quan es troben amb un d’ells, de donar avís el més urgent possible a la Policia a través del 091, sense manipular ni moure del lloc el projectil, ni colpejar-lo amb altres objectes, encara que siga a distància.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.