Desallotgen set cases en un edifici d’Elda després d’un incendi amb un ferit greu

 

Esta matinada de divendres, cap a les 02.00 hores, s’ha originat un incendi en la primera planta d’un edifici del carrer Cura Abad de la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), en el que quinze persones han hagut de ser desallotjades de set cases, entre elles, quatre xiquets.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, les flames es van originar en el pati de llums d’una casa de la primera planta a on viu un matrimoni d’uns 80 anys

 

Com no responien a les crides els bombers del Parc Comarcal d’Elda es van vore obligats a trencar el pany per a accedir dins de la casa i extingir unes flames que van conseguir gran altura. 

 

L’home es trobava atordit

Però el primer que van fer va ser rescatar a la parella. L’anciana va eixir del seu domicili amb el seu gosset en aparent bon estat, però el seu marit, de 75 anys, es trobava atordit i amb possibles cremades i intoxicació per gasos de caràcter greu. 

 

Per este motiu, l’ancià va ser traslladat per una patrulla de la Policia Local a l’Hospital General Universitari d’Elda. Afortunadament els veïns que viuen en un dels pisos de la planta superior van detectar ràpidament la presència del fum i van donar la veu d’alarma

 

Fins al lloc dels fets també van acudir dotacions de la Policia Nacional així com una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). Els veïns, que van esperar espantats al carrer al fet que els bombers acabaren d’extingir el foc, no van poder tornar a les seues cases fins passades les tres de la matinada.

 

Extinguiren l’incendi abans de les tres de la matinada

Una circumstància que es va deure a la necessitat d’inspeccionar la vivenda afectada per a comprovar que l’estructura del pis afectat i del superior no havien patit cap mal per la combustió.

 

L’edifici té quatre altures i els bombers -un sergent, un cap i quatre efectius- van conseguir extingir el foc poc abans de les tres de la matinada amb l’ajuda d’un vehicle bomba urbana pesada i un camió autoescala.

 

 

 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.