10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Desallotgen set cases en un edifici d’Elda després d’un incendi amb un ferit greu

 

Esta matinada de divendres, cap a les 02.00 hores, s’ha originat un incendi en la primera planta d’un edifici del carrer Cura Abad de la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), en el que quinze persones han hagut de ser desallotjades de set cases, entre elles, quatre xiquets.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, les flames es van originar en el pati de llums d’una casa de la primera planta a on viu un matrimoni d’uns 80 anys

 

Com no responien a les crides els bombers del Parc Comarcal d’Elda es van vore obligats a trencar el pany per a accedir dins de la casa i extingir unes flames que van conseguir gran altura. 

 

L’home es trobava atordit

Però el primer que van fer va ser rescatar a la parella. L’anciana va eixir del seu domicili amb el seu gosset en aparent bon estat, però el seu marit, de 75 anys, es trobava atordit i amb possibles cremades i intoxicació per gasos de caràcter greu. 

 

Per este motiu, l’ancià va ser traslladat per una patrulla de la Policia Local a l’Hospital General Universitari d’Elda. Afortunadament els veïns que viuen en un dels pisos de la planta superior van detectar ràpidament la presència del fum i van donar la veu d’alarma

 

Fins al lloc dels fets també van acudir dotacions de la Policia Nacional així com una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). Els veïns, que van esperar espantats al carrer al fet que els bombers acabaren d’extingir el foc, no van poder tornar a les seues cases fins passades les tres de la matinada.

 

Extinguiren l’incendi abans de les tres de la matinada

Una circumstància que es va deure a la necessitat d’inspeccionar la vivenda afectada per a comprovar que l’estructura del pis afectat i del superior no havien patit cap mal per la combustió.

 

L’edifici té quatre altures i els bombers -un sergent, un cap i quatre efectius- van conseguir extingir el foc poc abans de les tres de la matinada amb l’ajuda d’un vehicle bomba urbana pesada i un camió autoescala.

 

 

 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.