12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Desallotgen set cases en un edifici d’Elda després d’un incendi amb un ferit greu

 

Esta matinada de divendres, cap a les 02.00 hores, s’ha originat un incendi en la primera planta d’un edifici del carrer Cura Abad de la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), en el que quinze persones han hagut de ser desallotjades de set cases, entre elles, quatre xiquets.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, les flames es van originar en el pati de llums d’una casa de la primera planta a on viu un matrimoni d’uns 80 anys

 

Com no responien a les crides els bombers del Parc Comarcal d’Elda es van vore obligats a trencar el pany per a accedir dins de la casa i extingir unes flames que van conseguir gran altura. 

 

L’home es trobava atordit

Però el primer que van fer va ser rescatar a la parella. L’anciana va eixir del seu domicili amb el seu gosset en aparent bon estat, però el seu marit, de 75 anys, es trobava atordit i amb possibles cremades i intoxicació per gasos de caràcter greu. 

 

Per este motiu, l’ancià va ser traslladat per una patrulla de la Policia Local a l’Hospital General Universitari d’Elda. Afortunadament els veïns que viuen en un dels pisos de la planta superior van detectar ràpidament la presència del fum i van donar la veu d’alarma

 

Fins al lloc dels fets també van acudir dotacions de la Policia Nacional així com una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). Els veïns, que van esperar espantats al carrer al fet que els bombers acabaren d’extingir el foc, no van poder tornar a les seues cases fins passades les tres de la matinada.

 

Extinguiren l’incendi abans de les tres de la matinada

Una circumstància que es va deure a la necessitat d’inspeccionar la vivenda afectada per a comprovar que l’estructura del pis afectat i del superior no havien patit cap mal per la combustió.

 

L’edifici té quatre altures i els bombers -un sergent, un cap i quatre efectius- van conseguir extingir el foc poc abans de les tres de la matinada amb l’ajuda d’un vehicle bomba urbana pesada i un camió autoescala.

 

 

 

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.