Desallotgen set cases en un edifici d’Elda després d’un incendi amb un ferit greu

 

Esta matinada de divendres, cap a les 02.00 hores, s’ha originat un incendi en la primera planta d’un edifici del carrer Cura Abad de la localitat d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), en el que quinze persones han hagut de ser desallotjades de set cases, entre elles, quatre xiquets.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, les flames es van originar en el pati de llums d’una casa de la primera planta a on viu un matrimoni d’uns 80 anys

 

Com no responien a les crides els bombers del Parc Comarcal d’Elda es van vore obligats a trencar el pany per a accedir dins de la casa i extingir unes flames que van conseguir gran altura. 

 

L’home es trobava atordit

Però el primer que van fer va ser rescatar a la parella. L’anciana va eixir del seu domicili amb el seu gosset en aparent bon estat, però el seu marit, de 75 anys, es trobava atordit i amb possibles cremades i intoxicació per gasos de caràcter greu. 

 

Per este motiu, l’ancià va ser traslladat per una patrulla de la Policia Local a l’Hospital General Universitari d’Elda. Afortunadament els veïns que viuen en un dels pisos de la planta superior van detectar ràpidament la presència del fum i van donar la veu d’alarma

 

Fins al lloc dels fets també van acudir dotacions de la Policia Nacional així com una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). Els veïns, que van esperar espantats al carrer al fet que els bombers acabaren d’extingir el foc, no van poder tornar a les seues cases fins passades les tres de la matinada.

 

Extinguiren l’incendi abans de les tres de la matinada

Una circumstància que es va deure a la necessitat d’inspeccionar la vivenda afectada per a comprovar que l’estructura del pis afectat i del superior no havien patit cap mal per la combustió.

 

L’edifici té quatre altures i els bombers -un sergent, un cap i quatre efectius- van conseguir extingir el foc poc abans de les tres de la matinada amb l’ajuda d’un vehicle bomba urbana pesada i un camió autoescala.

 

 

 

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.