Desallotjades 80 persones a Castelló i dos persones majors rescatades en les seues cases a València per la gota freda

La Guàrdia Civil ha realitzat nombrosos auxilis i el desallotjament d'unes 80 persones en la província de Castelló degut a les pluges. Així es van desallotjar 31 persones del càmping 'Monmar' de Moncofa, que van ser traslladades al poliesportiu de la localitat i de 50 persones en la zona 'Sant Gregori' de Borriana, reubicades en el poliesportiu Sant Blai de dita població, així com altres dos persones en la zona 'Rapoll' de Moncofa per amenaça d'aigua en el seu domicili. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat en què ha explicat que ha activat un dispositiu extraordinari de servei orientat a informar i auxiliar a les persones  als usuaris dels vehicles que pogueren precisar qualsevol tipus d'assistència. 

Per altra banda, hi ha hagut nombroses incidències relacionades amb vehicles. Primerament els agents han auxiliat a un vehicle amb pedres en la Urbanització Edison de Peníscola, així com un turisme atrapat per balsa d'aigua en la urbanització 'las Palmeras' de Peníscola, rescatant a la seua usuària. A més, han prestat ajuda set vehicles atrapats per balsa d'aigua en l'N-340 en la població de la Llosa. La Guàrdia Civil també ha auxiliat tres persones en el Camí Cabezol d'Almenara, on l'aigua amenaçava les cases, i han prestat ajuda en el carrer dels Camps de la localitat d'Alcossebre, on també han rescatat dos persones al pujar el nivell d'aigua a la seua vivenda una de les quals ha necessitat ser traslladada a un centre de salut, ja que patia un atac d'ansietat. Per últim han auxiliat en Alcalà de Xivert a dos persones en la seua vivenda, a la qual estava entrant aigua; i a un conductor en el Camí Abellers de Peníscola, el qual es trobava en un camp de tarongers inundat.

Dos persones majors rescatades pels bombers a l'Horta Nord

Si bé esta nit no s'ha rebut cap avís per incidència en la província de València, encara que sí a Castelló, este matí han començat a notificar-se certes incidències i avisos a Emergències. Des de les 8.00 del matí el Consorci Provincial de Bombers de València ha rebut al voltant de 30 avisos per pluges sobretot en la comarca de l'horta Nord. Nombrosos vehicles s'han quedat atrapats i s'han hagut de buidar garatges inundats d'aigua. A les 9.42 hores s'ha alertat que una persona major que estava assoles a casa es trobava atrapada en l'habitatge perquè no parava d'entrar-li aigua. La dona, de Vinalesa, ha acabat sent rescatada pels Bombers. A continuació al voltant de les 10.30 hores han assistit un altre servei en Albalat dels Sorells per a ajudar a eixir a una altra persona major que li havia ocorregut el mateix.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.