Desallotjades 80 persones a Castelló i dos persones majors rescatades en les seues cases a València per la gota freda

La Guàrdia Civil ha realitzat nombrosos auxilis i el desallotjament d'unes 80 persones en la província de Castelló degut a les pluges. Així es van desallotjar 31 persones del càmping 'Monmar' de Moncofa, que van ser traslladades al poliesportiu de la localitat i de 50 persones en la zona 'Sant Gregori' de Borriana, reubicades en el poliesportiu Sant Blai de dita població, així com altres dos persones en la zona 'Rapoll' de Moncofa per amenaça d'aigua en el seu domicili. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat en què ha explicat que ha activat un dispositiu extraordinari de servei orientat a informar i auxiliar a les persones  als usuaris dels vehicles que pogueren precisar qualsevol tipus d'assistència. 

Per altra banda, hi ha hagut nombroses incidències relacionades amb vehicles. Primerament els agents han auxiliat a un vehicle amb pedres en la Urbanització Edison de Peníscola, així com un turisme atrapat per balsa d'aigua en la urbanització 'las Palmeras' de Peníscola, rescatant a la seua usuària. A més, han prestat ajuda set vehicles atrapats per balsa d'aigua en l'N-340 en la població de la Llosa. La Guàrdia Civil també ha auxiliat tres persones en el Camí Cabezol d'Almenara, on l'aigua amenaçava les cases, i han prestat ajuda en el carrer dels Camps de la localitat d'Alcossebre, on també han rescatat dos persones al pujar el nivell d'aigua a la seua vivenda una de les quals ha necessitat ser traslladada a un centre de salut, ja que patia un atac d'ansietat. Per últim han auxiliat en Alcalà de Xivert a dos persones en la seua vivenda, a la qual estava entrant aigua; i a un conductor en el Camí Abellers de Peníscola, el qual es trobava en un camp de tarongers inundat.

Dos persones majors rescatades pels bombers a l'Horta Nord

Si bé esta nit no s'ha rebut cap avís per incidència en la província de València, encara que sí a Castelló, este matí han començat a notificar-se certes incidències i avisos a Emergències. Des de les 8.00 del matí el Consorci Provincial de Bombers de València ha rebut al voltant de 30 avisos per pluges sobretot en la comarca de l'horta Nord. Nombrosos vehicles s'han quedat atrapats i s'han hagut de buidar garatges inundats d'aigua. A les 9.42 hores s'ha alertat que una persona major que estava assoles a casa es trobava atrapada en l'habitatge perquè no parava d'entrar-li aigua. La dona, de Vinalesa, ha acabat sent rescatada pels Bombers. A continuació al voltant de les 10.30 hores han assistit un altre servei en Albalat dels Sorells per a ajudar a eixir a una altra persona major que li havia ocorregut el mateix.

Últimes notícies

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.