8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Desallotjades 80 persones a Castelló i dos persones majors rescatades en les seues cases a València per la gota freda

La Guàrdia Civil ha realitzat nombrosos auxilis i el desallotjament d'unes 80 persones en la província de Castelló degut a les pluges. Així es van desallotjar 31 persones del càmping 'Monmar' de Moncofa, que van ser traslladades al poliesportiu de la localitat i de 50 persones en la zona 'Sant Gregori' de Borriana, reubicades en el poliesportiu Sant Blai de dita població, així com altres dos persones en la zona 'Rapoll' de Moncofa per amenaça d'aigua en el seu domicili. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat en què ha explicat que ha activat un dispositiu extraordinari de servei orientat a informar i auxiliar a les persones  als usuaris dels vehicles que pogueren precisar qualsevol tipus d'assistència. 

Per altra banda, hi ha hagut nombroses incidències relacionades amb vehicles. Primerament els agents han auxiliat a un vehicle amb pedres en la Urbanització Edison de Peníscola, així com un turisme atrapat per balsa d'aigua en la urbanització 'las Palmeras' de Peníscola, rescatant a la seua usuària. A més, han prestat ajuda set vehicles atrapats per balsa d'aigua en l'N-340 en la població de la Llosa. La Guàrdia Civil també ha auxiliat tres persones en el Camí Cabezol d'Almenara, on l'aigua amenaçava les cases, i han prestat ajuda en el carrer dels Camps de la localitat d'Alcossebre, on també han rescatat dos persones al pujar el nivell d'aigua a la seua vivenda una de les quals ha necessitat ser traslladada a un centre de salut, ja que patia un atac d'ansietat. Per últim han auxiliat en Alcalà de Xivert a dos persones en la seua vivenda, a la qual estava entrant aigua; i a un conductor en el Camí Abellers de Peníscola, el qual es trobava en un camp de tarongers inundat.

Dos persones majors rescatades pels bombers a l'Horta Nord

Si bé esta nit no s'ha rebut cap avís per incidència en la província de València, encara que sí a Castelló, este matí han començat a notificar-se certes incidències i avisos a Emergències. Des de les 8.00 del matí el Consorci Provincial de Bombers de València ha rebut al voltant de 30 avisos per pluges sobretot en la comarca de l'horta Nord. Nombrosos vehicles s'han quedat atrapats i s'han hagut de buidar garatges inundats d'aigua. A les 9.42 hores s'ha alertat que una persona major que estava assoles a casa es trobava atrapada en l'habitatge perquè no parava d'entrar-li aigua. La dona, de Vinalesa, ha acabat sent rescatada pels Bombers. A continuació al voltant de les 10.30 hores han assistit un altre servei en Albalat dels Sorells per a ajudar a eixir a una altra persona major que li havia ocorregut el mateix.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.