19.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Desallotjades 80 persones a Castelló i dos persones majors rescatades en les seues cases a València per la gota freda

La Guàrdia Civil ha realitzat nombrosos auxilis i el desallotjament d'unes 80 persones en la província de Castelló degut a les pluges. Així es van desallotjar 31 persones del càmping 'Monmar' de Moncofa, que van ser traslladades al poliesportiu de la localitat i de 50 persones en la zona 'Sant Gregori' de Borriana, reubicades en el poliesportiu Sant Blai de dita població, així com altres dos persones en la zona 'Rapoll' de Moncofa per amenaça d'aigua en el seu domicili. Així ho ha informat l'institut armat en un comunicat en què ha explicat que ha activat un dispositiu extraordinari de servei orientat a informar i auxiliar a les persones  als usuaris dels vehicles que pogueren precisar qualsevol tipus d'assistència. 

Per altra banda, hi ha hagut nombroses incidències relacionades amb vehicles. Primerament els agents han auxiliat a un vehicle amb pedres en la Urbanització Edison de Peníscola, així com un turisme atrapat per balsa d'aigua en la urbanització 'las Palmeras' de Peníscola, rescatant a la seua usuària. A més, han prestat ajuda set vehicles atrapats per balsa d'aigua en l'N-340 en la població de la Llosa. La Guàrdia Civil també ha auxiliat tres persones en el Camí Cabezol d'Almenara, on l'aigua amenaçava les cases, i han prestat ajuda en el carrer dels Camps de la localitat d'Alcossebre, on també han rescatat dos persones al pujar el nivell d'aigua a la seua vivenda una de les quals ha necessitat ser traslladada a un centre de salut, ja que patia un atac d'ansietat. Per últim han auxiliat en Alcalà de Xivert a dos persones en la seua vivenda, a la qual estava entrant aigua; i a un conductor en el Camí Abellers de Peníscola, el qual es trobava en un camp de tarongers inundat.

Dos persones majors rescatades pels bombers a l'Horta Nord

Si bé esta nit no s'ha rebut cap avís per incidència en la província de València, encara que sí a Castelló, este matí han començat a notificar-se certes incidències i avisos a Emergències. Des de les 8.00 del matí el Consorci Provincial de Bombers de València ha rebut al voltant de 30 avisos per pluges sobretot en la comarca de l'horta Nord. Nombrosos vehicles s'han quedat atrapats i s'han hagut de buidar garatges inundats d'aigua. A les 9.42 hores s'ha alertat que una persona major que estava assoles a casa es trobava atrapada en l'habitatge perquè no parava d'entrar-li aigua. La dona, de Vinalesa, ha acabat sent rescatada pels Bombers. A continuació al voltant de les 10.30 hores han assistit un altre servei en Albalat dels Sorells per a ajudar a eixir a una altra persona major que li havia ocorregut el mateix.

Últimes notícies

València Basket i Tenerife se citen en el cim de la Lliga Endesa

València i Tenerife arriben amb 5-1 com a líders compartits i estils oposats. El conjunt taronja afronta el xoc després de doble setmana europea; Matt Costello és dubte.

El Vila-real firmarà el seu millor primer terç de Lliga si gana al Mallorca

L'equip de Marcelino ha sumat 26 punts en 12 jornades; si venç al Mallorca tancarà el primer terç amb 29, per damunt del registre de 2007-08 després de 13.

De Florència a Mestalla: Beltrán i Matías Moreno passen d’amics a rivals en el derbi

El derbi del divendres a Mestalla reunirà els cordovesos Lucas Beltrán i Matías Moreno, excompanys en la Fiorentina i hui cedits a València i Llevant. Els dos arriben assentats en l'onze i serà el seu primer cara a cara.

Un incendi en un desballestament de motos a Alboraia genera una gran columna de fum

Un incendi en un desballestament de motocicletes a Alboraia està generant una gran columna de fum sense causar ferits. Diverses dotacions de bombers treballen en la zona i el foc no revist gravetat, segons l'alcalde.

Naix l’associació cívica Trellat per reforçar la identitat i la concòrdia valenciana

L’associació cívica Trellat s’ha presentat a la Facultat de Filologia amb el suport d’entitats acadèmiques i culturals per impulsar la investigació i la cohesió valenciana.

Detingut un home de 77 anys a València per vendre cocaïna des del seu cotxe

La Policia ha detingut en Malilla a un home de 77 anys per vendre cocaïna des del seu cotxe. En registres es van trobar 15 grams preparats per a la venda i 84.900 euros.

Suor que carrega biopilas i ceràmica freda per a edificis: nous passos en energies netes

Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana impulsen biopilas que s'alimenten de la suor, ceràmica que refresca edificis i una ferramenta per a preveure el comportament de materials davant el foc, amb suport de Ivace+i i fons FEDER.

València podria encadenar estius quasi permanents a la fi de segle pel canvi climàtic

Un estudi de la UPV projecta onades de calor més freqüents, intenses i llargues a València, amb riscos sanitaris a l'alça i fins a 300 dies de calor extrema si no baixen les emissions.