Desapareguda una xiqueta muntant en una embarcació de 10 anys en el pantà de Sant Joan

 

Una xiqueta de 10 anys va desaparéixer el dimarts a la vesprada en el pantà de Sant Joan, en la localitat de San Martín de Valdeiglesias (Madrid).

La menor es trobava en una embarcació amb els seus familiars i altres xiquets quan li van perdre la pista, segons un portaveu del servei Emergències 112, que va rebre l’avís de la desaparició entorn de les 18.30.

La família de la xicoteta viu a la urbanització Ciutat Sant Ramón, a les ribes del pantà, des d’on van eixir a fer una passejada amb barca.

Cinc dotacions de bombers, dos helicòpters del Grup Especial de Rescat a Altura i un altre de la Guàrdia Civil intenten localitzar a la xicoteta tant dins de l’aigua com en els marges de l’embassament.

Una brigada de la Creu Roja va ser la primera a realitzar la cerca aquàtica a pulmó, segons han comunicat els serveis d’emergències de la Comunitat de Madrid en el seu compte de Twitter. Un equip de psicòlegs atén els familiars de la menor desapareguda.

Va ser la tia de la xicoteta la que va donar l’avís de la desaparició. Entorn de la mitjanit del dimarts es van suspendre els treballs de cerca, que es van reiniciar este dimecres a les set del matí. L’equip de bussos de la Guàrdia Civil prosseguirà amb el rastreig del pantà.

Diferents versions dels fets

 

Les primeres informacions que van arribar sobre este fet és que «ningú havia vist a la xiqueta caure a l’aigua». No obstant això, Cruz Morcillo en ‘El Programa de Ana Rosa’ ha apuntat una sèrie de dades després de contactar amb fonts de la investigació: «Em conten que va ser tot embullat, anaven en una plataforma adossada a la barqueta i en ella anaven diversos xiquets».

«L’embarcació la porta la tia de la xiqueta i sí que veu caure a la xiqueta, però la maniobra que ha de fer sí o sí que és donar la volta, això no per en sec com un cotxe, en donar la volta la xiqueta se submergeix completament», comenta la periodista. Després, Cruz Morcillo afig una qüestió: «La pregunta és, no portava jupetí salvavides?«.

«Ells sí que s’adonen, l’avís és immediat, el que ocorre és que la tia, per la qual cosa em diuen, és que la xiqueta se submergeix directament, els pantans i rius són molts més perillosos que la mar, en la mar pots surar una miqueta… però en un pantà o riu com no sàpies nadar et vas al fons», matisa Morcillo.

Una segona versió dels fets: la xiqueta perdria la consciència

 

La periodista explica que també està un altre corrent d’informació en el qual apunta que «acabaven d’eixir i pel que sembla la xiqueta pateix una perduda de consciència, però em quadra menys perquè em diuen que l’embarcació estava detinguda…».

Cruz Morcillo, d’altra banda, reitera que els familiars sí que van veure caure a la menor, que l’avís als agents va ser immediat i que la xica li la va engolir l’aigua.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.