15.6 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Desapareguda una xiqueta muntant en una embarcació de 10 anys en el pantà de Sant Joan

 

Una xiqueta de 10 anys va desaparéixer el dimarts a la vesprada en el pantà de Sant Joan, en la localitat de San Martín de Valdeiglesias (Madrid).

La menor es trobava en una embarcació amb els seus familiars i altres xiquets quan li van perdre la pista, segons un portaveu del servei Emergències 112, que va rebre l’avís de la desaparició entorn de les 18.30.

La família de la xicoteta viu a la urbanització Ciutat Sant Ramón, a les ribes del pantà, des d’on van eixir a fer una passejada amb barca.

Cinc dotacions de bombers, dos helicòpters del Grup Especial de Rescat a Altura i un altre de la Guàrdia Civil intenten localitzar a la xicoteta tant dins de l’aigua com en els marges de l’embassament.

Una brigada de la Creu Roja va ser la primera a realitzar la cerca aquàtica a pulmó, segons han comunicat els serveis d’emergències de la Comunitat de Madrid en el seu compte de Twitter. Un equip de psicòlegs atén els familiars de la menor desapareguda.

Va ser la tia de la xicoteta la que va donar l’avís de la desaparició. Entorn de la mitjanit del dimarts es van suspendre els treballs de cerca, que es van reiniciar este dimecres a les set del matí. L’equip de bussos de la Guàrdia Civil prosseguirà amb el rastreig del pantà.

Diferents versions dels fets

 

Les primeres informacions que van arribar sobre este fet és que “ningú havia vist a la xiqueta caure a l’aigua”. No obstant això, Cruz Morcillo en ‘El Programa de Ana Rosa’ ha apuntat una sèrie de dades després de contactar amb fonts de la investigació: “Em conten que va ser tot embullat, anaven en una plataforma adossada a la barqueta i en ella anaven diversos xiquets”.

“L’embarcació la porta la tia de la xiqueta i sí que veu caure a la xiqueta, però la maniobra que ha de fer sí o sí que és donar la volta, això no per en sec com un cotxe, en donar la volta la xiqueta se submergeix completament”, comenta la periodista. Després, Cruz Morcillo afig una qüestió: “La pregunta és, no portava jupetí salvavides?“.

“Ells sí que s’adonen, l’avís és immediat, el que ocorre és que la tia, per la qual cosa em diuen, és que la xiqueta se submergeix directament, els pantans i rius són molts més perillosos que la mar, en la mar pots surar una miqueta… però en un pantà o riu com no sàpies nadar et vas al fons”, matisa Morcillo.

Una segona versió dels fets: la xiqueta perdria la consciència

 

La periodista explica que també està un altre corrent d’informació en el qual apunta que “acabaven d’eixir i pel que sembla la xiqueta pateix una perduda de consciència, però em quadra menys perquè em diuen que l’embarcació estava detinguda…”.

Cruz Morcillo, d’altra banda, reitera que els familiars sí que van veure caure a la menor, que l’avís als agents va ser immediat i que la xica li la va engolir l’aigua.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.