Desapareguda una xiqueta muntant en una embarcació de 10 anys en el pantà de Sant Joan

 

Una xiqueta de 10 anys va desaparéixer el dimarts a la vesprada en el pantà de Sant Joan, en la localitat de San Martín de Valdeiglesias (Madrid).

La menor es trobava en una embarcació amb els seus familiars i altres xiquets quan li van perdre la pista, segons un portaveu del servei Emergències 112, que va rebre l’avís de la desaparició entorn de les 18.30.

La família de la xicoteta viu a la urbanització Ciutat Sant Ramón, a les ribes del pantà, des d’on van eixir a fer una passejada amb barca.

Cinc dotacions de bombers, dos helicòpters del Grup Especial de Rescat a Altura i un altre de la Guàrdia Civil intenten localitzar a la xicoteta tant dins de l’aigua com en els marges de l’embassament.

Una brigada de la Creu Roja va ser la primera a realitzar la cerca aquàtica a pulmó, segons han comunicat els serveis d’emergències de la Comunitat de Madrid en el seu compte de Twitter. Un equip de psicòlegs atén els familiars de la menor desapareguda.

Va ser la tia de la xicoteta la que va donar l’avís de la desaparició. Entorn de la mitjanit del dimarts es van suspendre els treballs de cerca, que es van reiniciar este dimecres a les set del matí. L’equip de bussos de la Guàrdia Civil prosseguirà amb el rastreig del pantà.

Diferents versions dels fets

 

Les primeres informacions que van arribar sobre este fet és que «ningú havia vist a la xiqueta caure a l’aigua». No obstant això, Cruz Morcillo en ‘El Programa de Ana Rosa’ ha apuntat una sèrie de dades després de contactar amb fonts de la investigació: «Em conten que va ser tot embullat, anaven en una plataforma adossada a la barqueta i en ella anaven diversos xiquets».

«L’embarcació la porta la tia de la xiqueta i sí que veu caure a la xiqueta, però la maniobra que ha de fer sí o sí que és donar la volta, això no per en sec com un cotxe, en donar la volta la xiqueta se submergeix completament», comenta la periodista. Després, Cruz Morcillo afig una qüestió: «La pregunta és, no portava jupetí salvavides?«.

«Ells sí que s’adonen, l’avís és immediat, el que ocorre és que la tia, per la qual cosa em diuen, és que la xiqueta se submergeix directament, els pantans i rius són molts més perillosos que la mar, en la mar pots surar una miqueta… però en un pantà o riu com no sàpies nadar et vas al fons», matisa Morcillo.

Una segona versió dels fets: la xiqueta perdria la consciència

 

La periodista explica que també està un altre corrent d’informació en el qual apunta que «acabaven d’eixir i pel que sembla la xiqueta pateix una perduda de consciència, però em quadra menys perquè em diuen que l’embarcació estava detinguda…».

Cruz Morcillo, d’altra banda, reitera que els familiars sí que van veure caure a la menor, que l’avís als agents va ser immediat i que la xica li la va engolir l’aigua.

Últimes notícies

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.