Desapareguda una xiqueta muntant en una embarcació de 10 anys en el pantà de Sant Joan

 

Una xiqueta de 10 anys va desaparéixer el dimarts a la vesprada en el pantà de Sant Joan, en la localitat de San Martín de Valdeiglesias (Madrid).

La menor es trobava en una embarcació amb els seus familiars i altres xiquets quan li van perdre la pista, segons un portaveu del servei Emergències 112, que va rebre l’avís de la desaparició entorn de les 18.30.

La família de la xicoteta viu a la urbanització Ciutat Sant Ramón, a les ribes del pantà, des d’on van eixir a fer una passejada amb barca.

Cinc dotacions de bombers, dos helicòpters del Grup Especial de Rescat a Altura i un altre de la Guàrdia Civil intenten localitzar a la xicoteta tant dins de l’aigua com en els marges de l’embassament.

Una brigada de la Creu Roja va ser la primera a realitzar la cerca aquàtica a pulmó, segons han comunicat els serveis d’emergències de la Comunitat de Madrid en el seu compte de Twitter. Un equip de psicòlegs atén els familiars de la menor desapareguda.

Va ser la tia de la xicoteta la que va donar l’avís de la desaparició. Entorn de la mitjanit del dimarts es van suspendre els treballs de cerca, que es van reiniciar este dimecres a les set del matí. L’equip de bussos de la Guàrdia Civil prosseguirà amb el rastreig del pantà.

Diferents versions dels fets

 

Les primeres informacions que van arribar sobre este fet és que «ningú havia vist a la xiqueta caure a l’aigua». No obstant això, Cruz Morcillo en ‘El Programa de Ana Rosa’ ha apuntat una sèrie de dades després de contactar amb fonts de la investigació: «Em conten que va ser tot embullat, anaven en una plataforma adossada a la barqueta i en ella anaven diversos xiquets».

«L’embarcació la porta la tia de la xiqueta i sí que veu caure a la xiqueta, però la maniobra que ha de fer sí o sí que és donar la volta, això no per en sec com un cotxe, en donar la volta la xiqueta se submergeix completament», comenta la periodista. Després, Cruz Morcillo afig una qüestió: «La pregunta és, no portava jupetí salvavides?«.

«Ells sí que s’adonen, l’avís és immediat, el que ocorre és que la tia, per la qual cosa em diuen, és que la xiqueta se submergeix directament, els pantans i rius són molts més perillosos que la mar, en la mar pots surar una miqueta… però en un pantà o riu com no sàpies nadar et vas al fons», matisa Morcillo.

Una segona versió dels fets: la xiqueta perdria la consciència

 

La periodista explica que també està un altre corrent d’informació en el qual apunta que «acabaven d’eixir i pel que sembla la xiqueta pateix una perduda de consciència, però em quadra menys perquè em diuen que l’embarcació estava detinguda…».

Cruz Morcillo, d’altra banda, reitera que els familiars sí que van veure caure a la menor, que l’avís als agents va ser immediat i que la xica li la va engolir l’aigua.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.