Desarticulada una banda dedicada al robatori amb força en vivendes

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a València una organització criminal dedicada al robatori amb força en domicilis mitjançant el mètode de “clau falsa”. L’operació policial s’ha saldat amb la detenció de tres homes, de 30, 31 i 36 anys, tots d’origen georgià, com a presumptes autors de deu robatoris en habitatges, la majoria situats en la capital del Túria, però també en localitats pròximes, com Paterna i Torrent. Els policies també han recuperat nombroses joies i intervingut les eines emprades per a cometre aquest tipus de delictes.

Les investigacions es van iniciar després d’identificar als sospitosos amb útils empleats en la comissió de robatoris amb força, com a espanyaportes i llanternes en un immoble alié a aquests. Després dels esbrinaments pertinents els agents van localitzar el domicili on aquests podrien residir i després de diverses vigilàncies i seguiments, van trobar un segon habitatge on alguns integrants del grup criminal s’allotjarien.

Els policies van registrar tots dos habitatges, on van localitzar i van intervindre nombroses joies, rellotges i diners, així com pedres de toc, reactius per a or, màquines per a detectar diamants i una bàscula de precisió per al pesat de les peces. També van trobar eines emprades en la comissió de robatoris amb força, i diferents panys i claus que posseirien a fi de poder estudiar-les i provar-les per a esbrinar i perfeccionar els mètodes d’obertura d’aquestes, per a posteriorment fabricar els espanyaportes idonis per a obrir cada tipus de pany.

Els agents, després d’una àrdua labor d’investigació, han detingut als tres sospitosos com a presumptes autors de fins a deu robatoris amb força, la majoria perpetrats en habitatges de València ciutat, però també en poblacions com Paterna i Torrent.

Modus operandi

Les investigacions dels policies han permés determinar que els ara detinguts, abans de cometre els robatoris, realitzaven vigilàncies dels habitatges, desplaçant-se en vehicle.

Aquests, a més, empraven mesures de seguretat per a evitar ser localitzats per la Policia, com ara conduir a gran velocitat o en direcció prohibida, arribant fins i tot a substituir el turisme que havien usat fins al moment en creure que havia sigut detectat pels investigadors.

Una vegada seleccionaven un domicili, aquest grup tenia clarament repartides les funcions entre els seus membres. Dos d’ells accedien inicialment als habitatges, mentre que el tercer vigilava els voltants i era l’encarregat conduir el vehicle emprat en trasllats i fugides, si bé a vegades també accedia als domicilis.

Per a violentar els habitatges, empraven el mètode de “clau falsa”, ja anara mitjançant espanyaportes, relliscada o “bumping”. Concretament, realitzaven espanyaportes de manera artesanal amb les quals manipulaven els elements mecànics dels panys.

Els tres detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tots ells. Es continuen les gestions per a localitzar als propietaris de les joies recuperades.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.