Desarticulada una banda dedicada al robatori amb força en vivendes

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a València una organització criminal dedicada al robatori amb força en domicilis mitjançant el mètode de “clau falsa”. L’operació policial s’ha saldat amb la detenció de tres homes, de 30, 31 i 36 anys, tots d’origen georgià, com a presumptes autors de deu robatoris en habitatges, la majoria situats en la capital del Túria, però també en localitats pròximes, com Paterna i Torrent. Els policies també han recuperat nombroses joies i intervingut les eines emprades per a cometre aquest tipus de delictes.

Les investigacions es van iniciar després d’identificar als sospitosos amb útils empleats en la comissió de robatoris amb força, com a espanyaportes i llanternes en un immoble alié a aquests. Després dels esbrinaments pertinents els agents van localitzar el domicili on aquests podrien residir i després de diverses vigilàncies i seguiments, van trobar un segon habitatge on alguns integrants del grup criminal s’allotjarien.

Els policies van registrar tots dos habitatges, on van localitzar i van intervindre nombroses joies, rellotges i diners, així com pedres de toc, reactius per a or, màquines per a detectar diamants i una bàscula de precisió per al pesat de les peces. També van trobar eines emprades en la comissió de robatoris amb força, i diferents panys i claus que posseirien a fi de poder estudiar-les i provar-les per a esbrinar i perfeccionar els mètodes d’obertura d’aquestes, per a posteriorment fabricar els espanyaportes idonis per a obrir cada tipus de pany.

Els agents, després d’una àrdua labor d’investigació, han detingut als tres sospitosos com a presumptes autors de fins a deu robatoris amb força, la majoria perpetrats en habitatges de València ciutat, però també en poblacions com Paterna i Torrent.

Modus operandi

Les investigacions dels policies han permés determinar que els ara detinguts, abans de cometre els robatoris, realitzaven vigilàncies dels habitatges, desplaçant-se en vehicle.

Aquests, a més, empraven mesures de seguretat per a evitar ser localitzats per la Policia, com ara conduir a gran velocitat o en direcció prohibida, arribant fins i tot a substituir el turisme que havien usat fins al moment en creure que havia sigut detectat pels investigadors.

Una vegada seleccionaven un domicili, aquest grup tenia clarament repartides les funcions entre els seus membres. Dos d’ells accedien inicialment als habitatges, mentre que el tercer vigilava els voltants i era l’encarregat conduir el vehicle emprat en trasllats i fugides, si bé a vegades també accedia als domicilis.

Per a violentar els habitatges, empraven el mètode de “clau falsa”, ja anara mitjançant espanyaportes, relliscada o “bumping”. Concretament, realitzaven espanyaportes de manera artesanal amb les quals manipulaven els elements mecànics dels panys.

Els tres detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tots ells. Es continuen les gestions per a localitzar als propietaris de les joies recuperades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.