Desarticulada una banda dedicada al robatori amb força en vivendes

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a València una organització criminal dedicada al robatori amb força en domicilis mitjançant el mètode de “clau falsa”. L’operació policial s’ha saldat amb la detenció de tres homes, de 30, 31 i 36 anys, tots d’origen georgià, com a presumptes autors de deu robatoris en habitatges, la majoria situats en la capital del Túria, però també en localitats pròximes, com Paterna i Torrent. Els policies també han recuperat nombroses joies i intervingut les eines emprades per a cometre aquest tipus de delictes.

Les investigacions es van iniciar després d’identificar als sospitosos amb útils empleats en la comissió de robatoris amb força, com a espanyaportes i llanternes en un immoble alié a aquests. Després dels esbrinaments pertinents els agents van localitzar el domicili on aquests podrien residir i després de diverses vigilàncies i seguiments, van trobar un segon habitatge on alguns integrants del grup criminal s’allotjarien.

Els policies van registrar tots dos habitatges, on van localitzar i van intervindre nombroses joies, rellotges i diners, així com pedres de toc, reactius per a or, màquines per a detectar diamants i una bàscula de precisió per al pesat de les peces. També van trobar eines emprades en la comissió de robatoris amb força, i diferents panys i claus que posseirien a fi de poder estudiar-les i provar-les per a esbrinar i perfeccionar els mètodes d’obertura d’aquestes, per a posteriorment fabricar els espanyaportes idonis per a obrir cada tipus de pany.

Els agents, després d’una àrdua labor d’investigació, han detingut als tres sospitosos com a presumptes autors de fins a deu robatoris amb força, la majoria perpetrats en habitatges de València ciutat, però també en poblacions com Paterna i Torrent.

Modus operandi

Les investigacions dels policies han permés determinar que els ara detinguts, abans de cometre els robatoris, realitzaven vigilàncies dels habitatges, desplaçant-se en vehicle.

Aquests, a més, empraven mesures de seguretat per a evitar ser localitzats per la Policia, com ara conduir a gran velocitat o en direcció prohibida, arribant fins i tot a substituir el turisme que havien usat fins al moment en creure que havia sigut detectat pels investigadors.

Una vegada seleccionaven un domicili, aquest grup tenia clarament repartides les funcions entre els seus membres. Dos d’ells accedien inicialment als habitatges, mentre que el tercer vigilava els voltants i era l’encarregat conduir el vehicle emprat en trasllats i fugides, si bé a vegades també accedia als domicilis.

Per a violentar els habitatges, empraven el mètode de “clau falsa”, ja anara mitjançant espanyaportes, relliscada o “bumping”. Concretament, realitzaven espanyaportes de manera artesanal amb les quals manipulaven els elements mecànics dels panys.

Els tres detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tots ells. Es continuen les gestions per a localitzar als propietaris de les joies recuperades.

Últimes notícies

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.