Desarticulada una banda dedicada al robatori amb força en vivendes

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a València una organització criminal dedicada al robatori amb força en domicilis mitjançant el mètode de “clau falsa”. L’operació policial s’ha saldat amb la detenció de tres homes, de 30, 31 i 36 anys, tots d’origen georgià, com a presumptes autors de deu robatoris en habitatges, la majoria situats en la capital del Túria, però també en localitats pròximes, com Paterna i Torrent. Els policies també han recuperat nombroses joies i intervingut les eines emprades per a cometre aquest tipus de delictes.

Les investigacions es van iniciar després d’identificar als sospitosos amb útils empleats en la comissió de robatoris amb força, com a espanyaportes i llanternes en un immoble alié a aquests. Després dels esbrinaments pertinents els agents van localitzar el domicili on aquests podrien residir i després de diverses vigilàncies i seguiments, van trobar un segon habitatge on alguns integrants del grup criminal s’allotjarien.

Els policies van registrar tots dos habitatges, on van localitzar i van intervindre nombroses joies, rellotges i diners, així com pedres de toc, reactius per a or, màquines per a detectar diamants i una bàscula de precisió per al pesat de les peces. També van trobar eines emprades en la comissió de robatoris amb força, i diferents panys i claus que posseirien a fi de poder estudiar-les i provar-les per a esbrinar i perfeccionar els mètodes d’obertura d’aquestes, per a posteriorment fabricar els espanyaportes idonis per a obrir cada tipus de pany.

Els agents, després d’una àrdua labor d’investigació, han detingut als tres sospitosos com a presumptes autors de fins a deu robatoris amb força, la majoria perpetrats en habitatges de València ciutat, però també en poblacions com Paterna i Torrent.

Modus operandi

Les investigacions dels policies han permés determinar que els ara detinguts, abans de cometre els robatoris, realitzaven vigilàncies dels habitatges, desplaçant-se en vehicle.

Aquests, a més, empraven mesures de seguretat per a evitar ser localitzats per la Policia, com ara conduir a gran velocitat o en direcció prohibida, arribant fins i tot a substituir el turisme que havien usat fins al moment en creure que havia sigut detectat pels investigadors.

Una vegada seleccionaven un domicili, aquest grup tenia clarament repartides les funcions entre els seus membres. Dos d’ells accedien inicialment als habitatges, mentre que el tercer vigilava els voltants i era l’encarregat conduir el vehicle emprat en trasllats i fugides, si bé a vegades també accedia als domicilis.

Per a violentar els habitatges, empraven el mètode de “clau falsa”, ja anara mitjançant espanyaportes, relliscada o “bumping”. Concretament, realitzaven espanyaportes de manera artesanal amb les quals manipulaven els elements mecànics dels panys.

Els tres detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tots ells. Es continuen les gestions per a localitzar als propietaris de les joies recuperades.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.