Desarticulada una banda dedicada al robatori amb força en vivendes

Agents de la Policia Nacional han desarticulat a València una organització criminal dedicada al robatori amb força en domicilis mitjançant el mètode de “clau falsa”. L’operació policial s’ha saldat amb la detenció de tres homes, de 30, 31 i 36 anys, tots d’origen georgià, com a presumptes autors de deu robatoris en habitatges, la majoria situats en la capital del Túria, però també en localitats pròximes, com Paterna i Torrent. Els policies també han recuperat nombroses joies i intervingut les eines emprades per a cometre aquest tipus de delictes.

Les investigacions es van iniciar després d’identificar als sospitosos amb útils empleats en la comissió de robatoris amb força, com a espanyaportes i llanternes en un immoble alié a aquests. Després dels esbrinaments pertinents els agents van localitzar el domicili on aquests podrien residir i després de diverses vigilàncies i seguiments, van trobar un segon habitatge on alguns integrants del grup criminal s’allotjarien.

Els policies van registrar tots dos habitatges, on van localitzar i van intervindre nombroses joies, rellotges i diners, així com pedres de toc, reactius per a or, màquines per a detectar diamants i una bàscula de precisió per al pesat de les peces. També van trobar eines emprades en la comissió de robatoris amb força, i diferents panys i claus que posseirien a fi de poder estudiar-les i provar-les per a esbrinar i perfeccionar els mètodes d’obertura d’aquestes, per a posteriorment fabricar els espanyaportes idonis per a obrir cada tipus de pany.

Els agents, després d’una àrdua labor d’investigació, han detingut als tres sospitosos com a presumptes autors de fins a deu robatoris amb força, la majoria perpetrats en habitatges de València ciutat, però també en poblacions com Paterna i Torrent.

Modus operandi

Les investigacions dels policies han permés determinar que els ara detinguts, abans de cometre els robatoris, realitzaven vigilàncies dels habitatges, desplaçant-se en vehicle.

Aquests, a més, empraven mesures de seguretat per a evitar ser localitzats per la Policia, com ara conduir a gran velocitat o en direcció prohibida, arribant fins i tot a substituir el turisme que havien usat fins al moment en creure que havia sigut detectat pels investigadors.

Una vegada seleccionaven un domicili, aquest grup tenia clarament repartides les funcions entre els seus membres. Dos d’ells accedien inicialment als habitatges, mentre que el tercer vigilava els voltants i era l’encarregat conduir el vehicle emprat en trasllats i fugides, si bé a vegades també accedia als domicilis.

Per a violentar els habitatges, empraven el mètode de “clau falsa”, ja anara mitjançant espanyaportes, relliscada o “bumping”. Concretament, realitzaven espanyaportes de manera artesanal amb les quals manipulaven els elements mecànics dels panys.

Els tres detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tots ells. Es continuen les gestions per a localitzar als propietaris de les joies recuperades.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.