18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Desarticulada una organització criminal que robava en àrees de descans de la A-7

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut en Carlet, en la comarca de la Ribera (València) i en Alacant a quatre persones i han desarticulat l’entramat principal d’una organització criminal assentada en el territori valencià i Múrcia dedicada a robar en les àrees de descans de l’autovia A-7.

 

Tal com han explicat fonts policials, la investigació l’han coordinat diferents agents de Novelda (Alacant) i Santomera (Múrcia) i de la Policia Nacional d’Elx a causa de les denúncies posades durant l’estiu sobre robatoris en unes quantes vies de servici.

 

Les autoritats van descobrir que existia un grup criminal format per hòmens de nacionalitat romanesa que de manera habitual es dedicaven a robatoris amb força en cotxes i robatoris amb violència quan algun perjudicat es donava compte que li havien furtat.

 

Els lladres assaltaven a gent estrangera

Entre les seues víctimes sempre tractaven de buscar persones d’origen estranger, aprofitant la seua vulnerabilitat per trobar-se en un país que no coneixen i a demés tampoc saben l’idioma.

 

D’altra banda, este tipus de víctimes es caracteritzen perquè en un important número de casos no arriben a presentar cap denúncia, amb el que els autors s’asseguren la impunitat.

 

Segons han indicat les forces de seguretat en un comunicat, dins del grup criminal existia un marcat repartiment de funcions: part dels integrants s’encarregaven de realitzar els robatoris, mentres que uns altres s’ocupaven de la logística, que principalment consistia en conseguir cotxes per a desplaçar-se per l’autovia amb la finalitat de trobar víctimes.

Utilitzaven documentació falsa

Estos vehicles eren principalment llogats amb documentació de compatriotes que no es trobaven en Espanya o directament falsificada per a dificultar la investigació policial.

 

Els investigats actuaven amb perillositat i no dubtaven en pegar a fugir a gran velocitat una vegada comesos els delictes, arribant a circular en sentit contrari o fins i tot a xocar amb els vehicles policials que tractaven de fer-los parar.

.

Els agents han conseguit identificar als autors dels delictes en les ciutats d’Alacant i Carlet (València), establint un dispositiu de vigilància fins a detindre a quatre dels principals integrants de l’organització.

 

Els lladres són d’origen romanès

Fins al moment, s’han esclarit un total de 39 delictes: cinc delictes de robatori amb violència, nou delictes de robatoris amb força i vint-i-cinc furts. També els ha sigut imputat un delicte de falsedat documental, un delicte contra la seguretat viària, un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Els detinguts són quatre hòmens d’entre 25 i els 44 anys de nacionalitat romanesa i van ser posats a la disposició dels jutjats d’Instrucció de guàrdia de Carlet (València) i d’Alacant. Tres d’ells han ingressat a la presó per estos fets.

 

Ara com ara, la investigació continua oberta i no es descarta la detenció d’altres integrants del grup.

Últimes notícies

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.

El 74% de la població a Espanya vivia a menys de 15 minuts d’un hospital en 2024

Un estudi situa al 74% de la població a Espanya a menys de 15 minuts d'un hospital en 2024, però 783.000 persones encara superaven una hora de viatge. L'accessibilitat millora de forma sostinguda, encara que persistixen grans bretxes territorials.

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.