Desarticulada una organització criminal que robava en àrees de descans de la A-7

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut en Carlet, en la comarca de la Ribera (València) i en Alacant a quatre persones i han desarticulat l’entramat principal d’una organització criminal assentada en el territori valencià i Múrcia dedicada a robar en les àrees de descans de l’autovia A-7.

 

Tal com han explicat fonts policials, la investigació l’han coordinat diferents agents de Novelda (Alacant) i Santomera (Múrcia) i de la Policia Nacional d’Elx a causa de les denúncies posades durant l’estiu sobre robatoris en unes quantes vies de servici.

 

Les autoritats van descobrir que existia un grup criminal format per hòmens de nacionalitat romanesa que de manera habitual es dedicaven a robatoris amb força en cotxes i robatoris amb violència quan algun perjudicat es donava compte que li havien furtat.

 

Els lladres assaltaven a gent estrangera

Entre les seues víctimes sempre tractaven de buscar persones d’origen estranger, aprofitant la seua vulnerabilitat per trobar-se en un país que no coneixen i a demés tampoc saben l’idioma.

 

D’altra banda, este tipus de víctimes es caracteritzen perquè en un important número de casos no arriben a presentar cap denúncia, amb el que els autors s’asseguren la impunitat.

 

Segons han indicat les forces de seguretat en un comunicat, dins del grup criminal existia un marcat repartiment de funcions: part dels integrants s’encarregaven de realitzar els robatoris, mentres que uns altres s’ocupaven de la logística, que principalment consistia en conseguir cotxes per a desplaçar-se per l’autovia amb la finalitat de trobar víctimes.

Utilitzaven documentació falsa

Estos vehicles eren principalment llogats amb documentació de compatriotes que no es trobaven en Espanya o directament falsificada per a dificultar la investigació policial.

 

Els investigats actuaven amb perillositat i no dubtaven en pegar a fugir a gran velocitat una vegada comesos els delictes, arribant a circular en sentit contrari o fins i tot a xocar amb els vehicles policials que tractaven de fer-los parar.

.

Els agents han conseguit identificar als autors dels delictes en les ciutats d’Alacant i Carlet (València), establint un dispositiu de vigilància fins a detindre a quatre dels principals integrants de l’organització.

 

Els lladres són d’origen romanès

Fins al moment, s’han esclarit un total de 39 delictes: cinc delictes de robatori amb violència, nou delictes de robatoris amb força i vint-i-cinc furts. També els ha sigut imputat un delicte de falsedat documental, un delicte contra la seguretat viària, un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Els detinguts són quatre hòmens d’entre 25 i els 44 anys de nacionalitat romanesa i van ser posats a la disposició dels jutjats d’Instrucció de guàrdia de Carlet (València) i d’Alacant. Tres d’ells han ingressat a la presó per estos fets.

 

Ara com ara, la investigació continua oberta i no es descarta la detenció d’altres integrants del grup.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.