Desarticulada una organització criminal que robava en àrees de descans de la A-7

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut en Carlet, en la comarca de la Ribera (València) i en Alacant a quatre persones i han desarticulat l’entramat principal d’una organització criminal assentada en el territori valencià i Múrcia dedicada a robar en les àrees de descans de l’autovia A-7.

 

Tal com han explicat fonts policials, la investigació l’han coordinat diferents agents de Novelda (Alacant) i Santomera (Múrcia) i de la Policia Nacional d’Elx a causa de les denúncies posades durant l’estiu sobre robatoris en unes quantes vies de servici.

 

Les autoritats van descobrir que existia un grup criminal format per hòmens de nacionalitat romanesa que de manera habitual es dedicaven a robatoris amb força en cotxes i robatoris amb violència quan algun perjudicat es donava compte que li havien furtat.

 

Els lladres assaltaven a gent estrangera

Entre les seues víctimes sempre tractaven de buscar persones d’origen estranger, aprofitant la seua vulnerabilitat per trobar-se en un país que no coneixen i a demés tampoc saben l’idioma.

 

D’altra banda, este tipus de víctimes es caracteritzen perquè en un important número de casos no arriben a presentar cap denúncia, amb el que els autors s’asseguren la impunitat.

 

Segons han indicat les forces de seguretat en un comunicat, dins del grup criminal existia un marcat repartiment de funcions: part dels integrants s’encarregaven de realitzar els robatoris, mentres que uns altres s’ocupaven de la logística, que principalment consistia en conseguir cotxes per a desplaçar-se per l’autovia amb la finalitat de trobar víctimes.

Utilitzaven documentació falsa

Estos vehicles eren principalment llogats amb documentació de compatriotes que no es trobaven en Espanya o directament falsificada per a dificultar la investigació policial.

 

Els investigats actuaven amb perillositat i no dubtaven en pegar a fugir a gran velocitat una vegada comesos els delictes, arribant a circular en sentit contrari o fins i tot a xocar amb els vehicles policials que tractaven de fer-los parar.

.

Els agents han conseguit identificar als autors dels delictes en les ciutats d’Alacant i Carlet (València), establint un dispositiu de vigilància fins a detindre a quatre dels principals integrants de l’organització.

 

Els lladres són d’origen romanès

Fins al moment, s’han esclarit un total de 39 delictes: cinc delictes de robatori amb violència, nou delictes de robatoris amb força i vint-i-cinc furts. També els ha sigut imputat un delicte de falsedat documental, un delicte contra la seguretat viària, un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Els detinguts són quatre hòmens d’entre 25 i els 44 anys de nacionalitat romanesa i van ser posats a la disposició dels jutjats d’Instrucció de guàrdia de Carlet (València) i d’Alacant. Tres d’ells han ingressat a la presó per estos fets.

 

Ara com ara, la investigació continua oberta i no es descarta la detenció d’altres integrants del grup.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.