Desarticulada una organització criminal que robava en àrees de descans de la A-7

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut en Carlet, en la comarca de la Ribera (València) i en Alacant a quatre persones i han desarticulat l’entramat principal d’una organització criminal assentada en el territori valencià i Múrcia dedicada a robar en les àrees de descans de l’autovia A-7.

 

Tal com han explicat fonts policials, la investigació l’han coordinat diferents agents de Novelda (Alacant) i Santomera (Múrcia) i de la Policia Nacional d’Elx a causa de les denúncies posades durant l’estiu sobre robatoris en unes quantes vies de servici.

 

Les autoritats van descobrir que existia un grup criminal format per hòmens de nacionalitat romanesa que de manera habitual es dedicaven a robatoris amb força en cotxes i robatoris amb violència quan algun perjudicat es donava compte que li havien furtat.

 

Els lladres assaltaven a gent estrangera

Entre les seues víctimes sempre tractaven de buscar persones d’origen estranger, aprofitant la seua vulnerabilitat per trobar-se en un país que no coneixen i a demés tampoc saben l’idioma.

 

D’altra banda, este tipus de víctimes es caracteritzen perquè en un important número de casos no arriben a presentar cap denúncia, amb el que els autors s’asseguren la impunitat.

 

Segons han indicat les forces de seguretat en un comunicat, dins del grup criminal existia un marcat repartiment de funcions: part dels integrants s’encarregaven de realitzar els robatoris, mentres que uns altres s’ocupaven de la logística, que principalment consistia en conseguir cotxes per a desplaçar-se per l’autovia amb la finalitat de trobar víctimes.

Utilitzaven documentació falsa

Estos vehicles eren principalment llogats amb documentació de compatriotes que no es trobaven en Espanya o directament falsificada per a dificultar la investigació policial.

 

Els investigats actuaven amb perillositat i no dubtaven en pegar a fugir a gran velocitat una vegada comesos els delictes, arribant a circular en sentit contrari o fins i tot a xocar amb els vehicles policials que tractaven de fer-los parar.

.

Els agents han conseguit identificar als autors dels delictes en les ciutats d’Alacant i Carlet (València), establint un dispositiu de vigilància fins a detindre a quatre dels principals integrants de l’organització.

 

Els lladres són d’origen romanès

Fins al moment, s’han esclarit un total de 39 delictes: cinc delictes de robatori amb violència, nou delictes de robatoris amb força i vint-i-cinc furts. També els ha sigut imputat un delicte de falsedat documental, un delicte contra la seguretat viària, un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Els detinguts són quatre hòmens d’entre 25 i els 44 anys de nacionalitat romanesa i van ser posats a la disposició dels jutjats d’Instrucció de guàrdia de Carlet (València) i d’Alacant. Tres d’ells han ingressat a la presó per estos fets.

 

Ara com ara, la investigació continua oberta i no es descarta la detenció d’altres integrants del grup.

Últimes notícies

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.