Desarticulada una organització criminal que robava en àrees de descans de la A-7

 

Agents de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional han detingut en Carlet, en la comarca de la Ribera (València) i en Alacant a quatre persones i han desarticulat l’entramat principal d’una organització criminal assentada en el territori valencià i Múrcia dedicada a robar en les àrees de descans de l’autovia A-7.

 

Tal com han explicat fonts policials, la investigació l’han coordinat diferents agents de Novelda (Alacant) i Santomera (Múrcia) i de la Policia Nacional d’Elx a causa de les denúncies posades durant l’estiu sobre robatoris en unes quantes vies de servici.

 

Les autoritats van descobrir que existia un grup criminal format per hòmens de nacionalitat romanesa que de manera habitual es dedicaven a robatoris amb força en cotxes i robatoris amb violència quan algun perjudicat es donava compte que li havien furtat.

 

Els lladres assaltaven a gent estrangera

Entre les seues víctimes sempre tractaven de buscar persones d’origen estranger, aprofitant la seua vulnerabilitat per trobar-se en un país que no coneixen i a demés tampoc saben l’idioma.

 

D’altra banda, este tipus de víctimes es caracteritzen perquè en un important número de casos no arriben a presentar cap denúncia, amb el que els autors s’asseguren la impunitat.

 

Segons han indicat les forces de seguretat en un comunicat, dins del grup criminal existia un marcat repartiment de funcions: part dels integrants s’encarregaven de realitzar els robatoris, mentres que uns altres s’ocupaven de la logística, que principalment consistia en conseguir cotxes per a desplaçar-se per l’autovia amb la finalitat de trobar víctimes.

Utilitzaven documentació falsa

Estos vehicles eren principalment llogats amb documentació de compatriotes que no es trobaven en Espanya o directament falsificada per a dificultar la investigació policial.

 

Els investigats actuaven amb perillositat i no dubtaven en pegar a fugir a gran velocitat una vegada comesos els delictes, arribant a circular en sentit contrari o fins i tot a xocar amb els vehicles policials que tractaven de fer-los parar.

.

Els agents han conseguit identificar als autors dels delictes en les ciutats d’Alacant i Carlet (València), establint un dispositiu de vigilància fins a detindre a quatre dels principals integrants de l’organització.

 

Els lladres són d’origen romanès

Fins al moment, s’han esclarit un total de 39 delictes: cinc delictes de robatori amb violència, nou delictes de robatoris amb força i vint-i-cinc furts. També els ha sigut imputat un delicte de falsedat documental, un delicte contra la seguretat viària, un delicte d’atemptat contra agents de l’autoritat i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Els detinguts són quatre hòmens d’entre 25 i els 44 anys de nacionalitat romanesa i van ser posats a la disposició dels jutjats d’Instrucció de guàrdia de Carlet (València) i d’Alacant. Tres d’ells han ingressat a la presó per estos fets.

 

Ara com ara, la investigació continua oberta i no es descarta la detenció d’altres integrants del grup.

Últimes notícies

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.

Nou detinguts a València i Saragossa per un entramat de tràfic amb 11 quilos de cocaïna

La Policia Nacional ha desarticulat una presumpta organització de tràfic de cocaïna entre València i Saragossa, amb nou detinguts i més d’11 quilos de droga intervinguts.

Benavent defensa que la prioritat és ajudar les persones vulnerables sense distingir raça

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, remarca que per als cristians compta sobretot la vulnerabilitat de les persones, sense diferenciar raça, origen o religió, i destaca el paper del valencià, les dones, Càritas i l’educació en l’Església actual.

Retirat un bidó contaminant que vagava a la deriva davant la costa d’Altea

La Creu Roja i Salvament Marítim han retirat un bidó contaminant que flotava a la deriva davant Cap Negret, al terme d’Altea, i l’han traslladat al port per al tractament adequat.

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.