Desarticulada una organització criminal dedicada a la falsificació de documents

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a la falsificació de documents, amb els quals ciutadans estrangers romanien de manera irregular i inadvertida i eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

L’operació policial, desenvolupada simultàniament el passat 30 de novembre en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira i a Nules i Almenara Platja (Castelló), ha culminat amb la detenció de 23 persones, 2 dones i 21 homes, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental. A sis d’ells també se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers.

Les investigacions per part de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València, en col·laboració amb les Comissaries de Dénia i Benidorm, es van iniciar després de tenir coneixement els agents que des de finals de 2018 una organització podria estar dedicant-se a falsificar cartes d’identitat de ciutadans de països de la Unió Europea per a vendre-les-hi a estrangers de tercers països, amb la finalitat de documentar-los de manera fraudulenta a Espanya com a ciutadans comunitaris.

D’esta manera, els estrangers en situació irregular romanien al nostre país de manera inadvertida i a més eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

Durant la investigació, els policies han detectat més de 50 estrangers amb cartes d’identitat falses de la República Txeca, Bulgària, Romania, Lituània, que aconseguien assignacions de NIE i així regularitzar-se com a europeus de manera fraudulenta en oficines de documentació de Dénia, Benidorm, Alacant, Alcoi, Hellín i Iecla.

Repartiment de funcions

Els integrants d’esta organització, a més, tenien funcions clarament diferenciades. D’una banda, uns captaven als estrangers, tant a Espanya com en altres països. Uns altres eren els encarregats de facilitar les seues regularitzacions al nostre país com a ciutadans comunitaris, preparant les seues sol·licituds de NIE, reservant les cites en les oficines i gestionant la presentació de les peticions.

En un tercer nivell es trobaven els intermediaris laborals, capatassos o caps de quadrilla, els qui incloïen en els seus equips de treball en diferents empreses agrícoles a estrangers amb documentació falsa.

Finalment, formaven també part de l’organització criminal els falsificadors, que fins al moment no han estat localitzats, per la qual cosa es continuen les gestions.

Sis dels detinguts han passat a disposició judicial i es continuen les recerques tendents al total esclariment dels fets.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.