Desarticulada una organització criminal dedicada a la falsificació de documents

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a la falsificació de documents, amb els quals ciutadans estrangers romanien de manera irregular i inadvertida i eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

L’operació policial, desenvolupada simultàniament el passat 30 de novembre en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira i a Nules i Almenara Platja (Castelló), ha culminat amb la detenció de 23 persones, 2 dones i 21 homes, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental. A sis d’ells també se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers.

Les investigacions per part de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València, en col·laboració amb les Comissaries de Dénia i Benidorm, es van iniciar després de tenir coneixement els agents que des de finals de 2018 una organització podria estar dedicant-se a falsificar cartes d’identitat de ciutadans de països de la Unió Europea per a vendre-les-hi a estrangers de tercers països, amb la finalitat de documentar-los de manera fraudulenta a Espanya com a ciutadans comunitaris.

D’esta manera, els estrangers en situació irregular romanien al nostre país de manera inadvertida i a més eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

Durant la investigació, els policies han detectat més de 50 estrangers amb cartes d’identitat falses de la República Txeca, Bulgària, Romania, Lituània, que aconseguien assignacions de NIE i així regularitzar-se com a europeus de manera fraudulenta en oficines de documentació de Dénia, Benidorm, Alacant, Alcoi, Hellín i Iecla.

Repartiment de funcions

Els integrants d’esta organització, a més, tenien funcions clarament diferenciades. D’una banda, uns captaven als estrangers, tant a Espanya com en altres països. Uns altres eren els encarregats de facilitar les seues regularitzacions al nostre país com a ciutadans comunitaris, preparant les seues sol·licituds de NIE, reservant les cites en les oficines i gestionant la presentació de les peticions.

En un tercer nivell es trobaven els intermediaris laborals, capatassos o caps de quadrilla, els qui incloïen en els seus equips de treball en diferents empreses agrícoles a estrangers amb documentació falsa.

Finalment, formaven també part de l’organització criminal els falsificadors, que fins al moment no han estat localitzats, per la qual cosa es continuen les gestions.

Sis dels detinguts han passat a disposició judicial i es continuen les recerques tendents al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.

Una nova tecnologia 3D permet localitzar millor les arítmies cardíaques

Un equip de la Universitat Politècnica de València lidera el projecte EPICA+, que combina ECGI, intel·ligència artificial i gemels digitals per a reconstruir en 3D l’activitat elèctrica del cor i localitzar amb més precisió les arítmies cardíaques. La tecnologia ja es troba en fase de validació clínica en pacients de València i Barcelona sotmesos a procediments d’ablació.

Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d'incendis després de registrar 37 focs dimecres, amb una nit molt calorosa i humida per a la vegetació i consorcis de bombers reforçant crides a la prudència.

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.