Desarticulada una organització criminal dedicada a la falsificació de documents

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal dedicada a la falsificació de documents, amb els quals ciutadans estrangers romanien de manera irregular i inadvertida i eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

L’operació policial, desenvolupada simultàniament el passat 30 de novembre en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira i a Nules i Almenara Platja (Castelló), ha culminat amb la detenció de 23 persones, 2 dones i 21 homes, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental. A sis d’ells també se’ls imputen els delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers.

Les investigacions per part de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València, en col·laboració amb les Comissaries de Dénia i Benidorm, es van iniciar després de tenir coneixement els agents que des de finals de 2018 una organització podria estar dedicant-se a falsificar cartes d’identitat de ciutadans de països de la Unió Europea per a vendre-les-hi a estrangers de tercers països, amb la finalitat de documentar-los de manera fraudulenta a Espanya com a ciutadans comunitaris.

D’esta manera, els estrangers en situació irregular romanien al nostre país de manera inadvertida i a més eren donats d’alta en diferents empreses agrícoles.

Durant la investigació, els policies han detectat més de 50 estrangers amb cartes d’identitat falses de la República Txeca, Bulgària, Romania, Lituània, que aconseguien assignacions de NIE i així regularitzar-se com a europeus de manera fraudulenta en oficines de documentació de Dénia, Benidorm, Alacant, Alcoi, Hellín i Iecla.

Repartiment de funcions

Els integrants d’esta organització, a més, tenien funcions clarament diferenciades. D’una banda, uns captaven als estrangers, tant a Espanya com en altres països. Uns altres eren els encarregats de facilitar les seues regularitzacions al nostre país com a ciutadans comunitaris, preparant les seues sol·licituds de NIE, reservant les cites en les oficines i gestionant la presentació de les peticions.

En un tercer nivell es trobaven els intermediaris laborals, capatassos o caps de quadrilla, els qui incloïen en els seus equips de treball en diferents empreses agrícoles a estrangers amb documentació falsa.

Finalment, formaven també part de l’organització criminal els falsificadors, que fins al moment no han estat localitzats, per la qual cosa es continuen les gestions.

Sis dels detinguts han passat a disposició judicial i es continuen les recerques tendents al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.