Una banda que venia objectes robats ha sigut desarticulada per la Guàrdia Civil a Almoradí, al Baix Segura. Esta organització delinqüent es dedicava durant mesos a la compravenda d'objectes procedents del robatori en vivendes, magatzems i vehicles. Segons ha informat la Guàrdia Civil s'ha detingut en l'operació a catorze persones implicades. Segons sembla, el presumpte cap de la trama és un espanyol de 32 anys i veí de la localitat que va convertir la seua vivenda en un establiment de compravenda d'objectes furtats en tota la comarca. El valor dels objectes sostrets ascendix als 10.000 euros. La investigació, per altra banda, ha permés saber que la xarxa disposava també de proveïdors que li aportaven el material furtat i clients que feien encàrrecs sovint. La banda es va sumar al tràfic de droga quan va començar a ser relativament coneguda, i va començar a vendre droga que li subministrava un presumpte traficant de Formentera del Segura. En l'operació s'ha arrestat a catorze persones; dotze omes i dos dones de nacionalitats espanyoles i marroquines, d'entre 19 i 48 anys. Estan acusades, per tant de robatoris amb força, pertinença a organització criminal, furt, receptació i un altre delicte contra la salut pública. Han passat tots a disposició judicial i posteriorment han sigut posats en llibertat amb càrrec tots menys un que ha ingressat en la presó.
Últimes notícies
Economia
La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%
Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.
Cultura
Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero
La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.
Successos
Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament
La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.
Successos
Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol
Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.
Opinió
Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’
Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves
Successos
Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament
La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.
Oratge
Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres
Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.
Política
Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE
L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.



