Una banda que venia objectes robats ha sigut desarticulada per la Guàrdia Civil a Almoradí, al Baix Segura. Esta organització delinqüent es dedicava durant mesos a la compravenda d'objectes procedents del robatori en vivendes, magatzems i vehicles. Segons ha informat la Guàrdia Civil s'ha detingut en l'operació a catorze persones implicades. Segons sembla, el presumpte cap de la trama és un espanyol de 32 anys i veí de la localitat que va convertir la seua vivenda en un establiment de compravenda d'objectes furtats en tota la comarca. El valor dels objectes sostrets ascendix als 10.000 euros. La investigació, per altra banda, ha permés saber que la xarxa disposava també de proveïdors que li aportaven el material furtat i clients que feien encàrrecs sovint. La banda es va sumar al tràfic de droga quan va començar a ser relativament coneguda, i va començar a vendre droga que li subministrava un presumpte traficant de Formentera del Segura. En l'operació s'ha arrestat a catorze persones; dotze omes i dos dones de nacionalitats espanyoles i marroquines, d'entre 19 i 48 anys. Estan acusades, per tant de robatoris amb força, pertinença a organització criminal, furt, receptació i un altre delicte contra la salut pública. Han passat tots a disposició judicial i posteriorment han sigut posats en llibertat amb càrrec tots menys un que ha ingressat en la presó.
Últimes notícies
Salut
Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València
Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.
Economia
Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV
Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.
Política
PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie
PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.
Successos
Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu
Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.
Economia
Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València
Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.
Cultura
Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031
Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.
Economia
Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València
La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.
Successos
Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant
Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.



