Desarticulada en Sant Joan d’Alacant una banda criminal que es dedicava a furtar bateries de cotxe

Ejemplo de shortcode con estilo
Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil   La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de […]
Agents de la Guàrdia Civil desarticulant una banda criminal en Sant Joan d'Alacant

Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de quatre delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

El 30 de desembre de l’any passat, la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un robatori amb força en una empresa de la localitat de Sant Joan, a on els presumptes autors van entrar trencant la tanca perimetral i van furtar un total de 92 bateries noves de vehicles i 67 cables per a la seua instal·lació, valorats en més de 20.000 euros. 

 

Una investigació durant més de 5 mesos

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan van començar immediatament a fer gestions per a aclarir els fets. La investigació va donar els seus primers fruits al cap de pocs dies i els agents van poder identificar el vehicle que, presumptament, va ser utilitzat per a la comissió del robatori. La Guàrdia Civil també va poder saber que el robatori va ser perpetrat per tres hòmens, si bé la identitat dels mateixos no va poder acreditar-se en un principi.

 

A causa de la complexitat de l’operació, els agents investigadors de Sant Joan van comptar amb el suport d’efectius especialitzats en el robatori en el camp, pertanyents a l’Equip ROCA, de la Guàrdia Civil d’Ibi, creant un equip conjunt d’investigació.

 

Després de localitzar el vehicle en qüestió, amagat en una casa de camp de la capital alacantina, es van iniciar una sèrie de vigilàncies sobre ell durant més de 5 mesos. Este control va permetre saber que era utilitzat de forma molt esporàdica i sempre per un mateix grup de persones, per a desplaçar-se per diferents localitats de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, amb l’única finalitat de cometre delictes contra el patrimoni. Després dels robatoris, els delinqüents tornaven a amagar el vehicle en la mateixa casa de camp, durant un llarg període de temps, fins que era utilitzat de nou, amb eixa mateixa finalitat.

 

 

En llibertat provisional

Finalment, i gràcies a tota la informació obtinguda de la investigació, els dies 5 i 11 de maig es va procedir en la localitat de Sant Joan i en la ciutat d’Alacant, a la desarticulació d’este grup criminal. Un total de 7 persones (6 hòmens espanyols i una dona veneçolana), d’entre 19 i 44 anys, han sigut detingudes pels presumptes robatoris comesos en Sant Joan, la Nucia i en la murciana localitat de Calasparra. 

 

El valor total de tots els efectes furtats supera els 40.000 euros i els 7 detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat la llibertat provisional de tots ells, a l’espera de juí. Cal destacar que, dels 7 detinguts, 5 pertanyen a una mateixa família i entre ells sumen un total de 83 detencions, per part de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.