8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Desarticulada en Sant Joan d’Alacant una banda criminal que es dedicava a furtar bateries de cotxe

Agents de la Guàrdia Civil desarticulant una banda criminal en Sant Joan d'Alacant

Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de quatre delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

El 30 de desembre de l’any passat, la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un robatori amb força en una empresa de la localitat de Sant Joan, a on els presumptes autors van entrar trencant la tanca perimetral i van furtar un total de 92 bateries noves de vehicles i 67 cables per a la seua instal·lació, valorats en més de 20.000 euros. 

 

Una investigació durant més de 5 mesos

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan van començar immediatament a fer gestions per a aclarir els fets. La investigació va donar els seus primers fruits al cap de pocs dies i els agents van poder identificar el vehicle que, presumptament, va ser utilitzat per a la comissió del robatori. La Guàrdia Civil també va poder saber que el robatori va ser perpetrat per tres hòmens, si bé la identitat dels mateixos no va poder acreditar-se en un principi.

 

A causa de la complexitat de l’operació, els agents investigadors de Sant Joan van comptar amb el suport d’efectius especialitzats en el robatori en el camp, pertanyents a l’Equip ROCA, de la Guàrdia Civil d’Ibi, creant un equip conjunt d’investigació.

 

Després de localitzar el vehicle en qüestió, amagat en una casa de camp de la capital alacantina, es van iniciar una sèrie de vigilàncies sobre ell durant més de 5 mesos. Este control va permetre saber que era utilitzat de forma molt esporàdica i sempre per un mateix grup de persones, per a desplaçar-se per diferents localitats de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, amb l’única finalitat de cometre delictes contra el patrimoni. Després dels robatoris, els delinqüents tornaven a amagar el vehicle en la mateixa casa de camp, durant un llarg període de temps, fins que era utilitzat de nou, amb eixa mateixa finalitat.

 

 

En llibertat provisional

Finalment, i gràcies a tota la informació obtinguda de la investigació, els dies 5 i 11 de maig es va procedir en la localitat de Sant Joan i en la ciutat d’Alacant, a la desarticulació d’este grup criminal. Un total de 7 persones (6 hòmens espanyols i una dona veneçolana), d’entre 19 i 44 anys, han sigut detingudes pels presumptes robatoris comesos en Sant Joan, la Nucia i en la murciana localitat de Calasparra

 

El valor total de tots els efectes furtats supera els 40.000 euros i els 7 detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat la llibertat provisional de tots ells, a l’espera de juí. Cal destacar que, dels 7 detinguts, 5 pertanyen a una mateixa família i entre ells sumen un total de 83 detencions, per part de la Guàrdia Civil.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.