Desarticulada en Sant Joan d’Alacant una banda criminal que es dedicava a furtar bateries de cotxe

Agents de la Guàrdia Civil desarticulant una banda criminal en Sant Joan d'Alacant

Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de quatre delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

El 30 de desembre de l’any passat, la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un robatori amb força en una empresa de la localitat de Sant Joan, a on els presumptes autors van entrar trencant la tanca perimetral i van furtar un total de 92 bateries noves de vehicles i 67 cables per a la seua instal·lació, valorats en més de 20.000 euros. 

 

Una investigació durant més de 5 mesos

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan van començar immediatament a fer gestions per a aclarir els fets. La investigació va donar els seus primers fruits al cap de pocs dies i els agents van poder identificar el vehicle que, presumptament, va ser utilitzat per a la comissió del robatori. La Guàrdia Civil també va poder saber que el robatori va ser perpetrat per tres hòmens, si bé la identitat dels mateixos no va poder acreditar-se en un principi.

 

A causa de la complexitat de l’operació, els agents investigadors de Sant Joan van comptar amb el suport d’efectius especialitzats en el robatori en el camp, pertanyents a l’Equip ROCA, de la Guàrdia Civil d’Ibi, creant un equip conjunt d’investigació.

 

Després de localitzar el vehicle en qüestió, amagat en una casa de camp de la capital alacantina, es van iniciar una sèrie de vigilàncies sobre ell durant més de 5 mesos. Este control va permetre saber que era utilitzat de forma molt esporàdica i sempre per un mateix grup de persones, per a desplaçar-se per diferents localitats de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, amb l’única finalitat de cometre delictes contra el patrimoni. Després dels robatoris, els delinqüents tornaven a amagar el vehicle en la mateixa casa de camp, durant un llarg període de temps, fins que era utilitzat de nou, amb eixa mateixa finalitat.

 

 

En llibertat provisional

Finalment, i gràcies a tota la informació obtinguda de la investigació, els dies 5 i 11 de maig es va procedir en la localitat de Sant Joan i en la ciutat d’Alacant, a la desarticulació d’este grup criminal. Un total de 7 persones (6 hòmens espanyols i una dona veneçolana), d’entre 19 i 44 anys, han sigut detingudes pels presumptes robatoris comesos en Sant Joan, la Nucia i en la murciana localitat de Calasparra

 

El valor total de tots els efectes furtats supera els 40.000 euros i els 7 detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat la llibertat provisional de tots ells, a l’espera de juí. Cal destacar que, dels 7 detinguts, 5 pertanyen a una mateixa família i entre ells sumen un total de 83 detencions, per part de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.