Desarticulada en Sant Joan d’Alacant una banda criminal que es dedicava a furtar bateries de cotxe

Agents de la Guàrdia Civil desarticulant una banda criminal en Sant Joan d'Alacant

Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de quatre delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

El 30 de desembre de l’any passat, la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un robatori amb força en una empresa de la localitat de Sant Joan, a on els presumptes autors van entrar trencant la tanca perimetral i van furtar un total de 92 bateries noves de vehicles i 67 cables per a la seua instal·lació, valorats en més de 20.000 euros. 

 

Una investigació durant més de 5 mesos

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan van començar immediatament a fer gestions per a aclarir els fets. La investigació va donar els seus primers fruits al cap de pocs dies i els agents van poder identificar el vehicle que, presumptament, va ser utilitzat per a la comissió del robatori. La Guàrdia Civil també va poder saber que el robatori va ser perpetrat per tres hòmens, si bé la identitat dels mateixos no va poder acreditar-se en un principi.

 

A causa de la complexitat de l’operació, els agents investigadors de Sant Joan van comptar amb el suport d’efectius especialitzats en el robatori en el camp, pertanyents a l’Equip ROCA, de la Guàrdia Civil d’Ibi, creant un equip conjunt d’investigació.

 

Després de localitzar el vehicle en qüestió, amagat en una casa de camp de la capital alacantina, es van iniciar una sèrie de vigilàncies sobre ell durant més de 5 mesos. Este control va permetre saber que era utilitzat de forma molt esporàdica i sempre per un mateix grup de persones, per a desplaçar-se per diferents localitats de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, amb l’única finalitat de cometre delictes contra el patrimoni. Després dels robatoris, els delinqüents tornaven a amagar el vehicle en la mateixa casa de camp, durant un llarg període de temps, fins que era utilitzat de nou, amb eixa mateixa finalitat.

 

 

En llibertat provisional

Finalment, i gràcies a tota la informació obtinguda de la investigació, els dies 5 i 11 de maig es va procedir en la localitat de Sant Joan i en la ciutat d’Alacant, a la desarticulació d’este grup criminal. Un total de 7 persones (6 hòmens espanyols i una dona veneçolana), d’entre 19 i 44 anys, han sigut detingudes pels presumptes robatoris comesos en Sant Joan, la Nucia i en la murciana localitat de Calasparra

 

El valor total de tots els efectes furtats supera els 40.000 euros i els 7 detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat la llibertat provisional de tots ells, a l’espera de juí. Cal destacar que, dels 7 detinguts, 5 pertanyen a una mateixa família i entre ells sumen un total de 83 detencions, per part de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.
FILMOTECA D'ESTIU