Desarticulada en Sant Joan d’Alacant una banda criminal que es dedicava a furtar bateries de cotxe

Agents de la Guàrdia Civil desarticulant una banda criminal en Sant Joan d'Alacant

Els detinguts han furtat 92 bateries de cotxe | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda criminal que furtà 92 bateries de cotxe i 67 cables per a la seua instal·lació en Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). En total, han sigut detingudes 7 persones, com a presumptes autores de quatre delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

El 30 de desembre de l’any passat, la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un robatori amb força en una empresa de la localitat de Sant Joan, a on els presumptes autors van entrar trencant la tanca perimetral i van furtar un total de 92 bateries noves de vehicles i 67 cables per a la seua instal·lació, valorats en més de 20.000 euros. 

 

Una investigació durant més de 5 mesos

Els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan van començar immediatament a fer gestions per a aclarir els fets. La investigació va donar els seus primers fruits al cap de pocs dies i els agents van poder identificar el vehicle que, presumptament, va ser utilitzat per a la comissió del robatori. La Guàrdia Civil també va poder saber que el robatori va ser perpetrat per tres hòmens, si bé la identitat dels mateixos no va poder acreditar-se en un principi.

 

A causa de la complexitat de l’operació, els agents investigadors de Sant Joan van comptar amb el suport d’efectius especialitzats en el robatori en el camp, pertanyents a l’Equip ROCA, de la Guàrdia Civil d’Ibi, creant un equip conjunt d’investigació.

 

Després de localitzar el vehicle en qüestió, amagat en una casa de camp de la capital alacantina, es van iniciar una sèrie de vigilàncies sobre ell durant més de 5 mesos. Este control va permetre saber que era utilitzat de forma molt esporàdica i sempre per un mateix grup de persones, per a desplaçar-se per diferents localitats de la província d’Alacant i de la Regió de Múrcia, amb l’única finalitat de cometre delictes contra el patrimoni. Després dels robatoris, els delinqüents tornaven a amagar el vehicle en la mateixa casa de camp, durant un llarg període de temps, fins que era utilitzat de nou, amb eixa mateixa finalitat.

 

 

En llibertat provisional

Finalment, i gràcies a tota la informació obtinguda de la investigació, els dies 5 i 11 de maig es va procedir en la localitat de Sant Joan i en la ciutat d’Alacant, a la desarticulació d’este grup criminal. Un total de 7 persones (6 hòmens espanyols i una dona veneçolana), d’entre 19 i 44 anys, han sigut detingudes pels presumptes robatoris comesos en Sant Joan, la Nucia i en la murciana localitat de Calasparra

 

El valor total de tots els efectes furtats supera els 40.000 euros i els 7 detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat la llibertat provisional de tots ells, a l’espera de juí. Cal destacar que, dels 7 detinguts, 5 pertanyen a una mateixa família i entre ells sumen un total de 83 detencions, per part de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.
FILMOTECA D'ESTIU