Desarticulat un punt de venda de drogues a menors en Rojales

Rojales

El presumpte autor dels fets ja ha ingressat en presó | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Rojales, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home de 30 anys i a una xica de 24, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, pel cultiu i tràfic de drogues. Amb esta operació s’ha desmantellat un punt de venda de drogues a menors d’edat. Després de passar pel jutjat, l’home ha ingressat en la presó.

 

Segons les investigacions, este punt de venda feia temps que estava en actiu i els principals clients eren menors d’edat. Van ser agents de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la mateixa comarca, els que van començar a investigar un tràfic de gent bastant inusual pels voltants d’una casa de Rojales, pròxima a un parc infantil.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Durant els dies que va durar la vigilància, es va poder constatar que fins a la casa acudien persones que entraven en ella per a eixir només uns minuts més tard. Quan s’identificava a estes persones per carrers pròxims, se’ls sorprenia amb xicotetes dosis d’haixix o de marihuana entre les seues pertinences.

 

Esta pràctica de repartir la droga des de casa, no deixa de ser una cosa habitual de no haver sigut perquè els seus clients són menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys. A demés, en altres ocasions, s’ha observat als mateixos venedors desplaçant-se fins al parc de davant per a fer allí mateix l’intercanvi.

 

Rojales

Imatge d’alguns dels objectes confiscats | Guàrdia Civil

 

La dona ha sigut posada en llibertat amb càrrecs

Una volta autoritzada l’entrada i registre de la casa, els agents han descobert un cultiu de marihuana dins d’una de les habitacions, format per 83 plantes de cànnabis sativa. També s’ha trobat material per a la cura de les plantes i per pesar i distribuir la droga.

 

Els dos habitants de la casa, dos espanyols de 30 i 24 anys, han sigut detinguts com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública pel cultiu i tràfic de drogues. Després de ser entregats en el Jutjat d’Instrucció número 2 de Torrevieja, localitat de la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a l’home i la posada en llibertat amb càrrecs per ella.

Últimes notícies

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.