Descobreixen una estafa en inscripcions registrals de Castelló

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació NUS, ha investigat a una persona física i una altra jurídica pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil a Madrid. 

 

L’Equip de Delictes Informàtics i Telemàtics (EDITE) juntament amb l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló en el marc de l’Operació NUS va iniciar durant el mes de gener passat una investigació arran d’una denúncia presentada per la registradora de la propietat d’una localitat de Castelló, on manifestava que a la fi de l’any 2018 van tractar d’inscriure en la seua oficina de Registre una escriptura de compravenda i una escriptura de préstec hipotecari sobre una finca situada a la província però, finalment, totes dues escriptures no es van practicar en no justificar ni acreditar el pagament dels impostos corresponents

Posteriorment van presentar una segona còpia del document de compravenda, sent qualificada negativament per la mateixa 
Registradora, notificant-li tal extrem a la gestoria que va presentar el tràmit. 

 

La citada gestoria en conéixer l’anteriorment exposat, va començar els contactes amb el Registre de la Propietat, aportant-li la 
documentació obrant en l’expedient, adonant-se la denunciant de la falsedat de la nota simple, de la nota de despatx, i de dues factures a noms de registradors residents a Màlaga i Madrid, als quals se’ls va informar i va prendre declaració per part dels guàrdies civils com perjudicats dels fets. 

Investigació

Les alarmes van saltar quan els agents investigadors, en el moment de la denúncia, a més dels documents presentats per la Registradora de la Propietat, van comprovar la possible falsificació dels models 600 vinculats als pagaments dels impostos, tant de la compravenda com els de la hipoteca. 

 

Davant aquests fets, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació integral per a determinar l’origen d’aquesta possible conducta delictiva, i a la vista de la possible transcendència dels fets investigats, es va crear un grup de treball conjunt de Guàrdia Civil amb l’Agència Tributària Valenciana, a fi de localitzar i determinar altres operatives d’impagament d’impostos mitjançant el mateix modus operandi.

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil de Castelló ha realitzat actuacions i requeriments judicials a Madrid i Barcelona i ha analitzat més de cinquanta comptes bancaris, podent identificar a la presumpta autora dels fets, una dona que treballava en una gestoria a la província de Madrid. 

 

Aquesta persona valent-se de la seua experiència laboral i la seua posició com a encarregada de la tramitació dels expedients vinculats a una de les empreses de serveis per a entitats financeres més importants d’Espanya, va estar, durant més de cinc anys, realitzant la falsificació de documents registrals i factures, donant una aparença de legalitat a les operacions i així poder 
justificar-les d’aqueixa manera davant els departaments de control i la pròpia entitat bancària, obtenint un benefici econòmic de l’impagament dels impostos d’aquestes operatives que ha pogut ascendir a més de 110.000 euros

 

La Guàrdia Civil va procedir a la investigació de la presumpta autora així com a la investigació de la gestoria com a persona jurídica, pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Al llarg de la investigació, s’han pogut identificar altres operatives fraudulentes amb el mateix “modus operandi” en la qual s’han vist afectats el Registre de la Propietat Núm. 2 de Navalcarnero (Madrid), amb l’impagament dels impostos corresponents a l’Agència Tributària de Madrid, i el Registre de la Propietat Núm. 1 de Pozuelo de Alarcón. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Castelló.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.