17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Descobreixen una estafa en inscripcions registrals de Castelló

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació NUS, ha investigat a una persona física i una altra jurídica pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil a Madrid. 

 

L’Equip de Delictes Informàtics i Telemàtics (EDITE) juntament amb l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló en el marc de l’Operació NUS va iniciar durant el mes de gener passat una investigació arran d’una denúncia presentada per la registradora de la propietat d’una localitat de Castelló, on manifestava que a la fi de l’any 2018 van tractar d’inscriure en la seua oficina de Registre una escriptura de compravenda i una escriptura de préstec hipotecari sobre una finca situada a la província però, finalment, totes dues escriptures no es van practicar en no justificar ni acreditar el pagament dels impostos corresponents

Posteriorment van presentar una segona còpia del document de compravenda, sent qualificada negativament per la mateixa 
Registradora, notificant-li tal extrem a la gestoria que va presentar el tràmit. 

 

La citada gestoria en conéixer l’anteriorment exposat, va començar els contactes amb el Registre de la Propietat, aportant-li la 
documentació obrant en l’expedient, adonant-se la denunciant de la falsedat de la nota simple, de la nota de despatx, i de dues factures a noms de registradors residents a Màlaga i Madrid, als quals se’ls va informar i va prendre declaració per part dels guàrdies civils com perjudicats dels fets. 

Investigació

Les alarmes van saltar quan els agents investigadors, en el moment de la denúncia, a més dels documents presentats per la Registradora de la Propietat, van comprovar la possible falsificació dels models 600 vinculats als pagaments dels impostos, tant de la compravenda com els de la hipoteca. 

 

Davant aquests fets, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació integral per a determinar l’origen d’aquesta possible conducta delictiva, i a la vista de la possible transcendència dels fets investigats, es va crear un grup de treball conjunt de Guàrdia Civil amb l’Agència Tributària Valenciana, a fi de localitzar i determinar altres operatives d’impagament d’impostos mitjançant el mateix modus operandi.

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil de Castelló ha realitzat actuacions i requeriments judicials a Madrid i Barcelona i ha analitzat més de cinquanta comptes bancaris, podent identificar a la presumpta autora dels fets, una dona que treballava en una gestoria a la província de Madrid. 

 

Aquesta persona valent-se de la seua experiència laboral i la seua posició com a encarregada de la tramitació dels expedients vinculats a una de les empreses de serveis per a entitats financeres més importants d’Espanya, va estar, durant més de cinc anys, realitzant la falsificació de documents registrals i factures, donant una aparença de legalitat a les operacions i així poder 
justificar-les d’aqueixa manera davant els departaments de control i la pròpia entitat bancària, obtenint un benefici econòmic de l’impagament dels impostos d’aquestes operatives que ha pogut ascendir a més de 110.000 euros

 

La Guàrdia Civil va procedir a la investigació de la presumpta autora així com a la investigació de la gestoria com a persona jurídica, pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Al llarg de la investigació, s’han pogut identificar altres operatives fraudulentes amb el mateix “modus operandi” en la qual s’han vist afectats el Registre de la Propietat Núm. 2 de Navalcarnero (Madrid), amb l’impagament dels impostos corresponents a l’Agència Tributària de Madrid, i el Registre de la Propietat Núm. 1 de Pozuelo de Alarcón. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Castelló.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.