Descobreixen una estafa en inscripcions registrals de Castelló

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació NUS, ha investigat a una persona física i una altra jurídica pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil a Madrid. 

 

L’Equip de Delictes Informàtics i Telemàtics (EDITE) juntament amb l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló en el marc de l’Operació NUS va iniciar durant el mes de gener passat una investigació arran d’una denúncia presentada per la registradora de la propietat d’una localitat de Castelló, on manifestava que a la fi de l’any 2018 van tractar d’inscriure en la seua oficina de Registre una escriptura de compravenda i una escriptura de préstec hipotecari sobre una finca situada a la província però, finalment, totes dues escriptures no es van practicar en no justificar ni acreditar el pagament dels impostos corresponents

Posteriorment van presentar una segona còpia del document de compravenda, sent qualificada negativament per la mateixa 
Registradora, notificant-li tal extrem a la gestoria que va presentar el tràmit. 

 

La citada gestoria en conéixer l’anteriorment exposat, va començar els contactes amb el Registre de la Propietat, aportant-li la 
documentació obrant en l’expedient, adonant-se la denunciant de la falsedat de la nota simple, de la nota de despatx, i de dues factures a noms de registradors residents a Màlaga i Madrid, als quals se’ls va informar i va prendre declaració per part dels guàrdies civils com perjudicats dels fets. 

Investigació

Les alarmes van saltar quan els agents investigadors, en el moment de la denúncia, a més dels documents presentats per la Registradora de la Propietat, van comprovar la possible falsificació dels models 600 vinculats als pagaments dels impostos, tant de la compravenda com els de la hipoteca. 

 

Davant aquests fets, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació integral per a determinar l’origen d’aquesta possible conducta delictiva, i a la vista de la possible transcendència dels fets investigats, es va crear un grup de treball conjunt de Guàrdia Civil amb l’Agència Tributària Valenciana, a fi de localitzar i determinar altres operatives d’impagament d’impostos mitjançant el mateix modus operandi.

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil de Castelló ha realitzat actuacions i requeriments judicials a Madrid i Barcelona i ha analitzat més de cinquanta comptes bancaris, podent identificar a la presumpta autora dels fets, una dona que treballava en una gestoria a la província de Madrid. 

 

Aquesta persona valent-se de la seua experiència laboral i la seua posició com a encarregada de la tramitació dels expedients vinculats a una de les empreses de serveis per a entitats financeres més importants d’Espanya, va estar, durant més de cinc anys, realitzant la falsificació de documents registrals i factures, donant una aparença de legalitat a les operacions i així poder 
justificar-les d’aqueixa manera davant els departaments de control i la pròpia entitat bancària, obtenint un benefici econòmic de l’impagament dels impostos d’aquestes operatives que ha pogut ascendir a més de 110.000 euros

 

La Guàrdia Civil va procedir a la investigació de la presumpta autora així com a la investigació de la gestoria com a persona jurídica, pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Al llarg de la investigació, s’han pogut identificar altres operatives fraudulentes amb el mateix “modus operandi” en la qual s’han vist afectats el Registre de la Propietat Núm. 2 de Navalcarnero (Madrid), amb l’impagament dels impostos corresponents a l’Agència Tributària de Madrid, i el Registre de la Propietat Núm. 1 de Pozuelo de Alarcón. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Castelló.
 

Últimes notícies

L’Elx torna a omplir el Martínez Valero amb 27.000 abonats

L’Elx ha tancat la campanya d’abonaments 2026-27 amb 27.000 abonats, xifra límit del club i rècord històric igualat, impulsat pel ‘Carnet Franjiverde’.

Així queden els dorsals del València Basket femení per a la temporada 2026-27

Les sis jugadores que continuen al València Basket conserven els seus números per al curs 2026-27, mentres que la nova incorporació Marta Suárez estrenarà el dorsal 16 a La Fonteta.

Deting a Tortosa un fugitiu reclamat per Interpol per robatoris en empreses de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a Tortosa un home reclamat per Interpol i vinculat a dos robatoris amb força en empreses de la província de Castelló el passat 5 de juny.

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.

El calor extrem ja s’associa amb 249 morts a la Comunitat Valenciana des de juliol

Les altes temperatures han causat 249 morts estimades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol, 75 d’elles a la província de València. El sistema MoMo adverteix que les xifres són provisionals i es revisen de manera contínua.

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.