Descobreixen una estafa en inscripcions registrals de Castelló

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació NUS, ha investigat a una persona física i una altra jurídica pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil a Madrid. 

 

L’Equip de Delictes Informàtics i Telemàtics (EDITE) juntament amb l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló en el marc de l’Operació NUS va iniciar durant el mes de gener passat una investigació arran d’una denúncia presentada per la registradora de la propietat d’una localitat de Castelló, on manifestava que a la fi de l’any 2018 van tractar d’inscriure en la seua oficina de Registre una escriptura de compravenda i una escriptura de préstec hipotecari sobre una finca situada a la província però, finalment, totes dues escriptures no es van practicar en no justificar ni acreditar el pagament dels impostos corresponents

Posteriorment van presentar una segona còpia del document de compravenda, sent qualificada negativament per la mateixa 
Registradora, notificant-li tal extrem a la gestoria que va presentar el tràmit. 

 

La citada gestoria en conéixer l’anteriorment exposat, va començar els contactes amb el Registre de la Propietat, aportant-li la 
documentació obrant en l’expedient, adonant-se la denunciant de la falsedat de la nota simple, de la nota de despatx, i de dues factures a noms de registradors residents a Màlaga i Madrid, als quals se’ls va informar i va prendre declaració per part dels guàrdies civils com perjudicats dels fets. 

Investigació

Les alarmes van saltar quan els agents investigadors, en el moment de la denúncia, a més dels documents presentats per la Registradora de la Propietat, van comprovar la possible falsificació dels models 600 vinculats als pagaments dels impostos, tant de la compravenda com els de la hipoteca. 

 

Davant aquests fets, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació integral per a determinar l’origen d’aquesta possible conducta delictiva, i a la vista de la possible transcendència dels fets investigats, es va crear un grup de treball conjunt de Guàrdia Civil amb l’Agència Tributària Valenciana, a fi de localitzar i determinar altres operatives d’impagament d’impostos mitjançant el mateix modus operandi.

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil de Castelló ha realitzat actuacions i requeriments judicials a Madrid i Barcelona i ha analitzat més de cinquanta comptes bancaris, podent identificar a la presumpta autora dels fets, una dona que treballava en una gestoria a la província de Madrid. 

 

Aquesta persona valent-se de la seua experiència laboral i la seua posició com a encarregada de la tramitació dels expedients vinculats a una de les empreses de serveis per a entitats financeres més importants d’Espanya, va estar, durant més de cinc anys, realitzant la falsificació de documents registrals i factures, donant una aparença de legalitat a les operacions i així poder 
justificar-les d’aqueixa manera davant els departaments de control i la pròpia entitat bancària, obtenint un benefici econòmic de l’impagament dels impostos d’aquestes operatives que ha pogut ascendir a més de 110.000 euros

 

La Guàrdia Civil va procedir a la investigació de la presumpta autora així com a la investigació de la gestoria com a persona jurídica, pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Al llarg de la investigació, s’han pogut identificar altres operatives fraudulentes amb el mateix “modus operandi” en la qual s’han vist afectats el Registre de la Propietat Núm. 2 de Navalcarnero (Madrid), amb l’impagament dels impostos corresponents a l’Agència Tributària de Madrid, i el Registre de la Propietat Núm. 1 de Pozuelo de Alarcón. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Castelló.
 

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.