Descobreixen una estafa en inscripcions registrals de Castelló

La Guàrdia Civil, en el marc de l’Operació NUS, ha investigat a una persona física i una altra jurídica pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil a Madrid. 

 

L’Equip de Delictes Informàtics i Telemàtics (EDITE) juntament amb l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de Castelló en el marc de l’Operació NUS va iniciar durant el mes de gener passat una investigació arran d’una denúncia presentada per la registradora de la propietat d’una localitat de Castelló, on manifestava que a la fi de l’any 2018 van tractar d’inscriure en la seua oficina de Registre una escriptura de compravenda i una escriptura de préstec hipotecari sobre una finca situada a la província però, finalment, totes dues escriptures no es van practicar en no justificar ni acreditar el pagament dels impostos corresponents

Posteriorment van presentar una segona còpia del document de compravenda, sent qualificada negativament per la mateixa 
Registradora, notificant-li tal extrem a la gestoria que va presentar el tràmit. 

 

La citada gestoria en conéixer l’anteriorment exposat, va començar els contactes amb el Registre de la Propietat, aportant-li la 
documentació obrant en l’expedient, adonant-se la denunciant de la falsedat de la nota simple, de la nota de despatx, i de dues factures a noms de registradors residents a Màlaga i Madrid, als quals se’ls va informar i va prendre declaració per part dels guàrdies civils com perjudicats dels fets. 

Investigació

Les alarmes van saltar quan els agents investigadors, en el moment de la denúncia, a més dels documents presentats per la Registradora de la Propietat, van comprovar la possible falsificació dels models 600 vinculats als pagaments dels impostos, tant de la compravenda com els de la hipoteca. 

 

Davant aquests fets, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació integral per a determinar l’origen d’aquesta possible conducta delictiva, i a la vista de la possible transcendència dels fets investigats, es va crear un grup de treball conjunt de Guàrdia Civil amb l’Agència Tributària Valenciana, a fi de localitzar i determinar altres operatives d’impagament d’impostos mitjançant el mateix modus operandi.

Al llarg de la investigació, la Guàrdia Civil de Castelló ha realitzat actuacions i requeriments judicials a Madrid i Barcelona i ha analitzat més de cinquanta comptes bancaris, podent identificar a la presumpta autora dels fets, una dona que treballava en una gestoria a la província de Madrid. 

 

Aquesta persona valent-se de la seua experiència laboral i la seua posició com a encarregada de la tramitació dels expedients vinculats a una de les empreses de serveis per a entitats financeres més importants d’Espanya, va estar, durant més de cinc anys, realitzant la falsificació de documents registrals i factures, donant una aparença de legalitat a les operacions i així poder 
justificar-les d’aqueixa manera davant els departaments de control i la pròpia entitat bancària, obtenint un benefici econòmic de l’impagament dels impostos d’aquestes operatives que ha pogut ascendir a més de 110.000 euros

 

La Guàrdia Civil va procedir a la investigació de la presumpta autora així com a la investigació de la gestoria com a persona jurídica, pels presumptes delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Al llarg de la investigació, s’han pogut identificar altres operatives fraudulentes amb el mateix “modus operandi” en la qual s’han vist afectats el Registre de la Propietat Núm. 2 de Navalcarnero (Madrid), amb l’impagament dels impostos corresponents a l’Agència Tributària de Madrid, i el Registre de la Propietat Núm. 1 de Pozuelo de Alarcón. L’operació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció núm. 3 de Castelló.
 

Últimes notícies

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.