Desenes de milers d’alumnes tornen hui a l’escola a Castelló

Hui, dilluns 10 de setembre comença la 'tornada a l'escola' per a 93.304 alumnes des d'Infantil fins a Batxillerat a Castelló, en un curs amb més anglés en l'agenda escolar. La gran majoria dels centres de la província, concretament el 99%, van votar sí a augmentar les hores de llengua estrangera, que passen del 13% el curs passat a un màxim del 25% en la majoria de centres. A esta mesura se suma també l'hora de més que hi haurà a l'ESO i Batxillerat. Este projecte lingüístic dels centres s'emmarca dins de la nova llei de plurilingüisme que es posa en marxa en Infantil i en el primer cicle de Primària, després de dos cursos d'incertesa i amb una reunió pendent amb el Ministeri per discrepàncies. Vicent Marçà, el conseller d'Educació, va mostrar estar tranquil. La majoria de centres de Castelló, continuarà mantenint-se el valencià, amb una majoria en els centres del Maestrat, Castelló de la Plana i els Ports, comarques valencianoparlant. Un 89% es mantindrà a la Plana Alta, un 85% a la Plana Baixa i un 75% a l'Alcalatén. Dades que contrasten amb comarques clarament castellanoparlants com l'Alt Palància o l'Alt Millars on la majoria és castellà; concretament un 80%, precedit per Alacant i València amb un 96% i 92,5% respectivament.

El curs escolar per altra banda, es presenta aquest any amb una duració fins al 20 de juny en Infantil i Primària amb 180 dies lectius, i fins al 18 d'este mes pel que fa a l'ESO, Batxillerat i FP (178), amb més alumnes, més professors (9.006), ratis menors (21,9), el Xarxa Llibres en marxa per a 51.160 alumnes i jornada contínua en 54 centres, a més de 1.812 places gratuïtes de 2 anys en 24 aules i 69 guarderies públiques, a més del Pla Edificant que avança a poc a poc, reformant i millorant les infraestructures de les diferents escoles de la Comunitat.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.