Desenes de milers d’alumnes tornen hui a l’escola a Castelló

Hui, dilluns 10 de setembre comença la 'tornada a l'escola' per a 93.304 alumnes des d'Infantil fins a Batxillerat a Castelló, en un curs amb més anglés en l'agenda escolar. La gran majoria dels centres de la província, concretament el 99%, van votar sí a augmentar les hores de llengua estrangera, que passen del 13% el curs passat a un màxim del 25% en la majoria de centres. A esta mesura se suma també l'hora de més que hi haurà a l'ESO i Batxillerat. Este projecte lingüístic dels centres s'emmarca dins de la nova llei de plurilingüisme que es posa en marxa en Infantil i en el primer cicle de Primària, després de dos cursos d'incertesa i amb una reunió pendent amb el Ministeri per discrepàncies. Vicent Marçà, el conseller d'Educació, va mostrar estar tranquil. La majoria de centres de Castelló, continuarà mantenint-se el valencià, amb una majoria en els centres del Maestrat, Castelló de la Plana i els Ports, comarques valencianoparlant. Un 89% es mantindrà a la Plana Alta, un 85% a la Plana Baixa i un 75% a l'Alcalatén. Dades que contrasten amb comarques clarament castellanoparlants com l'Alt Palància o l'Alt Millars on la majoria és castellà; concretament un 80%, precedit per Alacant i València amb un 96% i 92,5% respectivament.

El curs escolar per altra banda, es presenta aquest any amb una duració fins al 20 de juny en Infantil i Primària amb 180 dies lectius, i fins al 18 d'este mes pel que fa a l'ESO, Batxillerat i FP (178), amb més alumnes, més professors (9.006), ratis menors (21,9), el Xarxa Llibres en marxa per a 51.160 alumnes i jornada contínua en 54 centres, a més de 1.812 places gratuïtes de 2 anys en 24 aules i 69 guarderies públiques, a més del Pla Edificant que avança a poc a poc, reformant i millorant les infraestructures de les diferents escoles de la Comunitat.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.