Desenes de milers d’alumnes tornen hui a l’escola a Castelló

Hui, dilluns 10 de setembre comença la 'tornada a l'escola' per a 93.304 alumnes des d'Infantil fins a Batxillerat a Castelló, en un curs amb més anglés en l'agenda escolar. La gran majoria dels centres de la província, concretament el 99%, van votar sí a augmentar les hores de llengua estrangera, que passen del 13% el curs passat a un màxim del 25% en la majoria de centres. A esta mesura se suma també l'hora de més que hi haurà a l'ESO i Batxillerat. Este projecte lingüístic dels centres s'emmarca dins de la nova llei de plurilingüisme que es posa en marxa en Infantil i en el primer cicle de Primària, després de dos cursos d'incertesa i amb una reunió pendent amb el Ministeri per discrepàncies. Vicent Marçà, el conseller d'Educació, va mostrar estar tranquil. La majoria de centres de Castelló, continuarà mantenint-se el valencià, amb una majoria en els centres del Maestrat, Castelló de la Plana i els Ports, comarques valencianoparlant. Un 89% es mantindrà a la Plana Alta, un 85% a la Plana Baixa i un 75% a l'Alcalatén. Dades que contrasten amb comarques clarament castellanoparlants com l'Alt Palància o l'Alt Millars on la majoria és castellà; concretament un 80%, precedit per Alacant i València amb un 96% i 92,5% respectivament.

El curs escolar per altra banda, es presenta aquest any amb una duració fins al 20 de juny en Infantil i Primària amb 180 dies lectius, i fins al 18 d'este mes pel que fa a l'ESO, Batxillerat i FP (178), amb més alumnes, més professors (9.006), ratis menors (21,9), el Xarxa Llibres en marxa per a 51.160 alumnes i jornada contínua en 54 centres, a més de 1.812 places gratuïtes de 2 anys en 24 aules i 69 guarderies públiques, a més del Pla Edificant que avança a poc a poc, reformant i millorant les infraestructures de les diferents escoles de la Comunitat.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.