10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Desenes de milers d’alumnes tornen hui a l’escola a Castelló

Hui, dilluns 10 de setembre comença la 'tornada a l'escola' per a 93.304 alumnes des d'Infantil fins a Batxillerat a Castelló, en un curs amb més anglés en l'agenda escolar. La gran majoria dels centres de la província, concretament el 99%, van votar sí a augmentar les hores de llengua estrangera, que passen del 13% el curs passat a un màxim del 25% en la majoria de centres. A esta mesura se suma també l'hora de més que hi haurà a l'ESO i Batxillerat. Este projecte lingüístic dels centres s'emmarca dins de la nova llei de plurilingüisme que es posa en marxa en Infantil i en el primer cicle de Primària, després de dos cursos d'incertesa i amb una reunió pendent amb el Ministeri per discrepàncies. Vicent Marçà, el conseller d'Educació, va mostrar estar tranquil. La majoria de centres de Castelló, continuarà mantenint-se el valencià, amb una majoria en els centres del Maestrat, Castelló de la Plana i els Ports, comarques valencianoparlant. Un 89% es mantindrà a la Plana Alta, un 85% a la Plana Baixa i un 75% a l'Alcalatén. Dades que contrasten amb comarques clarament castellanoparlants com l'Alt Palància o l'Alt Millars on la majoria és castellà; concretament un 80%, precedit per Alacant i València amb un 96% i 92,5% respectivament.

El curs escolar per altra banda, es presenta aquest any amb una duració fins al 20 de juny en Infantil i Primària amb 180 dies lectius, i fins al 18 d'este mes pel que fa a l'ESO, Batxillerat i FP (178), amb més alumnes, més professors (9.006), ratis menors (21,9), el Xarxa Llibres en marxa per a 51.160 alumnes i jornada contínua en 54 centres, a més de 1.812 places gratuïtes de 2 anys en 24 aules i 69 guarderies públiques, a més del Pla Edificant que avança a poc a poc, reformant i millorant les infraestructures de les diferents escoles de la Comunitat.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.