Desenes de milers d’alumnes tornen hui a l’escola a Castelló

Hui, dilluns 10 de setembre comença la 'tornada a l'escola' per a 93.304 alumnes des d'Infantil fins a Batxillerat a Castelló, en un curs amb més anglés en l'agenda escolar. La gran majoria dels centres de la província, concretament el 99%, van votar sí a augmentar les hores de llengua estrangera, que passen del 13% el curs passat a un màxim del 25% en la majoria de centres. A esta mesura se suma també l'hora de més que hi haurà a l'ESO i Batxillerat. Este projecte lingüístic dels centres s'emmarca dins de la nova llei de plurilingüisme que es posa en marxa en Infantil i en el primer cicle de Primària, després de dos cursos d'incertesa i amb una reunió pendent amb el Ministeri per discrepàncies. Vicent Marçà, el conseller d'Educació, va mostrar estar tranquil. La majoria de centres de Castelló, continuarà mantenint-se el valencià, amb una majoria en els centres del Maestrat, Castelló de la Plana i els Ports, comarques valencianoparlant. Un 89% es mantindrà a la Plana Alta, un 85% a la Plana Baixa i un 75% a l'Alcalatén. Dades que contrasten amb comarques clarament castellanoparlants com l'Alt Palància o l'Alt Millars on la majoria és castellà; concretament un 80%, precedit per Alacant i València amb un 96% i 92,5% respectivament.

El curs escolar per altra banda, es presenta aquest any amb una duració fins al 20 de juny en Infantil i Primària amb 180 dies lectius, i fins al 18 d'este mes pel que fa a l'ESO, Batxillerat i FP (178), amb més alumnes, més professors (9.006), ratis menors (21,9), el Xarxa Llibres en marxa per a 51.160 alumnes i jornada contínua en 54 centres, a més de 1.812 places gratuïtes de 2 anys en 24 aules i 69 guarderies públiques, a més del Pla Edificant que avança a poc a poc, reformant i millorant les infraestructures de les diferents escoles de la Comunitat.

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.