La desgràcia de Francisco, de Castelló, s’arruïna després de guanyar 6,5 milions d’euros en la Loteria

Diners

Des del Banc Santander no van explicar que realment els productes financers contractats eren d’alt risc | Pixabay

 

Francisco Guerrero, va guanyar 6,5 milions d’euros en un premi de la Bonoloto l’any 2005, però ho va perdre tot. El veí de Castelló va confiar en l’exdirector d’una sucursal del Banc Santander, invertint tots els diners creguent que no hi havia cap risc, i ara fa més de 10 anys que està entre juïns contra l’entitat bancària. Fins ara ha conseguit recuperar 1,2 milions, però en reclama 2 més en un nou juí que es portarà a terme el pròxim març del 2020.

 

Les inversions eren «productes tòxics»

El malson de Francisco va començar quan hauria d’haver viscut un somni. Segons ha explicat ell mateixa en diferents ocasions en la ‘Cadena Ser’, l’any 2007 va invertir els 6,5 milions d’euros que havia guanyat amb la Bonoloto, a termini fix sense risc. Tot i que ell no sabia que era una estafa i van resultar ser «productes tòxics», és a dir, que realment eren d’alt risc, l’entitat bancària no li ho va dir.

 

No va ser fins dos anys més tard quan, per una operació de genoll, va voler retirar 30.000 euros i va saber que no li quedava res de res. D’eixa manera, Francisco va acabar amb la família trencada, vivint en la indigència i amb depressió crònica. Fins a l’any 2014 no va conéixer un auditor de professió que el va ajudar a contactar amb un expert en dret bancari que el va defendre davant dels tribunals.

 

Un jutjat va reconéixer que existia «vici en el consentiment» de la contractació dels productes financers i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial de Castelló ho va ratificar i, per tant, Francisco va conseguir recuperar 1,2 milions d’euros. Per la seua banda, el 2016, el Jutjat de Primera Instància número 4 va declarar la nul·litat per «infracció de precepte legal i incompliment del deure de transparència». Ara, el pròxim mes de març, es portarà a terme un nou juí contra l’entitat, reclamant-li dos milions d’euros pels productes financers contractats i els danys morals, ja que continua patint depressió crònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.