La desgràcia de Francisco, de Castelló, s’arruïna després de guanyar 6,5 milions d’euros en la Loteria

Diners

Des del Banc Santander no van explicar que realment els productes financers contractats eren d’alt risc | Pixabay

 

Francisco Guerrero, va guanyar 6,5 milions d’euros en un premi de la Bonoloto l’any 2005, però ho va perdre tot. El veí de Castelló va confiar en l’exdirector d’una sucursal del Banc Santander, invertint tots els diners creguent que no hi havia cap risc, i ara fa més de 10 anys que està entre juïns contra l’entitat bancària. Fins ara ha conseguit recuperar 1,2 milions, però en reclama 2 més en un nou juí que es portarà a terme el pròxim març del 2020.

 

Les inversions eren «productes tòxics»

El malson de Francisco va començar quan hauria d’haver viscut un somni. Segons ha explicat ell mateixa en diferents ocasions en la ‘Cadena Ser’, l’any 2007 va invertir els 6,5 milions d’euros que havia guanyat amb la Bonoloto, a termini fix sense risc. Tot i que ell no sabia que era una estafa i van resultar ser «productes tòxics», és a dir, que realment eren d’alt risc, l’entitat bancària no li ho va dir.

 

No va ser fins dos anys més tard quan, per una operació de genoll, va voler retirar 30.000 euros i va saber que no li quedava res de res. D’eixa manera, Francisco va acabar amb la família trencada, vivint en la indigència i amb depressió crònica. Fins a l’any 2014 no va conéixer un auditor de professió que el va ajudar a contactar amb un expert en dret bancari que el va defendre davant dels tribunals.

 

Un jutjat va reconéixer que existia «vici en el consentiment» de la contractació dels productes financers i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial de Castelló ho va ratificar i, per tant, Francisco va conseguir recuperar 1,2 milions d’euros. Per la seua banda, el 2016, el Jutjat de Primera Instància número 4 va declarar la nul·litat per «infracció de precepte legal i incompliment del deure de transparència». Ara, el pròxim mes de març, es portarà a terme un nou juí contra l’entitat, reclamant-li dos milions d’euros pels productes financers contractats i els danys morals, ja que continua patint depressió crònica.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.