La desgràcia de Francisco, de Castelló, s’arruïna després de guanyar 6,5 milions d’euros en la Loteria

Diners

Des del Banc Santander no van explicar que realment els productes financers contractats eren d’alt risc | Pixabay

 

Francisco Guerrero, va guanyar 6,5 milions d’euros en un premi de la Bonoloto l’any 2005, però ho va perdre tot. El veí de Castelló va confiar en l’exdirector d’una sucursal del Banc Santander, invertint tots els diners creguent que no hi havia cap risc, i ara fa més de 10 anys que està entre juïns contra l’entitat bancària. Fins ara ha conseguit recuperar 1,2 milions, però en reclama 2 més en un nou juí que es portarà a terme el pròxim març del 2020.

 

Les inversions eren «productes tòxics»

El malson de Francisco va començar quan hauria d’haver viscut un somni. Segons ha explicat ell mateixa en diferents ocasions en la ‘Cadena Ser’, l’any 2007 va invertir els 6,5 milions d’euros que havia guanyat amb la Bonoloto, a termini fix sense risc. Tot i que ell no sabia que era una estafa i van resultar ser «productes tòxics», és a dir, que realment eren d’alt risc, l’entitat bancària no li ho va dir.

 

No va ser fins dos anys més tard quan, per una operació de genoll, va voler retirar 30.000 euros i va saber que no li quedava res de res. D’eixa manera, Francisco va acabar amb la família trencada, vivint en la indigència i amb depressió crònica. Fins a l’any 2014 no va conéixer un auditor de professió que el va ajudar a contactar amb un expert en dret bancari que el va defendre davant dels tribunals.

 

Un jutjat va reconéixer que existia «vici en el consentiment» de la contractació dels productes financers i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial de Castelló ho va ratificar i, per tant, Francisco va conseguir recuperar 1,2 milions d’euros. Per la seua banda, el 2016, el Jutjat de Primera Instància número 4 va declarar la nul·litat per «infracció de precepte legal i incompliment del deure de transparència». Ara, el pròxim mes de març, es portarà a terme un nou juí contra l’entitat, reclamant-li dos milions d’euros pels productes financers contractats i els danys morals, ja que continua patint depressió crònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.