La desgràcia de Francisco, de Castelló, s’arruïna després de guanyar 6,5 milions d’euros en la Loteria

Diners

Des del Banc Santander no van explicar que realment els productes financers contractats eren d’alt risc | Pixabay

 

Francisco Guerrero, va guanyar 6,5 milions d’euros en un premi de la Bonoloto l’any 2005, però ho va perdre tot. El veí de Castelló va confiar en l’exdirector d’una sucursal del Banc Santander, invertint tots els diners creguent que no hi havia cap risc, i ara fa més de 10 anys que està entre juïns contra l’entitat bancària. Fins ara ha conseguit recuperar 1,2 milions, però en reclama 2 més en un nou juí que es portarà a terme el pròxim març del 2020.

 

Les inversions eren «productes tòxics»

El malson de Francisco va començar quan hauria d’haver viscut un somni. Segons ha explicat ell mateixa en diferents ocasions en la ‘Cadena Ser’, l’any 2007 va invertir els 6,5 milions d’euros que havia guanyat amb la Bonoloto, a termini fix sense risc. Tot i que ell no sabia que era una estafa i van resultar ser «productes tòxics», és a dir, que realment eren d’alt risc, l’entitat bancària no li ho va dir.

 

No va ser fins dos anys més tard quan, per una operació de genoll, va voler retirar 30.000 euros i va saber que no li quedava res de res. D’eixa manera, Francisco va acabar amb la família trencada, vivint en la indigència i amb depressió crònica. Fins a l’any 2014 no va conéixer un auditor de professió que el va ajudar a contactar amb un expert en dret bancari que el va defendre davant dels tribunals.

 

Un jutjat va reconéixer que existia «vici en el consentiment» de la contractació dels productes financers i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial de Castelló ho va ratificar i, per tant, Francisco va conseguir recuperar 1,2 milions d’euros. Per la seua banda, el 2016, el Jutjat de Primera Instància número 4 va declarar la nul·litat per «infracció de precepte legal i incompliment del deure de transparència». Ara, el pròxim mes de març, es portarà a terme un nou juí contra l’entitat, reclamant-li dos milions d’euros pels productes financers contractats i els danys morals, ja que continua patint depressió crònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.

Ferit un jove de 21 anys en xocar el seu cotxe contra un arbre a Alcoi

Un jove de 21 anys resulta ferit en col·lidir el cotxe que conduïa contra un arbre en un carrer del nucli urbà d'Alcoi i és traslladat a l'hospital.

Carlos Cuerpo i Arcadi España s’estrenen en la Moncloa abans del primer Consell de Ministres

Carlos Cuerpo i Arcadi España posen en l'escalinata de la Moncloa abans d'assistir al seu primer Consell de Ministres com a titulars de les seues noves carteres després de l'eixida de María Jesús Montero.

Ratxes de vent de fins a 122 km/h assoten diversos municipis de Castelló

El fort vent a la província de Castelló deixa ratxes màximes de 122 km/h i manté actiu l'avís groc, amb registres destacats a l'interior i la costa.

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.