Desmantellat un laboratori de cocaïna a Paiporta

La Guàrdia Civil de València desmantella un laboratori de cocaïna en la localitat de Paiporta (València) i deté als seus dos responsables, un dels quals ja es troba a la presó. Entre els múltiples efectes intervinguts, s’han confiscat 1’600 quilograms de cocaïna.

Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor de prevenció per a la detecció del consum de substàncies estupefaents en zones d’oci, van tindre coneixement d’una informació rellevant, que apuntava a una parella de la localitat de Paiporta com a possible responsable de la venda de substàncies estupefaents en grans quantitats a establiments hostalers i terceres persones que posteriorment s’encarregaven de la seua distribució.

A conseqüència d’aquesta informació, va donar principi l’Operació ‘SNOWFLAKE’, on, després d’una laboriosa investigació, es va poder identificar a la parella a la qual apuntaven les informacions obtingudes.

Després de la consulta dels seus antecedents, es va poder comprovar que un d’ells, l’home, ja havia estat a la presó per un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van descobrir que un dels detinguts es desplaçava amb assiduïtat a un traster situat en un Polígon Industrial de Paiporta en els moments en els quals es trobaven sense vigilància.

En un dels viatges al citat traster, els agents van sorprendre el detingut que, després de comprar productes químics en diferents establiments, es dirigia al lloc. Va ser llavors quan els agents li van identificar, procedint a realitzar un registre del vehicle, trobant substàncies susceptibles de ser utilitzades com a precursors en l’elaboració d’estupefaents.

Es va procedir a efectuar el registre del traster, corroborant-se la possessió de substàncies químiques en notòria quantitat, les quals es troben catalogades com a susceptibles de ser utilitzades com a precursors de droga, a més de diferents utensilis (planxes de metacrilat amb diversos logos impresos, mesuradors, bàscules, poals propis del tractament de cocaïna) i diversos embolcalls d’una substància blanca, amb un pes aproximat de 200 grams, que va donar com a resultat positiu en cocaínic.

També es va procedir a la detenció de la seua parella, amb la finalitat de salvaguardar els efectes que pogueren trobar-se a l’interior de l’habitatge, ja que al llarg de la investigació es va comprovar com aquesta acompanyava a la seua parella al traster, per la qual cosa podia estar aprofitant-se de les il·lícites activitats de la seua parella per al seu manteniment.

L’endemà es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge dels detinguts, on es va procedir a la confiscació de diversos efectes. Entre ells, diversos elements per a extraure i adulterar cocaïna, 1’600 quilograms de cocaïna, substàncies de tall, 1.812 euros en efectiu en diversos bitllets, documents d’enviament de diners a l’estranger, diversos terminals mòbils i útils de producció i distribució de drogues.

El principal investigat, un home de 50 anys i de nacionalitat dominicana, es troba a la presó, mentre que la seua parella, una dona de 43 anys i nacionalitat espanyola, es troba en llibertat amb mesures cautelars. Se’ls imputa un delicte continuat contra la salut pública (tràfic de substàncies estupefaents considerades dures, amb l’agreujant de notòria importància).

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Torrent.

Últimes notícies

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.