10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Desmantellat un laboratori de cocaïna a Paiporta

La Guàrdia Civil de València desmantella un laboratori de cocaïna en la localitat de Paiporta (València) i deté als seus dos responsables, un dels quals ja es troba a la presó. Entre els múltiples efectes intervinguts, s’han confiscat 1’600 quilograms de cocaïna.

Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor de prevenció per a la detecció del consum de substàncies estupefaents en zones d’oci, van tindre coneixement d’una informació rellevant, que apuntava a una parella de la localitat de Paiporta com a possible responsable de la venda de substàncies estupefaents en grans quantitats a establiments hostalers i terceres persones que posteriorment s’encarregaven de la seua distribució.

A conseqüència d’aquesta informació, va donar principi l’Operació ‘SNOWFLAKE’, on, després d’una laboriosa investigació, es va poder identificar a la parella a la qual apuntaven les informacions obtingudes.

Després de la consulta dels seus antecedents, es va poder comprovar que un d’ells, l’home, ja havia estat a la presó per un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van descobrir que un dels detinguts es desplaçava amb assiduïtat a un traster situat en un Polígon Industrial de Paiporta en els moments en els quals es trobaven sense vigilància.

En un dels viatges al citat traster, els agents van sorprendre el detingut que, després de comprar productes químics en diferents establiments, es dirigia al lloc. Va ser llavors quan els agents li van identificar, procedint a realitzar un registre del vehicle, trobant substàncies susceptibles de ser utilitzades com a precursors en l’elaboració d’estupefaents.

Es va procedir a efectuar el registre del traster, corroborant-se la possessió de substàncies químiques en notòria quantitat, les quals es troben catalogades com a susceptibles de ser utilitzades com a precursors de droga, a més de diferents utensilis (planxes de metacrilat amb diversos logos impresos, mesuradors, bàscules, poals propis del tractament de cocaïna) i diversos embolcalls d’una substància blanca, amb un pes aproximat de 200 grams, que va donar com a resultat positiu en cocaínic.

També es va procedir a la detenció de la seua parella, amb la finalitat de salvaguardar els efectes que pogueren trobar-se a l’interior de l’habitatge, ja que al llarg de la investigació es va comprovar com aquesta acompanyava a la seua parella al traster, per la qual cosa podia estar aprofitant-se de les il·lícites activitats de la seua parella per al seu manteniment.

L’endemà es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge dels detinguts, on es va procedir a la confiscació de diversos efectes. Entre ells, diversos elements per a extraure i adulterar cocaïna, 1’600 quilograms de cocaïna, substàncies de tall, 1.812 euros en efectiu en diversos bitllets, documents d’enviament de diners a l’estranger, diversos terminals mòbils i útils de producció i distribució de drogues.

El principal investigat, un home de 50 anys i de nacionalitat dominicana, es troba a la presó, mentre que la seua parella, una dona de 43 anys i nacionalitat espanyola, es troba en llibertat amb mesures cautelars. Se’ls imputa un delicte continuat contra la salut pública (tràfic de substàncies estupefaents considerades dures, amb l’agreujant de notòria importància).

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Torrent.

Últimes notícies

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.