Desmantellat un laboratori de cocaïna a Paiporta

La Guàrdia Civil de València desmantella un laboratori de cocaïna en la localitat de Paiporta (València) i deté als seus dos responsables, un dels quals ja es troba a la presó. Entre els múltiples efectes intervinguts, s’han confiscat 1’600 quilograms de cocaïna.

Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor de prevenció per a la detecció del consum de substàncies estupefaents en zones d’oci, van tindre coneixement d’una informació rellevant, que apuntava a una parella de la localitat de Paiporta com a possible responsable de la venda de substàncies estupefaents en grans quantitats a establiments hostalers i terceres persones que posteriorment s’encarregaven de la seua distribució.

A conseqüència d’aquesta informació, va donar principi l’Operació ‘SNOWFLAKE’, on, després d’una laboriosa investigació, es va poder identificar a la parella a la qual apuntaven les informacions obtingudes.

Després de la consulta dels seus antecedents, es va poder comprovar que un d’ells, l’home, ja havia estat a la presó per un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van descobrir que un dels detinguts es desplaçava amb assiduïtat a un traster situat en un Polígon Industrial de Paiporta en els moments en els quals es trobaven sense vigilància.

En un dels viatges al citat traster, els agents van sorprendre el detingut que, després de comprar productes químics en diferents establiments, es dirigia al lloc. Va ser llavors quan els agents li van identificar, procedint a realitzar un registre del vehicle, trobant substàncies susceptibles de ser utilitzades com a precursors en l’elaboració d’estupefaents.

Es va procedir a efectuar el registre del traster, corroborant-se la possessió de substàncies químiques en notòria quantitat, les quals es troben catalogades com a susceptibles de ser utilitzades com a precursors de droga, a més de diferents utensilis (planxes de metacrilat amb diversos logos impresos, mesuradors, bàscules, poals propis del tractament de cocaïna) i diversos embolcalls d’una substància blanca, amb un pes aproximat de 200 grams, que va donar com a resultat positiu en cocaínic.

També es va procedir a la detenció de la seua parella, amb la finalitat de salvaguardar els efectes que pogueren trobar-se a l’interior de l’habitatge, ja que al llarg de la investigació es va comprovar com aquesta acompanyava a la seua parella al traster, per la qual cosa podia estar aprofitant-se de les il·lícites activitats de la seua parella per al seu manteniment.

L’endemà es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge dels detinguts, on es va procedir a la confiscació de diversos efectes. Entre ells, diversos elements per a extraure i adulterar cocaïna, 1’600 quilograms de cocaïna, substàncies de tall, 1.812 euros en efectiu en diversos bitllets, documents d’enviament de diners a l’estranger, diversos terminals mòbils i útils de producció i distribució de drogues.

El principal investigat, un home de 50 anys i de nacionalitat dominicana, es troba a la presó, mentre que la seua parella, una dona de 43 anys i nacionalitat espanyola, es troba en llibertat amb mesures cautelars. Se’ls imputa un delicte continuat contra la salut pública (tràfic de substàncies estupefaents considerades dures, amb l’agreujant de notòria importància).

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Torrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.

Germán Valera: ‘Davant el Reial Madrid hem de saber patir’

Germán Valera va afirmar que l'Elx haurà de saber patir al Bernabéu i minimitzar errors per a optar a un bon resultat. Malgrat la mala ratxa fora, va recordar el 2-2 de la primera volta com a referència.

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.