Desmantellat un laboratori de cocaïna a Paiporta

La Guàrdia Civil de València desmantella un laboratori de cocaïna en la localitat de Paiporta (València) i deté als seus dos responsables, un dels quals ja es troba a la presó. Entre els múltiples efectes intervinguts, s’han confiscat 1’600 quilograms de cocaïna.

Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor de prevenció per a la detecció del consum de substàncies estupefaents en zones d’oci, van tindre coneixement d’una informació rellevant, que apuntava a una parella de la localitat de Paiporta com a possible responsable de la venda de substàncies estupefaents en grans quantitats a establiments hostalers i terceres persones que posteriorment s’encarregaven de la seua distribució.

A conseqüència d’aquesta informació, va donar principi l’Operació ‘SNOWFLAKE’, on, després d’una laboriosa investigació, es va poder identificar a la parella a la qual apuntaven les informacions obtingudes.

Després de la consulta dels seus antecedents, es va poder comprovar que un d’ells, l’home, ja havia estat a la presó per un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van descobrir que un dels detinguts es desplaçava amb assiduïtat a un traster situat en un Polígon Industrial de Paiporta en els moments en els quals es trobaven sense vigilància.

En un dels viatges al citat traster, els agents van sorprendre el detingut que, després de comprar productes químics en diferents establiments, es dirigia al lloc. Va ser llavors quan els agents li van identificar, procedint a realitzar un registre del vehicle, trobant substàncies susceptibles de ser utilitzades com a precursors en l’elaboració d’estupefaents.

Es va procedir a efectuar el registre del traster, corroborant-se la possessió de substàncies químiques en notòria quantitat, les quals es troben catalogades com a susceptibles de ser utilitzades com a precursors de droga, a més de diferents utensilis (planxes de metacrilat amb diversos logos impresos, mesuradors, bàscules, poals propis del tractament de cocaïna) i diversos embolcalls d’una substància blanca, amb un pes aproximat de 200 grams, que va donar com a resultat positiu en cocaínic.

També es va procedir a la detenció de la seua parella, amb la finalitat de salvaguardar els efectes que pogueren trobar-se a l’interior de l’habitatge, ja que al llarg de la investigació es va comprovar com aquesta acompanyava a la seua parella al traster, per la qual cosa podia estar aprofitant-se de les il·lícites activitats de la seua parella per al seu manteniment.

L’endemà es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge dels detinguts, on es va procedir a la confiscació de diversos efectes. Entre ells, diversos elements per a extraure i adulterar cocaïna, 1’600 quilograms de cocaïna, substàncies de tall, 1.812 euros en efectiu en diversos bitllets, documents d’enviament de diners a l’estranger, diversos terminals mòbils i útils de producció i distribució de drogues.

El principal investigat, un home de 50 anys i de nacionalitat dominicana, es troba a la presó, mentre que la seua parella, una dona de 43 anys i nacionalitat espanyola, es troba en llibertat amb mesures cautelars. Se’ls imputa un delicte continuat contra la salut pública (tràfic de substàncies estupefaents considerades dures, amb l’agreujant de notòria importància).

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Torrent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.

Pérez Llorca defén tancar ràpid els pactes i posa a la Comunitat Valenciana com a exemple

Juanfran Pérez Llorca sosté que retardar els acords de govern desatén als electors i reivindica la Comunitat Valenciana com a referència enfront del pacte a Extremadura.

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.