Desmantellen en Castelló a una banda que va estafar prop de 2 milions d’euros venent vehicles de lloguer robat

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que suposadament va estafar prop de 2 milions d’euros venent cotxes de lloguer robats a terceres persones una vegada havien manipulat els bastidors i matrícules. Els agents han detingut a 8 membres d’este grup que actuava des del 2014.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, la desarticulació d’esta organització criminal s’ha produït en el marc de les Operacions ‘Arica’ i ‘Bala Perduda’. Als detinguts se’ls atribuïxen delictes d’estafa agreujada, falsedat documental, apropiacions indegudes de vehicles i homicidi en grau de temptativa.

 

L’organització criminal obtenia els seus ingressos fonamentalment de l’apropiació indeguda de vehicles que posteriorment posava a la venda, ingressos que arribaven a superar la desena de milers d’euros setmanals.

 

El ‘modus operandi’ d’esta organització criminal

El modus operandi consistia a llogar vehicles a empreses dedicades a esta activitat i seguidament l’organització els recollia i els publicava en diferents pàgines web de vendes de vehicles, a un preu molt per davall del preu de mercat.

 

Posteriorment buscaven informació de vehicles de la mateixa marca, model i característiques que l’arrendat, al que li canviaven la seua matrícula original per una amb la numeració d’estos últims i procedien a la seua venda.

 

Els perjudicats arribaven a pagar una mitjana d’entre 10.000 i 15.000 euros per cotxe i sempre en metàl·lic i no es donaven compte que el vehicle es trobava amb les plaques doblegades i, per tant, estava sostret fins que pretenien passar la ITV o es disposaven a canviar de nom el vehicle en la Direcció General de Trànsit.

 

Una banda molt perillosa

L’organització que s’ha desarticulat era especialment violenta, i mostra d’això és el tiroteig que va tindre lloc en el Grau de Castelló el 5 d’octubre de 2020, en el que uns quants dels membres de la mateixa banda van obrir foc en la via pública amb una arma de foc i pel que se’ls imputa homicidi en grau de temptativa.

 

Les investigacions per part dels cossos policials es van centrar en rastreig de dades en les publicacions dels anuncis, seguiments, presa de declaracions de testimonis i registres domiciliaris, desarticulant l’organització criminal que portava delinquint des de l’any 2014. A dos dels membres d’este grup també se li atribuïxen un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Una estafa de 2 milions d’euros

L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit membres de l’organització criminal, que han ingressat a la presó preventiva, com a presumptes autors del delicte d’estafa agreujada -49 delictes d’estafa-, 53 delictes d’apropiació indeguda de vehicles, així com 53 delictes de falsedat documental, ascendint el detriment dels perjudicats 1.838.552 euros.

 

Les víctimes d’estos delictes ascendixen a 92, repartits en 19 províncies, dels quals 53 són diferents empreses de renting i 49 particulars. S’han recuperat 49 vehicles i han sigut retornats als seus propietaris.

 

Este operatiu ha sigut desenvolupat per la Guàrdia Civil de Sagunt i Policia Nacional de Castelló. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Castelló.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.