Desmantellen en Castelló a una banda que va estafar prop de 2 milions d’euros venent vehicles de lloguer robat

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que suposadament va estafar prop de 2 milions d’euros venent cotxes de lloguer robats a terceres persones una vegada havien manipulat els bastidors i matrícules. Els agents han detingut a 8 membres d’este grup que actuava des del 2014.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, la desarticulació d’esta organització criminal s’ha produït en el marc de les Operacions ‘Arica’ i ‘Bala Perduda’. Als detinguts se’ls atribuïxen delictes d’estafa agreujada, falsedat documental, apropiacions indegudes de vehicles i homicidi en grau de temptativa.

 

L’organització criminal obtenia els seus ingressos fonamentalment de l’apropiació indeguda de vehicles que posteriorment posava a la venda, ingressos que arribaven a superar la desena de milers d’euros setmanals.

 

El ‘modus operandi’ d’esta organització criminal

El modus operandi consistia a llogar vehicles a empreses dedicades a esta activitat i seguidament l’organització els recollia i els publicava en diferents pàgines web de vendes de vehicles, a un preu molt per davall del preu de mercat.

 

Posteriorment buscaven informació de vehicles de la mateixa marca, model i característiques que l’arrendat, al que li canviaven la seua matrícula original per una amb la numeració d’estos últims i procedien a la seua venda.

 

Els perjudicats arribaven a pagar una mitjana d’entre 10.000 i 15.000 euros per cotxe i sempre en metàl·lic i no es donaven compte que el vehicle es trobava amb les plaques doblegades i, per tant, estava sostret fins que pretenien passar la ITV o es disposaven a canviar de nom el vehicle en la Direcció General de Trànsit.

 

Una banda molt perillosa

L’organització que s’ha desarticulat era especialment violenta, i mostra d’això és el tiroteig que va tindre lloc en el Grau de Castelló el 5 d’octubre de 2020, en el que uns quants dels membres de la mateixa banda van obrir foc en la via pública amb una arma de foc i pel que se’ls imputa homicidi en grau de temptativa.

 

Les investigacions per part dels cossos policials es van centrar en rastreig de dades en les publicacions dels anuncis, seguiments, presa de declaracions de testimonis i registres domiciliaris, desarticulant l’organització criminal que portava delinquint des de l’any 2014. A dos dels membres d’este grup també se li atribuïxen un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Una estafa de 2 milions d’euros

L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit membres de l’organització criminal, que han ingressat a la presó preventiva, com a presumptes autors del delicte d’estafa agreujada -49 delictes d’estafa-, 53 delictes d’apropiació indeguda de vehicles, així com 53 delictes de falsedat documental, ascendint el detriment dels perjudicats 1.838.552 euros.

 

Les víctimes d’estos delictes ascendixen a 92, repartits en 19 províncies, dels quals 53 són diferents empreses de renting i 49 particulars. S’han recuperat 49 vehicles i han sigut retornats als seus propietaris.

 

Este operatiu ha sigut desenvolupat per la Guàrdia Civil de Sagunt i Policia Nacional de Castelló. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Castelló.

Anuncios

Últimes notícies

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià