Desmantellen en Castelló a una banda que va estafar prop de 2 milions d’euros venent vehicles de lloguer robat

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que suposadament va estafar prop de 2 milions d’euros venent cotxes de lloguer robats a terceres persones una vegada havien manipulat els bastidors i matrícules. Els agents han detingut a 8 membres d’este grup que actuava des del 2014.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, la desarticulació d’esta organització criminal s’ha produït en el marc de les Operacions ‘Arica’ i ‘Bala Perduda’. Als detinguts se’ls atribuïxen delictes d’estafa agreujada, falsedat documental, apropiacions indegudes de vehicles i homicidi en grau de temptativa.

 

L’organització criminal obtenia els seus ingressos fonamentalment de l’apropiació indeguda de vehicles que posteriorment posava a la venda, ingressos que arribaven a superar la desena de milers d’euros setmanals.

 

El ‘modus operandi’ d’esta organització criminal

El modus operandi consistia a llogar vehicles a empreses dedicades a esta activitat i seguidament l’organització els recollia i els publicava en diferents pàgines web de vendes de vehicles, a un preu molt per davall del preu de mercat.

 

Posteriorment buscaven informació de vehicles de la mateixa marca, model i característiques que l’arrendat, al que li canviaven la seua matrícula original per una amb la numeració d’estos últims i procedien a la seua venda.

 

Els perjudicats arribaven a pagar una mitjana d’entre 10.000 i 15.000 euros per cotxe i sempre en metàl·lic i no es donaven compte que el vehicle es trobava amb les plaques doblegades i, per tant, estava sostret fins que pretenien passar la ITV o es disposaven a canviar de nom el vehicle en la Direcció General de Trànsit.

 

Una banda molt perillosa

L’organització que s’ha desarticulat era especialment violenta, i mostra d’això és el tiroteig que va tindre lloc en el Grau de Castelló el 5 d’octubre de 2020, en el que uns quants dels membres de la mateixa banda van obrir foc en la via pública amb una arma de foc i pel que se’ls imputa homicidi en grau de temptativa.

 

Les investigacions per part dels cossos policials es van centrar en rastreig de dades en les publicacions dels anuncis, seguiments, presa de declaracions de testimonis i registres domiciliaris, desarticulant l’organització criminal que portava delinquint des de l’any 2014. A dos dels membres d’este grup també se li atribuïxen un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Una estafa de 2 milions d’euros

L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit membres de l’organització criminal, que han ingressat a la presó preventiva, com a presumptes autors del delicte d’estafa agreujada -49 delictes d’estafa-, 53 delictes d’apropiació indeguda de vehicles, així com 53 delictes de falsedat documental, ascendint el detriment dels perjudicats 1.838.552 euros.

 

Les víctimes d’estos delictes ascendixen a 92, repartits en 19 províncies, dels quals 53 són diferents empreses de renting i 49 particulars. S’han recuperat 49 vehicles i han sigut retornats als seus propietaris.

 

Este operatiu ha sigut desenvolupat per la Guàrdia Civil de Sagunt i Policia Nacional de Castelló. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Castelló.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte