Desmantellen en Castelló a una banda que va estafar prop de 2 milions d’euros venent vehicles de lloguer robat

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que suposadament va estafar prop de 2 milions d’euros venent cotxes de lloguer robats a terceres persones una vegada havien manipulat els bastidors i matrícules. Els agents han detingut a 8 membres d’este grup que actuava des del 2014.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, la desarticulació d’esta organització criminal s’ha produït en el marc de les Operacions ‘Arica’ i ‘Bala Perduda’. Als detinguts se’ls atribuïxen delictes d’estafa agreujada, falsedat documental, apropiacions indegudes de vehicles i homicidi en grau de temptativa.

 

L’organització criminal obtenia els seus ingressos fonamentalment de l’apropiació indeguda de vehicles que posteriorment posava a la venda, ingressos que arribaven a superar la desena de milers d’euros setmanals.

 

El ‘modus operandi’ d’esta organització criminal

El modus operandi consistia a llogar vehicles a empreses dedicades a esta activitat i seguidament l’organització els recollia i els publicava en diferents pàgines web de vendes de vehicles, a un preu molt per davall del preu de mercat.

 

Posteriorment buscaven informació de vehicles de la mateixa marca, model i característiques que l’arrendat, al que li canviaven la seua matrícula original per una amb la numeració d’estos últims i procedien a la seua venda.

 

Els perjudicats arribaven a pagar una mitjana d’entre 10.000 i 15.000 euros per cotxe i sempre en metàl·lic i no es donaven compte que el vehicle es trobava amb les plaques doblegades i, per tant, estava sostret fins que pretenien passar la ITV o es disposaven a canviar de nom el vehicle en la Direcció General de Trànsit.

 

Una banda molt perillosa

L’organització que s’ha desarticulat era especialment violenta, i mostra d’això és el tiroteig que va tindre lloc en el Grau de Castelló el 5 d’octubre de 2020, en el que uns quants dels membres de la mateixa banda van obrir foc en la via pública amb una arma de foc i pel que se’ls imputa homicidi en grau de temptativa.

 

Les investigacions per part dels cossos policials es van centrar en rastreig de dades en les publicacions dels anuncis, seguiments, presa de declaracions de testimonis i registres domiciliaris, desarticulant l’organització criminal que portava delinquint des de l’any 2014. A dos dels membres d’este grup també se li atribuïxen un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Una estafa de 2 milions d’euros

L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit membres de l’organització criminal, que han ingressat a la presó preventiva, com a presumptes autors del delicte d’estafa agreujada -49 delictes d’estafa-, 53 delictes d’apropiació indeguda de vehicles, així com 53 delictes de falsedat documental, ascendint el detriment dels perjudicats 1.838.552 euros.

 

Les víctimes d’estos delictes ascendixen a 92, repartits en 19 províncies, dels quals 53 són diferents empreses de renting i 49 particulars. S’han recuperat 49 vehicles i han sigut retornats als seus propietaris.

 

Este operatiu ha sigut desenvolupat per la Guàrdia Civil de Sagunt i Policia Nacional de Castelló. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Castelló.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.