15.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Desmantellen en Castelló a una banda que va estafar prop de 2 milions d’euros venent vehicles de lloguer robat

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que suposadament va estafar prop de 2 milions d’euros venent cotxes de lloguer robats a terceres persones una vegada havien manipulat els bastidors i matrícules. Els agents han detingut a 8 membres d’este grup que actuava des del 2014.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, la desarticulació d’esta organització criminal s’ha produït en el marc de les Operacions ‘Arica’ i ‘Bala Perduda’. Als detinguts se’ls atribuïxen delictes d’estafa agreujada, falsedat documental, apropiacions indegudes de vehicles i homicidi en grau de temptativa.

 

L’organització criminal obtenia els seus ingressos fonamentalment de l’apropiació indeguda de vehicles que posteriorment posava a la venda, ingressos que arribaven a superar la desena de milers d’euros setmanals.

 

El ‘modus operandi’ d’esta organització criminal

El modus operandi consistia a llogar vehicles a empreses dedicades a esta activitat i seguidament l’organització els recollia i els publicava en diferents pàgines web de vendes de vehicles, a un preu molt per davall del preu de mercat.

 

Posteriorment buscaven informació de vehicles de la mateixa marca, model i característiques que l’arrendat, al que li canviaven la seua matrícula original per una amb la numeració d’estos últims i procedien a la seua venda.

 

Els perjudicats arribaven a pagar una mitjana d’entre 10.000 i 15.000 euros per cotxe i sempre en metàl·lic i no es donaven compte que el vehicle es trobava amb les plaques doblegades i, per tant, estava sostret fins que pretenien passar la ITV o es disposaven a canviar de nom el vehicle en la Direcció General de Trànsit.

 

Una banda molt perillosa

L’organització que s’ha desarticulat era especialment violenta, i mostra d’això és el tiroteig que va tindre lloc en el Grau de Castelló el 5 d’octubre de 2020, en el que uns quants dels membres de la mateixa banda van obrir foc en la via pública amb una arma de foc i pel que se’ls imputa homicidi en grau de temptativa.

 

Les investigacions per part dels cossos policials es van centrar en rastreig de dades en les publicacions dels anuncis, seguiments, presa de declaracions de testimonis i registres domiciliaris, desarticulant l’organització criminal que portava delinquint des de l’any 2014. A dos dels membres d’este grup també se li atribuïxen un delicte d’homicidi en grau de temptativa.

 

Una estafa de 2 milions d’euros

L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit membres de l’organització criminal, que han ingressat a la presó preventiva, com a presumptes autors del delicte d’estafa agreujada -49 delictes d’estafa-, 53 delictes d’apropiació indeguda de vehicles, així com 53 delictes de falsedat documental, ascendint el detriment dels perjudicats 1.838.552 euros.

 

Les víctimes d’estos delictes ascendixen a 92, repartits en 19 províncies, dels quals 53 són diferents empreses de renting i 49 particulars. S’han recuperat 49 vehicles i han sigut retornats als seus propietaris.

 

Este operatiu ha sigut desenvolupat per la Guàrdia Civil de Sagunt i Policia Nacional de Castelló. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Castelló.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.