16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Desmantellen dos clans que van robar 60.000 euros en obres i 3.600 quilos d’alvocats en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos clans en les comarques de la Marina Alta i Baixa (Alacant): el primer de tres persones que van robar objectes valorats en 60.000 euros en cases i obres i el segon de cinc per furtar 3.600 quilos d’alvocats.

 

Tal com han explicat fonts policials, en la primera operació, els agents han esclarit 42 delictes de robatoris i furts en cases d’urbanitzacions aïllades i obres en construcció de les localitats de Calp, Benissa, Moraira, Altea i Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Estos lladres, especialitzats en el robatori de bicicletes, solien aprofitar les hores de menys trànsit dels residents per a accedir als domicilis i robar objectes que pogueren tindre una venda fàcil en el mercat. Les bicis les robaven forçant el cadenat o escalant per les façanes.

 

Un bany de minusvàlids, l’amagatall de la banda

Dies després, els tres sospitosos acudien a rastres de segona mà de municipis de la Marina Alta i Baixa per a vendre-les i conseguir diners en metàl·lic. Però no exposaven directament els objectes robats, sinó que els amagaven en un bany de minusvàlids, del que hi havien conseguit una clau, i d’allí els anaven traient a demanda dels compradors.

 

Es tracta de dos hòmens i una dona que pertanyen a un mateix clan, investigats per 42 delictes de robatoris amb força d’objectes valorats en uns 60.000 euros i per un delicte de pertinença a grup criminal. Gran part dels articles furtats han sigut recuperats i retornats gràcies a les intervencions en mercats ambulants.

 

En una altra operació, l’equip ROCA ha investigat a cinc hòmens relacionats amb el robatori de 3.600 quilos d’alvocats. La investigació es va iniciar en setembre del 2019 i apuntaven cap al terme municipal de Polop (Alacant) com el lloc d’assentament del grup.

 

Un botí de més de 12.000 euros

Des d’allí es traslladaven en les seues furgonetes fins als cultius, a on botaven per a sostraure el fruit dels arbres. Per al transport usaven les caixes que els agricultors tenien en els terrenys i les portaven a una finca, a on les emmagatzemaven fins que els pogueren donar eixida en el mercat negre.

 

Als cinc lladres, ja investigats per la Guàrdia Civil, se’ls atribuïxen 11 delictes contra el patrimoni, pels quals haurien sostret més de tres tones i mitja d’alvocat valorades en més de 12.000 euros.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.