Desmantellen dos clans que van robar 60.000 euros en obres i 3.600 quilos d’alvocats en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos clans en les comarques de la Marina Alta i Baixa (Alacant): el primer de tres persones que van robar objectes valorats en 60.000 euros en cases i obres i el segon de cinc per furtar 3.600 quilos d’alvocats.

 

Tal com han explicat fonts policials, en la primera operació, els agents han esclarit 42 delictes de robatoris i furts en cases d’urbanitzacions aïllades i obres en construcció de les localitats de Calp, Benissa, Moraira, Altea i Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Estos lladres, especialitzats en el robatori de bicicletes, solien aprofitar les hores de menys trànsit dels residents per a accedir als domicilis i robar objectes que pogueren tindre una venda fàcil en el mercat. Les bicis les robaven forçant el cadenat o escalant per les façanes.

 

Un bany de minusvàlids, l’amagatall de la banda

Dies després, els tres sospitosos acudien a rastres de segona mà de municipis de la Marina Alta i Baixa per a vendre-les i conseguir diners en metàl·lic. Però no exposaven directament els objectes robats, sinó que els amagaven en un bany de minusvàlids, del que hi havien conseguit una clau, i d’allí els anaven traient a demanda dels compradors.

 

Es tracta de dos hòmens i una dona que pertanyen a un mateix clan, investigats per 42 delictes de robatoris amb força d’objectes valorats en uns 60.000 euros i per un delicte de pertinença a grup criminal. Gran part dels articles furtats han sigut recuperats i retornats gràcies a les intervencions en mercats ambulants.

 

En una altra operació, l’equip ROCA ha investigat a cinc hòmens relacionats amb el robatori de 3.600 quilos d’alvocats. La investigació es va iniciar en setembre del 2019 i apuntaven cap al terme municipal de Polop (Alacant) com el lloc d’assentament del grup.

 

Un botí de més de 12.000 euros

Des d’allí es traslladaven en les seues furgonetes fins als cultius, a on botaven per a sostraure el fruit dels arbres. Per al transport usaven les caixes que els agricultors tenien en els terrenys i les portaven a una finca, a on les emmagatzemaven fins que els pogueren donar eixida en el mercat negre.

 

Als cinc lladres, ja investigats per la Guàrdia Civil, se’ls atribuïxen 11 delictes contra el patrimoni, pels quals haurien sostret més de tres tones i mitja d’alvocat valorades en més de 12.000 euros.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.