17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Desmantellen dos clans que van robar 60.000 euros en obres i 3.600 quilos d’alvocats en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos clans en les comarques de la Marina Alta i Baixa (Alacant): el primer de tres persones que van robar objectes valorats en 60.000 euros en cases i obres i el segon de cinc per furtar 3.600 quilos d’alvocats.

 

Tal com han explicat fonts policials, en la primera operació, els agents han esclarit 42 delictes de robatoris i furts en cases d’urbanitzacions aïllades i obres en construcció de les localitats de Calp, Benissa, Moraira, Altea i Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Estos lladres, especialitzats en el robatori de bicicletes, solien aprofitar les hores de menys trànsit dels residents per a accedir als domicilis i robar objectes que pogueren tindre una venda fàcil en el mercat. Les bicis les robaven forçant el cadenat o escalant per les façanes.

 

Un bany de minusvàlids, l’amagatall de la banda

Dies després, els tres sospitosos acudien a rastres de segona mà de municipis de la Marina Alta i Baixa per a vendre-les i conseguir diners en metàl·lic. Però no exposaven directament els objectes robats, sinó que els amagaven en un bany de minusvàlids, del que hi havien conseguit una clau, i d’allí els anaven traient a demanda dels compradors.

 

Es tracta de dos hòmens i una dona que pertanyen a un mateix clan, investigats per 42 delictes de robatoris amb força d’objectes valorats en uns 60.000 euros i per un delicte de pertinença a grup criminal. Gran part dels articles furtats han sigut recuperats i retornats gràcies a les intervencions en mercats ambulants.

 

En una altra operació, l’equip ROCA ha investigat a cinc hòmens relacionats amb el robatori de 3.600 quilos d’alvocats. La investigació es va iniciar en setembre del 2019 i apuntaven cap al terme municipal de Polop (Alacant) com el lloc d’assentament del grup.

 

Un botí de més de 12.000 euros

Des d’allí es traslladaven en les seues furgonetes fins als cultius, a on botaven per a sostraure el fruit dels arbres. Per al transport usaven les caixes que els agricultors tenien en els terrenys i les portaven a una finca, a on les emmagatzemaven fins que els pogueren donar eixida en el mercat negre.

 

Als cinc lladres, ja investigats per la Guàrdia Civil, se’ls atribuïxen 11 delictes contra el patrimoni, pels quals haurien sostret més de tres tones i mitja d’alvocat valorades en més de 12.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nacho Pérez, de 17 anys, es va convertir en el futbolista més jove del Llevant en Primera

El lateral de 17 anys va debutar en Primera amb el Llevant com a titular en el derbi davant el València, que va acabar 0-2. La seua aparició fixa un nou rècord del club.

Demanen 8 anys de presó per a dos germans per vendre droga en una fruiteria de Torrevieja

La Fiscalia sol·licita 8 anys de presó per a dos germans i 5 per a un tercer per tràfic de drogues; el juí està assenyalat en l'Audiència d'Alacant amb seu a Elx.

La Generalitat completarà a la primavera totes les obres locals després de la dana

Vicente Martínez Mus ha avançat que a la primavera conclourà el 100% de les obres locals després de la dana, i que el Consell anirà a la comissió amb una postura reivindicativa i de lleialtat institucional. A més, negocia amb València una nova estació d'autobusos amb dos ubicacions.

El València firma la seua tercera porteria a zero fora i iguala la marca de 23-24

El València va guanyar 0-2 el derbi enfront del Llevant i va encadenar la seua tercera porteria a zero com a visitant del curs, un registre que iguala la seua millor marca recent.

Pérez Llorca abordarà la vivenda pública d’Alacant i la continuïtat del Consell en la seua primera sessió de control

Pérez Llorca se sotmetrà esta setmana a la seua primera sessió de control en Les Corts, avançada al dimecres. PSOE, Compromís i Vox marcaran els focus del debat.

Presó per cultivar quasi un miler de plantes de marihuana en una vivenda de Bétera

Un home de 41 anys ha sigut detingut després de localitzar-se 997 plantes de marihuana a la seua casa de Bétera. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en vivendes socials del barri de Miguel Hernández, avivat pel vent. L'Ajuntament ha coordinat reallotjaments i ajuda bàsica mentres els servicis d'emergència han desplegat un ampli operatiu

El vent seguix este dilluns en la Comunitat Valenciana amb ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana encara un dilluns ventós, amb intervals nuvolosos, ratxes molt fortes a l'interior i temperatures en ascens. El dimarts es preveu ambient més buidat i continuarà el ponent, amb ratxes intenses a l'interior al matí.