12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Desmantellen dos clans que van robar 60.000 euros en obres i 3.600 quilos d’alvocats en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos clans en les comarques de la Marina Alta i Baixa (Alacant): el primer de tres persones que van robar objectes valorats en 60.000 euros en cases i obres i el segon de cinc per furtar 3.600 quilos d’alvocats.

 

Tal com han explicat fonts policials, en la primera operació, els agents han esclarit 42 delictes de robatoris i furts en cases d’urbanitzacions aïllades i obres en construcció de les localitats de Calp, Benissa, Moraira, Altea i Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Estos lladres, especialitzats en el robatori de bicicletes, solien aprofitar les hores de menys trànsit dels residents per a accedir als domicilis i robar objectes que pogueren tindre una venda fàcil en el mercat. Les bicis les robaven forçant el cadenat o escalant per les façanes.

 

Un bany de minusvàlids, l’amagatall de la banda

Dies després, els tres sospitosos acudien a rastres de segona mà de municipis de la Marina Alta i Baixa per a vendre-les i conseguir diners en metàl·lic. Però no exposaven directament els objectes robats, sinó que els amagaven en un bany de minusvàlids, del que hi havien conseguit una clau, i d’allí els anaven traient a demanda dels compradors.

 

Es tracta de dos hòmens i una dona que pertanyen a un mateix clan, investigats per 42 delictes de robatoris amb força d’objectes valorats en uns 60.000 euros i per un delicte de pertinença a grup criminal. Gran part dels articles furtats han sigut recuperats i retornats gràcies a les intervencions en mercats ambulants.

 

En una altra operació, l’equip ROCA ha investigat a cinc hòmens relacionats amb el robatori de 3.600 quilos d’alvocats. La investigació es va iniciar en setembre del 2019 i apuntaven cap al terme municipal de Polop (Alacant) com el lloc d’assentament del grup.

 

Un botí de més de 12.000 euros

Des d’allí es traslladaven en les seues furgonetes fins als cultius, a on botaven per a sostraure el fruit dels arbres. Per al transport usaven les caixes que els agricultors tenien en els terrenys i les portaven a una finca, a on les emmagatzemaven fins que els pogueren donar eixida en el mercat negre.

 

Als cinc lladres, ja investigats per la Guàrdia Civil, se’ls atribuïxen 11 delictes contra el patrimoni, pels quals haurien sostret més de tres tones i mitja d’alvocat valorades en més de 12.000 euros.

Últimes notícies

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.