13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Desmantellen dos clans que van robar 60.000 euros en obres i 3.600 quilos d’alvocats en Alacant

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat dos clans en les comarques de la Marina Alta i Baixa (Alacant): el primer de tres persones que van robar objectes valorats en 60.000 euros en cases i obres i el segon de cinc per furtar 3.600 quilos d’alvocats.

 

Tal com han explicat fonts policials, en la primera operació, els agents han esclarit 42 delictes de robatoris i furts en cases d’urbanitzacions aïllades i obres en construcció de les localitats de Calp, Benissa, Moraira, Altea i Callosa d’en Sarrià (Alacant).

 

Estos lladres, especialitzats en el robatori de bicicletes, solien aprofitar les hores de menys trànsit dels residents per a accedir als domicilis i robar objectes que pogueren tindre una venda fàcil en el mercat. Les bicis les robaven forçant el cadenat o escalant per les façanes.

 

Un bany de minusvàlids, l’amagatall de la banda

Dies després, els tres sospitosos acudien a rastres de segona mà de municipis de la Marina Alta i Baixa per a vendre-les i conseguir diners en metàl·lic. Però no exposaven directament els objectes robats, sinó que els amagaven en un bany de minusvàlids, del que hi havien conseguit una clau, i d’allí els anaven traient a demanda dels compradors.

 

Es tracta de dos hòmens i una dona que pertanyen a un mateix clan, investigats per 42 delictes de robatoris amb força d’objectes valorats en uns 60.000 euros i per un delicte de pertinença a grup criminal. Gran part dels articles furtats han sigut recuperats i retornats gràcies a les intervencions en mercats ambulants.

 

En una altra operació, l’equip ROCA ha investigat a cinc hòmens relacionats amb el robatori de 3.600 quilos d’alvocats. La investigació es va iniciar en setembre del 2019 i apuntaven cap al terme municipal de Polop (Alacant) com el lloc d’assentament del grup.

 

Un botí de més de 12.000 euros

Des d’allí es traslladaven en les seues furgonetes fins als cultius, a on botaven per a sostraure el fruit dels arbres. Per al transport usaven les caixes que els agricultors tenien en els terrenys i les portaven a una finca, a on les emmagatzemaven fins que els pogueren donar eixida en el mercat negre.

 

Als cinc lladres, ja investigats per la Guàrdia Civil, se’ls atribuïxen 11 delictes contra el patrimoni, pels quals haurien sostret més de tres tones i mitja d’alvocat valorades en més de 12.000 euros.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.