Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en la província de València

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha desenvolupat l’operació ‘CHEROKEES’, amb la desarticulació d’un grup que es dedicava a la venda de drogues en la província de València. Este grup estava format per 19 detinguts, 4 dones i 15 hómens d’edats entre els 17 i 60 anys i de nacionalitats colombiana, boliviana i espanyola.

 

Esta operació es va iniciar el passat mes d’agost de 2019 per part de l’Equip de Policia Judicial de Llíria, amb la investigació d‘algunes persones que estaven distribuint drogues en esta localitat. Del resultat del treball conjunt s’investiguen a altres 17 persones de les localitats de València, Llíria, Benissanó, Chiva i Cheste per tràfic
de drogues, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, ja que es va poder constatar que els mateixos distribuïen substàncies com a cocaïna, marihuana, haixix i cristall entre altres per les citades localitats.

 

Durant la investigació s’ha pogut constatar l’existència de tres grups diferenciats, que tenien relació entre ells per la vinculació d’alguna dels seus membres.

 

Tres grups ben diferenciats

El primer grup operava en les localitats de Benissanó, Llíria i Benaguasil, totes en la mateixa comarca, format principalment per cinc dels investigats d’origen espanyol. Estes persones estarien durant un període
prolongat en el temps, coordinades i amb certa distribució de tasques per al subministrament de cocaïna, marihuana i haixix i l’elaboració de plantacions de marihuana.

 

El segon dels grups estava integrat per un home d’origen bolivià, la seua dona d’origen espanyol, un home  d’origen colombià i un altre espanyol, que operaven en la ciutat de València. Este grup estaria vinculat amb altres dos dels detinguts d’origen espanyol de les localitats de Chiva i Cheste, en la comarca de la Foia de Bunyol.

 

El tercer grup estaria format per cinc persones de nacionalitat colombiana i un espanyol. Estes persones estarien distribuint cocaïna, marihuana, haixix i cristall en la localitat de València, alhora que s’encarregava de l’elaboració i adulteració de cocaïna amb diferents substàncies de tall.

 

La investigació ha tingut com a resultat el descobriment d’un laboratori de cocaïna en un pis de la ciutat de València i dos plantacions de marihuana en la localitat de Benissanó, en la comarca del Camp del Túria (València) i la confiscació d’uns 60.000 euros en bitllets, 9 cotxes, 19 mòbils i diferent material informàtic, 4 armes, 4 quilos de cocaïna i diferent quantitat d’haixix.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte