Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en la província de València

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha desenvolupat l’operació ‘CHEROKEES’, amb la desarticulació d’un grup que es dedicava a la venda de drogues en la província de València. Este grup estava format per 19 detinguts, 4 dones i 15 hómens d’edats entre els 17 i 60 anys i de nacionalitats colombiana, boliviana i espanyola.

 

Esta operació es va iniciar el passat mes d’agost de 2019 per part de l’Equip de Policia Judicial de Llíria, amb la investigació d‘algunes persones que estaven distribuint drogues en esta localitat. Del resultat del treball conjunt s’investiguen a altres 17 persones de les localitats de València, Llíria, Benissanó, Chiva i Cheste per tràfic
de drogues, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, ja que es va poder constatar que els mateixos distribuïen substàncies com a cocaïna, marihuana, haixix i cristall entre altres per les citades localitats.

 

Durant la investigació s’ha pogut constatar l’existència de tres grups diferenciats, que tenien relació entre ells per la vinculació d’alguna dels seus membres.

 

Tres grups ben diferenciats

El primer grup operava en les localitats de Benissanó, Llíria i Benaguasil, totes en la mateixa comarca, format principalment per cinc dels investigats d’origen espanyol. Estes persones estarien durant un període
prolongat en el temps, coordinades i amb certa distribució de tasques per al subministrament de cocaïna, marihuana i haixix i l’elaboració de plantacions de marihuana.

 

El segon dels grups estava integrat per un home d’origen bolivià, la seua dona d’origen espanyol, un home  d’origen colombià i un altre espanyol, que operaven en la ciutat de València. Este grup estaria vinculat amb altres dos dels detinguts d’origen espanyol de les localitats de Chiva i Cheste, en la comarca de la Foia de Bunyol.

 

El tercer grup estaria format per cinc persones de nacionalitat colombiana i un espanyol. Estes persones estarien distribuint cocaïna, marihuana, haixix i cristall en la localitat de València, alhora que s’encarregava de l’elaboració i adulteració de cocaïna amb diferents substàncies de tall.

 

La investigació ha tingut com a resultat el descobriment d’un laboratori de cocaïna en un pis de la ciutat de València i dos plantacions de marihuana en la localitat de Benissanó, en la comarca del Camp del Túria (València) i la confiscació d’uns 60.000 euros en bitllets, 9 cotxes, 19 mòbils i diferent material informàtic, 4 armes, 4 quilos de cocaïna i diferent quantitat d’haixix.

Últimes notícies

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.

Buñol ja té preparada la seua ‘artilleria roja’ per a la 79a Tomatina

Buñol ja té carregats en set camions els 150.000 quilos de tomata que este dimecres llançaran 22.000 participants en la 79a Tomatina, amb reforç de trens de Rodalia, mesures d’accessibilitat i una crida a vestir de verd en defensa de l’escola pública.

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.