11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en la província de València

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha desenvolupat l’operació ‘CHEROKEES’, amb la desarticulació d’un grup que es dedicava a la venda de drogues en la província de València. Este grup estava format per 19 detinguts, 4 dones i 15 hómens d’edats entre els 17 i 60 anys i de nacionalitats colombiana, boliviana i espanyola.

 

Esta operació es va iniciar el passat mes d’agost de 2019 per part de l’Equip de Policia Judicial de Llíria, amb la investigació d‘algunes persones que estaven distribuint drogues en esta localitat. Del resultat del treball conjunt s’investiguen a altres 17 persones de les localitats de València, Llíria, Benissanó, Chiva i Cheste per tràfic
de drogues, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, ja que es va poder constatar que els mateixos distribuïen substàncies com a cocaïna, marihuana, haixix i cristall entre altres per les citades localitats.

 

Durant la investigació s’ha pogut constatar l’existència de tres grups diferenciats, que tenien relació entre ells per la vinculació d’alguna dels seus membres.

 

Tres grups ben diferenciats

El primer grup operava en les localitats de Benissanó, Llíria i Benaguasil, totes en la mateixa comarca, format principalment per cinc dels investigats d’origen espanyol. Estes persones estarien durant un període
prolongat en el temps, coordinades i amb certa distribució de tasques per al subministrament de cocaïna, marihuana i haixix i l’elaboració de plantacions de marihuana.

 

El segon dels grups estava integrat per un home d’origen bolivià, la seua dona d’origen espanyol, un home  d’origen colombià i un altre espanyol, que operaven en la ciutat de València. Este grup estaria vinculat amb altres dos dels detinguts d’origen espanyol de les localitats de Chiva i Cheste, en la comarca de la Foia de Bunyol.

 

El tercer grup estaria format per cinc persones de nacionalitat colombiana i un espanyol. Estes persones estarien distribuint cocaïna, marihuana, haixix i cristall en la localitat de València, alhora que s’encarregava de l’elaboració i adulteració de cocaïna amb diferents substàncies de tall.

 

La investigació ha tingut com a resultat el descobriment d’un laboratori de cocaïna en un pis de la ciutat de València i dos plantacions de marihuana en la localitat de Benissanó, en la comarca del Camp del Túria (València) i la confiscació d’uns 60.000 euros en bitllets, 9 cotxes, 19 mòbils i diferent material informàtic, 4 armes, 4 quilos de cocaïna i diferent quantitat d’haixix.

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.