Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en la província de València

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha desenvolupat l’operació ‘CHEROKEES’, amb la desarticulació d’un grup que es dedicava a la venda de drogues en la província de València. Este grup estava format per 19 detinguts, 4 dones i 15 hómens d’edats entre els 17 i 60 anys i de nacionalitats colombiana, boliviana i espanyola.

 

Esta operació es va iniciar el passat mes d’agost de 2019 per part de l’Equip de Policia Judicial de Llíria, amb la investigació d‘algunes persones que estaven distribuint drogues en esta localitat. Del resultat del treball conjunt s’investiguen a altres 17 persones de les localitats de València, Llíria, Benissanó, Chiva i Cheste per tràfic
de drogues, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, ja que es va poder constatar que els mateixos distribuïen substàncies com a cocaïna, marihuana, haixix i cristall entre altres per les citades localitats.

 

Durant la investigació s’ha pogut constatar l’existència de tres grups diferenciats, que tenien relació entre ells per la vinculació d’alguna dels seus membres.

 

Tres grups ben diferenciats

El primer grup operava en les localitats de Benissanó, Llíria i Benaguasil, totes en la mateixa comarca, format principalment per cinc dels investigats d’origen espanyol. Estes persones estarien durant un període
prolongat en el temps, coordinades i amb certa distribució de tasques per al subministrament de cocaïna, marihuana i haixix i l’elaboració de plantacions de marihuana.

 

El segon dels grups estava integrat per un home d’origen bolivià, la seua dona d’origen espanyol, un home  d’origen colombià i un altre espanyol, que operaven en la ciutat de València. Este grup estaria vinculat amb altres dos dels detinguts d’origen espanyol de les localitats de Chiva i Cheste, en la comarca de la Foia de Bunyol.

 

El tercer grup estaria format per cinc persones de nacionalitat colombiana i un espanyol. Estes persones estarien distribuint cocaïna, marihuana, haixix i cristall en la localitat de València, alhora que s’encarregava de l’elaboració i adulteració de cocaïna amb diferents substàncies de tall.

 

La investigació ha tingut com a resultat el descobriment d’un laboratori de cocaïna en un pis de la ciutat de València i dos plantacions de marihuana en la localitat de Benissanó, en la comarca del Camp del Túria (València) i la confiscació d’uns 60.000 euros en bitllets, 9 cotxes, 19 mòbils i diferent material informàtic, 4 armes, 4 quilos de cocaïna i diferent quantitat d’haixix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.