Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en la província de València

 

La Guàrdia Civil de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València), ha desenvolupat l’operació ‘CHEROKEES’, amb la desarticulació d’un grup que es dedicava a la venda de drogues en la província de València. Este grup estava format per 19 detinguts, 4 dones i 15 hómens d’edats entre els 17 i 60 anys i de nacionalitats colombiana, boliviana i espanyola.

 

Esta operació es va iniciar el passat mes d’agost de 2019 per part de l’Equip de Policia Judicial de Llíria, amb la investigació d‘algunes persones que estaven distribuint drogues en esta localitat. Del resultat del treball conjunt s’investiguen a altres 17 persones de les localitats de València, Llíria, Benissanó, Chiva i Cheste per tràfic
de drogues, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, ja que es va poder constatar que els mateixos distribuïen substàncies com a cocaïna, marihuana, haixix i cristall entre altres per les citades localitats.

 

Durant la investigació s’ha pogut constatar l’existència de tres grups diferenciats, que tenien relació entre ells per la vinculació d’alguna dels seus membres.

 

Tres grups ben diferenciats

El primer grup operava en les localitats de Benissanó, Llíria i Benaguasil, totes en la mateixa comarca, format principalment per cinc dels investigats d’origen espanyol. Estes persones estarien durant un període
prolongat en el temps, coordinades i amb certa distribució de tasques per al subministrament de cocaïna, marihuana i haixix i l’elaboració de plantacions de marihuana.

 

El segon dels grups estava integrat per un home d’origen bolivià, la seua dona d’origen espanyol, un home  d’origen colombià i un altre espanyol, que operaven en la ciutat de València. Este grup estaria vinculat amb altres dos dels detinguts d’origen espanyol de les localitats de Chiva i Cheste, en la comarca de la Foia de Bunyol.

 

El tercer grup estaria format per cinc persones de nacionalitat colombiana i un espanyol. Estes persones estarien distribuint cocaïna, marihuana, haixix i cristall en la localitat de València, alhora que s’encarregava de l’elaboració i adulteració de cocaïna amb diferents substàncies de tall.

 

La investigació ha tingut com a resultat el descobriment d’un laboratori de cocaïna en un pis de la ciutat de València i dos plantacions de marihuana en la localitat de Benissanó, en la comarca del Camp del Túria (València) i la confiscació d’uns 60.000 euros en bitllets, 9 cotxes, 19 mòbils i diferent material informàtic, 4 armes, 4 quilos de cocaïna i diferent quantitat d’haixix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Un incendi declarat en un pis d'un edifici de cinc altures a Mislata ha obligat a atendre almenys tres persones i ha mobilitzat a diverses dotacions de bombers i servicis sanitaris.

L’imponent pas del Sant Sopar ultima els seus preparatius per a Dijous Sant a Alacant

El pas del Sant Sopar més gran d'Espanya, amb 220 portants i 3.500 quilos de pes, apura els detalls finals abans de la seua espectacular eixida processional este Dijous Sant a Alacant.

Benidorm obri gratis l’aparcament de Ponent pel aluvion turistico de Setmana Santa

L'Ajuntament de Benidorm ha posat en servici l'aparcament de Ponent, amb 397 places i ús gratuït, per a absorbir el fort augment de trafique durant la Setmana Santa.

AVA-ASAJA alerta que la burocràcia en les ajudes a fertilitzants deixarà fora a milers d’agricultors valencians

AVA-ASAJA denuncia que el sistema telemàtic i els requisits econòmics per a sol·licitar les ajudes per l'encariment dels fertilitzants deixaran sense suport a milers d'agricultors valencians, especialment xicotets productors i persones majors.

Catalá reivindica el dret de tots a dirigir-se als tribunals com consideren oportú

L'alcaldessa de València evita pronunciar-se sobre els processos judicials oberts i subratlla que totes les persones tenen dret a relacionar-se amb els tribunals per a defendre els seus interessos com estimen oportú.

Educació proposa als sindicats un calendari de negociació que arranca amb les retribucions

Educació planteja als sindicats un calendari de quatre reunions entre abril i juliol que comença per les retribucions, mentres STEPV manté la preparació d'una vaga indefinida al maig.