Desmantellen una plantació amb 545 plantes de marihuana en el soterrani d’una casa de luxe en Altea

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de 545 plantes de marihuana en el soterrani d’un xalet de luxe en Altea, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en una actuació en la que ha detingut a dos persones, de 35 i 27 anys, de nacionalitat holandesa, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el valor de la droga intervinguda, la destinació de la qual era possiblement Holanda, s’estima en quasi 87.000 euros. Els dos detinguts produïen una varietat molt específica d’esta planta, caracteritzada per tindre un major número de cabdells i molt poques fulles.

 

L’operació ha sigut coordinada per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Altea, en tindre coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana que estaria situada en un habitatge de la localitat, en una zona aïllada del centre urbà per a no alçar sospites entre els veïns.

 

545 plantes de marihuana confiscades

Després de diferents gestions, els agents han identificat la seua ubicació en un xalet de luxe, en el soterrani a on s’ha dut a terme un registre i a on es va localitzar un assecador amb 545 plantes d’una classe específica de marihuana, el cultiu de la que resulta més productiu i molt més beneficiós econòmicament.

 

Dins de la casa, també s’han trobat pots amb dos quilos de cabdells d’esta classe de marihuana. El valor total de la droga intervinguda hauria pogut conseguir en el mercat el preu estimat de quasi 87.000 euros.

 

Una plantació valorada en 50.000 euros

A demés de la substància estupefaent, els agents han intervingut una avançada instal·lació d’equips elèctrics i electrònics, usats per a l’òptim creixement i la floració de la plantació, valorada en uns 50.000 euros.

 

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 dels de Benidorm i han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil ha conclòs que la destinació d’estos cabdells de marihuana podria ser, precisament, el seu transport al país d’origen dels detinguts,  ja que el preu de la marihuana en este país europeu es multiplica fins per tres, comparat amb el preu de venda en Espanya.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.