Desmantellen una plantació amb 545 plantes de marihuana en el soterrani d’una casa de luxe en Altea

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de 545 plantes de marihuana en el soterrani d’un xalet de luxe en Altea, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en una actuació en la que ha detingut a dos persones, de 35 i 27 anys, de nacionalitat holandesa, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el valor de la droga intervinguda, la destinació de la qual era possiblement Holanda, s’estima en quasi 87.000 euros. Els dos detinguts produïen una varietat molt específica d’esta planta, caracteritzada per tindre un major número de cabdells i molt poques fulles.

 

L’operació ha sigut coordinada per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Altea, en tindre coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana que estaria situada en un habitatge de la localitat, en una zona aïllada del centre urbà per a no alçar sospites entre els veïns.

 

545 plantes de marihuana confiscades

Després de diferents gestions, els agents han identificat la seua ubicació en un xalet de luxe, en el soterrani a on s’ha dut a terme un registre i a on es va localitzar un assecador amb 545 plantes d’una classe específica de marihuana, el cultiu de la que resulta més productiu i molt més beneficiós econòmicament.

 

Dins de la casa, també s’han trobat pots amb dos quilos de cabdells d’esta classe de marihuana. El valor total de la droga intervinguda hauria pogut conseguir en el mercat el preu estimat de quasi 87.000 euros.

 

Una plantació valorada en 50.000 euros

A demés de la substància estupefaent, els agents han intervingut una avançada instal·lació d’equips elèctrics i electrònics, usats per a l’òptim creixement i la floració de la plantació, valorada en uns 50.000 euros.

 

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 dels de Benidorm i han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil ha conclòs que la destinació d’estos cabdells de marihuana podria ser, precisament, el seu transport al país d’origen dels detinguts,  ja que el preu de la marihuana en este país europeu es multiplica fins per tres, comparat amb el preu de venda en Espanya.

Últimes notícies

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.