8.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Desmantellen una plantació amb 545 plantes de marihuana en el soterrani d’una casa de luxe en Altea

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de 545 plantes de marihuana en el soterrani d’un xalet de luxe en Altea, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en una actuació en la que ha detingut a dos persones, de 35 i 27 anys, de nacionalitat holandesa, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el valor de la droga intervinguda, la destinació de la qual era possiblement Holanda, s’estima en quasi 87.000 euros. Els dos detinguts produïen una varietat molt específica d’esta planta, caracteritzada per tindre un major número de cabdells i molt poques fulles.

 

L’operació ha sigut coordinada per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Altea, en tindre coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana que estaria situada en un habitatge de la localitat, en una zona aïllada del centre urbà per a no alçar sospites entre els veïns.

 

545 plantes de marihuana confiscades

Després de diferents gestions, els agents han identificat la seua ubicació en un xalet de luxe, en el soterrani a on s’ha dut a terme un registre i a on es va localitzar un assecador amb 545 plantes d’una classe específica de marihuana, el cultiu de la que resulta més productiu i molt més beneficiós econòmicament.

 

Dins de la casa, també s’han trobat pots amb dos quilos de cabdells d’esta classe de marihuana. El valor total de la droga intervinguda hauria pogut conseguir en el mercat el preu estimat de quasi 87.000 euros.

 

Una plantació valorada en 50.000 euros

A demés de la substància estupefaent, els agents han intervingut una avançada instal·lació d’equips elèctrics i electrònics, usats per a l’òptim creixement i la floració de la plantació, valorada en uns 50.000 euros.

 

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 dels de Benidorm i han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil ha conclòs que la destinació d’estos cabdells de marihuana podria ser, precisament, el seu transport al país d’origen dels detinguts,  ja que el preu de la marihuana en este país europeu es multiplica fins per tres, comparat amb el preu de venda en Espanya.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.