Desmantellen una plantació amb 545 plantes de marihuana en el soterrani d’una casa de luxe en Altea

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de 545 plantes de marihuana en el soterrani d’un xalet de luxe en Altea, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en una actuació en la que ha detingut a dos persones, de 35 i 27 anys, de nacionalitat holandesa, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el valor de la droga intervinguda, la destinació de la qual era possiblement Holanda, s’estima en quasi 87.000 euros. Els dos detinguts produïen una varietat molt específica d’esta planta, caracteritzada per tindre un major número de cabdells i molt poques fulles.

 

L’operació ha sigut coordinada per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Altea, en tindre coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana que estaria situada en un habitatge de la localitat, en una zona aïllada del centre urbà per a no alçar sospites entre els veïns.

 

545 plantes de marihuana confiscades

Després de diferents gestions, els agents han identificat la seua ubicació en un xalet de luxe, en el soterrani a on s’ha dut a terme un registre i a on es va localitzar un assecador amb 545 plantes d’una classe específica de marihuana, el cultiu de la que resulta més productiu i molt més beneficiós econòmicament.

 

Dins de la casa, també s’han trobat pots amb dos quilos de cabdells d’esta classe de marihuana. El valor total de la droga intervinguda hauria pogut conseguir en el mercat el preu estimat de quasi 87.000 euros.

 

Una plantació valorada en 50.000 euros

A demés de la substància estupefaent, els agents han intervingut una avançada instal·lació d’equips elèctrics i electrònics, usats per a l’òptim creixement i la floració de la plantació, valorada en uns 50.000 euros.

 

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 dels de Benidorm i han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil ha conclòs que la destinació d’estos cabdells de marihuana podria ser, precisament, el seu transport al país d’origen dels detinguts,  ja que el preu de la marihuana en este país europeu es multiplica fins per tres, comparat amb el preu de venda en Espanya.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.