Desmantellen una plantació amb 545 plantes de marihuana en el soterrani d’una casa de luxe en Altea

 

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de 545 plantes de marihuana en el soterrani d’un xalet de luxe en Altea, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), en una actuació en la que ha detingut a dos persones, de 35 i 27 anys, de nacionalitat holandesa, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric.

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el valor de la droga intervinguda, la destinació de la qual era possiblement Holanda, s’estima en quasi 87.000 euros. Els dos detinguts produïen una varietat molt específica d’esta planta, caracteritzada per tindre un major número de cabdells i molt poques fulles.

 

L’operació ha sigut coordinada per l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Altea, en tindre coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana que estaria situada en un habitatge de la localitat, en una zona aïllada del centre urbà per a no alçar sospites entre els veïns.

 

545 plantes de marihuana confiscades

Després de diferents gestions, els agents han identificat la seua ubicació en un xalet de luxe, en el soterrani a on s’ha dut a terme un registre i a on es va localitzar un assecador amb 545 plantes d’una classe específica de marihuana, el cultiu de la que resulta més productiu i molt més beneficiós econòmicament.

 

Dins de la casa, també s’han trobat pots amb dos quilos de cabdells d’esta classe de marihuana. El valor total de la droga intervinguda hauria pogut conseguir en el mercat el preu estimat de quasi 87.000 euros.

 

Una plantació valorada en 50.000 euros

A demés de la substància estupefaent, els agents han intervingut una avançada instal·lació d’equips elèctrics i electrònics, usats per a l’òptim creixement i la floració de la plantació, valorada en uns 50.000 euros.

 

Els detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 dels de Benidorm i han quedat en llibertat amb càrrecs, a l’espera de judici.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil ha conclòs que la destinació d’estos cabdells de marihuana podria ser, precisament, el seu transport al país d’origen dels detinguts,  ja que el preu de la marihuana en este país europeu es multiplica fins per tres, comparat amb el preu de venda en Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.