Es detecten sis casos de paperes en estudiants de la UV que acudiren a una festa

No tothom s'ha de vacunar contra la grip

Per a previndre les paperes s’ha d’administrar la vacuna triple vírica  | Cedida

 

Este dimecres la conselleria de Sanitat ha informat de l’existència d’un brot de paperes en estudiants de Farmàcia, Química i Matemàtiques després de confirmar-se l’existència de sis casos i estar altres quatre encara en estudi. Tots els joves afectats van coincidir en una festa universitària, segons han assenyalat fonts d’este departament. Aquesta festa es va celebrar el passat 27 de setembre i van acudir estudiants fonamentalment de les facultats de Farmàcia, Química i Matemàtiques de la Universitat de València. Sis casos de parotiditis han sigut confirmats fins al moment en estudiants de 20 i 21 anys que van acudir a aquesta celebració, els quals van començar a tindre símptomes entre el 14 i el 19 d’octubre. Altres quatre casos es troben en estudi ara. Els casos es trobaven correctament vacunats amb la triple vírica.

Pel que fa a les mesures adoptades, Salut Pública després de confirmar-se el brot, ha comprovat l’estat vacunal dels contactes dels afectats i ha recomanat completar la pauta vacunal si procedix. Per altra banda, ha remés una carta als alumnes a través dels respectius deganats de les facultats en la qual notifica la situació i informa dels símptomes compatibles amb la malalta recomanant als estudiants que els patisques, que acudisquen al seu centre de salut per a confirmar el diagnòstic, notificar com a Malaltia de Declaració Obligatòria i procedir a la revisió vacunal dels contactes familiars. Els casos confirmats deuen permanéixer ara en aïllament respiratori durant nou dies després de l’aparició dels símptomes

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.