Es detecten sis casos de paperes en estudiants de la UV que acudiren a una festa

No tothom s'ha de vacunar contra la grip

Per a previndre les paperes s’ha d’administrar la vacuna triple vírica  | Cedida

 

Este dimecres la conselleria de Sanitat ha informat de l’existència d’un brot de paperes en estudiants de Farmàcia, Química i Matemàtiques després de confirmar-se l’existència de sis casos i estar altres quatre encara en estudi. Tots els joves afectats van coincidir en una festa universitària, segons han assenyalat fonts d’este departament. Aquesta festa es va celebrar el passat 27 de setembre i van acudir estudiants fonamentalment de les facultats de Farmàcia, Química i Matemàtiques de la Universitat de València. Sis casos de parotiditis han sigut confirmats fins al moment en estudiants de 20 i 21 anys que van acudir a aquesta celebració, els quals van començar a tindre símptomes entre el 14 i el 19 d’octubre. Altres quatre casos es troben en estudi ara. Els casos es trobaven correctament vacunats amb la triple vírica.

Pel que fa a les mesures adoptades, Salut Pública després de confirmar-se el brot, ha comprovat l’estat vacunal dels contactes dels afectats i ha recomanat completar la pauta vacunal si procedix. Per altra banda, ha remés una carta als alumnes a través dels respectius deganats de les facultats en la qual notifica la situació i informa dels símptomes compatibles amb la malalta recomanant als estudiants que els patisques, que acudisquen al seu centre de salut per a confirmar el diagnòstic, notificar com a Malaltia de Declaració Obligatòria i procedir a la revisió vacunal dels contactes familiars. Els casos confirmats deuen permanéixer ara en aïllament respiratori durant nou dies després de l’aparició dels símptomes

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.