10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Es detecten sis casos de paperes en estudiants de la UV que acudiren a una festa

No tothom s'ha de vacunar contra la grip

Per a previndre les paperes s’ha d’administrar la vacuna triple vírica  | Cedida

 

Este dimecres la conselleria de Sanitat ha informat de l’existència d’un brot de paperes en estudiants de Farmàcia, Química i Matemàtiques després de confirmar-se l’existència de sis casos i estar altres quatre encara en estudi. Tots els joves afectats van coincidir en una festa universitària, segons han assenyalat fonts d’este departament. Aquesta festa es va celebrar el passat 27 de setembre i van acudir estudiants fonamentalment de les facultats de Farmàcia, Química i Matemàtiques de la Universitat de València. Sis casos de parotiditis han sigut confirmats fins al moment en estudiants de 20 i 21 anys que van acudir a aquesta celebració, els quals van començar a tindre símptomes entre el 14 i el 19 d’octubre. Altres quatre casos es troben en estudi ara. Els casos es trobaven correctament vacunats amb la triple vírica.

Pel que fa a les mesures adoptades, Salut Pública després de confirmar-se el brot, ha comprovat l’estat vacunal dels contactes dels afectats i ha recomanat completar la pauta vacunal si procedix. Per altra banda, ha remés una carta als alumnes a través dels respectius deganats de les facultats en la qual notifica la situació i informa dels símptomes compatibles amb la malalta recomanant als estudiants que els patisques, que acudisquen al seu centre de salut per a confirmar el diagnòstic, notificar com a Malaltia de Declaració Obligatòria i procedir a la revisió vacunal dels contactes familiars. Els casos confirmats deuen permanéixer ara en aïllament respiratori durant nou dies després de l’aparició dels símptomes

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.