Anuncios

Es detecten sis casos de paperes en estudiants de la UV que acudiren a una festa

No tothom s'ha de vacunar contra la grip

Per a previndre les paperes s’ha d’administrar la vacuna triple vírica  | Cedida

 

Este dimecres la conselleria de Sanitat ha informat de l’existència d’un brot de paperes en estudiants de Farmàcia, Química i Matemàtiques després de confirmar-se l’existència de sis casos i estar altres quatre encara en estudi. Tots els joves afectats van coincidir en una festa universitària, segons han assenyalat fonts d’este departament. Aquesta festa es va celebrar el passat 27 de setembre i van acudir estudiants fonamentalment de les facultats de Farmàcia, Química i Matemàtiques de la Universitat de València. Sis casos de parotiditis han sigut confirmats fins al moment en estudiants de 20 i 21 anys que van acudir a aquesta celebració, els quals van començar a tindre símptomes entre el 14 i el 19 d’octubre. Altres quatre casos es troben en estudi ara. Els casos es trobaven correctament vacunats amb la triple vírica.

Anuncios

Pel que fa a les mesures adoptades, Salut Pública després de confirmar-se el brot, ha comprovat l’estat vacunal dels contactes dels afectats i ha recomanat completar la pauta vacunal si procedix. Per altra banda, ha remés una carta als alumnes a través dels respectius deganats de les facultats en la qual notifica la situació i informa dels símptomes compatibles amb la malalta recomanant als estudiants que els patisques, que acudisquen al seu centre de salut per a confirmar el diagnòstic, notificar com a Malaltia de Declaració Obligatòria i procedir a la revisió vacunal dels contactes familiars. Els casos confirmats deuen permanéixer ara en aïllament respiratori durant nou dies després de l’aparició dels símptomes

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios