Detenen a un home després d’alertar al 112 d’un fals avís de bomba a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a un home de 25 anys i d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte de desordres públics, després de trucar al telèfon d’emergències 112 per a anunciar que era membre d’una organització terrorista i donar un fals avís de bomba.

Els fets van tindre lloc el dimarts, al voltant de les dotze menys deu de la nit, quan el telèfon d’emergències 112 va rebre una trucada d’una persona alertant ser membre d’una organització terrorista i que havia posat un artefacte explosiu que detonaria immediatament en un portal de Gandia.

Davant la naturalesa del fet, ràpidament els policies es van dirigir al lloc i van corroborar que es tractava d’un fals avís alhora que van observar a un grup de joves reunits que van intentar fugir en veure a les patrulles.

En veure l’actitud esquiva dels joves, els agents es van entrevistar individualment amb cadascun d’ells i van donar versions incongruents sobre la crida realitzada moments previs. A més, els policies van esbrinar que dos dels homes vivien en el mateix edifici on suposadament es trobaria la bomba i es van dirigir fins a este lloc per a fer una requisa de l’edifici, on no van trobar cap artefacte.

Després de les perquisicions oportunes per a conéixer qui va realitzar la falsa anomenada al 112, els investigadors han aconseguit identificar a un home que es trobava entre el grup de joves. Per tals fets, els policies ho han detingut com a presumpte autor d’un delicte de desordres públics. L’arrestat va quedar en llibertat després de ser sentit en declaració, no sense abans ser advertit de l’obligació legal que té de comparéixer davant l’autoritat judicial si és requerit per a això.

Últimes notícies

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.