Detenen a un fugitiu sobre qui pesava una ordre europea en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un xic a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició (OEDE) emesa per les autoritats poloneses per un delicte de lesions.

 

L’oficina d’enllaç encarregada de les comunicacions entre la justícia dels països europeus i la justícia espanyola en matèria d’extradicions denominada Oficina SIRENE va alertar als agents de la Comissaria d’Alacant que en la ciutat es podria trobar una persona reclamada per la justícia polonesa.

 

La Comissaria ha explicat, en un comunicat d’este dimecres, que la Brigada de Seguretat Ciutadana va establir un dispositiu de busca pels diferents barris, amb controls en les principals vies i controlant les entrades de la ciutat alacantina.

 

Va intentar fugir d’un control policial

D’eixa manera, i als pocs dies, en un dels controls pròxims en una zona comercial i a altes hores de la nit, van vore una persona que en donar-se compte de la presència policial va començar a actuar de manera sospitosa intentant evitar el dispositiu de control que es trobava establit en la carretera. Per a evitar la fugida, diferents indicatius motoritzats van anar a on es trobava.

 

Quan els policies van consultar en la base de dades la documentació que portava, van comprovar que era la persona que reclamada per la justícia polonesa, pel que es va procedir a la seua detenció prenent les mesures de seguretat necessàries davant de la perillositat del fugitiu.

 

El detingut de 34 anys, de nacionalitat polonesa, acusat d’un presumpte delicte de lesions va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.