Detenen a un fugitiu sobre qui pesava una ordre europea en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un xic a qui li constava una Ordre Europea de Detenció per a Extradició (OEDE) emesa per les autoritats poloneses per un delicte de lesions.

 

L’oficina d’enllaç encarregada de les comunicacions entre la justícia dels països europeus i la justícia espanyola en matèria d’extradicions denominada Oficina SIRENE va alertar als agents de la Comissaria d’Alacant que en la ciutat es podria trobar una persona reclamada per la justícia polonesa.

 

La Comissaria ha explicat, en un comunicat d’este dimecres, que la Brigada de Seguretat Ciutadana va establir un dispositiu de busca pels diferents barris, amb controls en les principals vies i controlant les entrades de la ciutat alacantina.

 

Va intentar fugir d’un control policial

D’eixa manera, i als pocs dies, en un dels controls pròxims en una zona comercial i a altes hores de la nit, van vore una persona que en donar-se compte de la presència policial va començar a actuar de manera sospitosa intentant evitar el dispositiu de control que es trobava establit en la carretera. Per a evitar la fugida, diferents indicatius motoritzats van anar a on es trobava.

 

Quan els policies van consultar en la base de dades la documentació que portava, van comprovar que era la persona que reclamada per la justícia polonesa, pel que es va procedir a la seua detenció prenent les mesures de seguretat necessàries davant de la perillositat del fugitiu.

 

El detingut de 34 anys, de nacionalitat polonesa, acusat d’un presumpte delicte de lesions va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU