Un home ha sigut detingut hui per la Guàrdia Civil de Castelló, acusat d'haver sostret alumini i maquinària de caràcter industrial a Almassora, a la Plana Alta. Segons ha informat l'institut armat en un comunicat, l'actuació ha sigut duta a terme per l'Equip ROCA que és el dedicat a investigar i combatre els robatoris i furts en el camp i explotacions ramaderes. Les investigacions van iniciar-se quan els agents van tindre coneixement de la primera denuncia, on un home informava que li havien furtat alumini i maquinària d'un gestor de residus, una ferralleria situada en la població d'Almassora quan ell no s'havia adonat. Va iniciar-se aleshores la recerca amb les poques pistes amb les quals comptaven i després de diverses gestions i de seguir unes línies de treball, van poder identificar, localitzar i detindre a un home de 55 anys, veí de Castelló com a suposat autor d'un delicte de robatori. Per altra banda les diligències instruïdes han sigut entregades al deganat dels Jutjats de Castelló.
Últimes notícies
Política
Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos
L'auditoria forense dels pagaments en efectiu entre 2017 i 2024 conclou que no va haver-hi finançament irregular. Assenyala gastos cridaners vinculats a la Secretaria d'Organització quan la dirigia José Luis Ábalos.
Oratge
La Comunitat encara la Nit de cap d’any amb temps estable, màximes a l’alça i gelades febles
Estabilitat després de les pluges, amb lleugera pujada de les màximes i gelades a l'interior. Demà baixaran les màximes i no es descarten ruixats en el nord d'Alacant.
Ciència i tecnologia
Un sensor convertix en fluorescents les begudes alterades amb escopolamina en menys de cinc minuts
La UPV lidera un sensor que delata la escopolamina en begudes en generar una llum fluorescent proporcional a la quantitat. És ràpid, sensible i fàcil d'usar.
Successos
Mor una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent
Una dona de 25 anys, rescatada d'un incendi en un pis de Crevillent, ha mort després de ser traslladada a l'Hospital del Vinalopó. Un altre afectat va ser ingressat per inhalació de fum amb pronòstic reservat.
Successos
Investiguen la mort d’un anglés de 29 anys per arma de foc en una vivenda d’Orihuela-Costa
La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'un anglés de 29 anys trobat amb ferides de bala en una vivenda de Campoamor, en Orihuela-Costa. El jutjat ha decretat el secret de les actuacions i no han transcendit detencions ni el mòbil.
Esports
Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle
El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.
Oratge
El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València
La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.
Oratge
El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges
Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.



