Detenen un home que havia efectuat 33 robatoris en habitatges de València i Madrid

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 46 anys com a presumpte autor de fins a 33 robatoris amb força en habitatges de València i Madrid, als quals accedia amb clau falsa i sense fracturar el pany. Es portava exclusivament diners, joies, rellotges, bolígrafs i plomes de gran valor, segons ha informat la Prefectura Superior en un comunicat. El sospitós va cometre els robatoris durant més d'un any i finalment ha sigut detingut a València. Està integrat en una organització presumptament dedicada a la comissió de robatoris en habitatges mitjançant mètodes de clau falsa, que inclouen especialitats com 'ganzuado', 'magic key', 'bumping' i 'impresioning'. Les investigacions es van iniciar en teindre coneixement la Policia d'una sèrie de robatoris amb força en domicilis de València, on accedien sense cap tipus de forçament ni trencament de portes.

Després de les perquisicions, els agents van saber que el sospitós hauria pogut participar en un total de 33 robatoris entre els mesos de juny de l'any passat i juliol d'enguany: 32 d'ells comeses en domicilis de diferents districtes de València i un altre més a Madrid. L'autor accedia a l'interior dels domicilis per la porta principal, amb clau falsa, després de cerciorar-se que els propietaris no estaven allí. Una vegada dins, es portava principalment diners, joies, rellotges, bolígrafs i plomes de gran valor en el mercat.

 

La Policia calcula que el valor de les joies sostretes ascendix a diversos centenars de milers d'euros, ja que l'home també es va portar de les cases gran quantitat de diners en efectiu. Els investigadors van esbrinar la identitat del sospitós i, una vegada localitzat, el van detenir a València, si bé l'operatiu continua en marxa per si hi haguera més implicats. L'arrestat, d'origen georgià i amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.