13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detinguda una dona d’Alacant per abandonar al seu fill de 13 anys en un bar de Pamplona

 

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 39 anys i veïna d’una població pròxima a Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), acusada d’abandonar el passat mes d’agost en un bar de Pamplona al seu fill de 13 anys, que des d’eixe moment viu en un Centre de Menors de Navarra.

 

Els fets, ha informat la Policia Nacional en un comunicat, es van produir fa aproximadament un mes, quan la dona viatjava a França amb la seua actual parella i amb el seu fill des d’una localitat pròxima a Benidorm, en la que tenien la seua residència habitual.

 

En el trajecte, la família va parar en un bar de Pamplona, en principi per a descansar, però la dona i el seu nóvio van abandonar el lloc deixant al menor. Davant d’eixe fet, el xiquet va demanar ajuda a la gent per a poder arribar a una comissaria pròxima.

 

La van pillar quan tornava a vore al fill

Després de la declaració, el menor va quedar davall de la custòdia d’un Centre de Menors de la Comunitat Foral i la Policia Nacional va iniciar les gestions per a descobrir la identitat i el parador de sa mare.

 

Després de les investigacions, els agents van tindre coneixement que la dona havia decidit viatjar a Pamplona per a visitar al seu fill i d’esta forma, quan la mare es va presentar en la capital navarresa provinent de Bilbao, ciutat en la que resideix actualment, va ser detinguda.

 

La dona, que ha passat ja a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Pamplona, residix en Espanya de manera il·legal, pel que també s’han iniciat els tràmits d’expulsió del territori nacional.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.