15.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Detingudes quatre persones que formaven part d’un entramat d’estafes amb màquines elevadores en Castelló

 

Quatre persones han sigut detingudes per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de dos delictes d’estafa, un delicte d’apropiació indeguda i un altre de falsedat documental en les localitats de Borriol i Sergorbe, en les comarques de la Plana Alta i de l’Alt Palància (Castelló).

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, els agents van iniciar una investigació després d’una denúncia rebuda el passat mes de juny en Vilafamés, en la mateixa comarca. Un home havia comprat una màquina elevadora per 20.000 euros i no l’havia rebut després de dos mesos. 

 

Durant esta investigació es va rebre una altra denúncia en Segorbe a on una altra persona que havia llogat una altra màquina elevadora a una empresa de Múrcia, però l’import pel lloguer mai havia sigut abonat. 

 

La màquina elevadora estava en Eivissa

Els agents van continuar investigant en este sentit i van descobrir que la màquina elevadora es trobava en una empresa d’Eivissa i que les dades aportades no coincidien. 

 

Després d’una profunda investigació, els guàrdies civils han pogut establir una connexió entre les dos denúncies. Els presumptes autors havien venut a l’home de Vilafamés van vendre una màquina que mai va rebre mentres li deixaven una altra màquina llogada al denunciant de Segorbe. 

 

Finalment, els agents han conseguit detindre en Castelló als quatre membres de l’empresa de Múrcia. El passat 15 de setembre conseguiren recuperar la màquina elevadora que estava en Eivissa, que ha sigut tornada al seu propietari de Segorbe. 

Últimes notícies

Un arquitecte que va perdre a la seua neboda en la dana assegura que la Via Verda hauria salvat vides

Alejandro Escribano va defendre en la comissió sobre la dana que la Via Verda hauria reduït l'altura de l'aigua i evitat víctimes. Va reclamar professionalitzar emergències i planificar a escala metropolitana.

La jutgessa de Catarroja rebutja citar com a testimoni a Pedro Sánchez en la causa de la DANA

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha desestimat la petició de l'acusació popular per a cridar a Pedro Sánchez com a testimoni. Argumenta que el missatge que va enviar al llavors president Carlos Mazón va arribar fora del procés de presa de decisions i que la competència era autonòmica.

L’Sporting reaviva la il·lusió copera davant el València en El Molinón

L'Sporting rep al València en setzens amb El Molinón espentant i l'opció de rescabalar-se tres anys després. Els asturians remenen rotacions per calendari i virus.

El València prova el seu caràcter en la pista del Olympiacos per a defendre la segona plaça

El València Basket visita la pista del Olympiacos en la jornada 16 de l'Eurolliga amb quatre victòries seguides que li han ajudat a pujar al segon lloc. Un triomf igualaria la seua millor ratxa històrica en la competició.

Condemnat a dos anys de presó i multa per abusar sexualment d’una menor d’11 anys

L'Audiència de Castelló ha condemnat a un home a dos anys de presó per abusar d'una xiqueta d'11 anys. La sentència fixa 10.000 € d'indemnització i multa per exhibicionisme.

La comissió de la dana de Les Corts seguix amb tècnics i encara sense data per a les víctimes

La comissió de la dana de Les Corts ha celebrat la seua quarta sessió amb declaracions de tècnics i experts i seguix sense citar a les víctimes. El debat polític s'ha intensificat mentres s'han assenyalat millores de protocols i obres pendents.

El grup de Leire Díez hauria cobrat sobrecostos del 50% en dos contractes de Enusa adjudicats a Acciona

La Guàrdia Civil atribuïx a Leire Díez, Vicente Fernández i Antxon Alonso una mediació perquè Acciona obtinguera dos explotacions de Enusa amb sobrecostos del 50%. L'UCO enquadra esta i altres quatre operatives en un esquema de comissions que sumaria almenys 750.614 euros.

Pradas admet fallades en la gestió de la DANA i defén que va estar al peu del canó

La exconsellera ha admés que és innegable reconéixer fallades, però ha reivindicat que va estar al peu del canó i que no va frenar l'ÉS-Alert. La compareixença ha derivat en un encreuament polític pels temps de resposta i la coordinació.