Detingudes quatre persones que formaven part d’un entramat d’estafes amb màquines elevadores en Castelló

 

Quatre persones han sigut detingudes per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de dos delictes d’estafa, un delicte d’apropiació indeguda i un altre de falsedat documental en les localitats de Borriol i Sergorbe, en les comarques de la Plana Alta i de l’Alt Palància (Castelló).

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, els agents van iniciar una investigació després d’una denúncia rebuda el passat mes de juny en Vilafamés, en la mateixa comarca. Un home havia comprat una màquina elevadora per 20.000 euros i no l’havia rebut després de dos mesos. 

 

Durant esta investigació es va rebre una altra denúncia en Segorbe a on una altra persona que havia llogat una altra màquina elevadora a una empresa de Múrcia, però l’import pel lloguer mai havia sigut abonat. 

 

La màquina elevadora estava en Eivissa

Els agents van continuar investigant en este sentit i van descobrir que la màquina elevadora es trobava en una empresa d’Eivissa i que les dades aportades no coincidien. 

 

Després d’una profunda investigació, els guàrdies civils han pogut establir una connexió entre les dos denúncies. Els presumptes autors havien venut a l’home de Vilafamés van vendre una màquina que mai va rebre mentres li deixaven una altra màquina llogada al denunciant de Segorbe. 

 

Finalment, els agents han conseguit detindre en Castelló als quatre membres de l’empresa de Múrcia. El passat 15 de setembre conseguiren recuperar la màquina elevadora que estava en Eivissa, que ha sigut tornada al seu propietari de Segorbe. 

Últimes notícies

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.