Detingudes quatre persones en desarticular una banda de ‘telecoca’ que traficava amb drogues a la Plana Baixa

Una banda de traficants de droga ha sigut desmantellada i quatre persones han sigut detingudes en una operació antidroga de la Guàrdia Civil a Castelló. Dos homes si dos dones han sigut detinguts com a presumptes autors d'un delicte de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal en diverses localitats de la Plana Baixa. L'operatiu de la Guàrdia Civil de Castelló es va iniciar amb motiu dels serveis que té establits per a combatre el tràfic de substàncies estupefaents a la província, quan van tindre coneixement que en les localitats de la Vall d'Uixó i Xilxes es podrien trobar dos vivendes dedicades al tràfic de drogues.

Registres en dos domicilis

Per tant, van iniciar una recerca que després de diverses pistes els va portar a dos domicilis sospitosos. Després de la pertinent autorització judicial per al registre es van trobar en dites vivendes 200 grams de cocaïna en roca, 60 grams de cocaïna en bosses d'un gram precintades i preparades per a la seua venda, 36 bellotes d'haixix amb un pes total de 360 grams; una pastilla d'haixix de 50 grams, 100 grams de marihuana, balances de precisió, utensilis per a precinte i dosificació a més de 6.000 euros, més de 2.100 lempires d'Hondures (la moneda d'allí); material informàtic, diversos terminals de telefonia mòbil i tres vehicles.

  

 

 

 

En conseqüència, els agents van detindre dos homes i dos dones d'edats compreses entre 26 i 49 anys d'edat, com a suposats autors d'un delicte de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal. El modus operandi de l'organització es basava en el que es coneix com a 'telecoca', és a dir, l'entrega a domicili de la droga. Els components de la banda repartien les substàncies a domicili després que estes siguen sol·licitades pels consumidors, arribant a realitzar una mesura de 25 entregues diàries. D'esta manera l'institut armat ha desarticulat dos punts de venda de cocaïna haixix i marihuana que abastien a persones ubicades en la zona sud de la província de Castelló. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat d'Instrucció número 4 de Castelló.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.