9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Detingudes quatre persones en desarticular una banda de ‘telecoca’ que traficava amb drogues a la Plana Baixa

Una banda de traficants de droga ha sigut desmantellada i quatre persones han sigut detingudes en una operació antidroga de la Guàrdia Civil a Castelló. Dos homes si dos dones han sigut detinguts com a presumptes autors d'un delicte de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal en diverses localitats de la Plana Baixa. L'operatiu de la Guàrdia Civil de Castelló es va iniciar amb motiu dels serveis que té establits per a combatre el tràfic de substàncies estupefaents a la província, quan van tindre coneixement que en les localitats de la Vall d'Uixó i Xilxes es podrien trobar dos vivendes dedicades al tràfic de drogues.

Registres en dos domicilis

Per tant, van iniciar una recerca que després de diverses pistes els va portar a dos domicilis sospitosos. Després de la pertinent autorització judicial per al registre es van trobar en dites vivendes 200 grams de cocaïna en roca, 60 grams de cocaïna en bosses d'un gram precintades i preparades per a la seua venda, 36 bellotes d'haixix amb un pes total de 360 grams; una pastilla d'haixix de 50 grams, 100 grams de marihuana, balances de precisió, utensilis per a precinte i dosificació a més de 6.000 euros, més de 2.100 lempires d'Hondures (la moneda d'allí); material informàtic, diversos terminals de telefonia mòbil i tres vehicles.

  

 

 

 

En conseqüència, els agents van detindre dos homes i dos dones d'edats compreses entre 26 i 49 anys d'edat, com a suposats autors d'un delicte de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal. El modus operandi de l'organització es basava en el que es coneix com a 'telecoca', és a dir, l'entrega a domicili de la droga. Els components de la banda repartien les substàncies a domicili després que estes siguen sol·licitades pels consumidors, arribant a realitzar una mesura de 25 entregues diàries. D'esta manera l'institut armat ha desarticulat dos punts de venda de cocaïna haixix i marihuana que abastien a persones ubicades en la zona sud de la província de Castelló. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Jutjat d'Instrucció número 4 de Castelló.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.