Detingut un agent d’assegurances per estafar més de 20 clients en Alfafar

Diners

Un home ha estafat a més de 20 clients  | ACN

 

La Guàrdia Civil ha detingut este dilluns 10 de febrer a un home, de 47 d’anys, a qui se li atribuïxen 22 delictes d’usurpació d’identitat, 12 delictes d’estafa, 22 delictes de falsedat documental i 3 delictes d’apropiació indeguda en Alfafar, en l’Horta (València).

 

Les investigacions es van iniciar en setembre de 2019, quan un dels perjudicats va avisar a la Guàrdia Civil d’Alfafar de què el seu corredor d’assegurances hauria donat d’alta assegurances al seu nom de cotxes que no eren seus,  que no tenia en vigor les pòlisses que havia pagat i no li retornava dos vehicles que suposadament li havia portat a un taller “concertat”. 

 

El detingut donava d’alta pòlisses als seus clients cobrant-los les primes. Els imports que cobrava en mà o en un compte d’una societat instrumental que ell controlava, mai arribaven a l’asseguradora, pel que eren cancel·lades sense tindre cap efecte.

 

Les estafes superen els 12.000 euros

S’han obtingut indicis que, a demés de per a l’asseguradora amb qui tenia contracte en exclusiva, també hauria contractat pòlisses amb altres dos companyies i, només en l’any 2019, s’ha certificat que les estafes superaven els 12.000 euros.

 

Alguns dels clients s’han vist implicats en fins a 15 pòlisses diferents sense saber-ho. El corredor usava dades d’uns clients en les pòlisses d’uns altres sense el seu coneixement ni autorització, aportant dades falses a l’asseguradora amb la finalitat d’alterar l’avaluació de risc i obtindre unes primes reduïdes que no es corresponien amb el risc real.

 

El detingut, a demés, s’ha apropiat indegudament de 3 cotxes de clients als qui els deia que serien reparats en tallers prèviament concertats i els que no han sigut retornats mai, dos d’ells de gamma alta. Després de la seua detenció va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 12 de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.