Detingut un agent d’assegurances per estafar més de 20 clients en Alfafar

Diners

Un home ha estafat a més de 20 clients  | ACN

 

La Guàrdia Civil ha detingut este dilluns 10 de febrer a un home, de 47 d’anys, a qui se li atribuïxen 22 delictes d’usurpació d’identitat, 12 delictes d’estafa, 22 delictes de falsedat documental i 3 delictes d’apropiació indeguda en Alfafar, en l’Horta (València).

 

Les investigacions es van iniciar en setembre de 2019, quan un dels perjudicats va avisar a la Guàrdia Civil d’Alfafar de què el seu corredor d’assegurances hauria donat d’alta assegurances al seu nom de cotxes que no eren seus,  que no tenia en vigor les pòlisses que havia pagat i no li retornava dos vehicles que suposadament li havia portat a un taller “concertat”. 

 

El detingut donava d’alta pòlisses als seus clients cobrant-los les primes. Els imports que cobrava en mà o en un compte d’una societat instrumental que ell controlava, mai arribaven a l’asseguradora, pel que eren cancel·lades sense tindre cap efecte.

 

Les estafes superen els 12.000 euros

S’han obtingut indicis que, a demés de per a l’asseguradora amb qui tenia contracte en exclusiva, també hauria contractat pòlisses amb altres dos companyies i, només en l’any 2019, s’ha certificat que les estafes superaven els 12.000 euros.

 

Alguns dels clients s’han vist implicats en fins a 15 pòlisses diferents sense saber-ho. El corredor usava dades d’uns clients en les pòlisses d’uns altres sense el seu coneixement ni autorització, aportant dades falses a l’asseguradora amb la finalitat d’alterar l’avaluació de risc i obtindre unes primes reduïdes que no es corresponien amb el risc real.

 

El detingut, a demés, s’ha apropiat indegudament de 3 cotxes de clients als qui els deia que serien reparats en tallers prèviament concertats i els que no han sigut retornats mai, dos d’ells de gamma alta. Després de la seua detenció va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 12 de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’incompetència en la gestió de la vaga docent

Diana Morant critica la gestió de Juanfran Pérez Llorca i del Consell davant la vaga indefinida del professorat i reclama canvis urgents en la negociació.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en la dècada vinent

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint pel·lícules en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, amb una forta aposta per convertir el complex en un gran pol audiovisual europeu.

La jutgessa que investiga la dana de 2024 suspén una declaració per falta de seguretat

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestion de la dana de 2024 ha suspés una declaracion testifical prevista per al dilluns en considerar que no hi ha garantias de seguretat suficients després d'una recent concentracion davant el jutjat.