Detingut un agent d’assegurances per estafar més de 20 clients en Alfafar

Diners

Un home ha estafat a més de 20 clients  | ACN

 

La Guàrdia Civil ha detingut este dilluns 10 de febrer a un home, de 47 d’anys, a qui se li atribuïxen 22 delictes d’usurpació d’identitat, 12 delictes d’estafa, 22 delictes de falsedat documental i 3 delictes d’apropiació indeguda en Alfafar, en l’Horta (València).

 

Les investigacions es van iniciar en setembre de 2019, quan un dels perjudicats va avisar a la Guàrdia Civil d’Alfafar de què el seu corredor d’assegurances hauria donat d’alta assegurances al seu nom de cotxes que no eren seus,  que no tenia en vigor les pòlisses que havia pagat i no li retornava dos vehicles que suposadament li havia portat a un taller “concertat”. 

 

El detingut donava d’alta pòlisses als seus clients cobrant-los les primes. Els imports que cobrava en mà o en un compte d’una societat instrumental que ell controlava, mai arribaven a l’asseguradora, pel que eren cancel·lades sense tindre cap efecte.

 

Les estafes superen els 12.000 euros

S’han obtingut indicis que, a demés de per a l’asseguradora amb qui tenia contracte en exclusiva, també hauria contractat pòlisses amb altres dos companyies i, només en l’any 2019, s’ha certificat que les estafes superaven els 12.000 euros.

 

Alguns dels clients s’han vist implicats en fins a 15 pòlisses diferents sense saber-ho. El corredor usava dades d’uns clients en les pòlisses d’uns altres sense el seu coneixement ni autorització, aportant dades falses a l’asseguradora amb la finalitat d’alterar l’avaluació de risc i obtindre unes primes reduïdes que no es corresponien amb el risc real.

 

El detingut, a demés, s’ha apropiat indegudament de 3 cotxes de clients als qui els deia que serien reparats en tallers prèviament concertats i els que no han sigut retornats mai, dos d’ells de gamma alta. Després de la seua detenció va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 12 de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.