Detingut un agent d’assegurances per estafar més de 20 clients en Alfafar

Diners

Un home ha estafat a més de 20 clients  | ACN

 

La Guàrdia Civil ha detingut este dilluns 10 de febrer a un home, de 47 d’anys, a qui se li atribuïxen 22 delictes d’usurpació d’identitat, 12 delictes d’estafa, 22 delictes de falsedat documental i 3 delictes d’apropiació indeguda en Alfafar, en l’Horta (València).

 

Les investigacions es van iniciar en setembre de 2019, quan un dels perjudicats va avisar a la Guàrdia Civil d’Alfafar de què el seu corredor d’assegurances hauria donat d’alta assegurances al seu nom de cotxes que no eren seus,  que no tenia en vigor les pòlisses que havia pagat i no li retornava dos vehicles que suposadament li havia portat a un taller “concertat”. 

 

El detingut donava d’alta pòlisses als seus clients cobrant-los les primes. Els imports que cobrava en mà o en un compte d’una societat instrumental que ell controlava, mai arribaven a l’asseguradora, pel que eren cancel·lades sense tindre cap efecte.

 

Les estafes superen els 12.000 euros

S’han obtingut indicis que, a demés de per a l’asseguradora amb qui tenia contracte en exclusiva, també hauria contractat pòlisses amb altres dos companyies i, només en l’any 2019, s’ha certificat que les estafes superaven els 12.000 euros.

 

Alguns dels clients s’han vist implicats en fins a 15 pòlisses diferents sense saber-ho. El corredor usava dades d’uns clients en les pòlisses d’uns altres sense el seu coneixement ni autorització, aportant dades falses a l’asseguradora amb la finalitat d’alterar l’avaluació de risc i obtindre unes primes reduïdes que no es corresponien amb el risc real.

 

El detingut, a demés, s’ha apropiat indegudament de 3 cotxes de clients als qui els deia que serien reparats en tallers prèviament concertats i els que no han sigut retornats mai, dos d’ells de gamma alta. Després de la seua detenció va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 12 de València.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.