16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Detingut un agent d’assegurances per estafar més de 20 clients en Alfafar

Diners

Un home ha estafat a més de 20 clients  | ACN

 

La Guàrdia Civil ha detingut este dilluns 10 de febrer a un home, de 47 d’anys, a qui se li atribuïxen 22 delictes d’usurpació d’identitat, 12 delictes d’estafa, 22 delictes de falsedat documental i 3 delictes d’apropiació indeguda en Alfafar, en l’Horta (València).

 

Les investigacions es van iniciar en setembre de 2019, quan un dels perjudicats va avisar a la Guàrdia Civil d’Alfafar de què el seu corredor d’assegurances hauria donat d’alta assegurances al seu nom de cotxes que no eren seus,  que no tenia en vigor les pòlisses que havia pagat i no li retornava dos vehicles que suposadament li havia portat a un taller “concertat”. 

 

El detingut donava d’alta pòlisses als seus clients cobrant-los les primes. Els imports que cobrava en mà o en un compte d’una societat instrumental que ell controlava, mai arribaven a l’asseguradora, pel que eren cancel·lades sense tindre cap efecte.

 

Les estafes superen els 12.000 euros

S’han obtingut indicis que, a demés de per a l’asseguradora amb qui tenia contracte en exclusiva, també hauria contractat pòlisses amb altres dos companyies i, només en l’any 2019, s’ha certificat que les estafes superaven els 12.000 euros.

 

Alguns dels clients s’han vist implicats en fins a 15 pòlisses diferents sense saber-ho. El corredor usava dades d’uns clients en les pòlisses d’uns altres sense el seu coneixement ni autorització, aportant dades falses a l’asseguradora amb la finalitat d’alterar l’avaluació de risc i obtindre unes primes reduïdes que no es corresponien amb el risc real.

 

El detingut, a demés, s’ha apropiat indegudament de 3 cotxes de clients als qui els deia que serien reparats en tallers prèviament concertats i els que no han sigut retornats mai, dos d’ells de gamma alta. Després de la seua detenció va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 12 de València.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius

Estudi de la UPV proposa com controlar filtracions en excavacions profundes

Investigadors del IIAMA-UPV presenten solucions per a atallar filtracions imprevistes en excavacions profundes i advoquen per plans de monitoratge continu per a previndre fallades.

Quatre trens d’Euromed i Intercity afectats pel tancament ferroviari per vent

El tancament entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, vigent d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes, afecta a tres Euromed i un Intercity. Renfe permet canvis o anul·lacions sense cost.

Es tanca hui el trànsit de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana pel vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat hui entre les 11.00 i les 16.00 per ratxes molt fortes de vent avisades per AEMET. L'afectació podrà variar segons evolucione el temporal, segons Adif.

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.