Detingut en Alacant un fugitiu buscat en Moldàvia des del 2013 per estafar 450.000 dòlars

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un fugitiu que era buscat per la justícia moldava per un delicte d‘estafa per més de 450.000 dòlars comés des de l’any 2013, segons ha informat la Direcció Superior de Policia.

 

Agents adscrits a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial i de la Comissaria de districte Centre d’Alacant van obtindre una informació a través de l’Oficina SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) la que servix d’enllaç entre les autoritats d’altres països amb Espanya en matèria d’ordres de busca de persones fugides de la justícia.

 

D’eixa manera, s’alertava que en Alacant podria estar ocultant-se una persona escapada de la justícia de Moldàvia que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició.

 

Portava una documentació falsa

Els policies van establir diferents dispositius de control a la ciutat i van centrar principalment la busca en la zona de la platja de Sant Joan pel fet que se sospitava que volia passar desapercebut com a turista en eixa zona.

 

Després de fer multitud de gestions, es va conseguir localitzar a una persona de característiques paregudes quan entrava en un hotel de la zona. Quan els policies van anar a detindre al pròfug, este es va identificar amb una documentació que no corresponia amb la seua perquè no se l’identificara amb la identitat amb la que estava buscat.

 

En vore que els agents li requerien la seua vertadera documentació este va intentar fugir arremetent contra els policies que el van reduir i li van trobar l’autèntica documentació. El fugit de la justícia moldava estava buscat per estafar més de 450.000 dòlars a través d’empreses fantasmes l’any 2011, i s’enfronta a una possible condemna de 15 anys de presó per estos fets.

 

El detingut, de 43 anys de nacionalitat letona, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional en funcions de guàrdia, que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció i Extradició.

Últimes notícies

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.