14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Detingut en Alacant un fugitiu buscat en Moldàvia des del 2013 per estafar 450.000 dòlars

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un fugitiu que era buscat per la justícia moldava per un delicte d‘estafa per més de 450.000 dòlars comés des de l’any 2013, segons ha informat la Direcció Superior de Policia.

 

Agents adscrits a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial i de la Comissaria de districte Centre d’Alacant van obtindre una informació a través de l’Oficina SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) la que servix d’enllaç entre les autoritats d’altres països amb Espanya en matèria d’ordres de busca de persones fugides de la justícia.

 

D’eixa manera, s’alertava que en Alacant podria estar ocultant-se una persona escapada de la justícia de Moldàvia que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició.

 

Portava una documentació falsa

Els policies van establir diferents dispositius de control a la ciutat i van centrar principalment la busca en la zona de la platja de Sant Joan pel fet que se sospitava que volia passar desapercebut com a turista en eixa zona.

 

Després de fer multitud de gestions, es va conseguir localitzar a una persona de característiques paregudes quan entrava en un hotel de la zona. Quan els policies van anar a detindre al pròfug, este es va identificar amb una documentació que no corresponia amb la seua perquè no se l’identificara amb la identitat amb la que estava buscat.

 

En vore que els agents li requerien la seua vertadera documentació este va intentar fugir arremetent contra els policies que el van reduir i li van trobar l’autèntica documentació. El fugit de la justícia moldava estava buscat per estafar més de 450.000 dòlars a través d’empreses fantasmes l’any 2011, i s’enfronta a una possible condemna de 15 anys de presó per estos fets.

 

El detingut, de 43 anys de nacionalitat letona, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional en funcions de guàrdia, que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció i Extradició.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.