16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Detingut en Alacant un fugitiu buscat en Moldàvia des del 2013 per estafar 450.000 dòlars

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un fugitiu que era buscat per la justícia moldava per un delicte d‘estafa per més de 450.000 dòlars comés des de l’any 2013, segons ha informat la Direcció Superior de Policia.

 

Agents adscrits a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial i de la Comissaria de districte Centre d’Alacant van obtindre una informació a través de l’Oficina SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) la que servix d’enllaç entre les autoritats d’altres països amb Espanya en matèria d’ordres de busca de persones fugides de la justícia.

 

D’eixa manera, s’alertava que en Alacant podria estar ocultant-se una persona escapada de la justícia de Moldàvia que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició.

 

Portava una documentació falsa

Els policies van establir diferents dispositius de control a la ciutat i van centrar principalment la busca en la zona de la platja de Sant Joan pel fet que se sospitava que volia passar desapercebut com a turista en eixa zona.

 

Després de fer multitud de gestions, es va conseguir localitzar a una persona de característiques paregudes quan entrava en un hotel de la zona. Quan els policies van anar a detindre al pròfug, este es va identificar amb una documentació que no corresponia amb la seua perquè no se l’identificara amb la identitat amb la que estava buscat.

 

En vore que els agents li requerien la seua vertadera documentació este va intentar fugir arremetent contra els policies que el van reduir i li van trobar l’autèntica documentació. El fugit de la justícia moldava estava buscat per estafar més de 450.000 dòlars a través d’empreses fantasmes l’any 2011, i s’enfronta a una possible condemna de 15 anys de presó per estos fets.

 

El detingut, de 43 anys de nacionalitat letona, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional en funcions de guàrdia, que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció i Extradició.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.