Detingut en Alacant un fugitiu buscat en Moldàvia des del 2013 per estafar 450.000 dòlars

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un fugitiu que era buscat per la justícia moldava per un delicte d‘estafa per més de 450.000 dòlars comés des de l’any 2013, segons ha informat la Direcció Superior de Policia.

 

Agents adscrits a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial i de la Comissaria de districte Centre d’Alacant van obtindre una informació a través de l’Oficina SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) la que servix d’enllaç entre les autoritats d’altres països amb Espanya en matèria d’ordres de busca de persones fugides de la justícia.

 

D’eixa manera, s’alertava que en Alacant podria estar ocultant-se una persona escapada de la justícia de Moldàvia que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició.

 

Portava una documentació falsa

Els policies van establir diferents dispositius de control a la ciutat i van centrar principalment la busca en la zona de la platja de Sant Joan pel fet que se sospitava que volia passar desapercebut com a turista en eixa zona.

 

Després de fer multitud de gestions, es va conseguir localitzar a una persona de característiques paregudes quan entrava en un hotel de la zona. Quan els policies van anar a detindre al pròfug, este es va identificar amb una documentació que no corresponia amb la seua perquè no se l’identificara amb la identitat amb la que estava buscat.

 

En vore que els agents li requerien la seua vertadera documentació este va intentar fugir arremetent contra els policies que el van reduir i li van trobar l’autèntica documentació. El fugit de la justícia moldava estava buscat per estafar més de 450.000 dòlars a través d’empreses fantasmes l’any 2011, i s’enfronta a una possible condemna de 15 anys de presó per estos fets.

 

El detingut, de 43 anys de nacionalitat letona, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional en funcions de guàrdia, que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció i Extradició.

Anuncios

Últimes notícies

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.