Detingut en Alacant un fugitiu buscat en Moldàvia des del 2013 per estafar 450.000 dòlars

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un fugitiu que era buscat per la justícia moldava per un delicte d‘estafa per més de 450.000 dòlars comés des de l’any 2013, segons ha informat la Direcció Superior de Policia.

 

Agents adscrits a la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial i de la Comissaria de districte Centre d’Alacant van obtindre una informació a través de l’Oficina SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) la que servix d’enllaç entre les autoritats d’altres països amb Espanya en matèria d’ordres de busca de persones fugides de la justícia.

 

D’eixa manera, s’alertava que en Alacant podria estar ocultant-se una persona escapada de la justícia de Moldàvia que tenia en vigor una Ordre Europea de Detenció i Lliurament amb finalitats d’Extradició.

 

Portava una documentació falsa

Els policies van establir diferents dispositius de control a la ciutat i van centrar principalment la busca en la zona de la platja de Sant Joan pel fet que se sospitava que volia passar desapercebut com a turista en eixa zona.

 

Després de fer multitud de gestions, es va conseguir localitzar a una persona de característiques paregudes quan entrava en un hotel de la zona. Quan els policies van anar a detindre al pròfug, este es va identificar amb una documentació que no corresponia amb la seua perquè no se l’identificara amb la identitat amb la que estava buscat.

 

En vore que els agents li requerien la seua vertadera documentació este va intentar fugir arremetent contra els policies que el van reduir i li van trobar l’autèntica documentació. El fugit de la justícia moldava estava buscat per estafar més de 450.000 dòlars a través d’empreses fantasmes l’any 2011, i s’enfronta a una possible condemna de 15 anys de presó per estos fets.

 

El detingut, de 43 anys de nacionalitat letona, va ser posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional en funcions de guàrdia, que serà l’encarregat de tramitar l’Ordre Europea de Detenció i Extradició.

Últimes notícies

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.
FILMOTECA D'ESTIU