16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Detingut en Alacant per assaltar un establiment i amenaçar als empleats amb una destral de carnisser

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut a un home de 40 anys per suposadament accedir a un estanc de la ciutat amb el rostre ocult amb un casc de moto i amenaçar de manera violenta als empleats amb un destral de carnisser.

 

El presumpte autor dels fets va conseguir fugir del lloc després de dur a terme l’assalt amb una motocicleta que havia, a demés, robat dos dies abans, després de sostraure un mòbil, una tauleta i diners en efectiu que els empleats li van entregar de la caixa registradora, segons un comunicat de la Policia.

 

La localització de l’autor va ser possible també pel fet que havia sigut sancionat el dia anterior al robatori per no portar mascareta i tinença de substàncies estupefaents. Els agents van reconèixer ràpidament a l’home, ja que portava la mateixa roba quan va rebre la multa per la patrulla.

 

L’home va amenaçar violentament als empleats de la botiga

En concret, les autoritats van rebre una telefonada en la que s’informava que s’havia produït un robatori amb violència en el que l’autor portava una arma blanca amb la que havia amenaçat als empleats de l’establiment violentament i havia fugit del lloc.

 

Una volta personats en el lloc dels fets, els agents van observar a través de les càmeres de seguretat que l’acusat va entrar en l’estanc cridant, movent el destral de manera agitada amb la finalitat d’intimidar als empleats, per a després fugir amb una motocicleta amb el botí.

 

La matrícula de la motocicleta i les sabatilles, claus en la detenció

Una de les víctimes va conseguir traure una foto amb el seu telèfon mòbil de l’assaltant, que també va perdre les sabatilles que portava posades en el moment dels fets. Els efectius policials van esbrinar també la matrícula de la motocicleta gràcies a les declaracions dels testimonis i el visionament dels enregistraments de seguretat.

 

D’altra banda, en disposar de la imatge presa per la víctima en el moment de l‘atracament, una de les patrulles, va reconèixer immediatament al sospitós pel fet que el dia anterior li havia sancionat per no portar mascareta i per intervindre-li estupefaents.

 

Per tot això, es va establir un dispositiu policial especial de busca de l’autor dels fets. Un testimoni va alertar als agents que un home havia accedit a un domicili amb multitud d’objectes, un fet que va resultar determinant per a la detenció definitiva.

 

El sospitós va tractar de vendre els objectes robats

A demés, els policies també van trobar en els voltants de la casa el ciclomotor sostret. L’arrest es va produir quan l’home intentava accedir al seu domicili després d’haver tractat de vendre els objectes robats.

 

El detingut, que ja comptava amb antecedents policials, està acusat d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant, que va decretar el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.