Detingut per diferents robatoris en cases de camp d’Elx

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home com a presumpte autor de set delictes de robatori amb força i un delicte de furt comesos en cases de partides rurals de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). El detingut ja ha ingressat en la presó.

 

Els fets van començar a investigar-se a mitjans de maig, després de detectar un lleuger repunt en la comissió de robatoris dins de cases rurals entre les partides de Perleta i Valverde, pertanyents en el terme municipal d’Elx, en la mateixa comarca. En estos robatoris destacava la sostracció de bicicletes i ferramentes de jardineria.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El 15 de maig es va interceptar en esta zona a una persona que portava una desbrossadora. Es va procedir a la seua identificació, resultant ser veí de la partida rural però, en ser preguntat per la procedència d’esta ferramenta, no va aportar una explicació coherent, per això els agents van decidir intervindre-la, per a esclarir la seua titularitat.

 

Com a conseqüència, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola van centrar les seues investigacions en este veí.

 

Un home ha denunciat el robatori de la desbrossadora

Este dilluns s’ha personat en dependències policials un veí de la pedania de Valverde, que ha denunciat el robatori d’una desbrossadora de dins de sa casa, desbrossadora que coincidia plenament amb la intervinguda el passat 15 de maig.

 

Amb esta nova informació, este dimarts s’ha procedit a la detenció del possible autor. En el moment de la seua detenció, portava una motxilla que contenia ferramentes usades per a accedir dins de les cases.

 

Els agents han sol·licitat autorització per fer un registre de la casa del ja detingut, trobant dins tres bicicletes i ferramentes de jardineria. Al detingut, un espanyol de 35 anys, se li imputa, de moment, 7 delictes de robatori amb força i 1 delicte lleu de furt.

 

Ja ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha decretat el seu ingrés en la presó, a l’espera de juí.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.