Detingut en Castelló per estafar a 24 persones amb anuncis falsos de lloguer de pisos per internet

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló a un home com a presumpte autor dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat. El detingut, suposadament, publicava un gran número d‘anuncis fraudulents en diferents plataformes d’Internet per a llogar cases en tot el territori nacional.

 

A demés, segons han explicat fonts policials, el sospitós aportava documentació d’altres víctimes anteriors i molts números de comptes bancaris al seu nom i altres a nom d’altres perjudicats, conseguint així multitud de transferències en concepte de reserva de les vivendes per un muntant total de 12.651 euros.

 

Es tracta d’un engany ben estructurat. El primer objectiu de l’autor és conseguir la confiança de les seues víctimes potencials mitjançant l’aportació de documents d’identitat d’altres persones prèviament estafades, desenvolupant un acurat ‘modus operandi’ fins a conseguir obtindre els diners.

 

Bloquejava a les víctimes del seu mòbil

Primer, després dels anuncis en les diferents pàgines web, la víctima es posava en contacte amb l’autor mitjançant servicis de missatgeria instantània. En contestar, l’estafador s’identificava com l’arrendador de les cases i informava que tenia diferents possibles clients, no deixant pensar molt a les víctimes, amb la finalitat que feren ràpidament la transferència bancària en concepte de reserva o fiança del pis anunciat, facilitant diferents números de comptes bancaris per a eixe fi.

 

Posteriorment, el presumpte delinqüent quedava amb els estafats per a vore la casa i entregar les claus. Una volta que les víctimes es presentaven en el punt de trobada, no apareixia l’arrendador. En eixe moment, les víctimes es donaven compte de l’engany i eren bloquejades telefònicament per l’autor.

 

Per a donar major versemblança i conseguir que la víctima transferirà els diners, aportava la imatge del suport del DNI del supòsit arrendatari per a fer el contracte, document que tenia en el seu poder per tractar-se de víctimes anteriors.

 

24 persones estafades i 9 usurpacions d’identitat

Pel que pareix, l’home enganyava a les seues víctimes amb detalls i dades per a donar major pes a la conversa, però la motivació amb la que en la majoria de les ocasions conseguia consumar l’estafa era pressionar als clients amb l’excusa de què es tractava d’una casa amb molta demanda en tindre un preu de lloguer més baix del normal.

 

L’home deia a la gent que havien de prendre la decisió urgentment i efectuar la transferència de reserva del pis per a no perdre l’ocasió. Durant l’operació, els agents han tingut coneixement de 25 denúncies en tot el territori nacional, 24 víctimes d’estafa, 9 usurpacions d’identitat i un muntant final de 12.651 euros.

 

L’arrestat ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. El detingut compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.