Detingut en Castelló per estafar a 24 persones amb anuncis falsos de lloguer de pisos per internet

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló a un home com a presumpte autor dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat. El detingut, suposadament, publicava un gran número d‘anuncis fraudulents en diferents plataformes d’Internet per a llogar cases en tot el territori nacional.

 

A demés, segons han explicat fonts policials, el sospitós aportava documentació d’altres víctimes anteriors i molts números de comptes bancaris al seu nom i altres a nom d’altres perjudicats, conseguint així multitud de transferències en concepte de reserva de les vivendes per un muntant total de 12.651 euros.

 

Es tracta d’un engany ben estructurat. El primer objectiu de l’autor és conseguir la confiança de les seues víctimes potencials mitjançant l’aportació de documents d’identitat d’altres persones prèviament estafades, desenvolupant un acurat ‘modus operandi’ fins a conseguir obtindre els diners.

 

Bloquejava a les víctimes del seu mòbil

Primer, després dels anuncis en les diferents pàgines web, la víctima es posava en contacte amb l’autor mitjançant servicis de missatgeria instantània. En contestar, l’estafador s’identificava com l’arrendador de les cases i informava que tenia diferents possibles clients, no deixant pensar molt a les víctimes, amb la finalitat que feren ràpidament la transferència bancària en concepte de reserva o fiança del pis anunciat, facilitant diferents números de comptes bancaris per a eixe fi.

 

Posteriorment, el presumpte delinqüent quedava amb els estafats per a vore la casa i entregar les claus. Una volta que les víctimes es presentaven en el punt de trobada, no apareixia l’arrendador. En eixe moment, les víctimes es donaven compte de l’engany i eren bloquejades telefònicament per l’autor.

 

Per a donar major versemblança i conseguir que la víctima transferirà els diners, aportava la imatge del suport del DNI del supòsit arrendatari per a fer el contracte, document que tenia en el seu poder per tractar-se de víctimes anteriors.

 

24 persones estafades i 9 usurpacions d’identitat

Pel que pareix, l’home enganyava a les seues víctimes amb detalls i dades per a donar major pes a la conversa, però la motivació amb la que en la majoria de les ocasions conseguia consumar l’estafa era pressionar als clients amb l’excusa de què es tractava d’una casa amb molta demanda en tindre un preu de lloguer més baix del normal.

 

L’home deia a la gent que havien de prendre la decisió urgentment i efectuar la transferència de reserva del pis per a no perdre l’ocasió. Durant l’operació, els agents han tingut coneixement de 25 denúncies en tot el territori nacional, 24 víctimes d’estafa, 9 usurpacions d’identitat i un muntant final de 12.651 euros.

 

L’arrestat ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. El detingut compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.