Detingut en Castelló per estafar a 24 persones amb anuncis falsos de lloguer de pisos per internet

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló a un home com a presumpte autor dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat. El detingut, suposadament, publicava un gran número d‘anuncis fraudulents en diferents plataformes d’Internet per a llogar cases en tot el territori nacional.

 

A demés, segons han explicat fonts policials, el sospitós aportava documentació d’altres víctimes anteriors i molts números de comptes bancaris al seu nom i altres a nom d’altres perjudicats, conseguint així multitud de transferències en concepte de reserva de les vivendes per un muntant total de 12.651 euros.

 

Es tracta d’un engany ben estructurat. El primer objectiu de l’autor és conseguir la confiança de les seues víctimes potencials mitjançant l’aportació de documents d’identitat d’altres persones prèviament estafades, desenvolupant un acurat ‘modus operandi’ fins a conseguir obtindre els diners.

 

Bloquejava a les víctimes del seu mòbil

Primer, després dels anuncis en les diferents pàgines web, la víctima es posava en contacte amb l’autor mitjançant servicis de missatgeria instantània. En contestar, l’estafador s’identificava com l’arrendador de les cases i informava que tenia diferents possibles clients, no deixant pensar molt a les víctimes, amb la finalitat que feren ràpidament la transferència bancària en concepte de reserva o fiança del pis anunciat, facilitant diferents números de comptes bancaris per a eixe fi.

 

Posteriorment, el presumpte delinqüent quedava amb els estafats per a vore la casa i entregar les claus. Una volta que les víctimes es presentaven en el punt de trobada, no apareixia l’arrendador. En eixe moment, les víctimes es donaven compte de l’engany i eren bloquejades telefònicament per l’autor.

 

Per a donar major versemblança i conseguir que la víctima transferirà els diners, aportava la imatge del suport del DNI del supòsit arrendatari per a fer el contracte, document que tenia en el seu poder per tractar-se de víctimes anteriors.

 

24 persones estafades i 9 usurpacions d’identitat

Pel que pareix, l’home enganyava a les seues víctimes amb detalls i dades per a donar major pes a la conversa, però la motivació amb la que en la majoria de les ocasions conseguia consumar l’estafa era pressionar als clients amb l’excusa de què es tractava d’una casa amb molta demanda en tindre un preu de lloguer més baix del normal.

 

L’home deia a la gent que havien de prendre la decisió urgentment i efectuar la transferència de reserva del pis per a no perdre l’ocasió. Durant l’operació, els agents han tingut coneixement de 25 denúncies en tot el territori nacional, 24 víctimes d’estafa, 9 usurpacions d’identitat i un muntant final de 12.651 euros.

 

L’arrestat ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. El detingut compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.