Detingut en Castelló per estafar a 24 persones amb anuncis falsos de lloguer de pisos per internet

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló a un home com a presumpte autor dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat. El detingut, suposadament, publicava un gran número d‘anuncis fraudulents en diferents plataformes d’Internet per a llogar cases en tot el territori nacional.

 

A demés, segons han explicat fonts policials, el sospitós aportava documentació d’altres víctimes anteriors i molts números de comptes bancaris al seu nom i altres a nom d’altres perjudicats, conseguint així multitud de transferències en concepte de reserva de les vivendes per un muntant total de 12.651 euros.

 

Es tracta d’un engany ben estructurat. El primer objectiu de l’autor és conseguir la confiança de les seues víctimes potencials mitjançant l’aportació de documents d’identitat d’altres persones prèviament estafades, desenvolupant un acurat ‘modus operandi’ fins a conseguir obtindre els diners.

 

Bloquejava a les víctimes del seu mòbil

Primer, després dels anuncis en les diferents pàgines web, la víctima es posava en contacte amb l’autor mitjançant servicis de missatgeria instantània. En contestar, l’estafador s’identificava com l’arrendador de les cases i informava que tenia diferents possibles clients, no deixant pensar molt a les víctimes, amb la finalitat que feren ràpidament la transferència bancària en concepte de reserva o fiança del pis anunciat, facilitant diferents números de comptes bancaris per a eixe fi.

 

Posteriorment, el presumpte delinqüent quedava amb els estafats per a vore la casa i entregar les claus. Una volta que les víctimes es presentaven en el punt de trobada, no apareixia l’arrendador. En eixe moment, les víctimes es donaven compte de l’engany i eren bloquejades telefònicament per l’autor.

 

Per a donar major versemblança i conseguir que la víctima transferirà els diners, aportava la imatge del suport del DNI del supòsit arrendatari per a fer el contracte, document que tenia en el seu poder per tractar-se de víctimes anteriors.

 

24 persones estafades i 9 usurpacions d’identitat

Pel que pareix, l’home enganyava a les seues víctimes amb detalls i dades per a donar major pes a la conversa, però la motivació amb la que en la majoria de les ocasions conseguia consumar l’estafa era pressionar als clients amb l’excusa de què es tractava d’una casa amb molta demanda en tindre un preu de lloguer més baix del normal.

 

L’home deia a la gent que havien de prendre la decisió urgentment i efectuar la transferència de reserva del pis per a no perdre l’ocasió. Durant l’operació, els agents han tingut coneixement de 25 denúncies en tot el territori nacional, 24 víctimes d’estafa, 9 usurpacions d’identitat i un muntant final de 12.651 euros.

 

L’arrestat ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. El detingut compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.