8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Detingut en Castelló per estafar a 24 persones amb anuncis falsos de lloguer de pisos per internet

 

La Policia Nacional ha detingut en Castelló a un home com a presumpte autor dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat. El detingut, suposadament, publicava un gran número d‘anuncis fraudulents en diferents plataformes d’Internet per a llogar cases en tot el territori nacional.

 

A demés, segons han explicat fonts policials, el sospitós aportava documentació d’altres víctimes anteriors i molts números de comptes bancaris al seu nom i altres a nom d’altres perjudicats, conseguint així multitud de transferències en concepte de reserva de les vivendes per un muntant total de 12.651 euros.

 

Es tracta d’un engany ben estructurat. El primer objectiu de l’autor és conseguir la confiança de les seues víctimes potencials mitjançant l’aportació de documents d’identitat d’altres persones prèviament estafades, desenvolupant un acurat ‘modus operandi’ fins a conseguir obtindre els diners.

 

Bloquejava a les víctimes del seu mòbil

Primer, després dels anuncis en les diferents pàgines web, la víctima es posava en contacte amb l’autor mitjançant servicis de missatgeria instantània. En contestar, l’estafador s’identificava com l’arrendador de les cases i informava que tenia diferents possibles clients, no deixant pensar molt a les víctimes, amb la finalitat que feren ràpidament la transferència bancària en concepte de reserva o fiança del pis anunciat, facilitant diferents números de comptes bancaris per a eixe fi.

 

Posteriorment, el presumpte delinqüent quedava amb els estafats per a vore la casa i entregar les claus. Una volta que les víctimes es presentaven en el punt de trobada, no apareixia l’arrendador. En eixe moment, les víctimes es donaven compte de l’engany i eren bloquejades telefònicament per l’autor.

 

Per a donar major versemblança i conseguir que la víctima transferirà els diners, aportava la imatge del suport del DNI del supòsit arrendatari per a fer el contracte, document que tenia en el seu poder per tractar-se de víctimes anteriors.

 

24 persones estafades i 9 usurpacions d’identitat

Pel que pareix, l’home enganyava a les seues víctimes amb detalls i dades per a donar major pes a la conversa, però la motivació amb la que en la majoria de les ocasions conseguia consumar l’estafa era pressionar als clients amb l’excusa de què es tractava d’una casa amb molta demanda en tindre un preu de lloguer més baix del normal.

 

L’home deia a la gent que havien de prendre la decisió urgentment i efectuar la transferència de reserva del pis per a no perdre l’ocasió. Durant l’operació, els agents han tingut coneixement de 25 denúncies en tot el territori nacional, 24 víctimes d’estafa, 9 usurpacions d’identitat i un muntant final de 12.651 euros.

 

L’arrestat ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. El detingut compta amb antecedents policials per fets similars.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.