Detenen a un assassí holandés i a un turc vinculat a l’extrema dreta amb 11 quilos de cocaïna rosa en València

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la policia holandesa, ha detingut en València a un ciutadà holandés de 21 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país des de l’any 2019 per assassinar en Amsterdam a un xic de 26 anys amb una arma de foc en un cèntric pàrquing de la ciutat europea.

 

Segons han informat fonts de l’Institut Armat, estos fets van quedar registrats en les càmeres de seguretat del citat seguiment mediàtic, tant pel crim, com per la curta edat de la víctima. Des del moment de l’homicidi, l’ara detingut es va mantindre en parador ignorat, reapareixent en la vida social holandesa després de la seua participació en un videoclip d’un conegut raper holandés.

 

El seu acompanyant, membre d’una organització turca d’extrema dreta

Les autoritats van anar seguint diferents pistes i controlant a amics del fugit en Espanya: Marbella i Portugal van ser dos dels llocs investigats. No obstant això, els agents no van trobar el parador del sospitós

A principis d’enguany, els agents van centrar la seua investigació en València. La Guàrdia Civil va registrar les càmeres de seguritat d’un supermercat cèntric de la ciutat de València a on van identificar al fugit. El presumpte homicida anava acompanyat d’un altre individu. A la investigació es va unir el Grup Central anti drogues de l’UCO per a vigilar l’entorn i els moviments de les dos persones.

 

L’acompanyant del xic de 26 anys va ser identificat com un holandés d’origen turc, que segons els agents d’eixe país està vinculat amb l’organització turca d’extrema dreta «Ramat Wolves», Llops Grisos, coneguda pels seus vincles amb grups criminals de diferents països europeus i ideològicament vinculada amb la idea supremacista del retorn a Europa de l’Imperi Otomà.

 

Pillen 11 quilograms de cocaïna rosa

Este segon objectiu tenia a demés relació directa amb el tràfic de drogues sintètiques al nostre país a gran escala. Tot feia indicar que el pis en el que vivien, un apartament turístic llogat, era en realitat un magatzem de drogues.

 

Els agents van procedir a registrar la vivenda del fugitiu holandés, a on van detindre als dos sospitosos i van intervindre una gran quantitat de drogues: 300 quilograms de MDMA, 3 d’heroïna i 11 quilograms de la coneguda, entre altres denominacions, com a cocaïna rosa, a demés de 350.000 € en efectiu, dos màquines per a comptar bitllets i diferents telèfons mòbils.

 

El Jutjat d’Instrucció número 1 de València ha decretat presó incondicional sense fiança per als dos detinguts i s’ha informat l’Audiència Nacional sobre l’existència d’una ordre de recerca i captura que pesa sobre el fugitiu per assassinat. Cal destacar que hui mateix estava previst conéixer-se la sentència que li condemna en rebel·lia en Holanda.

 

Què és la cocaïna rosa?

Segons apunten diferents estudis, la cocaïna rosa és una de les noves substàncies psicoactives més esteses en Europa i Austràlia. A escala internacional, és comunament usada en combinació amb altres drogues il·legals, en particular MDMA, i és considerada per alguns experts com a favorita en el mercat mundial de les drogues.

 

A demés, esta droga es troba entre els compostos químics que apareixen com adulterants quan s’analitzen pastilles de MDMA. Açò significa que molts consumidors poden haver consumit esta droga sense saber-ho.

 

En alguns àmbits han catalogat la cocaïna rosa com ‘la droga de l’alta societat‘ per la seua exclusivitat, donada la seua escassa disponibilitat i el seu elevat preu, ja que pot conseguir més de 100 euros el gram.

 

Cal destacar que mai abans s’havia intervingut en Espanya cap quantitat d’esta droga que superarà els 2 quilograms fins a la detenció del fugit holandés en València. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.