Detenen a un assassí holandés i a un turc vinculat a l’extrema dreta amb 11 quilos de cocaïna rosa en València

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la policia holandesa, ha detingut en València a un ciutadà holandés de 21 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país des de l’any 2019 per assassinar en Amsterdam a un xic de 26 anys amb una arma de foc en un cèntric pàrquing de la ciutat europea.

 

Segons han informat fonts de l’Institut Armat, estos fets van quedar registrats en les càmeres de seguretat del citat seguiment mediàtic, tant pel crim, com per la curta edat de la víctima. Des del moment de l’homicidi, l’ara detingut es va mantindre en parador ignorat, reapareixent en la vida social holandesa després de la seua participació en un videoclip d’un conegut raper holandés.

 

El seu acompanyant, membre d’una organització turca d’extrema dreta

Les autoritats van anar seguint diferents pistes i controlant a amics del fugit en Espanya: Marbella i Portugal van ser dos dels llocs investigats. No obstant això, els agents no van trobar el parador del sospitós

A principis d’enguany, els agents van centrar la seua investigació en València. La Guàrdia Civil va registrar les càmeres de seguritat d’un supermercat cèntric de la ciutat de València a on van identificar al fugit. El presumpte homicida anava acompanyat d’un altre individu. A la investigació es va unir el Grup Central anti drogues de l’UCO per a vigilar l’entorn i els moviments de les dos persones.

 

L’acompanyant del xic de 26 anys va ser identificat com un holandés d’origen turc, que segons els agents d’eixe país està vinculat amb l’organització turca d’extrema dreta «Ramat Wolves», Llops Grisos, coneguda pels seus vincles amb grups criminals de diferents països europeus i ideològicament vinculada amb la idea supremacista del retorn a Europa de l’Imperi Otomà.

 

Pillen 11 quilograms de cocaïna rosa

Este segon objectiu tenia a demés relació directa amb el tràfic de drogues sintètiques al nostre país a gran escala. Tot feia indicar que el pis en el que vivien, un apartament turístic llogat, era en realitat un magatzem de drogues.

 

Els agents van procedir a registrar la vivenda del fugitiu holandés, a on van detindre als dos sospitosos i van intervindre una gran quantitat de drogues: 300 quilograms de MDMA, 3 d’heroïna i 11 quilograms de la coneguda, entre altres denominacions, com a cocaïna rosa, a demés de 350.000 € en efectiu, dos màquines per a comptar bitllets i diferents telèfons mòbils.

 

El Jutjat d’Instrucció número 1 de València ha decretat presó incondicional sense fiança per als dos detinguts i s’ha informat l’Audiència Nacional sobre l’existència d’una ordre de recerca i captura que pesa sobre el fugitiu per assassinat. Cal destacar que hui mateix estava previst conéixer-se la sentència que li condemna en rebel·lia en Holanda.

 

Què és la cocaïna rosa?

Segons apunten diferents estudis, la cocaïna rosa és una de les noves substàncies psicoactives més esteses en Europa i Austràlia. A escala internacional, és comunament usada en combinació amb altres drogues il·legals, en particular MDMA, i és considerada per alguns experts com a favorita en el mercat mundial de les drogues.

 

A demés, esta droga es troba entre els compostos químics que apareixen com adulterants quan s’analitzen pastilles de MDMA. Açò significa que molts consumidors poden haver consumit esta droga sense saber-ho.

 

En alguns àmbits han catalogat la cocaïna rosa com ‘la droga de l’alta societat‘ per la seua exclusivitat, donada la seua escassa disponibilitat i el seu elevat preu, ja que pot conseguir més de 100 euros el gram.

 

Cal destacar que mai abans s’havia intervingut en Espanya cap quantitat d’esta droga que superarà els 2 quilograms fins a la detenció del fugit holandés en València. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Seguix ingressat el xiquet de 2 anys ferit després de caure des d’un balcó a Catarroja

El menor de 2 anys roman a l'Hospital La Fe amb pronòstic reservat després de caure des d'un balcó a Catarroja. La Guàrdia Civil investiga el succés

Restablit el trànsit d’alta velocitat amb Madrid després d’una fallada de senyalització

Adif ha recuperat a les 9.50 la gestió a Atocha i Chamartín i ha restablit les línies d'alta velocitat. Els trens tornen a circular amb retards significatius.

Investigat per circular amb moto a 192 km/h en la CV-339 de Llíria, limitada a 70

La Guàrdia Civil de València investiga a un motorista detectat a 192 km/h en la CV-339, limitada a 70. L'excés de 122 km/h es tracta com a delicte de seguretat viària

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.