Detenen a un assassí holandés i a un turc vinculat a l’extrema dreta amb 11 quilos de cocaïna rosa en València

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la policia holandesa, ha detingut en València a un ciutadà holandés de 21 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país des de l’any 2019 per assassinar en Amsterdam a un xic de 26 anys amb una arma de foc en un cèntric pàrquing de la ciutat europea.

 

Segons han informat fonts de l’Institut Armat, estos fets van quedar registrats en les càmeres de seguretat del citat seguiment mediàtic, tant pel crim, com per la curta edat de la víctima. Des del moment de l’homicidi, l’ara detingut es va mantindre en parador ignorat, reapareixent en la vida social holandesa després de la seua participació en un videoclip d’un conegut raper holandés.

 

El seu acompanyant, membre d’una organització turca d’extrema dreta

Les autoritats van anar seguint diferents pistes i controlant a amics del fugit en Espanya: Marbella i Portugal van ser dos dels llocs investigats. No obstant això, els agents no van trobar el parador del sospitós

A principis d’enguany, els agents van centrar la seua investigació en València. La Guàrdia Civil va registrar les càmeres de seguritat d’un supermercat cèntric de la ciutat de València a on van identificar al fugit. El presumpte homicida anava acompanyat d’un altre individu. A la investigació es va unir el Grup Central anti drogues de l’UCO per a vigilar l’entorn i els moviments de les dos persones.

 

L’acompanyant del xic de 26 anys va ser identificat com un holandés d’origen turc, que segons els agents d’eixe país està vinculat amb l’organització turca d’extrema dreta «Ramat Wolves», Llops Grisos, coneguda pels seus vincles amb grups criminals de diferents països europeus i ideològicament vinculada amb la idea supremacista del retorn a Europa de l’Imperi Otomà.

 

Pillen 11 quilograms de cocaïna rosa

Este segon objectiu tenia a demés relació directa amb el tràfic de drogues sintètiques al nostre país a gran escala. Tot feia indicar que el pis en el que vivien, un apartament turístic llogat, era en realitat un magatzem de drogues.

 

Els agents van procedir a registrar la vivenda del fugitiu holandés, a on van detindre als dos sospitosos i van intervindre una gran quantitat de drogues: 300 quilograms de MDMA, 3 d’heroïna i 11 quilograms de la coneguda, entre altres denominacions, com a cocaïna rosa, a demés de 350.000 € en efectiu, dos màquines per a comptar bitllets i diferents telèfons mòbils.

 

El Jutjat d’Instrucció número 1 de València ha decretat presó incondicional sense fiança per als dos detinguts i s’ha informat l’Audiència Nacional sobre l’existència d’una ordre de recerca i captura que pesa sobre el fugitiu per assassinat. Cal destacar que hui mateix estava previst conéixer-se la sentència que li condemna en rebel·lia en Holanda.

 

Què és la cocaïna rosa?

Segons apunten diferents estudis, la cocaïna rosa és una de les noves substàncies psicoactives més esteses en Europa i Austràlia. A escala internacional, és comunament usada en combinació amb altres drogues il·legals, en particular MDMA, i és considerada per alguns experts com a favorita en el mercat mundial de les drogues.

 

A demés, esta droga es troba entre els compostos químics que apareixen com adulterants quan s’analitzen pastilles de MDMA. Açò significa que molts consumidors poden haver consumit esta droga sense saber-ho.

 

En alguns àmbits han catalogat la cocaïna rosa com ‘la droga de l’alta societat‘ per la seua exclusivitat, donada la seua escassa disponibilitat i el seu elevat preu, ja que pot conseguir més de 100 euros el gram.

 

Cal destacar que mai abans s’havia intervingut en Espanya cap quantitat d’esta droga que superarà els 2 quilograms fins a la detenció del fugit holandés en València. 

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.