Detenen a un assassí holandés i a un turc vinculat a l’extrema dreta amb 11 quilos de cocaïna rosa en València

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la policia holandesa, ha detingut en València a un ciutadà holandés de 21 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país des de l’any 2019 per assassinar en Amsterdam a un xic de 26 anys amb una arma de foc en un cèntric pàrquing de la ciutat europea.

 

Segons han informat fonts de l’Institut Armat, estos fets van quedar registrats en les càmeres de seguretat del citat seguiment mediàtic, tant pel crim, com per la curta edat de la víctima. Des del moment de l’homicidi, l’ara detingut es va mantindre en parador ignorat, reapareixent en la vida social holandesa després de la seua participació en un videoclip d’un conegut raper holandés.

 

El seu acompanyant, membre d’una organització turca d’extrema dreta

Les autoritats van anar seguint diferents pistes i controlant a amics del fugit en Espanya: Marbella i Portugal van ser dos dels llocs investigats. No obstant això, els agents no van trobar el parador del sospitós

A principis d’enguany, els agents van centrar la seua investigació en València. La Guàrdia Civil va registrar les càmeres de seguritat d’un supermercat cèntric de la ciutat de València a on van identificar al fugit. El presumpte homicida anava acompanyat d’un altre individu. A la investigació es va unir el Grup Central anti drogues de l’UCO per a vigilar l’entorn i els moviments de les dos persones.

 

L’acompanyant del xic de 26 anys va ser identificat com un holandés d’origen turc, que segons els agents d’eixe país està vinculat amb l’organització turca d’extrema dreta «Ramat Wolves», Llops Grisos, coneguda pels seus vincles amb grups criminals de diferents països europeus i ideològicament vinculada amb la idea supremacista del retorn a Europa de l’Imperi Otomà.

 

Pillen 11 quilograms de cocaïna rosa

Este segon objectiu tenia a demés relació directa amb el tràfic de drogues sintètiques al nostre país a gran escala. Tot feia indicar que el pis en el que vivien, un apartament turístic llogat, era en realitat un magatzem de drogues.

 

Els agents van procedir a registrar la vivenda del fugitiu holandés, a on van detindre als dos sospitosos i van intervindre una gran quantitat de drogues: 300 quilograms de MDMA, 3 d’heroïna i 11 quilograms de la coneguda, entre altres denominacions, com a cocaïna rosa, a demés de 350.000 € en efectiu, dos màquines per a comptar bitllets i diferents telèfons mòbils.

 

El Jutjat d’Instrucció número 1 de València ha decretat presó incondicional sense fiança per als dos detinguts i s’ha informat l’Audiència Nacional sobre l’existència d’una ordre de recerca i captura que pesa sobre el fugitiu per assassinat. Cal destacar que hui mateix estava previst conéixer-se la sentència que li condemna en rebel·lia en Holanda.

 

Què és la cocaïna rosa?

Segons apunten diferents estudis, la cocaïna rosa és una de les noves substàncies psicoactives més esteses en Europa i Austràlia. A escala internacional, és comunament usada en combinació amb altres drogues il·legals, en particular MDMA, i és considerada per alguns experts com a favorita en el mercat mundial de les drogues.

 

A demés, esta droga es troba entre els compostos químics que apareixen com adulterants quan s’analitzen pastilles de MDMA. Açò significa que molts consumidors poden haver consumit esta droga sense saber-ho.

 

En alguns àmbits han catalogat la cocaïna rosa com ‘la droga de l’alta societat‘ per la seua exclusivitat, donada la seua escassa disponibilitat i el seu elevat preu, ja que pot conseguir més de 100 euros el gram.

 

Cal destacar que mai abans s’havia intervingut en Espanya cap quantitat d’esta droga que superarà els 2 quilograms fins a la detenció del fugit holandés en València. 

Últimes notícies

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.
FILMOTECA D'ESTIU