9.5 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Detenen a un assassí holandés i a un turc vinculat a l’extrema dreta amb 11 quilos de cocaïna rosa en València

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la policia holandesa, ha detingut en València a un ciutadà holandés de 21 anys que estava reclamat per les autoritats del seu país des de l’any 2019 per assassinar en Amsterdam a un xic de 26 anys amb una arma de foc en un cèntric pàrquing de la ciutat europea.

 

Segons han informat fonts de l’Institut Armat, estos fets van quedar registrats en les càmeres de seguretat del citat seguiment mediàtic, tant pel crim, com per la curta edat de la víctima. Des del moment de l’homicidi, l’ara detingut es va mantindre en parador ignorat, reapareixent en la vida social holandesa després de la seua participació en un videoclip d’un conegut raper holandés.

 

El seu acompanyant, membre d’una organització turca d’extrema dreta

Les autoritats van anar seguint diferents pistes i controlant a amics del fugit en Espanya: Marbella i Portugal van ser dos dels llocs investigats. No obstant això, els agents no van trobar el parador del sospitós

A principis d’enguany, els agents van centrar la seua investigació en València. La Guàrdia Civil va registrar les càmeres de seguritat d’un supermercat cèntric de la ciutat de València a on van identificar al fugit. El presumpte homicida anava acompanyat d’un altre individu. A la investigació es va unir el Grup Central anti drogues de l’UCO per a vigilar l’entorn i els moviments de les dos persones.

 

L’acompanyant del xic de 26 anys va ser identificat com un holandés d’origen turc, que segons els agents d’eixe país està vinculat amb l’organització turca d’extrema dreta «Ramat Wolves», Llops Grisos, coneguda pels seus vincles amb grups criminals de diferents països europeus i ideològicament vinculada amb la idea supremacista del retorn a Europa de l’Imperi Otomà.

 

Pillen 11 quilograms de cocaïna rosa

Este segon objectiu tenia a demés relació directa amb el tràfic de drogues sintètiques al nostre país a gran escala. Tot feia indicar que el pis en el que vivien, un apartament turístic llogat, era en realitat un magatzem de drogues.

 

Els agents van procedir a registrar la vivenda del fugitiu holandés, a on van detindre als dos sospitosos i van intervindre una gran quantitat de drogues: 300 quilograms de MDMA, 3 d’heroïna i 11 quilograms de la coneguda, entre altres denominacions, com a cocaïna rosa, a demés de 350.000 € en efectiu, dos màquines per a comptar bitllets i diferents telèfons mòbils.

 

El Jutjat d’Instrucció número 1 de València ha decretat presó incondicional sense fiança per als dos detinguts i s’ha informat l’Audiència Nacional sobre l’existència d’una ordre de recerca i captura que pesa sobre el fugitiu per assassinat. Cal destacar que hui mateix estava previst conéixer-se la sentència que li condemna en rebel·lia en Holanda.

 

Què és la cocaïna rosa?

Segons apunten diferents estudis, la cocaïna rosa és una de les noves substàncies psicoactives més esteses en Europa i Austràlia. A escala internacional, és comunament usada en combinació amb altres drogues il·legals, en particular MDMA, i és considerada per alguns experts com a favorita en el mercat mundial de les drogues.

 

A demés, esta droga es troba entre els compostos químics que apareixen com adulterants quan s’analitzen pastilles de MDMA. Açò significa que molts consumidors poden haver consumit esta droga sense saber-ho.

 

En alguns àmbits han catalogat la cocaïna rosa com ‘la droga de l’alta societat‘ per la seua exclusivitat, donada la seua escassa disponibilitat i el seu elevat preu, ja que pot conseguir més de 100 euros el gram.

 

Cal destacar que mai abans s’havia intervingut en Espanya cap quantitat d’esta droga que superarà els 2 quilograms fins a la detenció del fugit holandés en València. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.