Detingut per cultivar plantacions de marihuana en plena Albufera de València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home quan es trobava en mig d’una plantació de marihuana oculta en una reserva natural en ple cor del Parc Natural de l’Albufera de València, en la comarca de l’Horta Sud, i ha intervingut més de 200 plantes de cànnabis.

 

En total s’han identificat tres plantacions en l’Albufera, que han causat un gran impacte en l’entorn de la reserva, ja que ha sigut remoguda gran quantitat de terra i s’ha contaminat amb fertilitzants, plàstics i fem, de manera que haurà de ser descontaminada i recuperada pels tècnics del Parc Natural.

 

A demés, per a les plantacions de marihuana es llevaba aigua del llac de la reserva amb bombes elèctriques alimentades amb cèl·lules fotovoltaiques, segons han informat fonts de la Guàrdia Civil.

Pillat amb més d’un quilogram de cànnabis

La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València va desmantellar una primera plantació amb 140 plantes de xicotet tamany en fase de creixement, després de que es va fer càrrec de la investigació la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, que va detectar altres dos plantacions més.

 

Després d’unes quantes setmanes d’investigació i un operatiu en el que han participat 18 agents tant de l’àrea d’investigació com de l’equip ROCA de Paiporta, s’ha detingut a l’autor de les plantacions, que ha sigut sorprés en el lloc a on es troba la plantació il·legal amb més d’un quilogram de cànnabis.

 

227 plantes de marihuana confiscades

Es tracta d’un home de 38 anys i nacionalitat romanesa, que ha sigut detingut per un delicte contra la salut pública, cultiu de substàncies estupefaents, i un altre delicte contra el medi ambient.

 

En total, s’han intervingut 227 plantes de marihuana de gran tamany en plena fase de recol·lecció dins de la reserva integral del centre d’interpretació del Racó de l’Olla, que han llançat un pes de més de 30 quilograms de cànnabis.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.