Detingut per cultivar plantacions de marihuana en plena Albufera de València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home quan es trobava en mig d’una plantació de marihuana oculta en una reserva natural en ple cor del Parc Natural de l’Albufera de València, en la comarca de l’Horta Sud, i ha intervingut més de 200 plantes de cànnabis.

 

En total s’han identificat tres plantacions en l’Albufera, que han causat un gran impacte en l’entorn de la reserva, ja que ha sigut remoguda gran quantitat de terra i s’ha contaminat amb fertilitzants, plàstics i fem, de manera que haurà de ser descontaminada i recuperada pels tècnics del Parc Natural.

 

A demés, per a les plantacions de marihuana es llevaba aigua del llac de la reserva amb bombes elèctriques alimentades amb cèl·lules fotovoltaiques, segons han informat fonts de la Guàrdia Civil.

Pillat amb més d’un quilogram de cànnabis

La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València va desmantellar una primera plantació amb 140 plantes de xicotet tamany en fase de creixement, després de que es va fer càrrec de la investigació la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, que va detectar altres dos plantacions més.

 

Després d’unes quantes setmanes d’investigació i un operatiu en el que han participat 18 agents tant de l’àrea d’investigació com de l’equip ROCA de Paiporta, s’ha detingut a l’autor de les plantacions, que ha sigut sorprés en el lloc a on es troba la plantació il·legal amb més d’un quilogram de cànnabis.

 

227 plantes de marihuana confiscades

Es tracta d’un home de 38 anys i nacionalitat romanesa, que ha sigut detingut per un delicte contra la salut pública, cultiu de substàncies estupefaents, i un altre delicte contra el medi ambient.

 

En total, s’han intervingut 227 plantes de marihuana de gran tamany en plena fase de recol·lecció dins de la reserva integral del centre d’interpretació del Racó de l’Olla, que han llançat un pes de més de 30 quilograms de cànnabis.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.