Detingut per cultivar plantacions de marihuana en plena Albufera de València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home quan es trobava en mig d’una plantació de marihuana oculta en una reserva natural en ple cor del Parc Natural de l’Albufera de València, en la comarca de l’Horta Sud, i ha intervingut més de 200 plantes de cànnabis.

 

En total s’han identificat tres plantacions en l’Albufera, que han causat un gran impacte en l’entorn de la reserva, ja que ha sigut remoguda gran quantitat de terra i s’ha contaminat amb fertilitzants, plàstics i fem, de manera que haurà de ser descontaminada i recuperada pels tècnics del Parc Natural.

 

A demés, per a les plantacions de marihuana es llevaba aigua del llac de la reserva amb bombes elèctriques alimentades amb cèl·lules fotovoltaiques, segons han informat fonts de la Guàrdia Civil.

Pillat amb més d’un quilogram de cànnabis

La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València va desmantellar una primera plantació amb 140 plantes de xicotet tamany en fase de creixement, després de que es va fer càrrec de la investigació la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, que va detectar altres dos plantacions més.

 

Després d’unes quantes setmanes d’investigació i un operatiu en el que han participat 18 agents tant de l’àrea d’investigació com de l’equip ROCA de Paiporta, s’ha detingut a l’autor de les plantacions, que ha sigut sorprés en el lloc a on es troba la plantació il·legal amb més d’un quilogram de cànnabis.

 

227 plantes de marihuana confiscades

Es tracta d’un home de 38 anys i nacionalitat romanesa, que ha sigut detingut per un delicte contra la salut pública, cultiu de substàncies estupefaents, i un altre delicte contra el medi ambient.

 

En total, s’han intervingut 227 plantes de marihuana de gran tamany en plena fase de recol·lecció dins de la reserva integral del centre d’interpretació del Racó de l’Olla, que han llançat un pes de més de 30 quilograms de cànnabis.

Últimes notícies

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.