Detingut per cultivar plantacions de marihuana en plena Albufera de València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home quan es trobava en mig d’una plantació de marihuana oculta en una reserva natural en ple cor del Parc Natural de l’Albufera de València, en la comarca de l’Horta Sud, i ha intervingut més de 200 plantes de cànnabis.

 

En total s’han identificat tres plantacions en l’Albufera, que han causat un gran impacte en l’entorn de la reserva, ja que ha sigut remoguda gran quantitat de terra i s’ha contaminat amb fertilitzants, plàstics i fem, de manera que haurà de ser descontaminada i recuperada pels tècnics del Parc Natural.

 

A demés, per a les plantacions de marihuana es llevaba aigua del llac de la reserva amb bombes elèctriques alimentades amb cèl·lules fotovoltaiques, segons han informat fonts de la Guàrdia Civil.

Pillat amb més d’un quilogram de cànnabis

La Unitat Mediambiental de la Policia Local de València va desmantellar una primera plantació amb 140 plantes de xicotet tamany en fase de creixement, després de que es va fer càrrec de la investigació la Guàrdia Civil d’Alfafar-Catarroja, que va detectar altres dos plantacions més.

 

Després d’unes quantes setmanes d’investigació i un operatiu en el que han participat 18 agents tant de l’àrea d’investigació com de l’equip ROCA de Paiporta, s’ha detingut a l’autor de les plantacions, que ha sigut sorprés en el lloc a on es troba la plantació il·legal amb més d’un quilogram de cànnabis.

 

227 plantes de marihuana confiscades

Es tracta d’un home de 38 anys i nacionalitat romanesa, que ha sigut detingut per un delicte contra la salut pública, cultiu de substàncies estupefaents, i un altre delicte contra el medi ambient.

 

En total, s’han intervingut 227 plantes de marihuana de gran tamany en plena fase de recol·lecció dins de la reserva integral del centre d’interpretació del Racó de l’Olla, que han llançat un pes de més de 30 quilograms de cànnabis.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.