8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detingut per furtar i estafar a persones vulnerables en fins a cinc ocasions en Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a un xic de 25 anys acusat de robar, estafar i furtar, fins a cinc ocasions, telèfons mòbils, targetes de crèdit i diners en metàl·lic a persones vulnerables, entre elles, dos ancianes octogenàries, una d’elles afectada d’alzheimer.

 

El presumpte autor es guanyava la confiança d’ancians amb malalties neurològiques, turistes i persones amb personalitat confiada i fàcilment influenciables per a cometre els delictes. En les intervencions, els agents han recuperat quatre targetes de crèdit, dos telèfons mòbils i 1.530 euros en metàl·lic, segons ha informat un comunicat.

 

Per a cometre els robatoris, el xic no dubtava en introduir-se en les cases o els cotxes de les seues víctimes, després de guanyar-se la seua confiança, arribant fins i tot a recórrer a la violència o intimidació per a obtindre el seu objectiu, segons la Policia. En un dels casos, va conseguir convéncer a una dona amb alzheimer per a que fera dos retirades de diners en un caixer.

 

La investigació es va iniciar pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre, el passat 23 de desembre, per un robatori amb violència a una persona octogenària.

L’home suposadament va abordar a la seua víctima prop d’una església del centre, quan estava carregant el seu cotxe. Este desconegut va aprofitar l’ocasió per a oferir-li ajuda i guanyar-se la seua confiança per a, seguidament, demanar-li que li portara a un lloc pròxim. Una volta dins del cotxe, va simular tindre una arma alhora que li demanava la cartera. En negar-se la víctima, li la va llevar violentament.

 

Cinc víctimes en total

L’encausat va ser localitzat per una patrulla abans de què la víctima interposara la denúncia corresponent. Els efectius van interceptar al xic amb documentació de diferents persones, targetes de crèdit, dos telèfons mòbils dels que no podia demostrar la seua procedència i un sobre amb 1.530 euros.

 

Davant les preguntes dels agents sobre el motiu de portar estos objectes, el presumpte autor no va poder aportar cap justificació, per això van procedir a intervindre’ls i posar-los a la disposició del Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre perquè investigaren la seua procedència.

 

Gràcies a la primera denúncia i als objectes intervinguts, el grup d’investigació va poder localitzar a cinc víctimes que havien patit delictes contra el patrimoni. Entre elles, es trobaven altres dos dones octogenàries, una d’elles amb la malaltia d’alzheimer i una altra recentment morta.

 

La va convéncer per a entrar a sa casa

Respecte a l’anciana amb alzheimer, presumptament va conseguir convéncer-la per a accedir a sa casa en diferents ocasions, fet que va ser gravat per les càmeres de seguretat de l’immoble, i posteriorment la va obligar acompanyant-la al banc a fer dos retirades en efectiu de mil euros cadascuna d’elles.

 

Sobre la resta de víctimes, l’home suposadament els va furtar les seues carteres i posteriorment va fer càrrecs i compres amb les seues targetes de crèdit. Finalment, els efectius policials van esclarir que el xic era autor dels fets delictius gràcies als enregistraments de seguretat de diferents establiments a on havia fet les estafes i robatoris.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la ciutat d’Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó provisional.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.