Detingut per furtar i estafar a persones vulnerables en fins a cinc ocasions en Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a un xic de 25 anys acusat de robar, estafar i furtar, fins a cinc ocasions, telèfons mòbils, targetes de crèdit i diners en metàl·lic a persones vulnerables, entre elles, dos ancianes octogenàries, una d’elles afectada d’alzheimer.

 

El presumpte autor es guanyava la confiança d’ancians amb malalties neurològiques, turistes i persones amb personalitat confiada i fàcilment influenciables per a cometre els delictes. En les intervencions, els agents han recuperat quatre targetes de crèdit, dos telèfons mòbils i 1.530 euros en metàl·lic, segons ha informat un comunicat.

 

Per a cometre els robatoris, el xic no dubtava en introduir-se en les cases o els cotxes de les seues víctimes, després de guanyar-se la seua confiança, arribant fins i tot a recórrer a la violència o intimidació per a obtindre el seu objectiu, segons la Policia. En un dels casos, va conseguir convéncer a una dona amb alzheimer per a que fera dos retirades de diners en un caixer.

 

La investigació es va iniciar pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre, el passat 23 de desembre, per un robatori amb violència a una persona octogenària.

L’home suposadament va abordar a la seua víctima prop d’una església del centre, quan estava carregant el seu cotxe. Este desconegut va aprofitar l’ocasió per a oferir-li ajuda i guanyar-se la seua confiança per a, seguidament, demanar-li que li portara a un lloc pròxim. Una volta dins del cotxe, va simular tindre una arma alhora que li demanava la cartera. En negar-se la víctima, li la va llevar violentament.

 

Cinc víctimes en total

L’encausat va ser localitzat per una patrulla abans de què la víctima interposara la denúncia corresponent. Els efectius van interceptar al xic amb documentació de diferents persones, targetes de crèdit, dos telèfons mòbils dels que no podia demostrar la seua procedència i un sobre amb 1.530 euros.

 

Davant les preguntes dels agents sobre el motiu de portar estos objectes, el presumpte autor no va poder aportar cap justificació, per això van procedir a intervindre’ls i posar-los a la disposició del Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre perquè investigaren la seua procedència.

 

Gràcies a la primera denúncia i als objectes intervinguts, el grup d’investigació va poder localitzar a cinc víctimes que havien patit delictes contra el patrimoni. Entre elles, es trobaven altres dos dones octogenàries, una d’elles amb la malaltia d’alzheimer i una altra recentment morta.

 

La va convéncer per a entrar a sa casa

Respecte a l’anciana amb alzheimer, presumptament va conseguir convéncer-la per a accedir a sa casa en diferents ocasions, fet que va ser gravat per les càmeres de seguretat de l’immoble, i posteriorment la va obligar acompanyant-la al banc a fer dos retirades en efectiu de mil euros cadascuna d’elles.

 

Sobre la resta de víctimes, l’home suposadament els va furtar les seues carteres i posteriorment va fer càrrecs i compres amb les seues targetes de crèdit. Finalment, els efectius policials van esclarir que el xic era autor dels fets delictius gràcies als enregistraments de seguretat de diferents establiments a on havia fet les estafes i robatoris.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la ciutat d’Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó provisional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla