Detingut per furtar i estafar a persones vulnerables en fins a cinc ocasions en Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a un xic de 25 anys acusat de robar, estafar i furtar, fins a cinc ocasions, telèfons mòbils, targetes de crèdit i diners en metàl·lic a persones vulnerables, entre elles, dos ancianes octogenàries, una d’elles afectada d’alzheimer.

 

El presumpte autor es guanyava la confiança d’ancians amb malalties neurològiques, turistes i persones amb personalitat confiada i fàcilment influenciables per a cometre els delictes. En les intervencions, els agents han recuperat quatre targetes de crèdit, dos telèfons mòbils i 1.530 euros en metàl·lic, segons ha informat un comunicat.

 

Per a cometre els robatoris, el xic no dubtava en introduir-se en les cases o els cotxes de les seues víctimes, després de guanyar-se la seua confiança, arribant fins i tot a recórrer a la violència o intimidació per a obtindre el seu objectiu, segons la Policia. En un dels casos, va conseguir convéncer a una dona amb alzheimer per a que fera dos retirades de diners en un caixer.

 

La investigació es va iniciar pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre, el passat 23 de desembre, per un robatori amb violència a una persona octogenària.

L’home suposadament va abordar a la seua víctima prop d’una església del centre, quan estava carregant el seu cotxe. Este desconegut va aprofitar l’ocasió per a oferir-li ajuda i guanyar-se la seua confiança per a, seguidament, demanar-li que li portara a un lloc pròxim. Una volta dins del cotxe, va simular tindre una arma alhora que li demanava la cartera. En negar-se la víctima, li la va llevar violentament.

 

Cinc víctimes en total

L’encausat va ser localitzat per una patrulla abans de què la víctima interposara la denúncia corresponent. Els efectius van interceptar al xic amb documentació de diferents persones, targetes de crèdit, dos telèfons mòbils dels que no podia demostrar la seua procedència i un sobre amb 1.530 euros.

 

Davant les preguntes dels agents sobre el motiu de portar estos objectes, el presumpte autor no va poder aportar cap justificació, per això van procedir a intervindre’ls i posar-los a la disposició del Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre perquè investigaren la seua procedència.

 

Gràcies a la primera denúncia i als objectes intervinguts, el grup d’investigació va poder localitzar a cinc víctimes que havien patit delictes contra el patrimoni. Entre elles, es trobaven altres dos dones octogenàries, una d’elles amb la malaltia d’alzheimer i una altra recentment morta.

 

La va convéncer per a entrar a sa casa

Respecte a l’anciana amb alzheimer, presumptament va conseguir convéncer-la per a accedir a sa casa en diferents ocasions, fet que va ser gravat per les càmeres de seguretat de l’immoble, i posteriorment la va obligar acompanyant-la al banc a fer dos retirades en efectiu de mil euros cadascuna d’elles.

 

Sobre la resta de víctimes, l’home suposadament els va furtar les seues carteres i posteriorment va fer càrrecs i compres amb les seues targetes de crèdit. Finalment, els efectius policials van esclarir que el xic era autor dels fets delictius gràcies als enregistraments de seguretat de diferents establiments a on havia fet les estafes i robatoris.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la ciutat d’Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó provisional.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.