Detingut per furtar i estafar a persones vulnerables en fins a cinc ocasions en Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a un xic de 25 anys acusat de robar, estafar i furtar, fins a cinc ocasions, telèfons mòbils, targetes de crèdit i diners en metàl·lic a persones vulnerables, entre elles, dos ancianes octogenàries, una d’elles afectada d’alzheimer.

 

El presumpte autor es guanyava la confiança d’ancians amb malalties neurològiques, turistes i persones amb personalitat confiada i fàcilment influenciables per a cometre els delictes. En les intervencions, els agents han recuperat quatre targetes de crèdit, dos telèfons mòbils i 1.530 euros en metàl·lic, segons ha informat un comunicat.

 

Per a cometre els robatoris, el xic no dubtava en introduir-se en les cases o els cotxes de les seues víctimes, després de guanyar-se la seua confiança, arribant fins i tot a recórrer a la violència o intimidació per a obtindre el seu objectiu, segons la Policia. En un dels casos, va conseguir convéncer a una dona amb alzheimer per a que fera dos retirades de diners en un caixer.

 

La investigació es va iniciar pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre, el passat 23 de desembre, per un robatori amb violència a una persona octogenària.

L’home suposadament va abordar a la seua víctima prop d’una església del centre, quan estava carregant el seu cotxe. Este desconegut va aprofitar l’ocasió per a oferir-li ajuda i guanyar-se la seua confiança per a, seguidament, demanar-li que li portara a un lloc pròxim. Una volta dins del cotxe, va simular tindre una arma alhora que li demanava la cartera. En negar-se la víctima, li la va llevar violentament.

 

Cinc víctimes en total

L’encausat va ser localitzat per una patrulla abans de què la víctima interposara la denúncia corresponent. Els efectius van interceptar al xic amb documentació de diferents persones, targetes de crèdit, dos telèfons mòbils dels que no podia demostrar la seua procedència i un sobre amb 1.530 euros.

 

Davant les preguntes dels agents sobre el motiu de portar estos objectes, el presumpte autor no va poder aportar cap justificació, per això van procedir a intervindre’ls i posar-los a la disposició del Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre perquè investigaren la seua procedència.

 

Gràcies a la primera denúncia i als objectes intervinguts, el grup d’investigació va poder localitzar a cinc víctimes que havien patit delictes contra el patrimoni. Entre elles, es trobaven altres dos dones octogenàries, una d’elles amb la malaltia d’alzheimer i una altra recentment morta.

 

La va convéncer per a entrar a sa casa

Respecte a l’anciana amb alzheimer, presumptament va conseguir convéncer-la per a accedir a sa casa en diferents ocasions, fet que va ser gravat per les càmeres de seguretat de l’immoble, i posteriorment la va obligar acompanyant-la al banc a fer dos retirades en efectiu de mil euros cadascuna d’elles.

 

Sobre la resta de víctimes, l’home suposadament els va furtar les seues carteres i posteriorment va fer càrrecs i compres amb les seues targetes de crèdit. Finalment, els efectius policials van esclarir que el xic era autor dels fets delictius gràcies als enregistraments de seguretat de diferents establiments a on havia fet les estafes i robatoris.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la ciutat d’Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó provisional.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.