Detingut per furtar i estafar a persones vulnerables en fins a cinc ocasions en Alacant

 

La Policia Nacional ha detingut en Alacant a un xic de 25 anys acusat de robar, estafar i furtar, fins a cinc ocasions, telèfons mòbils, targetes de crèdit i diners en metàl·lic a persones vulnerables, entre elles, dos ancianes octogenàries, una d’elles afectada d’alzheimer.

 

El presumpte autor es guanyava la confiança d’ancians amb malalties neurològiques, turistes i persones amb personalitat confiada i fàcilment influenciables per a cometre els delictes. En les intervencions, els agents han recuperat quatre targetes de crèdit, dos telèfons mòbils i 1.530 euros en metàl·lic, segons ha informat un comunicat.

 

Per a cometre els robatoris, el xic no dubtava en introduir-se en les cases o els cotxes de les seues víctimes, després de guanyar-se la seua confiança, arribant fins i tot a recórrer a la violència o intimidació per a obtindre el seu objectiu, segons la Policia. En un dels casos, va conseguir convéncer a una dona amb alzheimer per a que fera dos retirades de diners en un caixer.

 

La investigació es va iniciar pel Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre, el passat 23 de desembre, per un robatori amb violència a una persona octogenària.

L’home suposadament va abordar a la seua víctima prop d’una església del centre, quan estava carregant el seu cotxe. Este desconegut va aprofitar l’ocasió per a oferir-li ajuda i guanyar-se la seua confiança per a, seguidament, demanar-li que li portara a un lloc pròxim. Una volta dins del cotxe, va simular tindre una arma alhora que li demanava la cartera. En negar-se la víctima, li la va llevar violentament.

 

Cinc víctimes en total

L’encausat va ser localitzat per una patrulla abans de què la víctima interposara la denúncia corresponent. Els efectius van interceptar al xic amb documentació de diferents persones, targetes de crèdit, dos telèfons mòbils dels que no podia demostrar la seua procedència i un sobre amb 1.530 euros.

 

Davant les preguntes dels agents sobre el motiu de portar estos objectes, el presumpte autor no va poder aportar cap justificació, per això van procedir a intervindre’ls i posar-los a la disposició del Grup Operatiu de Policia Judicial de la Comissaria Alacant Centre perquè investigaren la seua procedència.

 

Gràcies a la primera denúncia i als objectes intervinguts, el grup d’investigació va poder localitzar a cinc víctimes que havien patit delictes contra el patrimoni. Entre elles, es trobaven altres dos dones octogenàries, una d’elles amb la malaltia d’alzheimer i una altra recentment morta.

 

La va convéncer per a entrar a sa casa

Respecte a l’anciana amb alzheimer, presumptament va conseguir convéncer-la per a accedir a sa casa en diferents ocasions, fet que va ser gravat per les càmeres de seguretat de l’immoble, i posteriorment la va obligar acompanyant-la al banc a fer dos retirades en efectiu de mil euros cadascuna d’elles.

 

Sobre la resta de víctimes, l’home suposadament els va furtar les seues carteres i posteriorment va fer càrrecs i compres amb les seues targetes de crèdit. Finalment, els efectius policials van esclarir que el xic era autor dels fets delictius gràcies als enregistraments de seguretat de diferents establiments a on havia fet les estafes i robatoris.

 

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de la ciutat d’Alacant, que ha decretat el seu ingrés en la presó provisional.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.