13.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Detingut un home per explotar a persones necessitades durant tot el dia en camps agrícoles de los Montesinos

Les persones treballaven en camps des de l’eixida del sol fins a la nit | Redacció

 

Agents de la Policia Nacional han detingut recentment en Los Montesinos, en la comarca del Baix Segura d’Alacant, a un home de 58 anys que presumptament explotava laboralment a persones en situació de precarietat econòmica, a les que feia treballar, des de l’eixida del sol fins a la nit, sense contracte laboral en camps agrícoles.

 

A més, en la mateixa operació, els efectius han detingut a tres persones per suposats delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria

 

Els agents del Grup 3 de la Unitat Contra de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF) de la Comissaria Provincial d’Alacant van centrar la seua investigació en l’activitat del principal detingut, un home de 58 anys, que pel que pareix es dedicava a l’explotació laboral de persones en situació de precarietat econòmica en camps agrícoles de la comarca de la Vega Baixa.

 

La seua principal activitat era la de reclutar a les possibles víctimes, a les que traslladava en furgonetes de la seua propietat als diversos camps agrícoles, on estos realitzaven l’activitat laboral des de l’eixida del sol fins a la seua posada, sense cap tipo de contracte laboral, ni alta en la Seguretat Social i assegurança mèdica.

 

Els policies van establir dispositius de vigilància i van descobrir un punt de reunió en Oriola on, de matinada, l’ara detingut presumptament reunia la totalitat dels treballadors que eren necessaris per a treballar eixe dia. Posteriorment, en diferents furgonetes eren distribuïts en els camps en els que havien de realitzar l’activitat laboral.

 

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Policia Nacional

 

Adoptava grans mesures de seguretat

L’individu, pel que pareix, adoptava grans mesures de seguretat en els trasllats i no realitzava esta activitat cada dia, sinó de forma aleatòria. Els agents de la Comissaria d’Alacant van establir un dispositiu especial entorn de l’investigat i el van detindre quan traslladava a més de 15 persones suposadament a un camp agrícola situat en la localitat de los Montesinos.

 

Cap de les víctimes estava en possessió de contracte laboral ni estaven donats d’alta en la Seguretat Social i set d’estes persones es trobaven en situació irregular.

 

En total, s‘ha detingut a quatre persones, que han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Oriola que entén de la causa. Dels quatre, un està acusat d’un delicte contra els treballadors i els altres tres pels delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ivace+i finança un mètode integral i personalitzat per a abordar l’obesitat

La Conselleria d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç finança a través de Ivace+i Innovació el projecte 'Fitme', que avalua l'obesitat de manera integral i automatitzada. Combina anàlisi de forma, biomecànica, termografia i genètica per a estimar composició corporal i risc metabòlic.

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.