11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Detingut un home per explotar a persones necessitades durant tot el dia en camps agrícoles de los Montesinos

Les persones treballaven en camps des de l’eixida del sol fins a la nit | Redacció

 

Agents de la Policia Nacional han detingut recentment en Los Montesinos, en la comarca del Baix Segura d’Alacant, a un home de 58 anys que presumptament explotava laboralment a persones en situació de precarietat econòmica, a les que feia treballar, des de l’eixida del sol fins a la nit, sense contracte laboral en camps agrícoles.

 

A més, en la mateixa operació, els efectius han detingut a tres persones per suposats delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria

 

Els agents del Grup 3 de la Unitat Contra de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF) de la Comissaria Provincial d’Alacant van centrar la seua investigació en l’activitat del principal detingut, un home de 58 anys, que pel que pareix es dedicava a l’explotació laboral de persones en situació de precarietat econòmica en camps agrícoles de la comarca de la Vega Baixa.

 

La seua principal activitat era la de reclutar a les possibles víctimes, a les que traslladava en furgonetes de la seua propietat als diversos camps agrícoles, on estos realitzaven l’activitat laboral des de l’eixida del sol fins a la seua posada, sense cap tipo de contracte laboral, ni alta en la Seguretat Social i assegurança mèdica.

 

Els policies van establir dispositius de vigilància i van descobrir un punt de reunió en Oriola on, de matinada, l’ara detingut presumptament reunia la totalitat dels treballadors que eren necessaris per a treballar eixe dia. Posteriorment, en diferents furgonetes eren distribuïts en els camps en els que havien de realitzar l’activitat laboral.

 

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Policia Nacional

 

Adoptava grans mesures de seguretat

L’individu, pel que pareix, adoptava grans mesures de seguretat en els trasllats i no realitzava esta activitat cada dia, sinó de forma aleatòria. Els agents de la Comissaria d’Alacant van establir un dispositiu especial entorn de l’investigat i el van detindre quan traslladava a més de 15 persones suposadament a un camp agrícola situat en la localitat de los Montesinos.

 

Cap de les víctimes estava en possessió de contracte laboral ni estaven donats d’alta en la Seguretat Social i set d’estes persones es trobaven en situació irregular.

 

En total, s‘ha detingut a quatre persones, que han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Oriola que entén de la causa. Dels quatre, un està acusat d’un delicte contra els treballadors i els altres tres pels delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada amb dolor i pau i demana justícia sense odi

Andrea Ortuño ha agraït el suport rebut i ha demanat una justícia sense rancor en el funeral pels seus quatre familiars morts després del naufragi a Indonèsia.