Anuncios

Detingut un home per explotar a persones necessitades durant tot el dia en camps agrícoles de los Montesinos

Les persones treballaven en camps des de l’eixida del sol fins a la nit | Redacció

 

Agents de la Policia Nacional han detingut recentment en Los Montesinos, en la comarca del Baix Segura d’Alacant, a un home de 58 anys que presumptament explotava laboralment a persones en situació de precarietat econòmica, a les que feia treballar, des de l’eixida del sol fins a la nit, sense contracte laboral en camps agrícoles.

 

Anuncios

A més, en la mateixa operació, els efectius han detingut a tres persones per suposats delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria

 

Els agents del Grup 3 de la Unitat Contra de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF) de la Comissaria Provincial d’Alacant van centrar la seua investigació en l’activitat del principal detingut, un home de 58 anys, que pel que pareix es dedicava a l’explotació laboral de persones en situació de precarietat econòmica en camps agrícoles de la comarca de la Vega Baixa.

 

La seua principal activitat era la de reclutar a les possibles víctimes, a les que traslladava en furgonetes de la seua propietat als diversos camps agrícoles, on estos realitzaven l’activitat laboral des de l’eixida del sol fins a la seua posada, sense cap tipo de contracte laboral, ni alta en la Seguretat Social i assegurança mèdica.

 

Els policies van establir dispositius de vigilància i van descobrir un punt de reunió en Oriola on, de matinada, l’ara detingut presumptament reunia la totalitat dels treballadors que eren necessaris per a treballar eixe dia. Posteriorment, en diferents furgonetes eren distribuïts en els camps en els que havien de realitzar l’activitat laboral.

 

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Policia Nacional

 

Adoptava grans mesures de seguretat

L’individu, pel que pareix, adoptava grans mesures de seguretat en els trasllats i no realitzava esta activitat cada dia, sinó de forma aleatòria. Els agents de la Comissaria d’Alacant van establir un dispositiu especial entorn de l’investigat i el van detindre quan traslladava a més de 15 persones suposadament a un camp agrícola situat en la localitat de los Montesinos.

 

Cap de les víctimes estava en possessió de contracte laboral ni estaven donats d’alta en la Seguretat Social i set d’estes persones es trobaven en situació irregular.

 

En total, s‘ha detingut a quatre persones, que han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Oriola que entén de la causa. Dels quatre, un està acusat d’un delicte contra els treballadors i els altres tres pels delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios