Detingut un home per explotar a persones necessitades durant tot el dia en camps agrícoles de los Montesinos

Les persones treballaven en camps des de l’eixida del sol fins a la nit | Redacció

 

Agents de la Policia Nacional han detingut recentment en Los Montesinos, en la comarca del Baix Segura d’Alacant, a un home de 58 anys que presumptament explotava laboralment a persones en situació de precarietat econòmica, a les que feia treballar, des de l’eixida del sol fins a la nit, sense contracte laboral en camps agrícoles.

 

A més, en la mateixa operació, els efectius han detingut a tres persones per suposats delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria

 

Els agents del Grup 3 de la Unitat Contra de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF) de la Comissaria Provincial d’Alacant van centrar la seua investigació en l’activitat del principal detingut, un home de 58 anys, que pel que pareix es dedicava a l’explotació laboral de persones en situació de precarietat econòmica en camps agrícoles de la comarca de la Vega Baixa.

 

La seua principal activitat era la de reclutar a les possibles víctimes, a les que traslladava en furgonetes de la seua propietat als diversos camps agrícoles, on estos realitzaven l’activitat laboral des de l’eixida del sol fins a la seua posada, sense cap tipo de contracte laboral, ni alta en la Seguretat Social i assegurança mèdica.

 

Els policies van establir dispositius de vigilància i van descobrir un punt de reunió en Oriola on, de matinada, l’ara detingut presumptament reunia la totalitat dels treballadors que eren necessaris per a treballar eixe dia. Posteriorment, en diferents furgonetes eren distribuïts en els camps en els que havien de realitzar l’activitat laboral.

 

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Policia Nacional

 

Adoptava grans mesures de seguretat

L’individu, pel que pareix, adoptava grans mesures de seguretat en els trasllats i no realitzava esta activitat cada dia, sinó de forma aleatòria. Els agents de la Comissaria d’Alacant van establir un dispositiu especial entorn de l’investigat i el van detindre quan traslladava a més de 15 persones suposadament a un camp agrícola situat en la localitat de los Montesinos.

 

Cap de les víctimes estava en possessió de contracte laboral ni estaven donats d’alta en la Seguretat Social i set d’estes persones es trobaven en situació irregular.

 

En total, s‘ha detingut a quatre persones, que han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Oriola que entén de la causa. Dels quatre, un està acusat d’un delicte contra els treballadors i els altres tres pels delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.