Detingut un home per explotar a persones necessitades durant tot el dia en camps agrícoles de los Montesinos

Les persones treballaven en camps des de l’eixida del sol fins a la nit | Redacció

 

Agents de la Policia Nacional han detingut recentment en Los Montesinos, en la comarca del Baix Segura d’Alacant, a un home de 58 anys que presumptament explotava laboralment a persones en situació de precarietat econòmica, a les que feia treballar, des de l’eixida del sol fins a la nit, sense contracte laboral en camps agrícoles.

 

A més, en la mateixa operació, els efectius han detingut a tres persones per suposats delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria

 

Els agents del Grup 3 de la Unitat Contra de Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedats Documentals (UCRIF) de la Comissaria Provincial d’Alacant van centrar la seua investigació en l’activitat del principal detingut, un home de 58 anys, que pel que pareix es dedicava a l’explotació laboral de persones en situació de precarietat econòmica en camps agrícoles de la comarca de la Vega Baixa.

 

La seua principal activitat era la de reclutar a les possibles víctimes, a les que traslladava en furgonetes de la seua propietat als diversos camps agrícoles, on estos realitzaven l’activitat laboral des de l’eixida del sol fins a la seua posada, sense cap tipo de contracte laboral, ni alta en la Seguretat Social i assegurança mèdica.

 

Els policies van establir dispositius de vigilància i van descobrir un punt de reunió en Oriola on, de matinada, l’ara detingut presumptament reunia la totalitat dels treballadors que eren necessaris per a treballar eixe dia. Posteriorment, en diferents furgonetes eren distribuïts en els camps en els que havien de realitzar l’activitat laboral.

 

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Policia Nacional

 

Adoptava grans mesures de seguretat

L’individu, pel que pareix, adoptava grans mesures de seguretat en els trasllats i no realitzava esta activitat cada dia, sinó de forma aleatòria. Els agents de la Comissaria d’Alacant van establir un dispositiu especial entorn de l’investigat i el van detindre quan traslladava a més de 15 persones suposadament a un camp agrícola situat en la localitat de los Montesinos.

 

Cap de les víctimes estava en possessió de contracte laboral ni estaven donats d’alta en la Seguretat Social i set d’estes persones es trobaven en situació irregular.

 

En total, s‘ha detingut a quatre persones, que han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Oriola que entén de la causa. Dels quatre, un està acusat d’un delicte contra els treballadors i els altres tres pels delictes d’usurpació d’identitat i infracció a la llei d’estrangeria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.