Detingut un home per sis robatoris en farmàcies i estancs de València ocult amb una màscara de metge

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 42 anys com a presumpte autor de sis robatoris amb violència i intimidació, un d'ells en grau de temptativa, majoritàriament en farmàcies i estancs del districte d'Abastos, en els quals presumptament després d'accedir a l'interior tapant-se la cara, la majoria de vegades amb una màscara de metge, intimidava amb una navalla a la dependenta i s'apoderava de tabac i diners.

  

Els agents van realitzar un registre al seu domicili en el qual van intervindre peces de roba utilitzades en els atracaments, així com part del tabac furtat dels estancs. L'ara detingut mai tocava els diners, li exigia a l'empleada que ho ficara en una bossa de plàstic que ell portava, segons ha informat la Prefectura Superior de Policia en un comunicat.

   

Les investigacions es van iniciar en tindre coneixement els agents d'una sèrie de robatoris amb intimidació en diversos establiments del districte d'Abastos, majoritàriament en farmàcies i estancs, per part d'un home armat amb un ganivet.

S'apoderava de diners i tabac 

Durant les investigacions, els policies van trobar que una vegada accedia al comerç ocultava el seu rostre amb una màscara tipus mèdic i suposadament intimidava a l'empleada amb una navalla s'apoderava dels diners i tabac. En un dels estancs es va apoderar d'uns 980 euros.

    

El sospitós no tocava mai els diners, sinó que li exigia a l'empleada que ho ficara en una bossa de plàstic que portava. En el transcurs de les investigacions, els agents van observar a un home, de característiques físiques similars a les aportades, que caminava pel carrer Ángel Guimerá de València amb una bossa de plàstic idèntica a la qual havia utilitzat en un atracament comès el dia d'abans en grau de temptativa.

El detingut tenia antecedents policials

  

Els policies ho van identificar i van realitzar un escorcoll superficial localitzant-li una navalla de grans dimensions i peces per cobrir el seu rostre, per la qual cosa després de realitzar diverses comprovacions el van detindre.

  

En total, els agents el consideren com a presumpte autor de sis robatoris amb violència i intimidació, un d'ells en grau de temptativa encara que continuen les investigacions per determinar si poguera ser el presumpte autor d'altres robatoris amb violència i intimidació comesos a la zona. El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.