Detingut per maltracte animal en deixar a cinc bovins morts i sis en «condicions lamentables» en Sagunt

Bovins maltracte

Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en estat d’abandó  | Guàrdia Civil de València

 

La Guàrdia Civil investiga a un xic de 26 anys com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal d’11 bovins i un cavall, després de trobar a cinc d’ells morts i la resta dels exemplars en unes condicions higiènic-sanitàries «lamentables» en una explotació ramadera de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València).

 

L’operació ‘Resmal’ va arrancar el mes de juliol passat, quan el Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) va tindre coneixement al voltant de què els animals estaven en males condicions en esta explotació, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Després de tres inspeccions, en col·laboració amb veterinaris de l’Oficina Comarcal d’Agricultura (Ocapa), l’amo va ser identificat i els agents van comprovar el mal estat dels animals. Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en una situació d’abandó, igual que el cavall.

 

El jove, de 26 anys i nacionalitat espanyola, ha sigut arrestat com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia del Medi Ambient de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.