Detingut per maltracte animal en deixar a cinc bovins morts i sis en «condicions lamentables» en Sagunt

Bovins maltracte

Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en estat d’abandó  | Guàrdia Civil de València

 

La Guàrdia Civil investiga a un xic de 26 anys com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal d’11 bovins i un cavall, després de trobar a cinc d’ells morts i la resta dels exemplars en unes condicions higiènic-sanitàries «lamentables» en una explotació ramadera de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València).

 

L’operació ‘Resmal’ va arrancar el mes de juliol passat, quan el Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) va tindre coneixement al voltant de què els animals estaven en males condicions en esta explotació, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Després de tres inspeccions, en col·laboració amb veterinaris de l’Oficina Comarcal d’Agricultura (Ocapa), l’amo va ser identificat i els agents van comprovar el mal estat dels animals. Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en una situació d’abandó, igual que el cavall.

 

El jove, de 26 anys i nacionalitat espanyola, ha sigut arrestat com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia del Medi Ambient de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.