Detingut per maltracte animal en deixar a cinc bovins morts i sis en «condicions lamentables» en Sagunt

Bovins maltracte

Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en estat d’abandó  | Guàrdia Civil de València

 

La Guàrdia Civil investiga a un xic de 26 anys com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal d’11 bovins i un cavall, després de trobar a cinc d’ells morts i la resta dels exemplars en unes condicions higiènic-sanitàries «lamentables» en una explotació ramadera de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València).

 

L’operació ‘Resmal’ va arrancar el mes de juliol passat, quan el Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) va tindre coneixement al voltant de què els animals estaven en males condicions en esta explotació, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Després de tres inspeccions, en col·laboració amb veterinaris de l’Oficina Comarcal d’Agricultura (Ocapa), l’amo va ser identificat i els agents van comprovar el mal estat dels animals. Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en una situació d’abandó, igual que el cavall.

 

El jove, de 26 anys i nacionalitat espanyola, ha sigut arrestat com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia del Medi Ambient de València.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.