Detingut per maltracte animal en deixar a cinc bovins morts i sis en «condicions lamentables» en Sagunt

Bovins maltracte

Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en estat d’abandó  | Guàrdia Civil de València

 

La Guàrdia Civil investiga a un xic de 26 anys com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal d’11 bovins i un cavall, després de trobar a cinc d’ells morts i la resta dels exemplars en unes condicions higiènic-sanitàries «lamentables» en una explotació ramadera de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València).

 

L’operació ‘Resmal’ va arrancar el mes de juliol passat, quan el Servei de Protecció a la Naturalesa (Seprona) va tindre coneixement al voltant de què els animals estaven en males condicions en esta explotació, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Després de tres inspeccions, en col·laboració amb veterinaris de l’Oficina Comarcal d’Agricultura (Ocapa), l’amo va ser identificat i els agents van comprovar el mal estat dels animals. Dels 11 bovins, cinc estaven morts i la resta en una situació d’abandó, igual que el cavall.

 

El jove, de 26 anys i nacionalitat espanyola, ha sigut arrestat com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal. Les diligències han passat a la disposició de la Fiscalia del Medi Ambient de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.