Detingut en la Marina Alta un ex diputat de la Duma Estatal russa buscat per la Interpol

Moment de la detenció de l'exdiputat de la Duma Estatal rusa en la Marina Alta (Alacant)

L’ex diputat de la Duma Estatal russa ha sigut localitzat en una xicoteta localitat de la Marina Alta (Alacant) | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘COMPARSA’, ha detingut a un ex diputat de la Duma Estatal russa, que tenia una Ordre Internacional de Detenció (OID) emesa per les autoritats russes a través d’Interpol en estar acusat d’un delicte de malversació de fons públics destinats a un concurs públic d’un projecte que mai va arribar a acabar-se. 

 

Es tracta d’un ex diputat de la Duma Estatal, que també havia ocupat el càrrec de viceprimer ministre d’una important regió russa, ciutat natal d’un antic dirigent de la Unió Soviètica (URSS).

 

Crim organitzat rus

Després de què les autoritats russes emeteren una Ordre Internacional de Detenció i Extradició a través d’Interpol, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, durant el primer trimestre de l’any, per a donar amb la identitat d’esta persona. Fruit d’això, els agents el van situar en una xicoteta població de la Marina Alta (Alacant).

 

Durant la investigació, a causa de la situació d’emergència de salut pública provocada per la COVID-19, cal destacar la dificultat que van tindre els agents, ja que s’han fet desplegaments especials que han dificultat enormement les mesures adoptades.

 

Després de la seua detenció, es va posar a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional.

 

La Costa Blanca, una de les destinacions favorites per a les organitzacions criminals

La zona del mediterrani continua sent una de les destinacions favorites per a organitzacions criminals amb alt poder adquisitiu i també per a persones amb causes pendents en els seus respectius països d’origen. 

 

El clima i la qualitat de vida són un atractiu que pocs països poden oferir, juntament amb les característiques que proporcionen determinades zones geogràfiques aïllades, d”alt standing’ i amb un percentatge elevat d’estrangers, que suposen l’escenari ideal per a continuar les seues vides mantenint un ‘perfil baix i evitant ser detectats.

 

En este cas, l’ara detingut havia seleccionat un xicotet i discret municipi de la costa alacantina a on tractava de passar desapercebut disfrutant d’un nivell de vida elevat, fent inversions immobiliàries.

 

Les operacions dels últims anys en l’àmbit del crim organitzat rus juntament amb l’ampli desplegament territorial amb el que compta la Guàrdia Civil, permeten detectar la presència d’estos delinqüents.

 

El Grup d’Informació de la Comandància d’Alacant i la Prefectura d’Informació de la Guàrdia Civil han sigut els encarregats de la investigació, de manera coordinada amb l’Equip de fugitius de la justícia de la UCO de la Guàrdia Civil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.