Detingut en la Marina Alta un ex diputat de la Duma Estatal russa buscat per la Interpol

Moment de la detenció de l'exdiputat de la Duma Estatal rusa en la Marina Alta (Alacant)

L’ex diputat de la Duma Estatal russa ha sigut localitzat en una xicoteta localitat de la Marina Alta (Alacant) | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘COMPARSA’, ha detingut a un ex diputat de la Duma Estatal russa, que tenia una Ordre Internacional de Detenció (OID) emesa per les autoritats russes a través d’Interpol en estar acusat d’un delicte de malversació de fons públics destinats a un concurs públic d’un projecte que mai va arribar a acabar-se. 

 

Es tracta d’un ex diputat de la Duma Estatal, que també havia ocupat el càrrec de viceprimer ministre d’una important regió russa, ciutat natal d’un antic dirigent de la Unió Soviètica (URSS).

 

Crim organitzat rus

Després de què les autoritats russes emeteren una Ordre Internacional de Detenció i Extradició a través d’Interpol, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, durant el primer trimestre de l’any, per a donar amb la identitat d’esta persona. Fruit d’això, els agents el van situar en una xicoteta població de la Marina Alta (Alacant).

 

Durant la investigació, a causa de la situació d’emergència de salut pública provocada per la COVID-19, cal destacar la dificultat que van tindre els agents, ja que s’han fet desplegaments especials que han dificultat enormement les mesures adoptades.

 

Després de la seua detenció, es va posar a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional.

 

La Costa Blanca, una de les destinacions favorites per a les organitzacions criminals

La zona del mediterrani continua sent una de les destinacions favorites per a organitzacions criminals amb alt poder adquisitiu i també per a persones amb causes pendents en els seus respectius països d’origen. 

 

El clima i la qualitat de vida són un atractiu que pocs països poden oferir, juntament amb les característiques que proporcionen determinades zones geogràfiques aïllades, d»alt standing’ i amb un percentatge elevat d’estrangers, que suposen l’escenari ideal per a continuar les seues vides mantenint un ‘perfil baix i evitant ser detectats.

 

En este cas, l’ara detingut havia seleccionat un xicotet i discret municipi de la costa alacantina a on tractava de passar desapercebut disfrutant d’un nivell de vida elevat, fent inversions immobiliàries.

 

Les operacions dels últims anys en l’àmbit del crim organitzat rus juntament amb l’ampli desplegament territorial amb el que compta la Guàrdia Civil, permeten detectar la presència d’estos delinqüents.

 

El Grup d’Informació de la Comandància d’Alacant i la Prefectura d’Informació de la Guàrdia Civil han sigut els encarregats de la investigació, de manera coordinada amb l’Equip de fugitius de la justícia de la UCO de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU