Anuncios

Detingut en la Marina Alta un ex diputat de la Duma Estatal russa buscat per la Interpol

Moment de la detenció de l'exdiputat de la Duma Estatal rusa en la Marina Alta (Alacant)

L’ex diputat de la Duma Estatal russa ha sigut localitzat en una xicoteta localitat de la Marina Alta (Alacant) | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘COMPARSA’, ha detingut a un ex diputat de la Duma Estatal russa, que tenia una Ordre Internacional de Detenció (OID) emesa per les autoritats russes a través d’Interpol en estar acusat d’un delicte de malversació de fons públics destinats a un concurs públic d’un projecte que mai va arribar a acabar-se. 

 

Anuncios

Es tracta d’un ex diputat de la Duma Estatal, que també havia ocupat el càrrec de viceprimer ministre d’una important regió russa, ciutat natal d’un antic dirigent de la Unió Soviètica (URSS).

 

Crim organitzat rus

Després de què les autoritats russes emeteren una Ordre Internacional de Detenció i Extradició a través d’Interpol, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, durant el primer trimestre de l’any, per a donar amb la identitat d’esta persona. Fruit d’això, els agents el van situar en una xicoteta població de la Marina Alta (Alacant).

 

Durant la investigació, a causa de la situació d’emergència de salut pública provocada per la COVID-19, cal destacar la dificultat que van tindre els agents, ja que s’han fet desplegaments especials que han dificultat enormement les mesures adoptades.

 

Després de la seua detenció, es va posar a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional.

 

La Costa Blanca, una de les destinacions favorites per a les organitzacions criminals

La zona del mediterrani continua sent una de les destinacions favorites per a organitzacions criminals amb alt poder adquisitiu i també per a persones amb causes pendents en els seus respectius països d’origen. 

 

El clima i la qualitat de vida són un atractiu que pocs països poden oferir, juntament amb les característiques que proporcionen determinades zones geogràfiques aïllades, d”alt standing’ i amb un percentatge elevat d’estrangers, que suposen l’escenari ideal per a continuar les seues vides mantenint un ‘perfil baix i evitant ser detectats.

 

En este cas, l’ara detingut havia seleccionat un xicotet i discret municipi de la costa alacantina a on tractava de passar desapercebut disfrutant d’un nivell de vida elevat, fent inversions immobiliàries.

 

Les operacions dels últims anys en l’àmbit del crim organitzat rus juntament amb l’ampli desplegament territorial amb el que compta la Guàrdia Civil, permeten detectar la presència d’estos delinqüents.

 

El Grup d’Informació de la Comandància d’Alacant i la Prefectura d’Informació de la Guàrdia Civil han sigut els encarregats de la investigació, de manera coordinada amb l’Equip de fugitius de la justícia de la UCO de la Guàrdia Civil.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.

Alacant investiga per què no van arribar les citacions judicials als seus funcionaris

L'Ajuntament d'Alacant ha demanat explicacions a la seua assessoria jurídica i al jutjat per la fallada en les citacions a funcionaris en la causa sobre presumptes irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.
Anuncios