17.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Detingut en la Marina Alta un ex diputat de la Duma Estatal russa buscat per la Interpol

Moment de la detenció de l'exdiputat de la Duma Estatal rusa en la Marina Alta (Alacant)

L’ex diputat de la Duma Estatal russa ha sigut localitzat en una xicoteta localitat de la Marina Alta (Alacant) | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘COMPARSA’, ha detingut a un ex diputat de la Duma Estatal russa, que tenia una Ordre Internacional de Detenció (OID) emesa per les autoritats russes a través d’Interpol en estar acusat d’un delicte de malversació de fons públics destinats a un concurs públic d’un projecte que mai va arribar a acabar-se. 

 

Es tracta d’un ex diputat de la Duma Estatal, que també havia ocupat el càrrec de viceprimer ministre d’una important regió russa, ciutat natal d’un antic dirigent de la Unió Soviètica (URSS).

 

Crim organitzat rus

Després de què les autoritats russes emeteren una Ordre Internacional de Detenció i Extradició a través d’Interpol, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, durant el primer trimestre de l’any, per a donar amb la identitat d’esta persona. Fruit d’això, els agents el van situar en una xicoteta població de la Marina Alta (Alacant).

 

Durant la investigació, a causa de la situació d’emergència de salut pública provocada per la COVID-19, cal destacar la dificultat que van tindre els agents, ja que s’han fet desplegaments especials que han dificultat enormement les mesures adoptades.

 

Després de la seua detenció, es va posar a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional.

 

La Costa Blanca, una de les destinacions favorites per a les organitzacions criminals

La zona del mediterrani continua sent una de les destinacions favorites per a organitzacions criminals amb alt poder adquisitiu i també per a persones amb causes pendents en els seus respectius països d’origen. 

 

El clima i la qualitat de vida són un atractiu que pocs països poden oferir, juntament amb les característiques que proporcionen determinades zones geogràfiques aïllades, d”alt standing’ i amb un percentatge elevat d’estrangers, que suposen l’escenari ideal per a continuar les seues vides mantenint un ‘perfil baix i evitant ser detectats.

 

En este cas, l’ara detingut havia seleccionat un xicotet i discret municipi de la costa alacantina a on tractava de passar desapercebut disfrutant d’un nivell de vida elevat, fent inversions immobiliàries.

 

Les operacions dels últims anys en l’àmbit del crim organitzat rus juntament amb l’ampli desplegament territorial amb el que compta la Guàrdia Civil, permeten detectar la presència d’estos delinqüents.

 

El Grup d’Informació de la Comandància d’Alacant i la Prefectura d’Informació de la Guàrdia Civil han sigut els encarregats de la investigació, de manera coordinada amb l’Equip de fugitius de la justícia de la UCO de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.