16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detingut en la Marina Alta un ex diputat de la Duma Estatal russa buscat per la Interpol

Moment de la detenció de l'exdiputat de la Duma Estatal rusa en la Marina Alta (Alacant)

L’ex diputat de la Duma Estatal russa ha sigut localitzat en una xicoteta localitat de la Marina Alta (Alacant) | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘COMPARSA’, ha detingut a un ex diputat de la Duma Estatal russa, que tenia una Ordre Internacional de Detenció (OID) emesa per les autoritats russes a través d’Interpol en estar acusat d’un delicte de malversació de fons públics destinats a un concurs públic d’un projecte que mai va arribar a acabar-se. 

 

Es tracta d’un ex diputat de la Duma Estatal, que també havia ocupat el càrrec de viceprimer ministre d’una important regió russa, ciutat natal d’un antic dirigent de la Unió Soviètica (URSS).

 

Crim organitzat rus

Després de què les autoritats russes emeteren una Ordre Internacional de Detenció i Extradició a través d’Interpol, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació, durant el primer trimestre de l’any, per a donar amb la identitat d’esta persona. Fruit d’això, els agents el van situar en una xicoteta població de la Marina Alta (Alacant).

 

Durant la investigació, a causa de la situació d’emergència de salut pública provocada per la COVID-19, cal destacar la dificultat que van tindre els agents, ja que s’han fet desplegaments especials que han dificultat enormement les mesures adoptades.

 

Després de la seua detenció, es va posar a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional.

 

La Costa Blanca, una de les destinacions favorites per a les organitzacions criminals

La zona del mediterrani continua sent una de les destinacions favorites per a organitzacions criminals amb alt poder adquisitiu i també per a persones amb causes pendents en els seus respectius països d’origen. 

 

El clima i la qualitat de vida són un atractiu que pocs països poden oferir, juntament amb les característiques que proporcionen determinades zones geogràfiques aïllades, d”alt standing’ i amb un percentatge elevat d’estrangers, que suposen l’escenari ideal per a continuar les seues vides mantenint un ‘perfil baix i evitant ser detectats.

 

En este cas, l’ara detingut havia seleccionat un xicotet i discret municipi de la costa alacantina a on tractava de passar desapercebut disfrutant d’un nivell de vida elevat, fent inversions immobiliàries.

 

Les operacions dels últims anys en l’àmbit del crim organitzat rus juntament amb l’ampli desplegament territorial amb el que compta la Guàrdia Civil, permeten detectar la presència d’estos delinqüents.

 

El Grup d’Informació de la Comandància d’Alacant i la Prefectura d’Informació de la Guàrdia Civil han sigut els encarregats de la investigació, de manera coordinada amb l’Equip de fugitius de la justícia de la UCO de la Guàrdia Civil.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atac del València Basket repta a la defensa reforçada del Reial Madrid per un lloc en la final

València Basket i Reial Madrid es mesuraran el dissabte en el Roig Arena en una semifinal marcada pel ritme i el triple local enfront del blindatge blanc. Qui impose el seu pla jugarà la final.

L’alcalde d’Alacant denuncia una cacera i defén la legalitat del lloguer d’una VPO

Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' després d'una informació sobre la VPO de la seua esposa i ha defés que el seu lloguer va complir la norma, mentres manté mesures pels Naus.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a familiars de víctimes i incapacitats per la DANA

El Consell ha aprovat un decret de concessió directa de 80.000 euros per a famílies de morts i persones amb incapacitat absoluta i permanent per la DANA d'octubre de 2024. El tràmit tindrà tres mesos des de la seua publicació en el DOGV i el pagament es realitzarà en un únic abonament.

Dos detinguts després d’una persecució policial amb cotxe per València

Agents de la Policia Local de València van detindre anit a dos hòmens després de sorprendre'ls consumint drogues en un cotxe. Van fugir, van envestir als agents i van acabar xocant amb una furgoneta policial abans de ser arrestats.

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.

El director general d’Innovació en Emergències demana el seu cessament i la Generalitat estudia relleus

Raúl Quílez ha demanat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia renovar la cúpula. El Consell preveu un relleu ordenat sense buits de gestió mentres avança la causa sobre la DANA.

El Consell defén que Barcala ha actuat amb rapidesa i descarta demanar la seua dimissió

El Consell ha recolzat a Luis Barcala per la polèmica de les VPO i no contempla demanar la seua dimissió. Veu legal la VPO adquirida per la seua esposa i trasllada el cas a Policia i Fiscalia mentres reforça els controls.

Investiguen a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per un presumpte delicte d'agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat en un institut de Vinaròs. El centre va denunciar els fets, ocorreguts el dimarts, i les diligències continuen obertes.